Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZijn toppen waar slakken in gezeten hebben te roken?

Zijn toppen waar slakken in gezeten hebben te roken?

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Een paar van mijn planten zaten onder de kleine slakjes toen ik ze oogstte. Ik heb de planten vrij lang laten staan omdat de bloei erg laat was dit jaar en de laatste weken hebben we koude vochtige nachten gehad (hoewel ik God op mijn blote knieen dank voor die prachtige heldere zonnige oktoberdagen de laatste week :wink:). Die laatste week zag ik ineens overal in de planten kleine slakjes opduiken. Ik weet dat er wel middeltjes waren om dit te voorkomen maar omdat ik ook verhuisd ben, ben ik er gewoon niet op tijd bij geweest.

Ik heb de laatste planten nu hangen te drogen, maar ik zie op sommige toppen toch overduidelijke brede strepen slakkenslijm en zelfs in 1 van mijn hoofdtoppen. :(

Is dit gewoon te roken, of kan ik de toppen waar slijm opzit weggooien?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien ontdek je nu wel een hele nieuwe high!

Kan me niet voorstellen dat het inpact zou kunnen hebben. He slijm van een slak bestaat volgens mij gewoon uit water met een beetje bindmiddel om het dikker te maken.

Wikipedia zei:
Het lichaam van een slak bestaat voor een heel groot deel uit water, de slijmerige huid zorgt er bij landbewonende slakken voor dat de dieren niet uitdrogen. De belangrijkste functie van slijm ligt echter in de voortbeweging. Het zorgt er als het ware voor dat de weg geplaveid wordt, waardoor het dier zich al glijdend gemakkelijk over het substraat kan voortbewegen. Als een slak verticaal moet voortbewegen, wat meer grip vereist dan horizontaal bewegen, wordt een ander soort slijm afgescheiden. Naast het vochtgehalte zijn slakken ook zeer gevoelig voor andere omgevingsinvloeden zoals temperatuur, lichtintensiteit en met name het zoutgehalte omdat dit van zeer grote invloed is op de vochthuishouding van hun waterige lichaam.
Klik om te vergroten...
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zolang ik maar geen keelontsteking krijg van een of andere rare schimmel vind ik alles best. :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb pas een fabel(?) gehoord dat desbetreffende slakken zelf een hoop THC ''bevatten''.
Aangezien ze veel blad, en wat topjes, eten (die werkzame stoffen bevatten) zouden ze zo stoned moeten zijn als een...slak.

Maar aangezien slakken hersentjes wat simpeler zijn dan het menselijk brein, bezitten ze niet over de cannabisoïde receptoren en kunnen dus niets met de THC.

Dat word lekker Frans eten dus!
Escargots :kots:

Edit: Ik bedenk me net....
Aangezien slakken dus voor het grootste gedeelte uit water bestaan, kunnen ze helemaal geen THC opnemen!?

Zoals ik verwacht had dus.. een fabel.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het lijkt me niet schadelijk ofzo, maar ik zou niet graag slakkenslijm roken. Kun je niet proberen het er af te schrapen?
B
BalanceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het zal in ieder geval niet goed verkopen tenzij je verkooppraatje wel heel goed is :grin:.

Ik heb een soort gelijke vraag over toprot. Ik ondekte in een aantal toppen die ik pas knipte toen ze al droog waren her en der wat rot. Is het schadelijk of vervelend om een licht aangetast stuk te roken?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
@balance: maak er maar een nieuw topic voor

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."