Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskweeksetje witte vage plekken

kweeksetje witte vage plekken

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
SjarelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het met dit elementje gedaan,
http://www.magic-mushrooms-shop.com/nl/thermo-mat.html

Werkt goed voor mij, mijn kamer heeft nooit een temperatuur boven de 18 graden dus moest deze wel kopen en het bevalt :grin:

Met deze is het heel simpel, gewoon wat water in de zak laten stromen, wel zorgen dat het niet in de kweekbak stroomt. Dan is het gewoon simpel bak erin, zak dicht, en aan de buitenkant (onderkant) het elementje plakken wat het rond de 23-24 graden houd.

wel op 4 blokjes of iets dergelijkszetten dat de warmte wegkan, tenminste lijkt we wel zo veilig als hij 24 uurs aanstaat.

Succes :wink:
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
Escoban zei:
Met eerdere growkits heb ik gemerkt dat het toch vrij nuttig is om je kitje op een iets warmere locatie te zetten. Mijn huidige staat in een kamer met een relatief hoge temperatuur (21-22 graden) en doet het geweldig. Eerder kitjes deden het ook beter als ze in de buurt van een verwarming stonden. Het moet echter ook weer niet te heet worden, mocht je ze dus bij een verwarming plaatsen, zet ze er dan niet tegenaan ofzo.
Klik om te vergroten...

21-22 is zeker niet relatief warm.
Het is de minium temperatuur waarom word aangeraden cubensis paddenstoelen te kweken.
Lager kan, maar dan schiet het zoals je zelf al zegt niet op.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde relatief warm voor binnen temperatuur, ik leef zelf het liefst op zo'n 18-19 graden. Maar je hebt gelijk, wat warmer dan dat is inderdaad beter. Veel hoger zou ik zelf echter niet gaan.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ah okee! Tja ik hou het toch graag op een graadje of 22-23 hoor! Zit graag in een t-shirt, maar moeten een beetje aan het milieu denken he! En wij hebben geen CV hiero :openmouth:

Maar je kunt zeker nog hoger gaan, verwacht zelf dat de ideale temperatuur zo'n 25-26 graden zal zijn. Maar dan heb je grotere kans op contaminatie uiteraard.

Maar als het bij jou 21-22 graden kamertemperatuur was, dan zou je kitje de 25 wel kunnen pieken hoor. In de zak is het namelijk nog wat warmer door het broeikaseffect.
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed punt. Ik heb overigens zojuist geoogst. Aardig wat paddo's al ben ik mijn weegschaal jammer genoeg kwijt op dit moment :/. Ook heb ik zojuist een flinke dosis paddo water over me heen gekregen toen ik de zak weer veilig op wou bergen. Bah.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#5
lolnoob zei:
Scopolamine zei:
waaza0 zei:
gebeurd niks man , die pins zijn klein gebleven , dus ga maar is inruile bij de shop ofzo.
volgens mij ligt het aan de temperatuur schommelingen in mijn kamer.
Klik om te vergroten...

Hmz, ik heb persoonlijk gwn een incubatieruimte, en een ruimte voor ze te laten groeien..
Kweet niet of dit tot jouw beschikking is, maar gewoonweg een aquarium verwarmings-element in een bak met water (instellen op juiste temperatuur die jouw soort cube's nodig hebben), en dan gewoonweg een 'passende bak' in de andere schuiven...
Als je het dan zonder zak zou willen doen (de shrooms laten 'sprouten'), gewoonweg gaatjes boren in de bovenste bak, en je hebt ineens de juiste vochtigheidsgraad/temperatuur... :)
Klik om te vergroten...

Ik zou hier graag meer over willen weten want ik denk dat ik ook niet helemaal goed zit met mijn temperatuur. Zijn hier foto's van te vinden?

Ik snap namelijk niet helemaal hoe dit werkt. Doe je een deksel op de bovenkant?

Met een passende bak, bedoel je dan een bak van dezelfde grootte, die je wel in elkaar kunt zetten?
Klik om te vergroten...

Ik zal eens een paar foto's sturen van mijn ruimte,
ik ben al een tijdje niet meer op DF geweest wegens .. allerlei dingen, maar dan heb je enig idee hoe je makkelijk en goedkoop wat kan maken...
grtz
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Scopolamine zei:
Ik zal eens een paar foto's sturen van mijn ruimte
Klik om te vergroten...

Ga je ze hier ook zetten? :grin: Ik ben namelijk bezig met roggepotten te steriliseren, en ben nu dus op zoek naar een geschikte incubatie- en fruitkamer.

De 2 tuperware bakken die in elkaar staan, gebruik je die voor zowel incubatie als fruiting? Ik dacht altijd dat incubatie op een donkere, droge (en warme) plaats moest zijn, dus dan doe je geen gaten in de bovenste bak? Of gewoon aluminiumfolie over de deksels?

En dan tijdens fruiting gaten in de bovenste bak voor een goede LV, met perliet/vermiculiet/.. op de bodem? :P
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thanks maar voor mij is het niet meer echt nodig, want ik heb mijn kweekset al vol benut :grin:

Maar ik ben wel benieuwd :)

Dit is trouwens ook onzinnig:
Je mag maar 3 citaten in een andere citaat hebben.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."