Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumskweeksetje witte vage plekken

kweeksetje witte vage plekken

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hej en als ik eenmaal een week later ben en er nog steeds niks gebeurd is?
is er dan gewoon geen kans meer of kan hij net zolang door blijven gaan totdat de flush geweest is?
of overnieuw soaken en het deze keer helemaal goed doen , want ik denk dat ze eerst gewoon op een kut plek stonden , nu staan ze wel goed.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarschijnlijk is je temperatuur te schommelend...
OF waren er oorspronkelijk niet zoveel 'sporen' aanwezig die aan het uitgroeien zijn...
Het kan ook zijn dat sommige verslagen (die je gelezen hebt) gebruik gemaakt hebben van een 'liquid culture' of agar-transfer... maar daar moet je je hoofd niet over breken... :wink:

Kan van veel factoren afhangen hoor.. Maar heb geduld en alles zal wel vlot verlopen...
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
hallo ,
ik heb een paddo kweeksetje , vandaag is de 11e dag , maar volgens mij doe ik iets verkeerd ik heb fotos gemaakt :
http://waaza0.webs.com/photos/hoi/IMG_0752.JPG

http://waaza0.webs.com/photos/hoi/IMG_0750.JPG

alleen van die witte pluizige plekken , komt dit omdat ze te warm staan ofzo?
een vriend van me zegt dat dit de paddo's worden , is dit waar?
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#4
Naarmate de tijd vordert zal heel de casing wit worden van groeiend mycelium.. als je je groei-kit dan in een iets-wat koudere omgeving plaatst zullen er na een week (indien aan alle voorwaarden voldaan zijn) kleine paddenstoelen ontstaan uit je 'witte cake'....

Is ZEER simplistisch uitgelegd, maar je doet dus niets verkeerd... Blijf gewoonweg steriel werken, en het zal je wel lukken..

(Doe terwijl je wacht al wat opzoekingswerk, zo kan je enkele paddenstoel-hoeden [nadat ze geopend zijn] hun sporen verzamelen, en kan je de ene 'growkit' na de andere maken... Maar dan moet je wel wat basic-materiaal hebben..)
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Scopolamine zei:
Naarmate de tijd vordert zal heel de casing wit worden van groeiend mycelium.. als je je groei-kit dan in een iets-wat koudere omgeving plaatst zullen er na een week (indien aan alle voorwaarden voldaan zijn) kleine paddenstoelen ontstaan uit je 'witte cake'....

Is ZEER simplistisch uitgelegd, maar je doet dus niets verkeerd... Blijf gewoonweg steriel werken, en het zal je wel lukken..

(Doe terwijl je wacht al wat opzoekingswerk, zo kan je enkele paddenstoel-hoeden [nadat ze geopend zijn] hun sporen verzamelen, en kan je de ene 'growkit' na de andere maken... Maar dan moet je wel wat basic-materiaal hebben..)
Klik om te vergroten...

ok thx :P
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#6
waaza0 zei:
Scopolamine zei:
Naarmate de tijd vordert zal heel de casing wit worden van groeiend mycelium.. als je je groei-kit dan in een iets-wat koudere omgeving plaatst zullen er na een week (indien aan alle voorwaarden voldaan zijn) kleine paddenstoelen ontstaan uit je 'witte cake'....

Is ZEER simplistisch uitgelegd, maar je doet dus niets verkeerd... Blijf gewoonweg steriel werken, en het zal je wel lukken..

(Doe terwijl je wacht al wat opzoekingswerk, zo kan je enkele paddenstoel-hoeden [nadat ze geopend zijn] hun sporen verzamelen, en kan je de ene 'growkit' na de andere maken... Maar dan moet je wel wat basic-materiaal hebben..)
Klik om te vergroten...

ok thx :P
Klik om te vergroten...

geen probleem...
Welke soort is het die je als grow-kit gekocht hebt..?
Als je nog wat vragen hebt binnekort ofzo, shoot... :wink:
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Scopolamine zei:
waaza0 zei:
Scopolamine zei:
Naarmate de tijd vordert zal heel de casing wit worden van groeiend mycelium.. als je je groei-kit dan in een iets-wat koudere omgeving plaatst zullen er na een week (indien aan alle voorwaarden voldaan zijn) kleine paddenstoelen ontstaan uit je 'witte cake'....

Is ZEER simplistisch uitgelegd, maar je doet dus niets verkeerd... Blijf gewoonweg steriel werken, en het zal je wel lukken..

(Doe terwijl je wacht al wat opzoekingswerk, zo kan je enkele paddenstoel-hoeden [nadat ze geopend zijn] hun sporen verzamelen, en kan je de ene 'growkit' na de andere maken... Maar dan moet je wel wat basic-materiaal hebben..)
Klik om te vergroten...

ok thx :P
Klik om te vergroten...

geen probleem...
Welke soort is het die je als grow-kit gekocht hebt..?
Als je nog wat vragen hebt binnekort ofzo, shoot... :wink:
Klik om te vergroten...

het zijn mexicaantjes ^^
en jah ik vraag me nog een ding af , als ik naar andere kweekverslagen en zo kijk , zijn ze rond de 13 dagen al helemaal onder zo een wit laagje en hebben ze meestal al een paar kleine mini shrooms , hoe zou het kunnen komen dat die van mij enkel nog wat vage witte plekjes heeft?
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Scopolamine zei:
Waarschijnlijk is je temperatuur te schommelend...
OF waren er oorspronkelijk niet zoveel 'sporen' aanwezig die aan het uitgroeien zijn...
Het kan ook zijn dat sommige verslagen (die je gelezen hebt) gebruik gemaakt hebben van een 'liquid culture' of agar-transfer... maar daar moet je je hoofd niet over breken... :wink:

Kan van veel factoren afhangen hoor.. Maar heb geduld en alles zal wel vlot verlopen...
Klik om te vergroten...

ok nogmaals bedankt xD
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kan dan gewoonweg blijven doorgaan...

Soaken moet je pas doen na een flush (en dat je merkt dat er niets meer zal groeien).

Hou de omgeving gewoon vochtig genoeg (lichte dauw tegen de wand van je container).

Uiteindelijk zal er wel wat groeien :wink:
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Scopolamine zei:
Je kan dan gewoonweg blijven doorgaan...

Soaken moet je pas doen na een flush (en dat je merkt dat er niets meer zal groeien).

Hou de omgeving gewoon vochtig genoeg (lichte dauw tegen de wand van je container).

Uiteindelijk zal er wel wat groeien :wink:
Klik om te vergroten...

goed nieuws :P ze stonden eerst gewoon op een kut plek , ik heb ze nu in een doos met een kleine lamp erin neer gezet en er groeien nu kleine pins en de zak is goed beslagen, alleen volgens mij groeien de pins een beetje langzaam , kheb nu al drie dagen van die pins van een halve a 1 cm
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
waaza0 zei:
Scopolamine zei:
Je kan dan gewoonweg blijven doorgaan...

Soaken moet je pas doen na een flush (en dat je merkt dat er niets meer zal groeien).

Hou de omgeving gewoon vochtig genoeg (lichte dauw tegen de wand van je container).

Uiteindelijk zal er wel wat groeien :wink:
Klik om te vergroten...

goed nieuws :P ze stonden eerst gewoon op een kut plek , ik heb ze nu in een doos met een kleine lamp erin neer gezet en er groeien nu kleine pins en de zak is goed beslagen, alleen volgens mij groeien de pins een beetje langzaam , kheb nu al drie dagen van die pins van een halve a 1 cm
Klik om te vergroten...

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik had precies hetzelfde.
Het duurde erg lang voor dat er wat kwam, toen kwamen er een aantal pins op die bleven steken op zo'n 0,5-1cm. Ik hoop voor je dat ze nog doorgroeien!
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
PepTalk zei:
waaza0 zei:
Scopolamine zei:
Je kan dan gewoonweg blijven doorgaan...

Soaken moet je pas doen na een flush (en dat je merkt dat er niets meer zal groeien).

Hou de omgeving gewoon vochtig genoeg (lichte dauw tegen de wand van je container).

Uiteindelijk zal er wel wat groeien :wink:
Klik om te vergroten...

goed nieuws :P ze stonden eerst gewoon op een kut plek , ik heb ze nu in een doos met een kleine lamp erin neer gezet en er groeien nu kleine pins en de zak is goed beslagen, alleen volgens mij groeien de pins een beetje langzaam , kheb nu al drie dagen van die pins van een halve a 1 cm
Klik om te vergroten...

Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik had precies hetzelfde.
Het duurde erg lang voor dat er wat kwam, toen kwamen er een aantal pins op die bleven steken op zo'n 0,5-1cm. Ik hoop voor je dat ze nog doorgroeien!
Klik om te vergroten...

weet je ook nog wat je toen verkeerd heb gedaan?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Weten doe ik het niet, maar ik denk dat ze toch te koud ( of onregelmatig) stonden.
Gemiddelde temperatuur was zo'n 20 graden, met uitschieters naar 17 en 22.

Verder kan ik het alleen op de shop verkopen.
Heb 3 keer zo'n setje gehad ( steeds ''geruild'' met garantie:P).
de 1e 2 gebeurde gewoon niets mee tot het na een maand begon te rotten, die 3e begon na 2 weken wat te vertonen. De pins die boven kwamen bleven erg klein voor een week, en begonnen toen te beschimmelen.
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Weten doe ik het niet, maar ik denk dat ze toch te koud ( of onregelmatig) stonden.
Gemiddelde temperatuur was zo'n 20 graden, met uitschieters naar 17 en 22.

Verder kan ik het alleen op de shop verkopen.
Heb 3 keer zo'n setje gehad ( steeds ''geruild'' met garantie:P).
de 1e 2 gebeurde gewoon niets mee tot het na een maand begon te rotten, die 3e begon na 2 weken wat te vertonen. De pins die boven kwamen bleven erg klein voor een week, en begonnen toen te beschimmelen.
Klik om te vergroten...

nou, ik heb de pins weg gehaald en het bakje overnieuws gesoaked, ik ga er gewoon een paar dagen tegen aan kijken , morgen moet hij in de zak, als hij na een weekje ofzo een goed wit laagje heeft ga ik door anders ga ik terug naar de shop voor nieuw setje en gaat hij bij een vriend van me :P
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#15
Is je bakje nu nog uiteindelijk gelukt, of heb je hem 'ingeruild'.. als dat enigszins mogelijk is :confused: ...

K'hoor er graag wat meer van...

Ik ben een heel tijdje afwezig op DF geweest, anders had ik je wel wat eerder gepost... :flushed:
w
waaza0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Scopolamine zei:
Is je bakje nu nog uiteindelijk gelukt, of heb je hem 'ingeruild'.. als dat enigszins mogelijk is :confused: ...

K'hoor er graag wat meer van...

Ik ben een heel tijdje afwezig op DF geweest, anders had ik je wel wat eerder gepost... :flushed:
Klik om te vergroten...

gebeurd niks man , die pins zijn klein gebleven , dus ga maar is inruile bij de shop ofzo.
volgens mij ligt het aan de temperatuur schommelingen in mijn kamer.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#17
waaza0 zei:
gebeurd niks man , die pins zijn klein gebleven , dus ga maar is inruile bij de shop ofzo.
volgens mij ligt het aan de temperatuur schommelingen in mijn kamer.
Klik om te vergroten...

Hmz, ik heb persoonlijk gwn een incubatieruimte, en een ruimte voor ze te laten groeien..
Kweet niet of dit tot jouw beschikking is, maar gewoonweg een aquarium verwarmings-element in een bak met water (instellen op juiste temperatuur die jouw soort cube's nodig hebben), en dan gewoonweg een 'passende bak' in de andere schuiven...
Als je het dan zonder zak zou willen doen (de shrooms laten 'sprouten'), gewoonweg gaatjes boren in de bovenste bak, en je hebt ineens de juiste vochtigheidsgraad/temperatuur... :)
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Met eerdere growkits heb ik gemerkt dat het toch vrij nuttig is om je kitje op een iets warmere locatie te zetten. Mijn huidige staat in een kamer met een relatief hoge temperatuur (21-22 graden) en doet het geweldig. Eerder kitjes deden het ook beter als ze in de buurt van een verwarming stonden. Het moet echter ook weer niet te heet worden, mocht je ze dus bij een verwarming plaatsen, zet ze er dan niet tegenaan ofzo.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Escoban zei:
Met eerdere growkits heb ik gemerkt dat het toch vrij nuttig is om je kitje op een iets warmere locatie te zetten. Mijn huidige staat in een kamer met een relatief hoge temperatuur (21-22 graden) en doet het geweldig. Eerder kitjes deden het ook beter als ze in de buurt van een verwarming stonden. Het moet echter ook weer niet te heet worden, mocht je ze dus bij een verwarming plaatsen, zet ze er dan niet tegenaan ofzo.
Klik om te vergroten...

21-22 is zeker niet relatief warm.
Het is de minium temperatuur waarom word aangeraden cubensis paddenstoelen te kweken.
Lager kan, maar dan schiet het zoals je zelf al zegt niet op.

En inderdaad, nooit op de verwarming zelf plaatsen.
Ook dienen hoge temperatuur schommelingen te worden voorkomen. ( Als je thuis bent dus niet op/naast de verwarming en als je weer weg gaat in een donker, koud hoekje verstoppen oid.)
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#20
Scopolamine zei:
waaza0 zei:
gebeurd niks man , die pins zijn klein gebleven , dus ga maar is inruile bij de shop ofzo.
volgens mij ligt het aan de temperatuur schommelingen in mijn kamer.
Klik om te vergroten...

Hmz, ik heb persoonlijk gwn een incubatieruimte, en een ruimte voor ze te laten groeien..
Kweet niet of dit tot jouw beschikking is, maar gewoonweg een aquarium verwarmings-element in een bak met water (instellen op juiste temperatuur die jouw soort cube's nodig hebben), en dan gewoonweg een 'passende bak' in de andere schuiven...
Als je het dan zonder zak zou willen doen (de shrooms laten 'sprouten'), gewoonweg gaatjes boren in de bovenste bak, en je hebt ineens de juiste vochtigheidsgraad/temperatuur... :)
Klik om te vergroten...

Ik zou hier graag meer over willen weten want ik denk dat ik ook niet helemaal goed zit met mijn temperatuur. Zijn hier foto's van te vinden?

Ik snap namelijk niet helemaal hoe dit werkt. Doe je een deksel op de bovenkant?

Met een passende bak, bedoel je dan een bak van dezelfde grootte, die je wel in elkaar kunt zetten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."