#1
PepTalk zei:Zoals ik al zei, rook jij maar lekker ongedierte dan.
Ik denk dat de TS al wel geholpen is?
Wat die luizen/insecten betreft. Dat rook ik ook niet graag. Het lijkt dat de eerste batch takken die in de droogruimte zijn gehangen een kleine week geleden al minder gespuis zit. In ieder geval niet meer. Het lijkt erop dat de bladluis het droogproces niet overleeft. Maar vraag me nog steeds af of ze zich niet in de toppen nestelen (en daar eventueel sterven). Dan zul je die bugs uiteindelijk wel meeroken. Kan helaas weinig vinden over de overlevingskansen van bladluis en ander ongedierte tijdens het drogen.
Ik weet achteraf in ieder geval dat ik de toppen van deze plant beter had kunnen watercuren. Iets waar ik met plant nr.2 nu voor een flink deel mee bezig ben. Deze plant heeft wonderbaarlijk genoeg (bijna) geen luis maar wel toprot in diverse delen. Er zitten zelfs pluizerige spinnenwebben in delen vd top.
Gaat dus mooi in de plomp voor een week en hopen dat er een goed rookbaar product uitkomt.
Schijnt dat je zo een deels aangetaste oogst nog prima kunt redden. Filosofie erachter is dat er onder water geen lucht komt en schimmels en ander gespuis geen kans krijgt zich te ontwikkelen.