#1
PepTalk zei:Met welk gespuis je te maken hebt weet ik niet.
Ik herken ze wel, en weet dat de larfjes/eitjes eigenlijk alleen onderop de grotere bladeren zit, klopt dit? Zo ja, dan heb je daar zowiso geen last van, want die knip je af.
Die kleine vliegjes die ook in de top zitten moeten er met een pincet toch wel tussenuit te vissen zijn? Behalve als het er écht veel zijn natuurlijk.
Zolang er tijdens het roken dus geen eitjes/larfjes of vliegjes meer aanwezig zijn in de wiet acht ik de kans klein dat ze schade kunnen opleveren.
Bestrijdingsmiddelen spuiten in vooral nu (eigenlijk al 4 weken voor de oogst) een no-go.
Heb begrepen dat het bladluis is. Naar mijn idee zou met het drogen van de wiet, de luizen toch vanzelf moeten verdwijnen of zie ik dat verkeerd? Bedoel geen (vers) blad, geen vocht, geen voedingsstoffen etc..
Vraag me alleen af in hoeverre de toppen met rust gelaten gaan worden. Blad maakt uiteindelijk niet veel uit.
Misschien maar eens proberen met natuurlijke vijanden.
Bijv lieveheersbeestjes of gaasvlieg. Alleen waar kun je die beestjes zosnel vandaan halen..