#1
ik heb geen ervaring met die 'kweeksetjes', mischien zal peptalk diegene zijn die deze vraag kan invullen....
grts
grts
PepTalk zei:10cm moet voldoende zijn.
Zolang ze maar geen contact ermee maken.
Waarom ligt die handoek er op?
De LV word van die oogst paddo's niet zo hoog dat de handdoek het zal opnemen, het belemmerd wel de luchtstroom..
Wat goed is bij het drogen van paddo's :
- Vrije luchtstroom langs de paddenstoelen.
- Zoveel mogelijk contact oppervlakte met de lucht. zo'n gaas is prima.
- Zorgen dat de paddenstoelen elkaar niet raken
Wat slecht is:
- Bedekken met wat dan ook. (Dichte, afgesloten droogboxen zijn wel te maken maar is omslachtig en werkt niet altijd)
Het zier er naar uit dat ze het meeste vocht al wel kwijt zijn, dus het zal wel loslopen.
Maar het is toch altijd zonde wanneer er juist tijdens het drogen wat mis gaat en zo de oogst verloren gaat.
. Ik heb trouwens gister nacht weer opnieuw me setje gesoaked, hoe lang duurt het gemiddeld dat de 2e flush opkomt?
PepTalk zei:Neen.
Op keuken papier is goed, maar laat ze altijd onbedekt.
Op deze manier gaan ze rotten/schimmelen.
Op je monitor is wel een goed idee, aangezien deze bij veel en intensief gebruik nogal wat warmte kan produceren.
PepTalk zei:Geen ervaring met vochtvreters.. Ik neem aan dat je het vervangt wanneer het maximaal vocht heeft opgenomen.
2e flush komt altijd een stuk sneller dan de eerste, meestal zijn de eerste pins al in de eerste 48 uur na het soaken (dus wanneer het water er weer uit is) te zien.
mandragora zei:jep dat blauwe is de werkzame stof, dit word blauw waar je ze afgedaan hebt of gekneust hebt.
grts
Stunner zei:mandragora zei:jep dat blauwe is de werkzame stof, dit word blauw waar je ze afgedaan hebt of gekneust hebt.
grts
Hmm das toch niet erg of wel?
mandragora zei:Stunner zei:mandragora zei:jep dat blauwe is de werkzame stof, dit word blauw waar je ze afgedaan hebt of gekneust hebt.
grts
Hmm das toch niet erg of wel?
Das zeker niet erg, het is zelfs goed omdat je dan weet dat je de goeie hebt![]()
mandragora zei:ik heb geen ervaring met die 'kweeksetjes', mischien zal peptalk diegene zijn die deze vraag kan invullen....
grts
PepTalk zei:Nomaals, kijk niet naar het gewicht maar kijk of de steeltjes breken.
if so, dan pas zijn ze goed droog.
4 dagen na het soaken is wel wat lang, maar kan gebeureb.
zijn de omstandigheden op welj gebied dn ook veranderd?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."