Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddos drogen

Paddos drogen

66 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb geen ervaring met die 'kweeksetjes', mischien zal peptalk diegene zijn die deze vraag kan invullen....

grts
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee dat kan ik niet zien.
Zie in ieder geval niets abnormaals.

Maar for god sake, breek die stelen nou is.
Vanaf het moment dat ze kurkdroog zijn, en ze worden koel en donker bewaard dan kunnen ze niet meer bederven.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
10cm moet voldoende zijn.
Zolang ze maar geen contact ermee maken.

Waarom ligt die handoek er op?
De LV word van die oogst paddo's niet zo hoog dat de handdoek het zal opnemen, het belemmerd wel de luchtstroom..

Wat goed is bij het drogen van paddo's :

- Vrije luchtstroom langs de paddenstoelen.
- Zoveel mogelijk contact oppervlakte met de lucht. zo'n gaas is prima.
- Zorgen dat de paddenstoelen elkaar niet raken

Wat slecht is:

- Bedekken met wat dan ook. (Dichte, afgesloten droogboxen zijn wel te maken maar is omslachtig en werkt niet altijd)

Het zier er naar uit dat ze het meeste vocht al wel kwijt zijn, dus het zal wel loslopen.
Maar het is toch altijd zonde wanneer er juist tijdens het drogen wat mis gaat en zo de oogst verloren gaat.
Klik om te vergroten...

Thx for the info, wow das wel snel dat er al zoveel vocht uit is dan dat had ik zelf nog niet gedacht of gezien. Ik heb meteen de handdoek eraf gehaald en Ik heb net weer even een fotoke gemaakt :mrgreen: . Ik heb trouwens gister nacht weer opnieuw me setje gesoaked, hoe lang duurt het gemiddeld dat de 2e flush opkomt?



Oh ja, kan je de vochtvreters voor de volgende oogst weer gebruiken? Of moet ik er dan nieuwe in doen?
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb nu me paddos geoost en ga ze nu drogen, ik heb ze langs elkaar gelegd en er keuken rol omheen gedaan. Heb dat op mijn monitor gelegd met een game erbovenop en ik laat er een ventilator in waaien. Is dit goed?


P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neen.

Op keuken papier is goed, maar laat ze altijd onbedekt.
Op deze manier gaan ze rotten/schimmelen.

Op je monitor is wel een goed idee, aangezien deze bij veel en intensief gebruik nogal wat warmte kan produceren.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#6
PepTalk zei:
Neen.

Op keuken papier is goed, maar laat ze altijd onbedekt.
Op deze manier gaan ze rotten/schimmelen.

Op je monitor is wel een goed idee, aangezien deze bij veel en intensief gebruik nogal wat warmte kan produceren.
Klik om te vergroten...



Thx voor je bericht, ik heb het al anders opgelost heb een 10 liter emmer daar wat kippegaas in gedaan onderin vocht vreters en een handdoek bovenop.

Denk je dat het rooster hoog genoeg zit? Het rooster zit +- 10 cm boven de vochtvreters.

m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
jep dat blauwe is de werkzame stof, dit word blauw waar je ze afgedaan hebt of gekneust hebt.
grts
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
10cm moet voldoende zijn.
Zolang ze maar geen contact ermee maken.

Waarom ligt die handoek er op?
De LV word van die oogst paddo's niet zo hoog dat de handdoek het zal opnemen, het belemmerd wel de luchtstroom..

Wat goed is bij het drogen van paddo's :

- Vrije luchtstroom langs de paddenstoelen.
- Zoveel mogelijk contact oppervlakte met de lucht. zo'n gaas is prima.
- Zorgen dat de paddenstoelen elkaar niet raken

Wat slecht is:

- Bedekken met wat dan ook. (Dichte, afgesloten droogboxen zijn wel te maken maar is omslachtig en werkt niet altijd)

Het zier er naar uit dat ze het meeste vocht al wel kwijt zijn, dus het zal wel loslopen.
Maar het is toch altijd zonde wanneer er juist tijdens het drogen wat mis gaat en zo de oogst verloren gaat.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Geen ervaring met vochtvreters.. Ik neem aan dat je het vervangt wanneer het maximaal vocht heeft opgenomen.

2e flush komt altijd een stuk sneller dan de eerste, meestal zijn de eerste pins al in de eerste 48 uur na het soaken (dus wanneer het water er weer uit is) te zien.
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
Geen ervaring met vochtvreters.. Ik neem aan dat je het vervangt wanneer het maximaal vocht heeft opgenomen.

2e flush komt altijd een stuk sneller dan de eerste, meestal zijn de eerste pins al in de eerste 48 uur na het soaken (dus wanneer het water er weer uit is) te zien.
Klik om te vergroten...

Ze drogen goed volgens mij.




Ze zijn nog wel een heel klein beetje sponzig dus ik denk dat ik ze nog even laat staan, ze zijn nu ogv 15-16 gram gedroogd. En ze waren nat rond de 110.

Trouwens dat blauwe onderaan das toch de werkzame stof?
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#11
mandragora zei:
jep dat blauwe is de werkzame stof, dit word blauw waar je ze afgedaan hebt of gekneust hebt.
grts
Klik om te vergroten...

Hmm das toch niet erg of wel?
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat de kleinere nu gedroogd zijn, ze wegen nog maar 8 tot 10% van hun originele gewicht.

Heb kleinere nu in een zakje gedaan en ik wil deze in de vriezer doen. Heb voor de zekerheid nog een foto gepost om zeker er van te zijn of ze echt goed droog zijn.


P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarom in de vriezer?

Wanneer je ze ontdooit word het een dikke vieze pap zooi.

Gedroogde paddo's zijn op een koele donkere plaats lang genoeg te bewaren hoor.

Ze zijn droog wanneer het steeltje knakt. Percentage's zeggen niet altijd alles.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Stunner zei:
mandragora zei:
jep dat blauwe is de werkzame stof, dit word blauw waar je ze afgedaan hebt of gekneust hebt.
grts
Klik om te vergroten...

Hmm das toch niet erg of wel?
Klik om te vergroten...


Das zeker niet erg, het is zelfs goed omdat je dan weet dat je de goeie hebt :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nomaals, kijk niet naar het gewicht maar kijk of de steeltjes breken.
if so, dan pas zijn ze goed droog.

4 dagen na het soaken is wel wat lang, maar kan gebeureb.
zijn de omstandigheden op welj gebied dn ook veranderd?
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#16
mandragora zei:
Stunner zei:
mandragora zei:
jep dat blauwe is de werkzame stof, dit word blauw waar je ze afgedaan hebt of gekneust hebt.
grts
Klik om te vergroten...

Hmm das toch niet erg of wel?
Klik om te vergroten...


Das zeker niet erg, het is zelfs goed omdat je dan weet dat je de goeie hebt :)
Klik om te vergroten...


He he mooi zo, het is al 4 dagen geleden dat ik hem opnieuw gesoaked heb, helaas nog niks wat bovenkomt. Moet ik me nu zorgen gaan maken aangezien iemand zei dat het maar 48 uur duurde :openmouth:
S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#17
mandragora zei:
ik heb geen ervaring met die 'kweeksetjes', mischien zal peptalk diegene zijn die deze vraag kan invullen....

grts
Klik om te vergroten...


Zo zien trouwens me paddos er gedroogd uit, ze zijn nu 1/10e in gewicht dus kneem aan dat ze goed droog zijn.

S
StunnerLid
01-01-2024, 00:00
#18
PepTalk zei:
Nomaals, kijk niet naar het gewicht maar kijk of de steeltjes breken.
if so, dan pas zijn ze goed droog.

4 dagen na het soaken is wel wat lang, maar kan gebeureb.
zijn de omstandigheden op welj gebied dn ook veranderd?
Klik om te vergroten...


Wat betreft het drogen, je kun de grote nog wel lichtjes buigen de hele kleine niet. Moet ik deze nog verder drogen of maakt het niet uit dat ze nog een heel klein beetje buigbaar zijn.

Nee de omstandigheden zijn het zefde. Er is wel al van dat witte spul (ben even de naam kwijt) dat dons achtige spul, dus dat geeft me weer een beetje hoop. Maarja echt 100% zeker ben ik er niet van.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zolang de zij en onderkanten licht dicht zijn is het goed.
Hoe je dat doet moet je zelf weten.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Voor de derde en laatste keer.

De paddo's zijn pas echt goed droog als de steeltjes knakken.
Dus als ze buigen... zijn ze nog niet goed droog nee.

Het kan gewoon goed gaan wanneer je ze net niet helemaal goed droogt, maar je hebt ook kans dat het hele zakje dan nog eens lekker beschimmeld.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."