Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHarde wind + Plantjes = :(

Harde wind + Plantjes = :(

20 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
k
kamilio666Lid
01-01-2024, 00:00
#1
oke thank :grin:
k
kamilio666Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi guys :grin:
ben hier al een tijdje niet meer geweest, en kan zelfs niet meer op mn goeie account komen, alleen deze hele oude nog.(nieuwere is Dirtbag).
maargoed, gezellig om hier weer eens te zijn.

Ik heb een beetje hulp nodig, ik heb sinds kort een paar plantjes die ik buiten heb staan en dat ging allemaal prima, totdat die verdomde wind zich ermee ging bemoeien.
ik zie nu aan mn grotere planten dat de bladeren langs de randen helemaal verdord zijn en ook in t midden van t blad zitten verdorde stukken.

Wat is slim om hiermee te doen? verdorde bladeren eraf knippen? gewoon laten staan en komt t wel goed?

Help pl0x.
ik kan evt fotos maken als dat het makkelijker maakt.

Groetjes,
Dirtbag :wink:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Verdorring aan de randen klinkt een beetje als verbranding, maar met de beperkte info is dat wat moeilijk te zeggen, maar wat heeft de wind ermee te maken? Wind kan een plant doen knakken, niet verdorren. Omgewaaide planten groeien doorgaans wel gewoon verder, maar door ze tijdig te stutten kun je knakken voorkomen.
k
kamilio666Lid
01-01-2024, 00:00
#4
nouja, de planten waren helemaal mooi groen en alles, toen heeft het hard gewaaid, en dat doet het nogsteeds en ik merkte vanochtend dat ze er niet meer zo gezond uitzien. alhoewel de jonge blaadjes nog wel gewoon groen zijn. wat voor info wil je nog meer hebben? dit is mijn eerste kweek :mrgreen:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een foto-tje werkt meestal het best. Overigens ben ik ook niet echt een deskundige op dit gebied.
k
kamilio666Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb er een gifje van gemaakt vanwege het formaat, maar het is nog goed te zien.
zoals je ziet is die ook niet mooi symmetrisch meer wat die eerst wel was.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ziet er nog prima uit hoor, kan idd net iets beter. Ik zou me nog niet teveel zorgen maken. Het dorre kan beschadiging van de regen zijn, iets teveel vocht of mss iets met de voeding, maar nogmaals ziet er (nog) niet heel schokkend uit.

Ik ben een tijd niet hier geweest en weet niet of peptalk nog actief is, maar anders zal hij vast iets meer kunnen zeggen hierover. Tot die tijd: let nature do the work.
a
autoflowerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je zou kunnen overwegen een tomaten folie kasje te kopen. Kosten bijna niks en erg goede ervaring mee met autoflowers!
Hoe dan ook, succes met je plantjes. :stoned:
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#9
bedankt autoflower!
ik ben net naar de AH gerend om wat folie te halen om een el cheapo oplossing te bedenken.
alhier het resultaat.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zelfs zonder zomer, maar met enkele straaltjes zon vinden ze lucht ook al wel lekker, maareh goed bezig McGyver!
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#11
we zijn nu een aantal dagen verder, en ik merk dat mn planten zeeeerrrrr goed reageren op het homemade kasje. vandaag toen ik thuiskwam zag ik op eerste opzicht al dat de plant vandaag minstens 5 cm gegroeid is in de lengte, en ook een stuk in de breedte :grin: bladeren zien er gezond uit, mooi groen en mn stam is een stuk minder paars geworden aan de onderkant!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit soort folie is handig om de LV hoog te houden bij stekjes of jonge zaadlingen, maar het houdt een hele hoop licht tegen. Waarschijnlijk gaan ze daarom nu zo snel de hoogte in.

Die verdorde randjes heeft volgens mij niets te maken met wind, zon of water.
In hoeveel L potten staan ze en in welke soort grond? Wellicht iets te zware grond voor zulke jonge plantjes.

Je hebt zaad neem ik aan? If so, dan 99% zeker dat de middelste een man is. De rechtse waarsch. ook hoewel deze foto niet erg geschikt is om dat te beoordelen.

Tip voor de volgende kweek: Vul je potten met een dikke kop erop met grond. Vooral de rechtse pot heeft nooit voldoende om het tot het einde van je kweek te redden, hier ga je redelijk wat moeten bijvoeden.

Je kasje ziet er erg goed uit! Maar zoals ik al zei brengt het nu wellicht meer nadelen dan voordelen met zich mee. Ze kunnen er best nog even in blijven, maar ik zou ipv. gaatjes 1 hele kant (1 van de zijkanten ofzo) eraf halen. Planten hebben O2 en zonlicht nodig en cannabis houdt niet zo van een vochtige omgeving.

Zoals andere al zeiden zien ze er net iets te nat uit. Tegen regen kun je weinig doen natuurlijk, onder aan afdak zetten vind ik altijd een no-go. Wat wel ideaal en geniaal is: De potparka. Google dit maar eens. Mocht je ze wel zelf water hebben bijgegeven: Een goede manier om te checken of ze goed staan is niet alleen kijken maar vooral voelen. De bovenste laag aarde droogt snel uit, terwijl 1 of 2 cm daaronder het nog meer dan vochtig genoeg is voor je plantjes.
Prik net als bij een cake met een DROGE saté prikker in de grond, komtie er schoon uit: water geven. Blijft er aarde aan kleven: Niets doen.

Succes met je kweek!!
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb ze ondertussen uit de kas gehaald omdat het weer toch top is nu.

ik weet niet precies hoeveel liter de potten zijn, op de foto kun je het ongeveer wel zien.
ze staan in gewone potgrond van de AH.

ik heb inderdaad vanaf zaad gekweekt, maar ik heb ze niet allemaal tegelijk laten ontkiemen, ze zijn dus niet allemaal even oud, tot 2 weken verschil.
ik weet op dit moment vrijwel zeker dat de 3 van de eerdere foto allemaal vrouwelijk zijn.

ik heb intussen meer aarde bij de rechtse pot gestopt, helemaal met aarde enal uit de pot gehaald, en er meer aarde onder gedaan en langs de zijkanten.

ik geef ze al wat minder water nu, en iedere keer met voeding (Plagron Enzymes en Plagron Growth)
deze zijn volgens de verpakking geschikt om bij iedere waterbeurt te geven.

de sateprikker truc ken ik, en gebruik hem ook, bij de vorige fotos had ik ze ook net water gegeven :wink:

het 4e plantje dat er bij deze foto bij staat is er een die ik in volle grond had staan, maar heel erg in de schaduw stond, ik heb hem overgepot en nu dient die als een soort van experimentje/leerervaring.
ik heb (hopelijk)haar eergisteren gefimt en ga er wat technieken die ik van een vriend heb geleerd op toepassen.
YEAH, SCIENCE BITCH!




cheers :stoned:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ze zien er niet echt uit als AF.
Dit zie je doordat deze meestal kleiner blijven dan de jouwe nu al zijn en weinig of geen zijtakken ontwikkelen.
Ook merk je duidelijk dat ze een aantal weken na ontkiemen al in de bloei schieten.

Wanneer je zaad hebt gebruikt uit je wiet van de CS, dan zou ik goed rondsnuffen voor herma's.
Dit zijn vrouwen met (soms heel veel, soms maar een paar) mannelijke bloemen. Deze kunnen je wiet bevruchten, wat je ofc niet wilt.

Ik zou met de voeding of de dosis wat verlagen of niet met élke waterbeurt voeden.
Vaak zijn de producenten nogal gul. Desnoods voor en tijdens de bloei wat meer of wanneer je plantje het aangeeft.

Verder zien ze er goed uit. Van onderen een beetje gehavend, maar paar gele blaadjes van onder gebeurt vaak en is niet erg.

Succes!
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#15
thanks ik ga de oudste 2 denk ik in de bloei knallen vandeweek, 12 uur donker in de schuur, 12 uur licht in de tuin, wish me luck :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Succes!

Zorg ervoor dat je echt stipt bent met het verduisteren. En hou er rekening mee dat dit niet voor 1 of 2 dagen telt en dus doorgezet moet worden.
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik heb aan alle kanten een paar gaatjes gemaakt zodat ze wel verse lucht en een beetje tocht krijgen inderdaad.
a
autoflowerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ziet er uit alsof ze wat te nat staan. Heb je een afdakje waar je ze onder kan zetten als het regent?
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nee helaas, die heb ik niet
a
autoflowerLid
01-01-2024, 00:00
#20
He dirtbag,

Lekker creatief bezig! :)

Denk je er wel aan dat de plantjes ook frisse lucht nodig hebben? En als de zomer eindelijk terug komt is het slim het folie weer te verwijderen of een groter ventilatie rooster te maken anders dan wordt het weer te heet daarbinnen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."