Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo growkit warmtemat fuck-up

Paddo growkit warmtemat fuck-up

23 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goodluck!

Bedenk trouwens dat voor veel mensen de heating gewoon een vensterbank op het zuiden is, en steriel houden van je growkit meestal het grootste probleem is.

Succes kun je ook zeggen bij deze.
s
spacebeestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste,

Ik heb al een paar keer eerder een growkit gekocht en met succes mijn eigen oogsten gekweekt.
Nu had ik besloten er 2 te kopen en daar ook warmtematten voor te gebruiken.
Gisteravond heb ik ze binnen gekregen en even snel (ja, ik weet het, dom dom dom) die (pre-soaked) kits klaargezet omdat ik gelijk weg moest. Ik heb de handleiding verkeerd gelezen en de kits !!!direct!!! op de matten gezet.

Toen ik vandaag weer thuis kwam, zag ik dat de zak al mooi aan het condenseren was (vrij snel, maar ach, zal wel door die matten komen) en ging verder met waar ik mee bezig was. Toen ik even later die kits ging inspecteren, merkte ik dat het veel te warm was.

Doordat er geen luchtstroom langs die matten gingen is de temperatuur wel opgelopen tot ongeveer 35-40 graden! Veel hoger dan de ideale temperatuur van 23-24 graden. De warmte zat ook echt goed in die bak. Ik heb ze er snel afgehaald om af te laten koelen en gelijk de handleiding opnieuw te lezen. Nu het is afgekoeld naar kamertemperatuur, heb ik het opgesteld zoals het hoort (lang leve jenga-steentjes) zodat er genoeg airflow is en direct contact wordt vermeden.

Na dit horrorverhaal komt natuurlijk de grote hamvraag; hoeveel invloed heeft dit op het uiteindelijke resultaat? Valt de schade mee en krijg ik gewoon een mooie oogst of zijn mijn kits ten dode opgeschreven? Ik begrijp dat ze dergelijke temperaturen niet leuk vinden, maar ik neem aan dat in zo'n vroeg stadium de impact niet zoveel schade moet aanrichten...

Heeft iemand anders een dergelijke fout gemaakt (eventueel direct op de radiator, etc.) of weet iemand wat de gevolgen zijn van zo'n fout?
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Spacebeest
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het ergste wat je kan hebben is besmetting met andere schimmels. Of je paddenstoelen nu dood zijn weet ik niet. Als ze niet dood zijn zullen ze wel weer gaan groeien.
s
spacebeestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Besmetting met andere schimmels lijkt mij niet aan de orde in mijn situatie. Heb wel gewoon hygiënisch gewerkt. Ik vroeg me af of paddo's/cakes een bepaalde maximum temperatuur hebben die ze kunnen hebben voordat ze zogezegd "gebakken" worden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik moet me hier toch bij Fool aansluiten, de informatie is al beschikbaar en daarmee staat het al vast of de paddo's het overleefd hebben of niet. Dat wij het met zijn allen nog niet weten is irrelevant in dit vraagstuk. Maargoed, wel een leuke poging tot een vergelijk in ieder geval.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
je hebt enkele extreme overlevende bacteriën, die een reis op een astroide overleven, of zo diep onder zee leven dat er echt geen daglicht bij komt. van de andere kant pasteuriseren ze melk geloof ik rond de 65 graden C.

Als je schimmel het overleeft heeft en niet besmet is kun je gewoon doorgaan met je kweek. Ik weet alleen niet wat de extremen zijn die paddenstoelen doden.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eigenlijk kunnen er twee dingen gebeuren.

A. Je hebt geluk er is niks aan de hand.
B. Je hebt pech en alles is dood.

Beide antwoorden zijn het zelfde. Wij kunnen het niet weten en je ziet het zelf over een week

:wink:
s
spacebeestLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thanks voor jullie reacties! We gaan het beleven. Toch vind ik die matten niet helemaal gebruiksvriendelijk (staat los van mijn blunder, overigens). Volgens filmpjes en instructies zou een kleine verhoging tussen de mat en de kit genoeg zijn om oververhitting te voorkomen. Ik heb nu een verhoging onder de mat, een verhoging op de mat, daar een kartonnen plaat op, dan een handdoekje en daar pas de kits op. Toch lijken de kits nu ietsjes warmer aan te voelen dan 23 graden. (Hoe) gebruiken jullie die matten?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mat op de vloer dan plat bord dan de bak.

spacebeest zei:
Thanks voor jullie reacties! We gaan het beleven. Toch vind ik die matten niet helemaal gebruiksvriendelijk (staat los van mijn blunder, overigens). Volgens filmpjes en instructies zou een kleine verhoging tussen de mat en de kit genoeg zijn om oververhitting te voorkomen. Ik heb nu een verhoging onder de mat, een verhoging op de mat, daar een kartonnen plaat op, dan een handdoekje en daar pas de kits op. Toch lijken de kits nu ietsjes warmer aan te voelen dan 23 graden. (Hoe) gebruiken jullie die matten?
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Momenteel is je kit nog shrödingers cat, gewoon even afwachten dus.

En laat vooral weten wat het resultaat is!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee dat is precies hetzelfde haha. Zolang je nog niet weet wat voor effect de warmte heeft gehad op je growkit is je kit dus zowel wél als niet verneukt.

:grin:

De growkit is een Quantum Superpositie op dit moment hahaha
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
SmartieAndMe zei:
Momenteel is je kit nog shrödingers cat, gewoon even afwachten dus.

En laat vooral weten wat het resultaat is!
Klik om te vergroten...
Dat is echt een vreemde vergelijking. :')
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja volgens mij klopt hij gewoon hoor Fool.

SmartieAndMe zei:
Nee dat is precies hetzelfde haha. Zolang je nog niet weet wat voor effect de warmte heeft gehad op je growkit is je kit dus zowel wél als niet verneukt.

:grin:

De growkit is een Quantum Superpositie op dit moment hahaha
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij is er hier geen moment waarop er een superpositie ontstaat, omdat er de informatie al bestaat. Op dit moment is hij echter óf wel óf niet dood, dat jíj het niet weet doet er niet toe?

Maargoed, dit komt een beetje neer op dezelfde kritiek die normaliter geleverd wordt op de vergelijking van de kat zelf met quantum superpositie.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Volgens mij komt iets pas uit superpositie op het moment van meting. Meting is in dit geval alleen mogelijk door visuele informatie door gebrek aan paddo's of de groei van paddo's.

Hoe langer het duurt dat er geen visuele bevestiging komt van paddo's word de kans wel groter dat de positie word dat er geen paddos tot leven komen.

Maar goed ik ben verre van een natuurkundige.

Fool zei:
Volgens mij is er hier geen moment waarop er een superpositie ontstaat, omdat er de informatie al bestaat. Op dit moment is hij echter óf wel óf niet dood, dat jíj het niet weet doet er niet toe?

Maargoed, dit komt een beetje neer op dezelfde kritiek die normaliter geleverd wordt op de vergelijking van de kat zelf met quantum superpositie.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een beetje vergezocht om quantumtheorie te gebruiken om TS te melden dat zijn paddo's zowel dood als levend zouden zijn, omdat dat geen antwoord geeft op de vraag.

TS zou ondertussen trouwens wel al merken of zijn paddo grow kit levensvatbaar blijkt of niet.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maar er is allang bepaald welke van de twee kanten we opgaan, iets dat niet het geval zou zijn bij een superpositie.
s
spacebeestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cool! Nieuwe kits zijn binnen. Ze zien er ook gezonder uit dan de vorige kits. Thanks @bobsacamano voor de tip, ik ga het proberen. Wish me luck!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Misschien leeft de kit nog, maar sterft ie binnenkort door omstandigheden :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
SmartieAndMe zei:
Misschien leeft de kit nog, maar sterft ie binnenkort door omstandigheden :grin:
Klik om te vergroten...
Dat kan, maar dat is geen superpositie natuurlijk. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."