Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPanaeolus bisporus buitenkweek

Panaeolus bisporus buitenkweek

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Duidelijk, zal het niet noemen dan. Maar vraag me wel af @Eik, mag ik het beschrijven van het proces wel delen hier? Zie immers ook op de productie van illegale middelen een ban staan. Immers heb ik dit al reeds het e.e.a beschreven in andere topics. Of wordt hier nog onderscheid gemaakt tussen 'productie' en 'kweek'.

edit: denk ook dat het me niet helemaal lekker zit omdat het op (een paddestoel) forum gebruikelijk is, indien je vraagt naar sporen, dit gratis naar je wordt opgestuurd en men er helemaal niks voor terug verwacht.. soort van gentleman's agreement waarbij je dit later voor een ander ook doet (verkopen is strikt verboden). Persoonlijk vind ik dat erg mooi.. sterker nog, werd persoonlijk benaderd door diegene die de print had gedoneerd aan de sporenbank.. die zag toevallig een post van mij voorbij komen op het forum (niet op dit forum natuurlijk) en zei dit.. dat is toch waanzinnig:
Schermafbeelding 2022-06-08 om 15.15.33.png
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naast een aantal woodlovers ga ik ook een buitenkweek starten van een panaeolus soort die te kweken is in ons klimaat: Panaeolus Bisporus.
Waarom.. ja geen idee.. heb ik weer een bestemming voor een lege plantenbak. Helaas vergt deze soort.. net als andere 'pan cyans' de nodige steriele technieken en pasteurisatie van het substraat enz enz...in tegenstelling tot woodlovers heb je er wel het e.e.a voor nodig... máár, let op.. je hebt geen speciale fruiting chamber nodig want deze kan gewoon in de tuin gekweekt worden. Dus ja... dat is écht een pluspunt. Verder vind ik het leuk dit soort dingen te delen.. kijken of het lukt.

Om te beginnen.. een sporenprint. Deze komt van *modknip: naam organisatie verwijderd*, soort sporenbank waar je tegen verzendkosten wat kan bestellen indien er voorraad is (soort liefdadigheidsorganisatie).. echter heb ik een oude print in handen.. want ik kreeg er met geen mogelijkheid sporen van af geschraapt met een entoog.. volgende keer mesje schrapen.. en anders stuk papier afknippen ofzo en op de agar plakken.. je moet wat.
20220607_110154.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#3
.. gister nog geen groei waargenomen in de petrischaaltjes, nu 4 dagen verder.. succes! Alle 3 de schaaltjes vertronen een 'waas' ofwel mycelium wat aan het groeien is

Nice nice, ik was toevallig gister nog bezig met een 5-tal nieuwe bakjes.. waarbij ik ben wezen schrapen.. en wat stukjes papier op het agar heb geplakt, beetje overbodig nu maar ach, wellicht komt er nog wat fraai mycelium uit voort.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Super vet, ga je het procesje hier delen? Dan gaatik volgen!
Denk alleen wel dat je het verkooppunt effkes uit je post moet halen voor je een ban hebt lope te hebben.

Succes en veel tunierplezier❤️
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Super vet, ga je het procesje hier delen? Dan gaatik volgen!
Denk alleen wel dat je het verkooppunt effkes uit je post moet halen voor je een ban hebt lope te hebben.

Succes en veel tunierplezier❤️
Klik om te vergroten...
Indien ik een ban verdien op basis daarvan, dan word ik met liefde gebanned. Zeker gezien het feit dat zonder de nodige vaardigheden, je niks kan met zo'n print en er niks illegaals aan is (bevat geen actieve stoffen), verder is het geen verkoop, het wordt weggeven.. laat staan het veranderde milieu. natuurlijk betaal je voor de verzendkosten. Als ik hier post dat je papaver zaden bij je lokale tuincentrum om de hoek kan kopen.. is dat dan ook een ban waard? Af en toe lees ik de grootste onzin posts hier op het forum en zou daar eerder een ban voor uitdelen.. maargoed, ieder zn meug.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#6
0t0lerance zei:
Indien ik een ban verdien op basis daarvan, dan word ik met liefde gebanned. Zeker gezien het feit dat zonder de nodige vaardigheden, je niks kan met zo'n print en er niks illegaals aan is (bevat geen actieve stoffen), verder is het geen verkoop, het wordt weggeven.. laat staan het veranderde milieu. natuurlijk betaal je voor de verzendkosten. Als ik hier post dat je papaver zaden bij je lokale tuincentrum om de hoek kan kopen.. is dat dan ook een ban waard? Af en toe lees ik de grootste onzin posts hier op het forum en zou daar eerder een ban voor uitdelen.. maargoed, ieder zn meug.
Klik om te vergroten...
Je kan met een bewerking de naam weghalen zou zonde zijn als je het proces hierdoor niet kan posten.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
0t0lerance zei:
Indien ik een ban verdien op basis daarvan, dan word ik met liefde gebanned. Zeker gezien het feit dat zonder de nodige vaardigheden, je niks kan met zo'n print en er niks illegaals aan is (bevat geen actieve stoffen), verder is het geen verkoop, het wordt weggeven.. laat staan het veranderde milieu. natuurlijk betaal je voor de verzendkosten. Als ik hier post dat je papaver zaden bij je lokale tuincentrum om de hoek kan kopen.. is dat dan ook een ban waard? Af en toe lees ik de grootste onzin posts hier op het forum en zou daar eerder een ban voor uitdelen.. maargoed, ieder zn meug.
Klik om te vergroten...
Kwistnietdatjebooswerd.

"Verkooppunten mogen niet worden gedeeld" is alleen een vrij duidelijke regel die nagenoeg altijd wordt nageleefd door de moderators, net zo als bij het noemen van prijzen. Wilde je dus alleen helpen, was goed bedoeld. Ik ben zelf gelukkig geen mod dus het was absoluut geen oordeel mijner zijds en ik heb ook geen sneer nodig over wat ik in onzintopics post of wat anderen daar posten - ieder heug zijn meug inderdaad.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kibo3 zei:
Je kan met een bewerking de naam weghalen zou zonde zijn als je het proces hierdoor niet kan posten.
Klik om te vergroten...
Als je ergens voor staat en zelf nadenkt.. dan kan je niet buigen voor iets wat feitelijk onjuist is. Psychedelica vallen ten onrechte onder 'schedule 1', dit inzicht heeft de FDA 50 jaar gekost (notabene dezelfde organisatie entheogenen in de ban heeft gedaan, elk land heeft toen dit voorbeeld blind gevolgd): https://www.livescience.com/psilocybin-depression-breakthrough-therapy.html

Als het oordeel is dat ik van de site geschopt moet worden, dan is dat zo. Ter inspiratie:
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#9
0t0lerance zei:
Als je ergens voor staat en zelf nadenkt.. dan kan je niet buigen voor iets wat feitelijk onjuist is. Psychedelica vallen ten onrechte onder 'schedule 1', dit inzicht heeft de FDA 50 jaar gekost (notabene dezelfde organisatie entheogenen in de ban heeft gedaan, elk land heeft toen dit voorbeeld blind gevolgd): https://www.livescience.com/psilocybin-depression-breakthrough-therapy.html

Als het oordeel is dat ik van de site geschopt moet worden, dan is dat zo. Ter inspiratie:
Klik om te vergroten...
Ik volg je niet echt. De ban krijg JIJ voor het vermelden van een punt waar het te halen is.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het zij zo Kibo3. Klik de banner bovenaan deze site.. is ook een verkooppunt van legale cannabis zaden. Dit zijn legale sporen.. en worden weggegeven, niet verkocht. Verder kan je niks via die website behalve doneren of zelf sporen toesturen, zodat deze kunnen worden weggegeven. Verder vind je niks met googlen op "FSE sporenbank", maargoed met het oog op dat dit veel mensen kan helpen bij clusterhoofdpijn, depressie, angsttoornissen, drugsverslavingen, ptss.. lijkt het mij in het kader van goede wil geen misdaad om zoiets te noemen, exotische sporen koop je namelijk niet bij een smartshop, daar zijn enkel cubensis prints (voor belachelijk veel geld) te koop... waarom? Omdat woodlover prints enkel 1 a 2 jaar goed blijven en daarna kan je ze weggooien, want ze zijn niet langer levensvatbaar... dus commercieel niet interessant. Indien de regels rechtlijnig worden toegepast, dan zal ik me ermee verzoenen. Echter maak ik mij hard voor het weggeven van sporen en helpen van een ander.

@Eik zal even wachten wat het oordeel is. Anders is dit mn laatste post.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#11
0t0lerance zei:
Klik de banner bovenaan deze site.. is ook een verkooppunt van legale cannabis zaden.
Klik om te vergroten...

Ben met je eens dat het wat inconsequent is met de forumregels voor sommige middelen die zich bijvoorbeeld in een grijs gebied bevinden voor wat betreft bijvoorbeeld bereiding vs eindproduct. Maar om dat punt te maken lijkt het me persoonlijk niet nodig cq waard om je account in de ring te gooien.

Verder: leuk projectje :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
0t0lerance zei:
@Eik zal even wachten wat het oordeel is. Anders is dit mn laatste post.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor het attenderen hierop.

Zoals @ljuv al aangaf zijn we heel streng op het niet noemen van verkooppunten. Dit doen we om mogelijke problemen te voorkomen. Zowel met de politie als met bedrijven/organisaties. We willen namelijk nog langer van ons forum genieten. In dit specifieke geval is er volgens mij geen sprake van een regulier verkooppunt. Zoals @0t0lerance al aangeeft gaat het hier om een non-profit organisatie. Bovendien is er geen gebruik gemaakt van een link naar een bedrijf of organisatie en is deze ook moeilijk te googelen (heb het geprobeerd). Het lijkt me dan ook duidelijk dat hier geen sprake is van een "ban". Wel heb ik de naam even weggehaald. Ik kan me namelijk voorstellen dat die organisatie niet zonder toestemming genoemd wenst te worden op ons forum.

0t0lerance zei:
Klik de banner bovenaan deze site.. is ook een verkooppunt van legale cannabis zaden.
Klik om te vergroten...
Uiteraard is dat volkomen inconsequent. Dit is overigens een keuze van de admins en niet van de moderators.

0t0lerance zei:
Psychedelica vallen ten onrechte onder 'schedule 1', dit inzicht heeft de FDA 50 jaar gekost (notabene dezelfde organisatie entheogenen in de ban heeft gedaan, elk land heeft toen dit voorbeeld blind gevolgd)
Klik om te vergroten...
P.S. Eens. Echt schandalig dat psychedelica onder zo'n zwaar verbod vallen!
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pan bisporus verplaatst naar graan (rogge)
20220622_141213.jpg
Welgeteld 6 potten graan met bisporus momenteel... dus ja, dat beloofd wat!
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Panaeolus bisporus:
20220613_083150.jpg

Beetje vreemde groei.. maar dit is geen schimmel, duidelijk mycelium.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#15
6 dagen later.. best transparant mycelium.
20220619_145005.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
2 dagen later.. pan bisporus gaat wel wat traag door het graan:
20220624_095328.jpg
substraat is ook al klaar:
20220624_100959.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#17
Verder wil ik nog een bericht delen wat écht de moeite waard is over de panaeolus bisporus. Een ervaren kweker eens gevraagd naar de trip ervaringen met deze soort en zijn reactie is als volgt:
1656311025896.png
Dus ja, veel lovende woorden, dus ik hoop dat jullie net zo nieuwsgierig zijn als ik inmiddels haha
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een paar potten met bisporus zijn al voor 3/4 gekoloniseerd (rond de 30% gekoloniseerd heb ik ze geschud)
20220627_150319.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#19
Inmiddels waren de potten 100% en toegevoegd aan de zakken met substraat... de eerste zak die openscheurde om het broed aan toe te voegen was al 6 weken aan het rijpen. Scheur m open... DIKKE LAAG WARTE SCHIMMEL.. gadverdamme.. maar dacht fack it, huppa broed bij gegooid en door elkaar geschud ben benieuwd hoe dat afloopt.

De andere 3 zakken waren prima.. dus ja, nu afwachten maar.
20220702_091023.jpg20220702_092322.jpg
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Na.. echt veel zie je niet.. maar het mycelium is in beweging dus dat is mooi
20220705_162957.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."