Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe schadelijk is Ketamine nou echt? (in vergelijking tot alcohol)

Hoe schadelijk is Ketamine nou echt? (in vergelijking tot alcohol)

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KeenanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik zo 1 tot 2 keer in de maand een halve gram ket op een feestje.
Heb dan een prachtige tijd, zit dan in een lekkere roes en geniet vaak met wat vrienden.

Ik doe dit liever dan alcohol en heb dan ook nooit last van een kater.
Ben daarom heel erg benieuwd wat nou schadelijker is voor je gezondheid.
Stel je doet 6-10 bier op een avond of een halve gram ket, wat kan meer kwaad?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
6-10 bier doet meer kwaad
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk als je het bij deze hoeveelheid en gebruik frequentie houd, dat het meevalt. Luister naar je lichaam, stel je krijgt steken in maagstreek of blaas, even een pauze inlassen van een maand. ( dit werkt voor mij, varieert per persoon )
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Keth is echt een van de minder schadelijke drugs (maar nog steeds niet onschuldig hoor). Als je niet overdrijft met hoeveelheden enzo ga je er niks van merken/aan over houden. Alcohol is veel schadelijker.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ketamine vreet je nieren,buik en blaas op. Google maar k cramps en k bladder. En je neus word er ook niet blij mee. Langdurig en regelmatig gebruik heeft aangetoond dat je hersenschade krijgt
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMAZING zei:
Ketamine vreet je nieren,buik en blaas op. Google maar k cramps en k bladder. En je neus word er ook niet blij mee. Langdurig en regelmatig gebruik heeft aangetoond dat je hersenschade krijgt
Klik om te vergroten...

Net weer lekker lijntje ket door mn neus gehaald en merk daar toch niks van hoor. lol.
Maar gebruik ook niet zoveel.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
heyol zei:
Net weer lekker lijntje ket door mn neus gehaald en merk daar toch niks van hoor. lol.
Maar gebruik ook niet zoveel.
Klik om te vergroten...
Het feit dat je een drukke weg oversteekt zonder te kijken en het haalt betekent niet dat het veilig is om te doen.
S
Star spacerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alcohol lijkt me veel schadelijker. Maar met ketamine kan je last van je blaas krijgen.
Ik ben dmxe gaan gebruiken. Deze stof bevalt me zeer goed.
J
JexirLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ketamine is redelijk onschuldig, bij veel en langdurig gebruik kan je inderdaad last krijgen van k-cramps of blaasproblemen. Als je het zo weinig gebruikt denk ik dat 6-10 bier meer schade doet dan een klein beetje keta.
n
neverleavethePARTYLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dag Keenan,

Eerst en vooral is het belangrijk om te weten dat elke drug -legaal of illegaal, alcohol of cannabis, synthetische drugs of designer drugs (het is om het even)- naast de positieve gevolgen die je kan ervaren, ook heel wat negatieve (bij)werkingen heeft. Het is niet makkelijk om af te wegen welke gevolgen nu het meest schadelijk zijn. Dat hangt heel vaak af van de manier en hoeveelheid van gebruik en van je persoonlijke eigenschappen (zoals bepaalde ziektes, genetische aanleg of emotionele toestand).

Dat gezegd zijnde hebben alcohol en ketamine heel eigen negatieve bijwerkingen - je bent er misschien al mee vertrouwd of kan onderstaand lijstje uit eigen ervaring aanvullen. Ik som hier enkele negatieve bijwerkingen op van beide:

ALCOHOL:
  • misselijkheid en braken, hoofdpijn, en zelfs geheugenverlies of black out
  • beschadiging van de lever
  • potentieproblemen
  • geheugenstoornissen (vb. syndroom van Korsakov)
  • verzwaren en kans op overgewicht
  • hart- en vaatziekten
  • verstoring van de slaap
  • verslaving en moeilijke ontwenning
KETAMINE:
  • misselijkheid en braken
  • desoriëntatie
  • zeer onvoorspelbare trip, wat soms kan leiden tot angst en paniek of ook een bad trip
  • gevaarlijk in combinatie met andere drugs (alcohol, GHB,...)
  • chronische blaasontstekingen
  • geheugenproblemen
  • gewenning en verslaving
  • overdosis
Het is aan elke gebruiker van alcohol of ketamine om uit te maken welke bijwerkingen hij of zij het meest schadelijk vindt. Zoals ik hierboven schreef, hangt alles af van de manier waarop je de drug gebruikt en van je persoonlijke kenmerken en toestand.

Hopend je hiermee van een antwoord te hebben voorzien.

Vele groeten.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."