#1
Bedankt voor het beandwoorden van mn vraag.
Mn lichaam is dus eigelijk gewend geraakt aan stoned slapen.

Mn lichaam is dus eigelijk gewend geraakt aan stoned slapen.


Of beter gezegt niet kunnen slapen.
Het is me opgevallen dat ik (en andere in mn omgeving) behoorlijk wat moeite heb met in slaap vallen als ik niet geblowed heb.
Als ik stoned ben val ik altijd gelijk in slaap maar nuchter lukt dat niet en duurt het soms langer als een uur voor ik slaap.
Mijn vraag:
Hoe komt het dat als je lange tijd dagelijks blowed en daarmee stopt dat het dan ineens zo moeilijk is om te slapen?
cropp zei:Ik heb een vraag die hierop aansluit, als je in die 1e slapeloze week bijvoorbeeld melatonine slikt om in slaap te komen, is dit uitstel van executie of juist een goed idee?
Melatonine is geen inslaap middel. Je valt er dus niet van in slaap, je wordt er niet moe van. Je moet melatonine voor een onbepaalde tijd dagelijks op het zelfde tijdstip innemen én ook daadwerkelijk rond een bepaald tijdstip in slaap vallen. Hierdoor kun je jezelf een bepaald ritme opleggen. Je moet wel oppassen dit niet te lang te doen want het schijnt dat dan het natuurlijk aanmaken van melatonine in de hersenen verstoord wordt. Dan ben je dus weer terug bij af. Ik merkte zelf dat ik de 1e dag melatonine wel iets slaperiger werd, maar dit zou ook net zo goed placebo kunnen zijn. Het is geen inslaper dus het is hier niet voor bestemd. Meer mensen denken dat melatonine een natuurlijke inslaper is, maar das gewoon niet waar. Als je het bijv. 3/4weken om het zelfde tijdstip inneemt en om het zelfde tijdstip gaat slapen, stimuleer je de natuurlijke aanmaak van melatonine om dat tijdstip. Doe je dit niet, heeft melatonine uberhaupt geen zin om te nemen.cropp zei:Ik heb een vraag die hierop aansluit, als je in die 1e slapeloze week bijvoorbeeld melatonine slikt om in slaap te komen, is dit uitstel van executie of juist een goed idee?
tonderslag zei:ik heb vroeger ook melatonine gehad omdat ik zelf aagaf bij de dokter dat ik niet in slaap kon komen door hersenspinsels en maar blijven denken.
Ik heb totaal geen effect gemerkt ik nam het een half uur voor dat ik op bed ging liggen in en zou dan rust moeten krijgen. Maar er gebeurde niks.
Ik denk dus dat melatonine niet werkt of te makkelijk te krijgen is
Hashja zei:2) Melatonine is geen inslaper, het is daarom geen krachtig slaapmiddel. Als je veel last van piekeren en/of stress hebt is het goed mogelijk dat de melatonine niet de oplossing is om direct in slaap te vallen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."