Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMaak ik de goede keuze?

Maak ik de goede keuze?

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok, het zit zo.

Ik ben nou iets langer dan een jaar gestopt met dagelijks blowen. Na een ongeveer een half jaar begon ik te merken dat er veel dingen uit het verleden weer omhoog kwamen. Er kwam veel op me af in 1x. Vooral gevoelens, gevoelens bij bepaalde herinneringen etc. Dit wordt maar meer en meer. Het lijkt alsof ik dingen uit het verleden teveel meeneem, het geen plek kan of misschien wel wil geven terwijl ik weet dat het beter is voor mezelf. Ik blijf teveel in het verleden hangen. Als ik denk aan bepaalde personen, momenten of herinneringen wordt ik vaak gewoon emotioneel onderhand dan voel ik mn ogen al. Of het nou mooie of slechte herinneringen zijn. Ook is er laatst weer wat gebeurd wat al eerder is gebeurd en ook dit speelt een hele hele grote rol. Ik ben nou bijna 18 en het wordt tijd dat het anders gaat. Ik loop nu met mn rug richting de toekomst en mn gezicht richting het verleden. Ik wil me kunnen omdraaien, gezicht naar de toekomst gericht en met een strakke blik die kant op doorlopen en niet meer hoeven te kijken. Dit lukt me niet. Misschien wil ik het wel niet loslaten dat zou ook nog kunnen maar toch wil ik het ook weer wel omdat ik weet dat het beter voor me is. Vooral bij bepaalde personen. Wat ik de laatste tijd doe is vooral veel drinken, ook doordeweeks, om maar gewoon ff in het nú te blijven en nergens aan te denken. Maar das natuurlijk helemaaal de goede manier niet. Lang verhaal blabla, DIT is wat ik van plan ben:

Ik wil me met één andere vriend van me gaan wagen aan de mescaline. 1gram en ieder de helft, 500mg. Waarom mescaline? Ik weet het niet. Het spreekt me aan. Iets in mij zegt dat dit voor mij het juiste middel is. Wat ik wil bereiken is het volgende:

Ik wil boven mezelf uitstijgen, ik wil in mn hoofd zitten. Ik wil het verleden laten spelen en omhoog halen. Ik wil het terug zien, meemaken, voelen wat ik erbij voelde. Het mag me zo gek worden als dat het nodig is. Mescaline heeft zover ik weet een zachte goede aard dat is opzich fijn maar het mag ook heel streng. Het mag me laten janken, schreeuwen en tot waanzin drijven als dit nodig is. Wat ik hiermee wil bereiken is dat ik het verleden achter me kan laten, het een plek heeft waar het niet weer omhoog komt. Dit zal vast niet in 1x gelukt zijn maar ik wil minimaal een paar stappen in de goede richting maken. Ook weet ik dat het bij mescaline niet allemaal vanzelf gaat maar dat je zelf de tijd moet nemen om het in de richting te sturen waar je het wil zoeken.

Mijn belangerijkste vraag is: Gebruik ik wel het goede middel?

Ja:Heb ik de juiste verwachtingen, kan mescaline hier goed aan voldoen en gebruik ik hier de juiste dosis voor?

Nee:Wat raden jullie dan aan? Alleen lsd zie ik voor dit proces/gebeuren niet zitten. Ik weet niet waarom maar iets in mij zegt dat lsd voor mij het juiste middel niet is hiervoor. Dus die valt af. Wat raden jullie aan als mescaline niet geschikt is?


Voor de mensen die het hele verhaal gelezen hebben, bedankt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee :wink:
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
mescaline lijkt me wel goed

een ander middel dat je zou kunnen gebruiken is Ayahuasca
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#3
TrippyShit zei:
Ik wil het verleden laten spelen en omhoog halen. Ik wil het terug zien, meemaken, voelen wat ik erbij voelde. Het mag me zo gek worden als dat het nodig is.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat Iboga een goed middel zou zijn hiervoor, een bekende werking van Iboga is dat je inzicht in persoonlijke gebeurtenissen uit het verleden krijgt, vaak door het uit een ander perspectief opnieuw mee te maken.

Gr. Jcp
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is opzich een goede keuze, als het voor jou goed aanvoelt moet je het proberen. Het is een heet liefdevol middel en heel helend, maar het kan wel heftig zijn. Dus zorg goed voor jezelf en tref de nodige voorbereidingen, en dan wens je ik veel geluk ermee als je het besluit te doen. :)
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
KurikintonFox zei:
mescaline lijkt me wel goed

een ander middel dat je zou kunnen gebruiken is Ayahuasca
Klik om te vergroten...

Ik dacht inderdaad ook aan Ayahuasca als ik je verhaal zo lees. Maargoed ik heb met beide zelf ook nog geen ervaring. Maar ik sta voor zo'n beetje de zelfde beslissing op het moment. Ik wil ook een van die middelen gaan gebruiken om iets uit het verleden proberen te verwerken en het los te laten. Maar misschien kunnen paddo's je ook helpen. Een paddo trip van ongeveer 8,5 gram droge paddo's hebben mij al een stukje geholpen in het oplossen van mijn problemen.

Als je maar weet dat je altijd na zo'n trip nog zelf flink aan de slag moet om het echte proces op gang te brengen. Zo'n trip kan alleen maar een beginnetje los peuteren en geen problemen volledig oplossen zonder dat je er zelf moeite voor doet.

Succes! :)
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Vode: Dankjewel :wink: Het voelt idd goed. Weet niet waarom maar mescaline trekt me aan voor dit gebeuren. Dat het heftig kan zijn vind ik niet erg. Het mag op een strenge manier.

@Dripptone: Ik snap dat het niet in 1x opgelost is natuurlijk. Maar als ik een paar stappen in de goede richting kan zetten vind ik het al een heel goed begin. Dan ben ik al een stuk furder dan nu.

Welke vraag ik ook nog heb. Hoe zit het met de trip in het algemeen op 500mg? qua visuals en dergelijke poep..
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je zou ook gewoon een tijd (4 tot 6 maanden) helemaal kunnen stoppen met blowen en kijken hoe het dan gaat. THC blijft gemiddeld nog 3 maanden in je lichaam zitten en heeft in die tijd wel invloed.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik blow bijna nooit meer. 1x in de zoveel tijd 5 hijsjes en dan lach ik 10min lang een balk uit, lijkt me duidelijk hoe weinig ik blow dus :P
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#9
TrippyShit zei:
Ok, het zit zo.

Ik ben nou iets langer dan een jaar gestopt met dagelijks blowen. Na een ongeveer een half jaar begon ik te merken dat er veel dingen uit het verleden weer omhoog kwamen. Er kwam veel op me af in 1x. Vooral gevoelens, gevoelens bij bepaalde herinneringen etc. Dit wordt maar meer en meer. Het lijkt alsof ik dingen uit het verleden teveel meeneem, het geen plek kan of misschien wel wil geven terwijl ik weet dat het beter is voor mezelf. Ik blijf teveel in het verleden hangen. Als ik denk aan bepaalde personen, momenten of herinneringen wordt ik vaak gewoon emotioneel onderhand dan voel ik mn ogen al. Of het nou mooie of slechte herinneringen zijn. Ook is er laatst weer wat gebeurd wat al eerder is gebeurd en ook dit speelt een hele hele grote rol. Ik ben nou bijna 18 en het wordt tijd dat het anders gaat. Ik loop nu met mn rug richting de toekomst en mn gezicht richting het verleden. Ik wil me kunnen omdraaien, gezicht naar de toekomst gericht en met een strakke blik die kant op doorlopen en niet meer hoeven te kijken. Dit lukt me niet. Misschien wil ik het wel niet loslaten dat zou ook nog kunnen maar toch wil ik het ook weer wel omdat ik weet dat het beter voor me is. Vooral bij bepaalde personen. Wat ik de laatste tijd doe is vooral veel drinken, ook doordeweeks, om maar gewoon ff in het nú te blijven en nergens aan te denken. Maar das natuurlijk helemaaal de goede manier niet. Lang verhaal blabla, DIT is wat ik van plan ben:

Ik wil me met één andere vriend van me gaan wagen aan de mescaline. 1gram en ieder de helft, 500mg. Waarom mescaline? Ik weet het niet. Het spreekt me aan. Iets in mij zegt dat dit voor mij het juiste middel is. Wat ik wil bereiken is het volgende:

Ik wil boven mezelf uitstijgen, ik wil in mn hoofd zitten. Ik wil het verleden laten spelen en omhoog halen. Ik wil het terug zien, meemaken, voelen wat ik erbij voelde. Het mag me zo gek worden als dat het nodig is. Mescaline heeft zover ik weet een zachte goede aard dat is opzich fijn maar het mag ook heel streng. Het mag me laten janken, schreeuwen en tot waanzin drijven als dit nodig is. Wat ik hiermee wil bereiken is dat ik het verleden achter me kan laten, het een plek heeft waar het niet weer omhoog komt. Dit zal vast niet in 1x gelukt zijn maar ik wil minimaal een paar stappen in de goede richting maken. Ook weet ik dat het bij mescaline niet allemaal vanzelf gaat maar dat je zelf de tijd moet nemen om het in de richting te sturen waar je het wil zoeken.

Mijn belangerijkste vraag is: Gebruik ik wel het goede middel?

Ja:Heb ik de juiste verwachtingen, kan mescaline hier goed aan voldoen en gebruik ik hier de juiste dosis voor?

Nee:Wat raden jullie dan aan? Alleen lsd zie ik voor dit proces/gebeuren niet zitten. Ik weet niet waarom maar iets in mij zegt dat lsd voor mij het juiste middel niet is hiervoor. Dus die valt af. Wat raden jullie aan als mescaline niet geschikt is?


Voor de mensen die het hele verhaal gelezen hebben, bedankt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee :wink:
Klik om te vergroten...

Lijkt me een aardige keuze, je kan het alleen beter zonder drugs doen. Buiten dat, veel succes met de zoektocht! Is de enige drugs met DOB die nog op mijn lijstje to do staat, is bijzonder moelijk te vinden...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een zoektocht is niet nodig, gelukkig :P Dat het beter is zonder drugs snap ik. Maar voor deze doeleinden zou het een mooi duwtje in de goede richting kunnen zijn.

Welke vraag ik ook nog heb. Hoe zit het met de trip in het algemeen op 500mg? qua visuals en dergelijke poep..
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk niet dat syntetische mescaline gaat geven wat je zoekt. Net zoals LSD ook niet helemaal het is voor jou. Mescaline is een mooi middel maar ik denk dat je dan meer hebt aan san pedro of peyote dan syntetisch. Persoonlijk ging dat veel dieper bij mij.

Bij alles wat je beschrijft, verwerken van het verleden etc. komt bij mij ook heel sterk Ayahuasca op. Ayahuasca is een reiniger, je kotst je verleden eruit en verwerkt het. Peyote/San pedro is een liefdevolle energie en heeft mij erg geholpen met sociale problemen, genieten van dit leven. Het is een ontzettende zonnige en positieve energie. The flower of life. Deze laad je eigenlijk weer op.
Daarom is de combo aya/peyote ook zo mooi. Eerst alles eruit en dan weer opladen met de energie van de cactus :hearteyes:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
^ dat en ik raad je aan om met een sjamaan hierover te praten zodat hij jou kan voorlichten en adviseren. En waarom alleen? En niet in een ceremonie? Die energie die daar vanaf komt moet je niet onderschatten. De kracht van een cirkel is magisch!
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarom alleen? Ik weet het niet. Maar iets geeft me het gevoel dat mescaline samen met 1 andere vriend het zou gaan doen. Ayahuasca is idd ook een optie alleen heb ik hier geen klik bij op dit moment ofzo. Weet niet hoe ik het uit moet leggen. Dat ceremonie gebeuren, ik weetniet. Ik ben daar niet zo van. Ook wíl ik dit liever alleen doen.

Ik kan me wel goed vinden je zegt dumpy. Over dat peyote of sanpedro een betere optie zou zijn als de syntetische mescaline. Is gedroogde sanpedro poeder hier ook een goede oplossing voor dan? En wat zou je daarbij als dosis aanraden? Het mag best een strenge, flinke trip worden.
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kan me voorstellen dat een ceremonie niet voor iedereen is. Wel raad ik je aan ALS je het doet degene met wie je tript duidelijk maken dat je diept wilt gaan en dan ook niet constant met elkaar gaan praten. Het is goed om in stilte te reizen, zo zal je ook dieper in jezelf kunnen kijken.

Ikzelf raad je dosis tussen 40-50gr aan. Ikzelf heb 1 keer 65 gedaan en die was wel flink, we hadden er toen wel bij geblowd wat het visueel wel stuk sterker maakte heb ik het idee.
Hou er rekening mee dat je aan de diaree gaat en/of gaat kotsen...
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja dat wist ik :P Dat vind ik een nadeel aan cactus/poeder ipv de synthetische mescaline, maarja. Ik weet bij cactus/poeder niet goed wat de dosis enzo is. 40/50gram? Wat kan ik hier op verwachten? Kan je me iets meer over deze dosis vertellen?
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik weet niet of het om synthetische mescaline gaat of om geextraheerde (daarin zitte meerdere werkzame alkloiden), daar zit namelijk wel een beetje een verschil in. Als iemand het over mesc heeft hoeft het niet perse synthetisch te zijn :)

Verder zou Iboga denk ik een te overdreven optie zijn in mijn ogen en als Ayahuasca niet goed voelt is dat niet de tijd ervoor.

Als jou hart zegt mescaline dan hoef je het aan ons niet te vragen of dit de juiste keuze is; wat ik je wel wil zeggen is het volgende:
- Lees 'Een nieuwe aarde' van Eckhart Tolle, ik las een paar dingen in je verhaal waardoor ik aan dit boek ging denken, sowieso standaardkost voor iedere tripper vind ik
- bouw een kleine ceremonie/structuur om je trip heen, misschien beginnen met een meditatie, het danken/aanroepen van de windrichtingen, de zenuwen eruit dansen of springen, snuiftabak nemen whatever, wat voor jou goed voelt, je intentie bij je houden als je het inneemt is ook aan te raden
- goed je intentie formuleren, dit wordt niet zomaar een trip, schrijf je intentie op en vraag aan de cactus/je geest of ze je bij willen staan en geven wat je nodig hebt
- zoek de juiste setting op (dit wist je denk ik al wel) 500mg is niet niets en een beetje afgesloten dit kunnen meemaken is wel een pré

voor verder vragen kun je me altijd PM'en =)

grtzzz :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."