Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat kan dit geweest zijn?

Wat kan dit geweest zijn?

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom heb je denk je de zin gezegd: 'ik gebruik nooit meer drugs'
Vandaar dat ik denk dat je wat drugs hebt genuttigd ... misschien op de wc.
Je kan een blackout van alcohol krijgen
b
boswandelingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal.
Ik ben nieuw hier en heb me even aangemeld omdat ik even mijn verhaal wil vertellen in de hoop dat iemand me hier kan helpen.

Gisterochtend werd ik wakker in 1 van de logeerkamers bij mij thuis met al m'n kleren nog aan, sieraden nog om, make-up nog op, en zonder ook maar enig idee wat er de avond ervoor gebeurd was (vanaf een bepaald moment). Er lag een briefje naast m'n bed van m'n beste vriend (K.) waarop stond dat ik hem meteen moest bellen als ik wakker werd.
Wat ik me zelf nog kan herinneren is alles tot ongeveer middernacht (schatting). Ik heb toen eerst thuis zitten drinken met een vriend van me, E., vanaf 20:15.
Ik heb toen bij mij thuis ongeveer een 0.5 liter Malibu gedronken, wat voor mijn doen niet bijzonder veel is. Later zijn er nog twee vrienden even langsgekomen die na een tijdje ook weer weg zijn gegaan. Ik kan me van die eerste uren alles nog herinneren, zelfs wat voor kleren ze allemaal aan hadden, maar vanaf een bepaald moment is alles zwart.

Ik belde gisterochtend dus m'n beste vriend en die vertelde hoe de avond verder is gegaan: Ik ben blijkbaar met E. samen op mijn fiets naar de stad gegaan, waarschijnlijk rond een uur of 1/half 2. Toen zijn we daar naar een danscafe gegaan, waar mijn beste vriend K. dus ook was. We hebben daar met z'n drieen nog een paar shotjes genomen en blijkbaar nog een ander drankje. Ik ben daar 1x naar de wc geweest. Op een gegeven moment ben ik naast de bar knock-out gegaan en door een barman naar achter gedragen, waar ik na een niet al te lange tijd weer bijkwam. Volgens K. kon ik daarna wel weer gewoon lopen, heb toen nog amper een woord gezegd en wou alleen maar de hele tijd z'n hand vasthouden en nonstop knuffelen. Schijnbaar heb ik ook de hele tijd tegen zijn broer, die daar ook was, hetzelfde zinnetje herhaald: "ik wil nooit meer drugs". K. en zijn broer hebben een taxi gebeld en zijn met me mee naar huis gegaan waar ze me dus in bed hebben gelegd en dat briefje achter hebben gelaten.

Mijn vraag voor jullie is dus: weet iemand wat dit geweest kan zijn? Die vriend E. denkt namelijk dat het toch alleen door de alcohol is gekomen, maar K. en vooral zijn broer zijn ervan overtuigd dat er iets in m'n drankje is gedaan. Zelf twijfel ik er enorm over en wil graag duidelijkheid. Ik hoop dat jullie met kunnen helpen. Alvast bedankt!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knuffelen kan duiden op mdma .... maar kan ook goed dat je GHB in je drankje hebt gehad.
Knock out kan ook door te overmatig alcohol gebruik
b
boswandelingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben er vrij zeker van dat het geen mdma was, aangezien m'n pupillen niet groter zijn geweest dan normaal.
De grootste reden dat ik erover twijfel dat het alleen door alcohol zou komen, is dat de hoeveelheid alcohol van die avond voor mij niet abnormaal was, maar voornamelijk dat ik me gewoon geen moment meer kan herinneren. Als iemand me een totaal ander verhaal had verteld, had ik dat zo geloofd. Ik herinner me gewoon 0, en dat heb ik echt nog nooit eerder gehad.
Maar bedankt voor je reactie in ieder geval (:
b
boswandelingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, als ik dat toch eens wist.. het kan duiden op drugs die ik vroeger heb gebruikt, maar waarom ik dat dan op dat moment zo heb gezegd, weet ik niet.
Verder heb ik geen geld uitgegeven dus dat ik iets gekocht heb, is in ieder geval uitgesloten. Misschien was het dan toch die verdomde alcohol, maar waaaaaaaaarom weet ik dan niks meer. Ik vind het echt niet leuk, ik wil m'n herinneringen terug.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
minder gegeten dan normaal?
b
boswandelingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee, ook niet. En goed geslapen de nacht ervoor.
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alcohol
Wat is een black-out?

Een black-out is geheugenverlies na een avond flink gedronken te hebben. Het is een stoornis van het korte termijn geheugen. De informatie uit het korte termijn geheugen wordt niet doorgegeven aan het lange termijn geheugen. Er wordt geen nieuwe informatie opgeslagen. Hierdoor kun je de volgende ochtend niet meer herinneren wat er is gebeurd. Je weet bijvoorbeeld niet meer hoe je thuisgekomen bent, wie je thuisgebracht heeft, wat je allemaal gezegd hebt of waar je je fiets hebt gelaten.

Het opvallende kenmerk van een black-out is dat de drinker gedurende de periode waarover geheugenverlies bestaat, ogenschijnlijk normaal functioneerde. Het kan zelfs zo zijn dat hij er voor anderen niet eens onder invloed uitziet. Zo kan hij praten, rijden en kan hij andere aangeleerde handelingen goed uitvoeren.

Hoe ontstaat het?
Een black-out kan ontstaan door snel achter elkaar veel te drinken. Een lege maag zou ook van invloed kunnen zijn omdat er dan een snellere stijging van het bloedalcoholgehalte ontstaat. Ook slaapgebrek zou een rol kunnen spelen. Als iemand en black-out heeft ligt het alcoholpromillage meestal tussen de 1,5 (dit zijn ongeveer acht tot tien glazen) en 3.

Kun je het voorkomen?
Een black-out is een duidelijk signaal van te veel alcohol drinken. De hersenen, die gevoelig zijn voor alcohol, zijn dan in feite niet opgewassen tegen de te grote hoeveelheid alcohol.

Het regelmatig voorkomen van een black-out wordt beschouwd als een kenmerk van problematisch drinkgedrag. Riskant wordt het als de drinker een black-out als een normaal verschijnsel gaat zien. Als iets wat er blijkbaar bij hoort.

Een black-out moet een signaal zijn dat je een volgende keer minder en minder snel moet drinken. Vitamines of medicijnen hebben geen enkele invloed.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Prima stukje van Ellesdee!
Denk dan dat je inderdaad een flinke blackout hebt en je herinneringen krijg je dan vaak niet meer terug want je hersencellen zijn afgestorven. Kan geen kwaad overigens voor een keertje.
Don't worry!
b
boswandelingLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het klinkt aannemelijk. Het verklaart niet alles maar ik neem maar gewoon aan dat het inderdaad zo zit. Bedankt!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is vervelend als je je niks meer kan herinneren vanaf een bepaald moment he.
Heb ik laatst ook gehad .... op een personeelsfeest nog notabene (schaam schaam schaam) :rolleyes:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
GHB
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#13
zo ben ik mijn auto een keer kwijt geraakt.
kan het geen pilletje geweest zijn.ik herken het van dormicum of rohypnol.
b
boswandelingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dormicum of rohypnot? Wat is dat?
En GHB, ja ik weet niet, heb je daar niet erge last van de dag erna? Ik had namelijk de dag erna nergens last van eigelijk.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#15
slaappillen met zoon knock-out werking en je herrinner je er niets van.
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Riskant wordt het als de drinker een black-out als een normaal verschijnsel gaat zien. Als iets wat er blijkbaar bij hoort.
Klik om te vergroten...
Ik denk toch dat de meeste drinkers een black-out niet echt als een normaal verschijnsel gaan zien. Ze zullen het best wel als een probleem ervaren en niet fijn vinden, maar de drang om toch weer te drinken ("deze keer zal het wel goed gaan") is dan blijkbaar sterker.

In het buitenland, misschien ook in NL, wil men ook wel eens iets in een drankje gooien om het slachtoffer daarna te beroven. In Brazilië noemt men dat een "Boa noite Cinderela" of tewel een "Welterusten Assepoester". Landen als Peru, maar daar niet alleen, zijn er berucht om. Je moet dan bv. nooit de rest van een drankje drinken als je het onbewaakt hebt laten staan terwijl je even naar de wc ging. Op reis geen sinaasappels etc. aannemen van vriendelijke medereizigers omdat daar soms een bedwelmend middel in is gespoten, enz.
b
boswandelingLid
01-01-2024, 00:00
#17
labradoor zei:
slaappillen met zoon knock-out werking en je herrinner je er niets van.
Klik om te vergroten...

Hoe snel werken die?
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Boswandeling, als het bijvoorbeeld om zolpydem gaat, kan dat binnen een kwartiertje al beginnen te werken. Maar ook diazepam met drank is een heel verkeerde combinatie. Diazepam is eigenlijk nooit goed.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het kan zijn dat je een tabletje in je drinken hebt gehad, maar dan had je het de dag erna denk ik nog wel gemerkt. Mocht je er erg onzeker over zijn moet je maar een test bij de doktor laten doen .... (drugs, of je niet verkracht bent etc)
b
boswandelingLid
01-01-2024, 00:00
#20
@ Bontkikker: als ik er vanuit zou gaan dat het dus inderdaad door iets van drugs komt, moet het ook iets zijn geweest dat snel inwerkt. Ben daar namelijk maar een halfuurtje binnen geweest en toen ging het al mis, volgens de verhalen. Ik ga wel even wat opzoeken over die 2 dingen.

@ Flameon: Ja, de dag erna.. was ik alleen een klein beetje dizzy, maar dat was het dan ook. Ik ga er nog even over nadenken, en misschien ga ik inderdaad even bij de dokter langs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."