Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsslaapstoornis

slaapstoornis

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
a
acehighLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja dat is wel een optie maar ik vind het belangrijk dat ik afleiding heb.
anders maak ik het stoppen alleen maar zwaarder.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar na zo'n nacht niet kunnen slapen ben je wel kapot. Dan zit je gewoon zo goed en zo kwaad als het gaat de volgende dag uit en ga je vroeg naar bed. Dat werkte voor mij.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#3
En er zijn ook zat caffeïne-vrije theesoorten. :)
E
EristoffLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alleen zwarte (gewone) thee bevat caffeïne :grin:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Melatonine kan je wel helpen om wat beter te slapen en ook om beter in slaap te komen. Succes!
a
acehighLid
01-01-2024, 00:00
#6
ja ik weet het kon me leven niet echt voorstellen zonder een joint zo af en toe te kunnen roken, maar vanwege de psychise stoornissen en depressie moet ik wel stoppen, want dat spul verneukt je hele leven als je het elke dag gebruikt.
a
acehighLid
01-01-2024, 00:00
#7
hey ik ben 23 jaar ik blow nu ongeveer 7 jaar lang elke dag 12 euro wiet.
ik lijd ook aan psyschise stoornissen zoals ADD, autisme en borderline.
ben ook lange tijd depressief geweest wat nog steeds vaak terugvalt, maar weet nu hoe ik ermee om moet gaan.
ik wil nu stoppen met blowen omdat ik er angsten, stuiptrekken, black outs, flauwvallen, trillen, maagproblemen, migraine en sufhuid door krijg.
nu ik ben gestopt zijn alleen de black outs, flauwvallen, migraine en sufheid verdwenen.
en angsten zijn verminderd.
en heb meerdere klachten ontwikkeld zoals slaapproblemen, eetstoornissen, zweten en totaal geen concentratie.
ben nu 7 dagen gestopt met blowen maar ben bang om mijn baan te verliezen door de slaapproblemen.
komt ook denk door add omdat ik me niet kan ontspannen of me druk maak als ik wil slapen.
mensen tips om in slaap te komen want ik wil niet terug naar mijn oude patroon.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
acehigh zei:
ben nu 7 dagen gestopt met blowen maar ben bang om mijn baan te verliezen door de slaapproblemen.
Klik om te vergroten...
Meld je een weekje ziek, zorg dat je slaapritme weer wordt zoals het hoort. En chill the fuck out.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
acehigh zei:
ja dat is wel een optie maar ik vind het belangrijk dat ik afleiding heb.
anders maak ik het stoppen alleen maar zwaarder.
Klik om te vergroten...
Wat een gelul. Is de enige afleiding van drugsgebruik in jouw leven je werk? Dan zou ik me om meer zorgen maken dan alleen slaaptekort. Het is maar een week. Eet gezond, slaap op vaste tijden, zorg voor regelmaat en wees een vent!
a
acehighLid
01-01-2024, 00:00
#10
ja je heb gelijk, maar hb erg veel geblowd in me leven en heb al iets van min. 50 gefaalde pogingen achter de rug.
maar heb nu de wilskracht omdat ik echt wil.
maar in ieder geval bedankt voor de tip.
denk dat ik vandaag ga werken tot 11 uur en dan meld ik me ziek.
bedankt voor de hulp. :rock:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
acehigh zei:
ja je heb gelijk, maar hb erg veel geblowd in me leven en heb al iets van min. 50 gefaalde pogingen achter de rug.
Klik om te vergroten...
Dat is niet echt motiverend hè. Misschien moet je wel gewoon niet willen stoppen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
acehigh zei:
ja ik weet het kon me leven niet echt voorstellen zonder een joint zo af en toe te kunnen roken, maar vanwege de psychise stoornissen en depressie moet ik wel stoppen, want dat spul verneukt je hele leven als je het elke dag gebruikt.
Klik om te vergroten...
Motivatie genoeg dus.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je add hebt is het miss een idee om langs een psych te gaan? Dat gaat nl niet zomaar over en daar kun je flink last van hebben in je dagelijkse leven. Als je slaapproblemen blijft houden is het miss een idee om tijdelijk om slaapmedicatie te vragen aan je huisarts om in ieder geval te kunnen blijven werken en dat straks weer afbouwen als je gewend bent aan het niet blowen?
a
acehighLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik kom ook om de maand bij een psycholoog maar moet niks van die kalmeringsmiddelen en slaapmiddelen hebben.
maar het is wel een tip om die natuurlijke slaap middelen te gebruiken die heb ik eerder gebruikt en dat werkte wel goed.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#15
Petrovic zei:
Melatonine kan je wel helpen om wat beter te slapen en ook om beter in slaap te komen. Succes!
Klik om te vergroten...
dat is het ene vervangen voor het andere, daar schiet ie niets mee op, omdat hij het probleem uit blijft stellen, met melatonine kan hij misschien wel stoppen met blowen, maar daar gaat zijn slaapprobleem niet van weg...

drink eens sporadisch een pilsje of een kop thee voor je naar bed gaat, en trek een goed boek uit de kast, zoek een leuk computerspel, heb je je afleiding...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natuurlijke slaapmiddelen die goed werken: 5-HTP, melatonine (helpt wel degelijk bij slaapproblemen), valeriaan. Op vaste tijden naar bed gaan, 's ochtends er weer op tijd uit. Als hiervan niks helpt en je absoluut geen benzo's wil proberen zou je zolpidem kunnen vragen aan je arts. Ik zeg niet dat het iets op de lange termijn oplost, maar het is wel een directe oplossing als je snel in slaap moet komen. Uiteindelijk zul je het toch op eigen krachten moeten doen, dus verstandig om niet aan de benzo's te gaan.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
cropp zei:
Petrovic zei:
Melatonine kan je wel helpen om wat beter te slapen en ook om beter in slaap te komen. Succes!
Klik om te vergroten...
dat is het ene vervangen voor het andere, daar schiet ie niets mee op, omdat hij het probleem uit blijft stellen, met melatonine kan hij misschien wel stoppen met blowen, maar daar gaat zijn slaapprobleem niet van weg...

drink eens sporadisch een pilsje of een kop thee voor je naar bed gaat, en trek een goed boek uit de kast, zoek een leuk computerspel, heb je je afleiding...
Klik om te vergroten...
Melatonine is toch een heel stuk onschuldiger dan wiet.
Thee lijkt me niet echt verstandig, daar zit caffeïne (in de meeste dan) in en houd je alleen nog maar meer wakker.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Petrovic zei:
cropp zei:
Petrovic zei:
Melatonine kan je wel helpen om wat beter te slapen en ook om beter in slaap te komen. Succes!
Klik om te vergroten...
dat is het ene vervangen voor het andere, daar schiet ie niets mee op, omdat hij het probleem uit blijft stellen, met melatonine kan hij misschien wel stoppen met blowen, maar daar gaat zijn slaapprobleem niet van weg...

drink eens sporadisch een pilsje of een kop thee voor je naar bed gaat, en trek een goed boek uit de kast, zoek een leuk computerspel, heb je je afleiding...
Klik om te vergroten...
Melatonine is toch een heel stuk onschuldiger dan wiet.
Thee lijkt me niet echt verstandig, daar zit caffeïne (in de meeste dan) in en houd je alleen nog maar meer wakker.
Klik om te vergroten...
Hop thee niet.

Hop is een verre nicht van cannabis en als je er thee van zet ben je na het drinken ervan niet eens meer in staat om auto te rijden zo moe.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb goede ervaring met L-tryptofaan zon 1000-1500 mg maar koop een preparaat waar niet al teveel vitamine b6 in zit want dan ga je heel onrustig dromen/nachtmerries(levensecht).

5-htp zal et ook wel doen denk ik nog niet geprobeerd

de tryptofaan kan ook gelijk helpen tegen de depressie zeker in combinatie met magnesiun(citraat is t beste).

succes man

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."