Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat gebeurt er met mensen die in elkaar zakken van de drugs?

Wat gebeurt er met mensen die in elkaar zakken van de drugs?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
m
michael123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hello,

Ik heb helaas bij het uitgaan al 2 keer mensen zien omvallen en levenloos of trillend op de grond zien liggen van de drugs. (Waarschijnlijk speed coke of xtc) Nu vraag ik me af wat er gebeurt met die mensen. Het is duidelijk dat ze te veel van iets hebben genomen maar wat gebeurt er dan met je lichaam? Zijn ze alleen knock out? Of een hartstilstand? Hier zou ik graag wat meer informatie over willen indien mogelijk. Zelf gebruik ik niks en dat ben ik van plan zo te houden maar ik zou het gewoon willen weten stel dat ik het ooit zou willen proberen dan weet ik wel waar ik aan begin.

Alvast bedankt, Michael

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je staat in een cafe of discotheek of wat dan ook, je voelt het een beetje licht worden in je hoofd, en je weet dat je moet gaan zitten. Je kijkt om je heen, er is geen plaats om te gaan zitten heel dicht bij.
Het volgende moment hoor je stemmen tegen je praten, je doet je ogen open, je ziet in wazige grijstinten mensen over je heen gebogen staan die vragen of het goed gaat. Het gaat prima met je, je ligt wel lekker eigenlijk, het beeld word weer wat scherper en je gaat rechtop zitten. Het eerste kwartier of half uurtje voel je je nog wat slap, maar dit trekt wel weer bij. Niets aan de hand dus. Dit heet "out gaan" en word geloof ik gewoon veroorzaakt door even te weinig zuurstof in je hersenen. Vaak in warme, drukke en slecht geventileerde ruimtes. Ik heb het een paar keer gehad van de combinatie wiet + alcohol. (gebruikte toen nog geen harddrugs) Het was voor mij zowieso niets verontrustends, omdat ik dit ook wel eens had zonder iets te gebruiken, gewoon door als ik lang gezeten had te snel op te staan, alleen ging ik daarbij dan net niet helemaal out.

Hartstilstand komt wel eens voor, maar is heel sporadisch. Vorig jaar op het boom festival is dat 1 iemand overkomen op enkele 10.000en bezoekers die daar een week lang aan de dope liepen. Het was een tragisch ongeval natuurlijk, maar bij dit soort grote evenementen komt het wel eens voor, meestal gelukkig helemaal niet. Oorzaak is gewoonlijk een combinatie van factoren, zwak hart, hoge temperatuur, overdosis aan pep middelen of combinatie van middelen.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#3
als je drugs neemt zoals xtc, speed of ... dan is je lichaam hard aan het werken hierdoor krijg je het ook warmer,... en als je dan in een warme, niet geventileerde ruimte staat waar zuurstof wat berperkter is. Je lichaam neemt te weinig zuurstof op. doordat zuurstofgebrek in de hersenen kan je duizelig beginnen worden en in een erger geval dus flauwvallen (mensen met een lage bloeddruk zijn hiervoor gevoeliger ).
Ik denk dat dat een oplossing is van het lichaam om je zuurstof gebrek trug op peil te brengen en eventuele hersenschade te beperken.
als je slaapt verbruik je ook minder zuurstof.
ik denk dat je hersenen dan ook meer tijd hebben om zuurstof op te nemen wanneer je bent flauwgevallen.
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wacky zei:
Je staat in een cafe of discotheek of wat dan ook, je voelt het een beetje licht worden in je hoofd, en je weet dat je moet gaan zitten. Je kijkt om je heen, er is geen plaats om te gaan zitten heel dicht bij.
Het volgende moment hoor je stemmen tegen je praten, je doet je ogen open, je ziet in wazige grijstinten mensen over je heen gebogen staan die vragen of het goed gaat. Het gaat prima met je, je ligt wel lekker eigenlijk, het beeld word weer wat scherper en je gaat rechtop zitten. Het eerste kwartier of half uurtje voel je je nog wat slap, maar dit trekt wel weer bij. Niets aan de hand dus. Dit heet "out gaan" en word geloof ik gewoon veroorzaakt door even te weinig zuurstof in je hersenen. Vaak in warme, drukke en slecht geventileerde ruimtes. Ik heb het een paar keer gehad van de combinatie wiet + alcohol. (gebruikte toen nog geen harddrugs) Het was voor mij zowieso niets verontrustends, omdat ik dit ook wel eens had zonder iets te gebruiken, gewoon door als ik lang gezeten had te snel op te staan, alleen ging ik daarbij dan net niet helemaal out.

.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, heb ik ook al een paar keer ervaren, maar dan ook met wiet en alcohol.
Een beklemmend gevoel, zeker als je in een massa zit.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#5
LSDmathXtc zei:
als je drugs neemt zoals xtc, speed of ... dan is je lichaam hard aan het werken hierdoor krijg je het ook warmer,... en als je dan in een warme, niet geventileerde ruimte staat waar zuurstof wat berperkter is. Je lichaam neemt te weinig zuurstof op. doordat zuurstofgebrek in de hersenen kan je duizelig beginnen worden en in een erger geval dus flauwvallen (mensen met een lage bloeddruk zijn hiervoor gevoeliger ).
Ik denk dat dat een oplossing is van het lichaam om je zuurstof gebrek trug op peil te brengen en eventuele hersenschade te beperken.
als je slaapt verbruik je ook minder zuurstof.
ik denk dat je hersenen dan ook meer tijd hebben om zuurstof op te nemen wanneer je bent flauwgevallen.
Klik om te vergroten...

Nee, als de hersenen zuurstof tekort hebben dan associeert het lichaam dit meteen met een lage bloeddruk. Kan ook weinig zuurstofopname zijn bijvoorbeeld, maar dit maakt toch niet uit op dat moment, flauwvallen zorgt niet per se voor een nog verminderde opname. Wat het lichaam dus doet is flauwvallen, hierdoor lig je horizontaal, waardoor er in de regel meer bloed ( en dus meer zuurstof ) naar je hersenen stroomt, ongeacht de reden, krijgen de hersenen op die manier toch nog íets meer zuurstof.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee, als de hersenen zuurstof tekort hebben dan associeert het lichaam dit meteen met een lage bloeddruk. Kan ook weinig zuurstofopname zijn bijvoorbeeld, maar dit maakt toch niet uit op dat moment, flauwvallen zorgt niet per se voor een nog verminderde opname. Wat het lichaam dus doet is flauwvallen, hierdoor lig je horizontaal, waardoor er in de regel meer bloed ( en dus meer zuurstof ) naar je hersenen stroomt, ongeacht de reden, krijgen de hersenen op die manier toch nog íets meer zuurstof.
Klik om te vergroten...

ja, je hebt gelijk.
Iemand die flauwvalt verliest voor korte tijd het bewustzijn. Er is tijdelijk onvoldoende bloedtoevoer naar de hersenen en de hartslag vertraagt. Flauwvallen (syncope) kan een reactie op hevige emotie, shock of pijn zijn. Eigenlijk dient het gewoon als een veiligheidsmechanisme: door de zwaartekracht valt men op de grond, en door de liggende houding herstelt de bloedtoevoer naar de hersenen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."