Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHerinner je de toekomst

Herinner je de toekomst

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had laatst, toen ik (voor mijn doen) flink geblowd had in 20 minuten tijd echt een vreemde ervaring. Eerst zakte ik weg, toen ik me weer bewust werd van mijn omgeving hoorde ik mijn vrienden praten. Maar alles wat ze zeiden had ik al eens gehoord, alles wat ik zag had ik al eens gezien.. Dit duurde ongeveer 5 uur. Ik had een deja vu van 5 uur lang :(

Na ongeveer 1 uur me alles te herinneren wat er ging gebeuren droogde ik bijna uit, 2 flessen water gehaald in de stad. En toen zag ik ineens alleen maar rood-tinten, zo ongeveer alsof je door zo'n infrarood verrekijker kijkt. Dit was best grappig, maar ik werd hierna blind, 1 grote grijs/zwarte ruis die ongeveer een halve minuut aanhield. Daarna kon ik heel langzaam aan weer normaal zien..

Nog nooit zo'n avond gehad waarbij eng en saai gecombineerd werden. ik kon me de toekomst herinneren, lachen voordat een grap werd gemaakt.. Maar de gesprekken waren zo saai, want ik had ze al eens gehoord :openmouth:

Afgelopen zaterdag weer flink geblowd, en toen had ik weer die gigantische deja vu. Gelukkig stopte deze na een uurtje weer :) (al voelde ik me de uren erna ongelofelijk kut)

Heeft iemand anders ooit zo iets gehad? De gigantische ruis, of het herinneren van de toekomst?
V
Vaste klantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee :tearsofjoy:
a
alcoholistLid
01-01-2024, 00:00
#3
wel een x onder mdma, dat was heeel vreemd,ik herinner het me nauwelijks,want van zon space vergeet je meestal de helft,maar toen had ik het wel heel lang,maar was ik in zon diepe mdma space,dat ik eigenlijk de pit niet had om er over te beginnen.
echt gwn weten wat mensen gaan zeggen,heel vreemd,maar ik denk dat dat tussen je ooren zit,,want als je probeert iemand voor te zijn met iets wat die geen gaat zeggen..dan heb je het gwn fout..denk ik.
je voeld,en denkt dat je het allemaal al weet,maar is denk ik niet zo.

maar over dat blinde enzo heb ik geen ervaring.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deja vu is een kleine storing in je hersenen.
Je bewustzijn ontvangt het signaal 'Ik heb <x> net gezien/gehoord' eerder als 'Ik zie nu <x>', omdat dat laatste signaal op één of andere manier vertraagd wordt afgegeven/opgevangen.

Het is dus niet zo je door middel van een deja vu de toekomst kunt voorspellen. Helaas.

Heb het ook regelmatig, met of zonder drugs.
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dubz zei:
Deja vu is een kleine storing in je hersenen.
Je bewustzijn ontvangt het signaal 'Ik heb <x> net gezien/gehoord' eerder als 'Ik zie nu <x>', omdat dat laatste signaal op één of andere manier vertraagd wordt afgegeven/opgevangen.

Het is dus niet zo je door middel van een deja vu de toekomst kunt voorspellen. Helaas.

Heb het ook regelmatig, met of zonder drugs.
Klik om te vergroten...

Hehe, eindelijk iemand die het ook snapt. Ben nog nooit iemand tegengekomen die dit ook wist, had tot nu toe altijd een goed verhaal te vertellen als iemand over een deja vu begon. Bedankt hoor :grin: .
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb wel een keer "dezelfde" DMT trip gehad. En tijdens een dmt trip ook mezelf gezien in een situatie die ik nog niet kende, en die zal uiteraard ook niet gebeuren. De toekomst voorspellen is niet mogelijk.
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wist ook al dat deja vu gewoon een kleine storing is, dus dat maakt 3 van ons:wink: Alleen dat het 1-5 uur kan duren is nogal.. apart :tearsofjoy:

Dus om dan te zeggen dat ik door middel van een deja vu de toekomst voorspel is een beetje flauw. Het voelde meer aan alsof ik een rivier zit waarin ik meestroom(de omgeving), en af en toe kan ik wel een beetje opzijzwemmen ofzo(iets zeggen, of doen) maar dat heeft nauwelijks effect, het leven loopt gewoon verder zoals het gepland staat...

Of het fuckt gewoon ongelofelijk met je mind en het is een mega deja vu :wink:

Niemand weet verder iets van die ruis/infraroodzicht? Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Tijdelijke HPPD-aanval ofzo?
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb dat ook een keer gehad. Een deja vu van een paar uur.. Wist toen ook precies wat er een aantal minuten later zou gaan gebeuren.. Ik denk toch dat je t niet kunt vergelijken met een normale deja vu, aangezien dit vaak korte momenten zijn en je heel kort voorloopt op de tijd.. In tegenstelling tot uren durende momenten waarbij je alles van de uren daarna al kunt vertellen.. Je bent trouwens de eerste waarvan ik hoor/lees die dit ook heeft gehad. Ik heb daarna nog 1 keer een langer durend deja vu moment gehad, maar dat duurde toen slechts een kwartier ofzo..

Overigens had ik geen last van de andere dingen die je beschrijft.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
soms lijken dingen op een de-ja-vu


ik zette gister de vuilnisbak buiten, er reed een rode auto langs, en de kat van de buren kwam mauwend op me af. hetzelfde vandaag met de groencontainer.

dat geeft je een WTF gevoel. weet niet hoe je t anders moet omschrijven
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij een deja=vu raakt het gedeelte dat indrukken opslaat in de hersenen verwisseld met het "afspelende"gedeelte.
Maar 5 uur is erg vreemd en lang.
Misschien voortaan de dagen voor je heftig gaat blowen eerst een paar hijsjes nemen, zodat je niet overdonderd wordt door je high!
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#11
bier zei:
Heb ik weleens gehad toen ik in een beginnende psychose zat, toen leek het net of ik alles al 5 of 6 keer had meegemaakt...
Klik om te vergroten...

dit dus, ik zou maar uitkijken met dat blowen!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
@de beginpost:
Ja dit heb ik weleens, maar dan vrijwel altijd nuchter.
Zoals je zei lachen om grappen die nog moeten komen enzo, maar ook al antwoorden hebben op een vraag die pas een paar minuten later gesteld word.
Dit kan bij mij ook wel een uur of 2 aanhouden af en toe, ik vind het eerder vervelend omdat dan de uren die gaan komen al bekend zijn en daar hou ik niet zo van.
Verder ben ik er ook niet echt mee bezig, het is 1 van de dingen die me nu niet echt boeien.
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb ik weleens gehad toen ik in een beginnende psychose zat, toen leek het net of ik alles al 5 of 6 keer had meegemaakt...
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dubz zei:
Deja vu is een kleine storing in je hersenen.
Je bewustzijn ontvangt het signaal 'Ik heb <x> net gezien/gehoord' eerder als 'Ik zie nu <x>', omdat dat laatste signaal op één of andere manier vertraagd wordt afgegeven/opgevangen.
Klik om te vergroten...

Dat verklaard dromen die ik in het verleden gehad heb welke precies dezelfde situatie lieten zien die ik op een bepaalde dag meemaak niet. Ik heb er verschillende opgeschreven welke later vaag genoeg uit kwamen zonder ik er iets aan kon veranderen, dat lijkt me een deja vu.
w
whymeLid
01-01-2024, 00:00
#15
gNuxx zei:
bier zei:
Heb ik weleens gehad toen ik in een beginnende psychose zat, toen leek het net of ik alles al 5 of 6 keer had meegemaakt...
Klik om te vergroten...

dit dus, ik zou maar uitkijken met dat blowen!
Klik om te vergroten...
Ik heb er nog over nagedacht, en het was beide keren zo dat ik mezelf niet helemaal geweldig voelde. De 1e keer was het gewoon saai, omdat m'n 2 vrienden maar tegen elkaar bleven praten en ik er maar een beetje bij zat. D

e 2e keer dat ik dat giga deja-vu had voelde ik me ook niet geweldig omdat iedereen hard aan het lachen was, en ik de lachkick maar niet mee kreeg..(terwijl ik dit normaal wel altijd heb)

In zo'n gevallen trek ik me meestal terug in mezelf en dan kunnen er rare dingen gebeuren :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."