Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafkick verschijnselen 1 jaar later

afkick verschijnselen 1 jaar later

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
d
dyeLid
01-01-2024, 00:00
#1
heey iedereen ,

ik heb net een zeer emotionele dag achter de rug die ik met jullie wil delen,

het is hoogst waarschijnlijk dat ik ADD heb , er is van kinds af aan al een vermoeden geweest,
maar in al die jaren is dr nooit echt goed naar gekeken ,
vorig jaar heb ik eventje een pep periode gehad , ik ben toen enkele maanden volluit gegaan,
maar pep werkt bij mij anders , in plaats van hyperactief te zijn , stopt de de kk drukke stroom gedachten in mijn hoofd , en word het rustig , ik heb alles onder controle .
maar toen heb ik gezegd , ik raak pep nooit meer aan , want ik zag mezelf elke dag in de spiegel weer ietsje veranderen.

maar nu een jaar later, nu ik door een moeilijke periode ga , ik moet 1001 dingen doen , examenjaar , nog een opleiding ernaast , en zoveel andere verplichtingen.
ik ben altijd al een rustig persoon geweest maar nu ben ik gewoon uitgeput , ik raak niet meer uit de sleur van niets doen omdat ik er geen energie voor heb! ik vergeet alles , niks lukt mij gewoon.

deze wee kzat ik al dagen aan pep trg te denken , hoe fijn die tijd wel niet was , ik kreeg toen alles voor mekaar, i kwas gefocused , en ik voerde al mijn plannen uit.

en nu komt t , vandaag dacht ik er zo erg aan , en vandaag liep alles fout , 10000 dingen tegelijk doen , van 9u tot 22 uur bezig geweest,


en toen ik thuis kwam kreeg ik een superemotionele uitbarsting , ik mis pep gewoon , ik wil alles kunnen doen , en mijn vraag is nu , tog maar weer aan de pep , of iets anders doen? wie kan mij helpen?
A
AmaranthLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga zsm naar je huisarts voor een doorverwijzing naar de psychiater. Vertel het hele verhaal, print eventueel deze tekst uit om je duidelijk uit te kunnen drukken. Je krijgt waarschijnlijk een ander medicijn, waar ik persoonlijk geen voorstander van ben, maar het is altijd beter dan verslaafd raken aan pep.
d
dyeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ok thx man , s kijken wat ze daar zeggen
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Laat je idd doorverwijzen naar een psychiater. Zij kunnen bepalen of je echt add hebt en eventueel medicatie voorschrijven.
t
teckLid
01-01-2024, 00:00
#5
wha die gaat dan ook voor de ritalin conserta dex etc of een van de andere 101 pilltjes
op langer termijn kan dat ook dwars gaan zitten.
het probleem hier mee namelijk is die willen altijd dat je en spiegel in je bloed op een perpaalde hoogte houd en nou echt hoor het is niet gezond om altijd aan die zooi te zitten.
en er is nou niet echt een uit knop op add zelf niet als je het onderdrukt met medicatie.
wat ik zelf had is dat de pilltjes maar meer en meer werden en toen had ik zo iets van fuck it krijg maar de kk met je psygmeuk doe mij maar lekker af en toe een bomtje pep en dan lekker chill gaan met die banaan.


mijn advise zou zijn lekker jointje bakkie koffie en toch eens je agenda goed bekijken.
een goede is ook een mooi bordje ophangen of een deur met schoolbord verf beschildren.
kan je lekker overzichtelijk je dag besteding indelen.

mijn eigen oplossing op all die probleemen was gewoon lekker met alles kappen en in me eigen tijden schemas en doelen gaan leven.
dit is nou niet echt voor iedereen mogenlijk dat snap ik ook well maarja er zijn meestal well opties om toch lekker op je gemak dingen te kunnen doen die je lekker vind.
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoals hierboven vermeld kan medicatie een verademing bieden.
Je zal waarschijnlijk ritalin/conserta op recept krijgen.

Deze drugs kan echter ADD niet genezen.
Ze zullen je afgifte van dopamine reguleren.
Hierdoor kan jij alerter functioneren.

in plaats van hyperactief te zijn , stopt de de kk drukke stroom gedachten in mijn hoofd , en word het rustig , ik heb alles onder controle .
Klik om te vergroten...

Ik denk dat b.v. ritalin een soortgelijk effect zal creëren.
In plaats van leren je probleem te stabiliseren kan je problemen verdragen.
Het beste is als je er mee om leert gaan.
Jezelf (gaan) snappen en respecteren is denk de beste remedie.

Ik denk dat eventuele begeleiding van de juiste persoon het nodige steuntje in je rug kan
bieden. Je hebt er in ieder geval niks mee te verliezen.
Je kan bij de huisarts terecht met je problemen die kan je het beste doorverwijzen naar wat bij jou past. Ook zijn er homeopathische middelen en ook reiki kan een natuurlijke rust brengen.
Ik gebruik dagelijks bv valeriaan heeft ook een rustgevende werking.

Je vraagt "wie kan me helpen?", ik denk dat je jezelf het beste kan helpen. Praat er vooral over met je omgeving zodat zij zich kunnen inleven en aanpassen aan jou. Andere mensen kunnen eventuele handvatten bieden door hun inzicht. Of door simpelweg te luisteren.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. En als er ook maar iets is waar je om piekert.
Wees niet bang om te vragen of te praten. Altijd goed voor je zelfrealisatie.

Greetz :wave:
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou idd naar de dok gaan en vragen wat hij voor je kan doen, denk dat ze in de meeste gevallen wel ritalin zullen voorschrijven, zeker met jouw symptomen en reactie op speed, zou dit tevens ook maar ff vermelden bij je huisarts.

Betekend niet dat je je leven lang Ritalin hoeft te slikken, je zou het natuurlijk ook gewoon kunnen pakken als je het echt nodig hebt, maar dat zal onwaarschijnlijk wel uitlopen op het continue gebruiken van Ritalin.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."