#1
Dag mensen,
Gisteren ging ik naar een fuif, geen feest, maar een fuif...daar waar mensen komen, die
niet onder invloed zijn, alcohol daar gelaten, van drugs. Een fuif, waar de meeste mensen niets hebben met drugs, laat staan dat ze onder invloed zijn. Ik echter, had van tevooren een
klein beetje van mijn dex genomen. Heel weinig, gewoon om lekker opgepept te zijn in plaats van onderuitgezakt mijn tijd uit te zitten.
Toen begon ik mij af te vragen...is dit wel juist? Doet gebruik tijdens een sociale aangelegenheid als een verjaardag, een fuifje, en borrel...niet af aan mijn sociale kunnen? Doet dat geen afbraak aan wie ik werkelijk ben? Ik was niet aan het spacen, absoluut niet, maar ik was toch opgewekter dan normaal. Dan ben je toch niet helemaal jezelf...toch? Aan de andere kant, is alcohol daarentegen een sociaal geaccepteerde dooddoener van de zuivere persoonlijkheid!
MDMA, Speed, THC...allemaal speeltjes die een gewone sociale bijeenkomst een stuk leuker kunnen maken. Maar sta jij dat jezelf toe? Blijf je niet liever jezelf? Creëer je geen valse vertekende indruk bij anderen, over jezelf? Dan kan men bedenken; wat als ze mij nuchter weer zien? dan ben ik anders, stiller, gereserveerder...saaier?
Gisteren ging ik naar een fuif, geen feest, maar een fuif...daar waar mensen komen, die
niet onder invloed zijn, alcohol daar gelaten, van drugs. Een fuif, waar de meeste mensen niets hebben met drugs, laat staan dat ze onder invloed zijn. Ik echter, had van tevooren een
klein beetje van mijn dex genomen. Heel weinig, gewoon om lekker opgepept te zijn in plaats van onderuitgezakt mijn tijd uit te zitten.
Toen begon ik mij af te vragen...is dit wel juist? Doet gebruik tijdens een sociale aangelegenheid als een verjaardag, een fuifje, en borrel...niet af aan mijn sociale kunnen? Doet dat geen afbraak aan wie ik werkelijk ben? Ik was niet aan het spacen, absoluut niet, maar ik was toch opgewekter dan normaal. Dan ben je toch niet helemaal jezelf...toch? Aan de andere kant, is alcohol daarentegen een sociaal geaccepteerde dooddoener van de zuivere persoonlijkheid!
MDMA, Speed, THC...allemaal speeltjes die een gewone sociale bijeenkomst een stuk leuker kunnen maken. Maar sta jij dat jezelf toe? Blijf je niet liever jezelf? Creëer je geen valse vertekende indruk bij anderen, over jezelf? Dan kan men bedenken; wat als ze mij nuchter weer zien? dan ben ik anders, stiller, gereserveerder...saaier?
:P Ik heb me er nooit zo druk om gemaakt iig!