Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmbulance na drugs -> Verzekerd?

Ambulance na drugs -> Verzekerd?

11 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eigen kosten als je pech hebt, en dat heb je denk ik.
Hoevele het kost weet ik niet, denk enkele honderden euro's
G
GanymedesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste medegebruikers,

Vorige week is een vriend van mij out gegaan na het eten van wat te veel spacecake op de nuchtere maag, waarna de overige aanwezigen in paniek een ambulance hebben gebeld. Toen het personeel er was kwam hij trouwens al weer bij, dus het is goed afgelopen. Nu is mijn vraag echter: worden de kosten van de ambulancerit door de zorgverzekering vergoed? In zijn polis staat iets over misbruik van drank en andere verdovende of opwekkende middelen, maar dat staat waarschijnlijk in elke polis. Is het in de praktijk zo dat ambulancepersoneel er melding van maakt indien er sprake is van overmatig gebruik? Worden de kosten van de rit dan niet door de verzekering vergoed?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, en, gelukkig of helaas, heel veel resultaten over ambulanceritjes gevonden, maar kon niks vinden over de dekking van de kosten. Jullie zullen begrijpen dat we sowieso benieuwd zijn naar jullie ervaringen. Alvast veel dank!

Groeten,
De Wijnschenker
M
MysticwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Daar ben ik dan ook wel is benieuwd naar, zijn er nog mensen met ervaring? :grin: Èèn ding is zeker, die ritjes zijn verrekte duur. Heb zelf ooit is een ongelukje gehad met skates, en weet nog dat het ritje toen nog in guldens, iets van 750 heeft gekost.

Groetjes,
Mystic.
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neen, de ziekteverzekering betaalt de kosten van de ambulance niet! Hier bij ons betaal je 3,95eur per Kilometer. En als je aan een beademingstoestel moet liggen lopen te kosten tot honderden euro's op.
M
MysticwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Aangezien die Ambulance voor niks kwam, word drugs zo wel een heel duur grapje.....
G
GanymedesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Grappig onderwerp eigenlijk. Hmm, een paar honderd euro zou nog wel meevallen, lol. Mij stonden bedragen bij van duizend euro ofzo.

De polis in kwestie dekt overigens over het algemeen wel ziekenvervoer voor 100%. Maar in de voorwaarden staat dat gevolgen van misbruik van drank en andere middelen voor eigen rekening zijn.

Keep them comin' people! :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier ben ik ook wel benieuwd naar...

Een bekende van mij heeft een keer met een superzatte kop een helder stuk kristal van 650mg geslikt, denkend dat het een "rotte pil" was (vanwege de vorm). Die is, uiteraard, ook in het ziekenhuis beland, langer zelfs, die mocht op zondag pas naar huis terwijl het incident zich op vrijdagavond voor deed. Volgens mij heeft hij hier geen kostenpost aan gehad, anders denk ik wel dat ik het te horen had gekregen.
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Spor

Dat is iets anders daarvoor heb je een hospitalisatie-verzekering. De ambulancekosten zijn zonder twijfel voor de 'gebruiker'.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb wel meegemaakt dat een meisje een klapraam op haar hoofd liet komen . En aangezien ze net van hersenschudding enzo af was hadden we ook de ambulance gebeld . Ook omdat het zo hard bloedde en niet 1 van ons fatsoenlijk een pleister kon knippen, en 3 keer een propje pleister op haar hevig bloedende wond zat.

M: auw auw auw !
J: Geef iemand eens een schaar !
M: NEE ! NIET MIJN HUID WEGKNIPPEN !
J: WTF? dat doe ik niet?
M: HAHAHAHA ... ok
Klik om te vergroten...

Maar dat is toen in het ziekenhuis gehecht en nooit meer wat van gehoord.
Omdat we omstebeurt bij haar bleven heeft de man in de centrale volgensmij 8 verschillende verhalen gehoord over hou het gebeurt is..Achteraf flink om kunnen lachen .. maar het moment zelf leek net de openings-scene van ''saving-private-ryan''.

Maar heb je iets van legitematie moeten afgeven ofzo ? Want toen is daar nooit naar gevraagd. Anders bel eens je verzekeringsmaatschappij, geheid dat ze je dat kunnen vertellen.

(welke maatschappij is dat trouwens ? Ik zal anders mijn ma wel eens vragen , die weet dat dan geheid , en anders kijkt die dat wel even na)
M
MysticwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een raam op je hoofd krijgen is denk ik wel wat anders dan de Ambulance laten komen omdat iemand fout gaat...

Verzekeringsmaatschappij zou ik helemaal niet opbellen, gewoon afwachten en dan kom je er vanzelf wel achter.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mysticwarrior zei:
Verzekeringsmaatschappij zou ik helemaal niet opbellen, gewoon afwachten en dan kom je er vanzelf wel achter.
Klik om te vergroten...
Gewoon de normale informatie lijn zou genoeg moeten zijn . Desnoods vertel je dat het voor een werkstuk voor school is whatever.

en ik denk dat dat met het raam op hetzelfde slaat. Beide zijn het meldingen die naar het ziekenhuis gebracht moet worden. Iedere melding word even serieus genomen.

Maar ik heb mijn moeder aan het werk gezet. Dus spoedig het verlossende antwoord
G
GanymedesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik maak liever niet openbaar om welke zorgverzekering het gaat, dus ik heb schildpaddo even een PM gestuurd.

Ik heb net bij een ziekenhuis wat navraag gedaan en zo kwam ik op de website van een ambulancedienst terecht. Er staat: 'U betaalt alleen voor ambulancezorg als u daadwerkelijk vervoerd bent per ambulance. In de situatie waarin alleen aan u hulp verleend is bij een ongeval, betaalt u geen kosten.'

En er staat ook dat ambulancevervoer door de zorgverzekering betaald wordt, maar er staat niks over bijv. drankmisbruik.

http://www.ravgelderlandzuid.nl/inhoud/ ... ening.html

Goed nieuws dus!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."