Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Op het platteland."
"Beste medegebruikers, Vorige week is een vriend van mij out gegaan na het eten van wat te veel spacecake op de nuchtere maag, waarna de overige aanwezigen in paniek een ambulance hebben gebeld. Toen het personeel er was kwam hij trouwens al weer bij, dus het is goed afgelopen. Nu is mijn vraag echter: worden de kosten van de ambulancerit door de zorgverzekering vergoed? In zijn polis staat iets over misbruik van drank en andere verdovende of opwekkende middelen, maar dat staat waarschijnlijk in elke polis. Is het in de praktijk zo dat ambulancepersoneel er melding van maakt indien er sprake is van overmatig gebruik? Worden de kosten van de rit dan niet door de verzekering vergoed? Ik heb de zoekfunctie gebruikt, en, gelukkig of helaas, heel veel resultaten over ambulanceritjes gevonden, maar kon niks vinden over de dekking van de kosten. Jullie zullen begrijpen dat we sowieso benieuwd zijn naar jullie ervaringen. Alvast veel dank! Groeten, De Wijnschenker"
"Grappig onderwerp eigenlijk. Hmm, een paar honderd euro zou nog wel meevallen, lol. Mij stonden bedragen bij van duizend euro ofzo. De polis in kwestie dekt overigens over het algemeen wel ziekenvervoer voor 100%. Maar in de voorwaarden staat dat gevolgen van misbruik van drank en andere middelen voor eigen rekening zijn. Keep them comin' people!"
"Ik maak liever niet openbaar om welke zorgverzekering het gaat, dus ik heb schildpaddo even een PM gestuurd. Ik heb net bij een ziekenhuis wat navraag gedaan en zo kwam ik op de website van een ambulancedienst terecht. Er staat: 'U betaalt alleen voor ambulancezorg als u daadwerkelijk vervoerd bent per ambulance. In de situatie waarin alleen aan u hulp verleend is bij een ongeval, betaalt u geen kosten.' En er staat ook dat ambulancevervoer door de zorgverzekering betaald wordt, maar er staat niks over bijv. drankmisbruik. http://www.ravgelderlandzuid.nl/inhoud/ ... ening.html Goed nieuws dus!"
"Ik drink vaak 's avonds een glas of vier, vijf, maar vaak ook wel acht of negen. Soms eerst bier of likeur, daarna wijn, jenever en tenslotte whisky. Enkele maanden geleden heb ik besloten wat vroeger op te staan en enkel overdag tot een uurtje of acht te studeren en daarna niet meer, omdat ik er steeds slecht van sliep (ik denk te veel na en tob ook vaak). Het gevolg is nu een beetje dat ik soms 's avonds uit verveling nog een aantal glazen meer drink. Aangeschoten word ik er niet van, want ik ben hier al jong mee begonnen en kan wel wat hebben. Zuipen is het niet te noemen, maar het komt de kwaliteit van mijn nachtrust en daarmee mijn productiviteit niet ten goede... Tja. 's Zomers verruil ik vaak de alcohol voor thee en vruchtensap en rook ik buiten een jointje, om vervolgens heerlijk te slapen. 'k Heb mezelf best vaak naar de tering gezopen, vaak uit verdriet, maar doe dat nu al een paar jaar niet meer. Ik drink tegenwoordig sowieso niet meer dan tien glazen op een avond."