Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen vraagje over de Supercaps Extreme

Een vraagje over de Supercaps Extreme

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
2
2319Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik heb sinds eergisteren Supercaps Extreme (die met 400 mg caffeïne/pil) in huis, en heb deze geprobeerd maar ik merk gewoon vrijwel niks op en vraag ik me af waarom niet.
Toen het bij mij aankwam was het gewoon goed verpakt en orginele plastic zat om de pot heen.
Ik neem zo'n pil in met 1 glas water.
Verder heb ik nu 4x zo'n pil binnen gekregen, waarvan:
1x na energiedrank te hebben gedronken.
2x op nuchtere maag waarvan 1x ook in de ochtend was.
1x op minder nuchtere maag.

En ik merk gewoon niks op, sterker nog na zo'n pil zou ik zelfs nog kunnen geeuwen of slapen.
Iemand die me hiermee kan helpen? Of ligt dit gewoon geheel aan mijn eigen lichaam ofzo?

Alvast bedankt!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neem er 2 in één keer...
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drink je dagelijks veel kofie/ redbull? Van 400mg moet je echt wel wat voelen..
2
2319Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Nee ik merk niks.
Ik neem niet dagelijks energiedrank in, maar van energiedrank merk ik ook vrij weinig alleen 2 koppies koffie werkt erg goed, energiedrank vreemd genoeg niet.

En dit zal niet gevaarlijk zijn, 2 tegelijk?
De dosering staat maximaal 2 per dag. Wat is dan door jou (of iemand anders die wil reageren) zo ongeveer de limiet die niet moet worden overschreden?
Want ik weet niet hoe gevaarlijk of ongevaarlijk de bestanddelen zijn.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
2319 zei:
Nee ik merk niks.
Ik neem niet dagelijks energiedrank in, maar van energiedrank merk ik ook vrij weinig alleen 2 koppies koffie werkt erg goed, energiedrank vreemd genoeg niet.

En dit zal niet gevaarlijk zijn, 2 tegelijk?
De dosering staat maximaal 2 per dag. Wat is dan door jou (of iemand anders die wil reageren) zo ongeveer de limiet die niet moet worden overschreden?
Want ik weet niet hoe gevaarlijk of ongevaarlijk de bestanddelen zijn.
Klik om te vergroten...
LD50: 192 mg/kg (rat, oral)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
LD50: 192 mg/kg (rat, oral)
Klik om te vergroten...

Daar dacht ik dus ook al aan... 400 mg is extreem veel caffeïne.
2
2319Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, dat kan wel kloppen, maar persoonlijke ervaringen van anderen kunnen niet tegen een LD50 van een rat op.
Bovendien zijn er natuurlijk ook meerdere componenten aanwezig in die pil, die samen bij elkaar nog 'gevaarlijker' zijn.
En ik weeg 105 kilo, dus zou dan 105 keer 192 mg caffeïne moeten overleven haha.
Grofweg 20 gram dus.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sublimo zei:
Exceptional Insight zei:
LD50: 192 mg/kg (rat, oral)
Klik om te vergroten...

Daar dacht ik dus ook al aan... 400 mg is extreem veel caffeïne.
Klik om te vergroten...
Ach, de helft gaat pas dood bij 15 gram caffeïne. :openmouth:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
2319 zei:
Ja, dat kan wel kloppen, maar persoonlijke ervaringen van anderen kunnen niet tegen een LD50 van een rat op.
Bovendien zijn er natuurlijk ook meerdere componenten aanwezig in die pil, die samen bij elkaar nog 'gevaarlijker' zijn.
En ik weeg 105 kilo, dus zou dan 105 keer 192 mg caffeïne moeten overleven haha.
Grofweg 20 gram dus.
Klik om te vergroten...

Je gaat er niet dood aan, het is misschien een verkeerde indicatie om aan te geven dat je veel neemt. Maar 400 mg is gewoon echt veel. In een blikje redbull zit denk ik ongeveer 60 mg caffeïne. Dus 400 mg moet je op zijn minst voelen, versnelde hartslag, opgejaagd gevoel, zweten. Ik zou bij 400 mg caffeïne niet meer slapen.

Maar als je bijvoorbeeld amfetamines bent gewend ga je weinig merken van caffeïne.
2
2319Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Haha ja dat besef ik ook dat het veel is, maar ik merk gewoon vrijwel niks.
Ik weet zelfs de halfwaardetijd van caffeïne uit mijn hoofd, en hoeveel ervan in koffie, thee en energiedrank zit onder andere.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
2319 zei:
Haha ja dat besef ik ook dat het veel is, maar ik merk gewoon vrijwel niks.
Ik weet zelfs de halfwaardetijd van caffeïne uit mijn hoofd, en hoeveel ervan in koffie, thee en energiedrank zit onder andere.
Klik om te vergroten...

Jij hebt je research wel gedaan :grin: Ik ga het misschien ook eens proberen als ik aan pure caffeïne kan komen, dan zal ik je wel laten weten of ik iets voel.
2
2319Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Haha ik heb gewoon caffeïne een keer op moeten zoeken ivm een experiment, en het is meteen blijven steken allemaal wat er stond.
Want dan zit ik er ook gewoon mee te rekenen van hoeveel er nog in mn lichaam rondcirculeert :)
En meestal lees ik ook hoeveel mg caffeïne/100 ml er in mijn energiedrankje zit.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sublimo zei:
2319 zei:
Ja, dat kan wel kloppen, maar persoonlijke ervaringen van anderen kunnen niet tegen een LD50 van een rat op.
Bovendien zijn er natuurlijk ook meerdere componenten aanwezig in die pil, die samen bij elkaar nog 'gevaarlijker' zijn.
En ik weeg 105 kilo, dus zou dan 105 keer 192 mg caffeïne moeten overleven haha.
Grofweg 20 gram dus.
Klik om te vergroten...

Je gaat er niet dood aan, het is misschien een verkeerde indicatie om aan te geven dat je veel neemt. Maar 400 mg is gewoon echt veel. In een blikje redbull zit denk ik ongeveer 60 mg caffeïne. Dus 400 mg moet je op zijn minst voelen, versnelde hartslag, opgejaagd gevoel, zweten. Ik zou bij 400 mg caffeïne niet meer slapen.

Maar als je bijvoorbeeld amfetamines bent gewend ga je weinig merken van caffeïne.
Klik om te vergroten...

Zelfs een pep junk zou 400 mg cafeine nog voelen en zich kapot staan te zweten/trillen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oom Klaas zei:
Zelfs een pep junk zou 400 mg cafeine nog voelen en zich kapot staan te zweten/trillen.
Klik om te vergroten...

Ja, eigenlijk wel :grin:
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wel zweten is niet altijd, dat trillen ook niet maar je moet degelijk wel iets voelen (opgejaagd, snel ademen, hartkloppingen die je voelt, hoofdpijn, ...), tenzij je een grote tolerantie hebt maar je zegt zelf dat je dagelijks niet veel cafeïne neemt, dus het is wel raar dat je niets voelt...
Probeer eens pure cafeïne? Je kan deze (LEGAAL!) op Ebay kopen van farmaceutische graden en kost amper iets. Dit komt altijd van UK.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pammer zei:
Wel zweten is niet altijd, dat trillen ook niet maar je moet degelijk wel iets voelen (opgejaagd, snel ademen, hartkloppingen die je voelt, hoofdpijn, ...), tenzij je een grote tolerantie hebt maar je zegt zelf dat je dagelijks niet veel cafeïne neemt, dus het is wel raar dat je niets voelt...
Probeer eens pure cafeïne? Je kan deze (LEGAAL!) op Ebay kopen van farmaceutische graden en kost amper iets. Dit komt altijd van UK.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat er wel pure caffeïne in zijn pillen zitten hoor.
2
2319Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb net even geleden 2 pillen gelijktijdig ingenomen, waarbij ook nog vooraf kapot gemaakt en opgelost in een glas water en dat achterover gegooid en heb nu een rustige hartslag van circa 52 slagen per minuut, geen zweten en geen andere symptomen.

Is er iets mis met me dan ofzo? :confused:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#18
hartslag van 52 slagen p/m is redelijk laag.
2
2319Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Winehouse zei:
hartslag van 52 slagen p/m is redelijk laag.
Klik om te vergroten...

Ja maar dat is mijn standaard hartslag.
Ik ben een keer gemeten op 45 hartslagen per minuut.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dan heb je normaal ook een lage hartslag, dan hoef je je niet druk te maken. En er is niks mis met je. Het werkt gewoon niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."