Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs in combinatie met hartafwijking

Drugs in combinatie met hartafwijking

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat doet ze al in verband met geneesmiddelen. :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#2
poison drink zei:
Ging het maar allemaal zo simpel. :grin: Afspraak maken bij een specialist, allemaal miserie. En dan zal het toch voor na de examens zijn. Maar inderdaad, een zus van haar had zogezegd ook die afwijking, totdat ze het nog eens liet testen.. Bleek niets van waar te zijn.
Klik om te vergroten...

Ik weet dat het soms allemaal ingewikkeld lijkt, maar in dit geval zou ik toch zeker me die moeite doen. Als haar zus het al niet heeft, is de kans nog groter zij ook niet. Vind ik toch wel de moeite waard om te weten dan. :)
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niet helemaal vermoed ik. Dan ben je nog geld genoeg kwijt. Maar daar denken we wel even over na na de examens. :)
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spijtig alleen dat zo'n specialisten zo duur zijn. :( Overlaatst nog had iemand testen laten uitvoeren met fMRI scanner, om na een paar weken te horen dat ze niets gevonden hebben.

Leuk voor die paar 100 euro die je dan kwijt bent.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
poison drink zei:
Spijtig alleen dat zo'n specialisten zo duur zijn. :( Overlaatst nog had iemand testen laten uitvoeren met fMRI scanner, om na een paar weken te horen dat ze niets gevonden hebben.

Leuk voor die paar 100 euro die je dan kwijt bent.
Klik om te vergroten...

Wordt dat niet vergoed door de verzekering ?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
poison drink zei:
Niet helemaal vermoed ik. Dan ben je nog geld genoeg kwijt. Maar daar denken we wel even over na na de examens. :)
Klik om te vergroten...

Ja, oke, als het je ook nog veel geld gaat kosten is het inderdaad niet iets wat je zomaar doet. :) Alhoewel ik dat persoonlijk wel zou doen, de uitslag zou belangrijker zijn dan de kosten en dergelijke dingen.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja het zou wel fijn zijn om te weten of ze het nu wel of niet heeft. Maar ze heeft er geen last van, dus gaan haar ouders het nut er niet van inzien om dure onderzoeken te laten doen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
poison drink zei:
Ja het zou wel fijn zijn om te weten of ze het nu wel of niet heeft. Maar ze heeft er geen last van, dus gaan haar ouders het nut er niet van inzien om dure onderzoeken te laten doen.
Klik om te vergroten...

Toch raar als je bedenkt dat wanneer ze het daadwerkelijk heeft ze misschien wel met een hoop dingen moet oppassen, lijkt me reden genoeg.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
poison drink zei:
Dat doet ze al in verband met geneesmiddelen. :)
Klik om te vergroten...

Maar misschien heeft ze het helemaal niet zeg je zelf... :P Dan doet ze al die moeite voor niks, ik val misschien in herhaling, maar in mijn ogen blijft die test toch geen overbodige luxe. :grin:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ikzelf heb last van een 'trillende voorkamer' waardoor mijn ritme soms onregelmatig is.
Mijn ervaring is dat je met dingen als LSD weinig/geen risico loopt, paddo's heb ik nog niet gedaan dus weet ik niet. Als ik MDMA of andere upper zoals bijvoorbeeld coke doe dan probeer ik er wel op te letten, en 1 keer om de 2 uur zal ik mijn hartslag voelen om te kijken of het niet overdreven onregelmatig wordt, want in zo'n geval is onmiddellijke hulp nodig. Meestal is mijn ritme zelfs niet anders dan anders, maar elk geval is anders...
De enige die je precies een antwoord gaat kunnen geven is een specialist, maar dat wist je al...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja inderdaad in onze ogen ook niet. Maar de ouders zijn nogal 'gierig' dus tenzij het echt nodig is zie ik zo'n test niet snel komen.
Klik om te vergroten...

Jammer, dat is nu een vlak waarop iemand eigenlijk niet te gierig mag zijn.

En zoveel moeite is het nu ook weer niet, op die geneesmiddelen letten. :)
Klik om te vergroten...

True, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. :)
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sublimo zei:
Jammer, dat is nu een vlak waarop iemand eigenlijk niet te gierig mag zijn.
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad.. Maar zolang ze een beetje oppast met bepaalde medicijnen is er weinig aan de hand.. Dus ergens snap ik wel dat je geen geld wilt uitgeven aan het te laten onderzoeken, omdat je toch al leeft alsof je het daadwerkelijk hebt. En je kan moeilijk de drugs als reden geven om het te laten onderzoeken! :grin:

Maar zo'n onderzoek zal zeker wel een keer gebeuren, alleen niet in de nabije toekomst vrees ik.

@ Tomaat: Bedankt voor je ervaring mee te delen! Het lijkt me thans niet zo'n goed plan om uppers te gebruiken in jouw geval, maar daar beslis je natuurlijk zelf over. Heb je dit eens aan een dokter gevraagd? :)
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Amateurtje zei:
Ik heb zelf een onregelmatige hartslag ( dus niet echt een afwijking) maar ik ondervind er geen problemen mee. Een goede vriend van mij heeft een echte hartafwijking en hij gebruikt nog steeds en ondervindt er ook geen last van. Maar je huisarts raadplegen is zeker niet overbodig!
Klik om te vergroten...

Heb deze reactie over het hoofd gezien! Weet je misschien de naam van je 'afwijking', of deze van je vriend?
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#14
De meesten zullen waarschijnlijk nogal seutig zijn.. En dokters moeten nu eenmaal een voorbeeldfunctie geven. Zolang mensen zich niet gaan bemoeien met privé-leven maakt het mij weinig uit. Ik weet wel beter. :grin:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#15
poison drink zei:
@ Tomaat: Bedankt voor je ervaring mee te delen! Het lijkt me thans niet zo'n goed plan om uppers te gebruiken in jouw geval, maar daar beslis je natuurlijk zelf over. Heb je dit eens aan een dokter gevraagd? :)
Klik om te vergroten...

Ik vind dokters nu eenmaal saaie mensen :grin:
Nu serieus, de afwijking is niet heel groot, zolang ik mijn dosis normaal hou en het vooral niet teveel doe (max 1 keer op 2 maanden MDMA is mijn regel) is er geen probleem.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tomaat zei:
Ik vind dokters nu eenmaal saaie mensen :grin:
Klik om te vergroten...

Niet veralgemenen aub. :P
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#17
poison drink zei:
Tomaat zei:
Ik vind dokters nu eenmaal saaie mensen :grin:
Klik om te vergroten...

Niet veralgemenen aub. :P
Klik om te vergroten...

Let op mijn ' :grin: ' :wink: Ik heb begrepen dat toekomstige medici wel mee kunnen vallen :smoke:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
VSD= Ventrikel Septum is eigenlijk een gat tussen beide hartkamers. Voor mijn "afwijking" is er geen speciale benaming..toch niet dat ik weet, mijn huisarts spreekt altijd van een hartritmestoornis.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een hartritmestoornis kan inderdaad vanalles zijn. Precies veel mensen met een hartafwijking die toch drugs gebruiken. :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Veel zal die stof niet met het lichaam doen. Hartslag frequentie en bloeddruk veranderen wel wat, maar dat valt mee. Als je het zeker wilt weten moet er toch eerst beter gekeken worden wat ze precies heeft. Of je vraag aan de huisarts: stel dat ze het heeft, zijn paddo's nemen dan gevaarlijk? Ik denk dat je de huisarts voor zo'n kleine vraag hem wel kunt mailen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."