Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs in combinatie met hartafwijking

Drugs in combinatie met hartafwijking

31 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
poison drink zei:
Dat doet ze al in verband met geneesmiddelen. :)
Klik om te vergroten...

Maar misschien heeft ze het helemaal niet zeg je zelf... :P Dan doet ze al die moeite voor niks, ik val misschien in herhaling, maar in mijn ogen blijft die test toch geen overbodige luxe. :grin:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ikzelf heb last van een 'trillende voorkamer' waardoor mijn ritme soms onregelmatig is.
Mijn ervaring is dat je met dingen als LSD weinig/geen risico loopt, paddo's heb ik nog niet gedaan dus weet ik niet. Als ik MDMA of andere upper zoals bijvoorbeeld coke doe dan probeer ik er wel op te letten, en 1 keer om de 2 uur zal ik mijn hartslag voelen om te kijken of het niet overdreven onregelmatig wordt, want in zo'n geval is onmiddellijke hulp nodig. Meestal is mijn ritme zelfs niet anders dan anders, maar elk geval is anders...
De enige die je precies een antwoord gaat kunnen geven is een specialist, maar dat wist je al...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja inderdaad in onze ogen ook niet. Maar de ouders zijn nogal 'gierig' dus tenzij het echt nodig is zie ik zo'n test niet snel komen.
Klik om te vergroten...

Jammer, dat is nu een vlak waarop iemand eigenlijk niet te gierig mag zijn.

En zoveel moeite is het nu ook weer niet, op die geneesmiddelen letten. :)
Klik om te vergroten...

True, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. :)
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sublimo zei:
Jammer, dat is nu een vlak waarop iemand eigenlijk niet te gierig mag zijn.
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad.. Maar zolang ze een beetje oppast met bepaalde medicijnen is er weinig aan de hand.. Dus ergens snap ik wel dat je geen geld wilt uitgeven aan het te laten onderzoeken, omdat je toch al leeft alsof je het daadwerkelijk hebt. En je kan moeilijk de drugs als reden geven om het te laten onderzoeken! :grin:

Maar zo'n onderzoek zal zeker wel een keer gebeuren, alleen niet in de nabije toekomst vrees ik.

@ Tomaat: Bedankt voor je ervaring mee te delen! Het lijkt me thans niet zo'n goed plan om uppers te gebruiken in jouw geval, maar daar beslis je natuurlijk zelf over. Heb je dit eens aan een dokter gevraagd? :)
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#5
Amateurtje zei:
Ik heb zelf een onregelmatige hartslag ( dus niet echt een afwijking) maar ik ondervind er geen problemen mee. Een goede vriend van mij heeft een echte hartafwijking en hij gebruikt nog steeds en ondervindt er ook geen last van. Maar je huisarts raadplegen is zeker niet overbodig!
Klik om te vergroten...

Heb deze reactie over het hoofd gezien! Weet je misschien de naam van je 'afwijking', of deze van je vriend?
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#6
De meesten zullen waarschijnlijk nogal seutig zijn.. En dokters moeten nu eenmaal een voorbeeldfunctie geven. Zolang mensen zich niet gaan bemoeien met privé-leven maakt het mij weinig uit. Ik weet wel beter. :grin:
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
poison drink zei:
@ Tomaat: Bedankt voor je ervaring mee te delen! Het lijkt me thans niet zo'n goed plan om uppers te gebruiken in jouw geval, maar daar beslis je natuurlijk zelf over. Heb je dit eens aan een dokter gevraagd? :)
Klik om te vergroten...

Ik vind dokters nu eenmaal saaie mensen :grin:
Nu serieus, de afwijking is niet heel groot, zolang ik mijn dosis normaal hou en het vooral niet teveel doe (max 1 keer op 2 maanden MDMA is mijn regel) is er geen probleem.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tomaat zei:
Ik vind dokters nu eenmaal saaie mensen :grin:
Klik om te vergroten...

Niet veralgemenen aub. :P
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#9
poison drink zei:
Tomaat zei:
Ik vind dokters nu eenmaal saaie mensen :grin:
Klik om te vergroten...

Niet veralgemenen aub. :P
Klik om te vergroten...

Let op mijn ' :grin: ' :wink: Ik heb begrepen dat toekomstige medici wel mee kunnen vallen :smoke:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
VSD= Ventrikel Septum is eigenlijk een gat tussen beide hartkamers. Voor mijn "afwijking" is er geen speciale benaming..toch niet dat ik weet, mijn huisarts spreekt altijd van een hartritmestoornis.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een hartritmestoornis kan inderdaad vanalles zijn. Precies veel mensen met een hartafwijking die toch drugs gebruiken. :)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Veel zal die stof niet met het lichaam doen. Hartslag frequentie en bloeddruk veranderen wel wat, maar dat valt mee. Als je het zeker wilt weten moet er toch eerst beter gekeken worden wat ze precies heeft. Of je vraag aan de huisarts: stel dat ze het heeft, zijn paddo's nemen dan gevaarlijk? Ik denk dat je de huisarts voor zo'n kleine vraag hem wel kunt mailen.
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat doet ze al in verband met geneesmiddelen. :)
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik wist niet goed in welk subforum deze vraag te plaatsen, dus excuseer als ie hier niet op de juiste plaats staat!

Weet er iemand een site waar je anoniem vragen kan stellen aan een geneeskundige of iets dergelijks over drugs in combinatie met een (lichte) hartafwijking? Mijn vriendin zou graag een keer paddo's proberen, maar we willen uiteraard eerst de zekerheid hebben dat dit geen kwaad kan.

Ik dacht eerst mn vraag te stellen op http://www.ikhebeenvraag.be, maar ik vermoed dat niemand erop gaat antwoorden, of toch zeker niet online zetten. En ik wil dit niet bij vraag van de week zetten omdat andere mensen weinig gaan hebben aan zo'n specifieke vraag. :)
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb er geen problemen mee als je het bij de vraag van de week zet. Ik ben best benieuwd naar het antwoord.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou naar haar dokter gaan, die weet precies waar zij last van heeft en heeft dus ook het beste overzicht op de situtatie. :)
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sublimo zei:
Ik zou naar haar dokter gaan, die weet precies waar zij last van heeft en heeft dus ook het beste overzicht op de situtatie. :)
Klik om te vergroten...

Dacht er nog aan dat ik dit beter ook al had vermeld in de openingspost: Haar huisdokter is familie, dus dat is uitgesloten. En later gaat ze waarschijnlijk zélf een job in die sector uitoefenen, dus lijkt me niet fijn dat collega's zo'n gegevens terug kunnen vinden in haar bestand. :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
poison drink zei:
Sublimo zei:
Ik zou naar haar dokter gaan, die weet precies waar zij last van heeft en heeft dus ook het beste overzicht op de situtatie. :)
Klik om te vergroten...

Dacht er nog aan dat ik dit beter ook al had vermeld in de openingspost: Haar huisdokter is familie, dus dat is uitgesloten. En later gaat ze waarschijnlijk zélf een job in die sector uitoefenen, dus lijkt me niet fijn dat collega's zo'n gegevens terug kunnen vinden in haar bestand. :P
Klik om te vergroten...

Oeh, dat lijkt me in het algemeen al niet aangenaam. Een dokter moet je alles mee kunnen bespreken in vertrouwen, in principe. En eigenlijk heeft een dokter zwijgplicht, ook als het familie is.
Als je zo een vraag stelt komt dat heus niet in haar dossier te staan. :) Maar ik snap wel waarom ze dat risico niet wil nemen.
Zorg dan iig dat degene waar je de vraag aan stelt goed op de hoogte is van waar zij last van heeft. :)
p
poison drinkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Volgens mij is dat niet eens serieus onderzocht geweest, maar omdat haar broer of zus dit had was zij sowieso drager hiervan (als ik het goed verstaan heb).

Maar ik denk niet dat psilocybine veel effect heeft op de hartfrequentie, dus misschien kan het nooit echt kwaad. Ze zou in principe ook geen alcohol of wiet mogen gebruiken.. :P

Misschien moet ze het eens vragen aan een van haar profs. :tearsofjoy:
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb zelf een onregelmatige hartslag ( dus niet echt een afwijking) maar ik ondervind er geen problemen mee. Een goede vriend van mij heeft een echte hartafwijking en hij gebruikt nog steeds en ondervindt er ook geen last van. Maar je huisarts raadplegen is zeker niet overbodig!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."