hier ga ik weer komen met een lap text
ik heb een systeem bedacht waar natuurlijk veel gaten in zullen zitten in sde praktijk maar in theorie kan het werken namelijk:
de overheid importeert drugs of fabriceert ze ze worden streng geteld en in een verpakking gedaan.
op deze verpakking staat een barcode en gebruikers hebben een pas nodig met barcode soort wietpas) als zij drugs kopen word hun pas en dr drugs gescanned hierdoor word geregistreerd hoeveel en welke drugs word verkocht en aan wie.
deze manier heeft nog een voordeel verslaafden zullen hun drugs niet verkopen aan minderjarigen omdat ze de hoeveelheid krijgen die zij gebruiken en als zij dit hebben gekocht werkt hun pas niet meer.
in deze winkels kan een maandelijkse of wekelijkse controle zijn om te kijken of er geen drugs worden verkocht aan mensen zonder zo een pas.
op deze manier gaat de drugsmarkt kapot want alle vaste klanten halen nu in deze winkels en het word moeilijker voor niet gebruikers om aan drugs te komen om te experimenteren.
het beste is natuurlijk als drugs illegaal zijn maar drugs zijn er nu en gaan niet zomaar weg door het illegaal te maken worden de problemen groter op economisch, sociaal, politiek en crimineel gebied.
en ik zeg het nog één keer illegale drugs zijn duur waardoor arme mensen zelf drugs gaan maken die veel krachtiger en goedkoper zijn waardoor de problemen alleen maar groter worden kijk maar naar:
Methamfetamine
crack cocaine
desomorfine (krokodil)
deze drugs zijn gemaakt omdat drugs te duur zijn en hebben alleen maar voor meer problemen gezorgd laat dit niet met Nederland gebeuren aub.
en kijk weer in de VS nieuwe syntetische drugs als bath salts en syntetische wiet zijn of waren legaal. syntetische wiet is sterker en vergroot je kans op psychoses meer dan normale wiet warom gaan mensen dit gebruiken omdat het legaal is als wiet legaal was zou dit waarschijnlijk niet eens ontdekt zijn.
bath salts een trip vergelijkbaar met cocaine, mdma en meth met waarschijlijk dezelfde schade als cocaine en meth warom? omdat drugs illegaal zijn en deze niet oke je ziet in amerika dat mensen deze drugs zwaar misbruiken omdat het legaal is denken ze geen schade maar als we drugs legaliseren en bij de koop van drugs veel informatie geven over drugs en de gevolgen ervan zijn de gebruikers tenminste bewust van wat ze doen
ook vind ik dat er op scholen meer voorlichting moet worden gegeven want zoals het nu is, is het als bij south park: drugs are bad mkay you should not do drugs mkay.
in de eerste klas op de middelbare school moet voorlichting over komen gewoon een heel hoofdstuk net als sex sinds daar veel voorlichting over word gegeven zijn er minder tieners zwanger of lopen hebben een soa zelfde zal gebeuren met drugs.
nu word in 1 lesuur over alle drugs uitgelegd dit wekt meer vragen dan antwoorden bij leerlingen. en er moeten ex gebruikers of gebruikers ook helpen bij deze voorlichting stel je voor als een heroïne verslaafde zijn levenverhaal verteld denk je dan dat er ook maar 1 kind is dat denk ja! ik ga heroïne doen?
het probleem is wat de maatschappij met het beeld over drugs heeft gemaakt omdat de meerderheid van de mensen blindelings gelooft wat de overheid en media zegt. als ik zeg drugs legaal kijken mensen me raar aan maar dat komt door het beeld dat ze in hun hoofd krijgen: junkies, zwerfers en criminelenmaar dit komt alleen maar doordat het illegaal is, het probleem is dat mensen een mening geven over iets waar ze niks van weten.
het is tijd voor vrijheid van drugs kijk naar de alcohol verbod in de VS liep dat goed af? nee! de criminaliteit dat te maken had met alcohol steeg als een speer omhoog zelfde geld voor drugs.
het is tijd om deze gebruikers te helpen in plaats van af te wijzen. het is tijd voor vrede in deze oorlog die er voor heeft gezorgd dat:
drugskartels en terroristen miljarden verdienen aan drugs.
superhoge prijzen waardoor drugsverslaafden geen normaal productief leven kunnen leiden.
drugsgebruikers worden afgewezen in onze maatschappij terwijl ze ziek zijn en onze hulp veel meer nodig hebben dan zeikend mens die verkouden is of hoofdpijn heeft.
geld mislopen dat verdiend kan worden aan accijns op drugs
miljarden euros verspillen aan het opsporen van drugs en dat is mischien 10-20% van alle drugs terwijl dit geld beter kan worden uitgegeven aan verslavingzorg.
zorgen dat gebruikers niet weten wat ze nou echt nemen (gevaarlijke) versnijding.
duizenden mensen die hun leven kwijtraken door de oorlog tegen drugs
en dan de positieve dingen die deze oorlog heeft gebracht:
als die er zijn graag een reactie