Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalle drugs gedoogd

alle drugs gedoogd

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#1
Paperplane. zei:
Eeuh heel leuk allemaal voor de synthetische drugs.

Vergeet niet dat cocaine en heroine voor het overgrote deel uit oorlogsgebieden komen. Ookal gaat er geld af wat normaal risicogeld is, het blijft een duur productieproces, en zelfs als je het van de eerste hand koopt per kilo, blijft het duur.

En laten dit nou net de twee drugs zijn waar de meesten verslaafden aan hangen.
Klik om te vergroten...

nee je moet er rekening meehouden dan het 3e wereld landen zijn als ik het goed heb zijn de productiekosten van 1gram colombiaanse cocaïne 0,06euro of 0,006euro een kartel koopt het denk ik voor 0,20 of 0,02 ofzo
en zelfde geld voor opium denk dat de productiekosten niet meer dat 0,10 euro per gram zal en 0,50 voor 1gram hero ofzo zijn dit komt ook omdat opium steeds goedkoper word omdat er 30% meer opium word geproduceert dan word gevraagd dit komt door de oorlog in afghanistan taliban was eerst tegen papaver maar nu gebruiken ze het als wapen tegen het westen
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
anoniemetrip zei:
Paperplane. zei:
Eeuh heel leuk allemaal voor de synthetische drugs.

Vergeet niet dat cocaine en heroine voor het overgrote deel uit oorlogsgebieden komen. Ookal gaat er geld af wat normaal risicogeld is, het blijft een duur productieproces, en zelfs als je het van de eerste hand koopt per kilo, blijft het duur.

En laten dit nou net de twee drugs zijn waar de meesten verslaafden aan hangen.
Klik om te vergroten...

nee je moet er rekening meehouden dan het 3e wereld landen zijn als ik het goed heb zijn de productiekosten van 1gram colombiaanse cocaïne 0,06euro of 0,006euro een kartel koopt het denk ik voor 0,20 of 0,02 ofzo
en zelfde geld voor opium denk dat de productiekosten niet meer dat 0,10 euro per gram zal en 0,50 voor 1gram hero ofzo zijn dit komt ook omdat opium steeds goedkoper word omdat er 30% meer opium word geproduceert dan word gevraagd dit komt door de oorlog in afghanistan taliban was eerst tegen papaver maar nu gebruiken ze het als wapen tegen het westen
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over productie kosten, maar over inkoopprijs. En daar zit het probleem. De kartels en de taliban respectievelijk, sponsoren hun oorlogen daarmee. Ze hebben het grootste deel van de markt in handen, en kunnen zo de marktprijs bepalen.

En een kilo coke voor 60 euro fabriceren? Volgens mij is er voor wat ik nu voel niet eens een emoticon.
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#3
Paperplane. zei:
anoniemetrip zei:
Paperplane. zei:
Eeuh heel leuk allemaal voor de synthetische drugs.

Vergeet niet dat cocaine en heroine voor het overgrote deel uit oorlogsgebieden komen. Ookal gaat er geld af wat normaal risicogeld is, het blijft een duur productieproces, en zelfs als je het van de eerste hand koopt per kilo, blijft het duur.

En laten dit nou net de twee drugs zijn waar de meesten verslaafden aan hangen.
Klik om te vergroten...

nee je moet er rekening meehouden dan het 3e wereld landen zijn als ik het goed heb zijn de productiekosten van 1gram colombiaanse cocaïne 0,06euro of 0,006euro een kartel koopt het denk ik voor 0,20 of 0,02 ofzo
en zelfde geld voor opium denk dat de productiekosten niet meer dat 0,10 euro per gram zal en 0,50 voor 1gram hero ofzo zijn dit komt ook omdat opium steeds goedkoper word omdat er 30% meer opium word geproduceert dan word gevraagd dit komt door de oorlog in afghanistan taliban was eerst tegen papaver maar nu gebruiken ze het als wapen tegen het westen
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over productie kosten, maar over inkoopprijs. En daar zit het probleem. De kartels en de taliban respectievelijk, sponsoren hun oorlogen daarmee. Ze hebben het grootste deel van de markt in handen, en kunnen zo de marktprijs bepalen.

En een kilo coke voor 60 euro fabriceren? Volgens mij is er voor wat ik nu voel niet eens een emoticon.
Klik om te vergroten...

de productiekosten is niks want het is een plant planten blaadjes verzamelen met chemicalien mixen hup cocaine zoveel kost het voor de boer die maakt bijv. 0,06 per gram zijn kosten voor de boer verkoopt die aan een drugsbaron voor 0,50 per gram 44cent per gram winst is veel in zuid amerika die drugsbaron verkoopt aan drugskartel in bijv mexico 5euro per gram drugskartel verkoopt aan amerikaanse groothandel bijv 20euro die verkoopt aan dealer 30-40euro en die verkoopt het aan de gebruiker
zelfde als schoenen is mischien 10euro productiekosten voor schoenen van 150euro
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
anoniemetrip zei:
anoniemetrip zei:
Paperplane. zei:
Eeuh
nee je moet er rekening meehouden dan het 3e wereld landen zijn als ik het goed heb zijn de productiekosten van 1gram colombiaanse cocaïne 0,06euro of 0,006euro een kartel koopt het denk ik voor 0,20 of 0,02 ofzo
en zelfde geld voor opium denk dat de productiekosten niet meer dat 0,10 euro per gram zal en 0,50 voor 1gram hero ofzo zijn dit komt ook omdat opium steeds goedkoper word omdat er 30% meer opium word geproduceert dan word gevraagd dit komt door de oorlog in afghanistan taliban was eerst tegen papaver maar nu gebruiken ze het als wapen tegen het westen
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over productie kosten, maar over inkoopprijs. En daar zit het probleem. De kartels en de taliban respectievelijk, sponsoren hun oorlogen daarmee. Ze hebben het grootste deel van de markt in handen, en kunnen zo de marktprijs bepalen.

En een kilo coke voor 60 euro fabriceren? Volgens mij is er voor wat ik nu voel niet eens een emoticon.
Klik om te vergroten...

de productiekosten is niks want het is een plant planten blaadjes verzamelen met chemicalien mixen hup cocaine zoveel kost het voor de boer die maakt bijv. 0,06 per gram zijn kosten voor de boer verkoopt die aan een drugsbaron voor 0,50 per gram 44cent per gram winst is veel in zuid amerika die drugsbaron verkoopt aan drugskartel in bijv mexico 5euro per gram drugskartel verkoopt aan amerikaanse groothandel bijv 20euro die verkoopt aan dealer 30-40euro en die verkoopt het aan de gebruiker
zelfde als schoenen is mischien 10euro productiekosten voor schoenen van 150euro
Klik om te vergroten...
Paperplane. zei:
anoniemetrip zei:
Paperplane. zei:
Eeuh heel leuk allemaal voor de synthetische drugs.

Vergeet niet dat cocaine en heroine voor het overgrote deel uit oorlogsgebieden komen. Ookal gaat er geld af wat normaal risicogeld is, het blijft een duur productieproces, en zelfs als je het van de eerste hand koopt per kilo, blijft het duur.

En laten dit nou net de twee drugs zijn waar de meesten verslaafden aan hangen.
Klik om te vergroten...

nee je moet er rekening meehouden dan het 3e wereld landen zijn als ik het goed heb zijn de productiekosten van 1gram colombiaanse cocaïne 0,06euro of 0,006euro een kartel koopt het denk ik voor 0,20 of 0,02 ofzo
en zelfde geld voor opium denk dat de productiekosten niet meer dat 0,10 euro per gram zal en 0,50 voor 1gram hero ofzo zijn dit komt ook omdat opium steeds goedkoper word omdat er 30% meer opium word geproduceert dan word gevraagd dit komt door de oorlog in afghanistan taliban was eerst tegen papaver maar nu gebruiken ze het als wapen tegen het westen
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over productie kosten, maar over inkoopprijs. En daar zit het probleem. De kartels en de taliban respectievelijk, sponsoren hun oorlogen daarmee. Ze hebben het grootste deel van de markt in handen, en kunnen zo de marktprijs bepalen.
En een kilo coke voor 60 euro fabriceren? Volgens mij is er voor wat ik nu voel niet eens een emoticon.
Klik om te vergroten...


En:
Ik weet niet precies wat de verhoudingen zijn voor de fabricage van coke, maar volgens mij haalde je uit 200 kilo bladeren een kilo coke. Hier moet eerst weet ik veel hoeveel liter kerosine en ammonia aan worden toegevoegt. Ik weet dat het in zuid amerika goedkoper is, maar je haalt daar geen hectoliters chemicalien voor zes cent.
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja maar dat is voor 1 gram ze maken kilos in één keer en die plantages zijn vaak kapot groot
P
PerrydiculousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bla bla bla, conclusie:
Veel drugs zouden gedoogd moeten worden, maar niet alle, omdat dan de verslavingen te hoog zouden oplopen.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#7
De conclusie is wat mij betreft dat wel alle drugs gelegaliseerd moeten worden. Daarna moet er regie over gevoerd worden. Leeftijdsgrenzen, voorlichting, regelgeving bij misbruik en overdoses enzovoort.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
RavenStylez zei:
Bla bla bla, conclusie:
Veel drugs zouden gedoogd moeten worden, maar niet alle, omdat dan de verslavingen te hoog zouden oplopen.
Klik om te vergroten...

kort, correct en bondig! +1
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#9
De verslavingen lopen niet zomaar hoog op. van geen van de bekende drugs is het zo dat je verslaafd raakt als je het 1x gebruikt. Meestal is het deel dat aan een drug verslaafd raakt slechts een beperkt percentage. Hierbij kun je je dan nog afvragen waar dat door komt. Ik denk dat het een stuk minder zou zijn als er goede voorlichting gegeven wordt en o.a. sociale omstandigheden worden aangepakt.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
drugs als heroine,crack,enz..., vind ik nog altijd het best niet voor iedereen toegangkelijk te maken mischien wel voor de mensen die de strijd tegen het afkicken opgegeven hebben.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er middelen waar niet té makkelijk over gedaan moet worden, maar andersom is een verbod duidelijk niet hetgeen dat werkt. Dat heroine nu niet zo populair meer is, is geen direct gevolg van het verbod erop. Hierboven wordt over de taliban gesproken en productiekosten enzo. Zodra drugs als een normaal product benaderd worden kan juist die situatie snel veranderen en kunnen vele mensen profiteren van een verbeterde wereld.
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#12
hier ga ik weer komen met een lap text :grin:
ik heb een systeem bedacht waar natuurlijk veel gaten in zullen zitten in sde praktijk maar in theorie kan het werken namelijk:

de overheid importeert drugs of fabriceert ze ze worden streng geteld en in een verpakking gedaan.
op deze verpakking staat een barcode en gebruikers hebben een pas nodig met barcode soort wietpas) als zij drugs kopen word hun pas en dr drugs gescanned hierdoor word geregistreerd hoeveel en welke drugs word verkocht en aan wie.
deze manier heeft nog een voordeel verslaafden zullen hun drugs niet verkopen aan minderjarigen omdat ze de hoeveelheid krijgen die zij gebruiken en als zij dit hebben gekocht werkt hun pas niet meer.

in deze winkels kan een maandelijkse of wekelijkse controle zijn om te kijken of er geen drugs worden verkocht aan mensen zonder zo een pas.
op deze manier gaat de drugsmarkt kapot want alle vaste klanten halen nu in deze winkels en het word moeilijker voor niet gebruikers om aan drugs te komen om te experimenteren.

het beste is natuurlijk als drugs illegaal zijn maar drugs zijn er nu en gaan niet zomaar weg door het illegaal te maken worden de problemen groter op economisch, sociaal, politiek en crimineel gebied.

en ik zeg het nog één keer illegale drugs zijn duur waardoor arme mensen zelf drugs gaan maken die veel krachtiger en goedkoper zijn waardoor de problemen alleen maar groter worden kijk maar naar:
Methamfetamine
crack cocaine
desomorfine (krokodil)
deze drugs zijn gemaakt omdat drugs te duur zijn en hebben alleen maar voor meer problemen gezorgd laat dit niet met Nederland gebeuren aub.

en kijk weer in de VS nieuwe syntetische drugs als bath salts en syntetische wiet zijn of waren legaal. syntetische wiet is sterker en vergroot je kans op psychoses meer dan normale wiet warom gaan mensen dit gebruiken omdat het legaal is als wiet legaal was zou dit waarschijnlijk niet eens ontdekt zijn.
bath salts een trip vergelijkbaar met cocaine, mdma en meth met waarschijlijk dezelfde schade als cocaine en meth warom? omdat drugs illegaal zijn en deze niet oke je ziet in amerika dat mensen deze drugs zwaar misbruiken omdat het legaal is denken ze geen schade maar als we drugs legaliseren en bij de koop van drugs veel informatie geven over drugs en de gevolgen ervan zijn de gebruikers tenminste bewust van wat ze doen

ook vind ik dat er op scholen meer voorlichting moet worden gegeven want zoals het nu is, is het als bij south park: drugs are bad mkay you should not do drugs mkay.
in de eerste klas op de middelbare school moet voorlichting over komen gewoon een heel hoofdstuk net als sex sinds daar veel voorlichting over word gegeven zijn er minder tieners zwanger of lopen hebben een soa zelfde zal gebeuren met drugs.
nu word in 1 lesuur over alle drugs uitgelegd dit wekt meer vragen dan antwoorden bij leerlingen. en er moeten ex gebruikers of gebruikers ook helpen bij deze voorlichting stel je voor als een heroïne verslaafde zijn levenverhaal verteld denk je dan dat er ook maar 1 kind is dat denk ja! ik ga heroïne doen?

het probleem is wat de maatschappij met het beeld over drugs heeft gemaakt omdat de meerderheid van de mensen blindelings gelooft wat de overheid en media zegt. als ik zeg drugs legaal kijken mensen me raar aan maar dat komt door het beeld dat ze in hun hoofd krijgen: junkies, zwerfers en criminelenmaar dit komt alleen maar doordat het illegaal is, het probleem is dat mensen een mening geven over iets waar ze niks van weten.

het is tijd voor vrijheid van drugs kijk naar de alcohol verbod in de VS liep dat goed af? nee! de criminaliteit dat te maken had met alcohol steeg als een speer omhoog zelfde geld voor drugs.
het is tijd om deze gebruikers te helpen in plaats van af te wijzen. het is tijd voor vrede in deze oorlog die er voor heeft gezorgd dat:
drugskartels en terroristen miljarden verdienen aan drugs.
superhoge prijzen waardoor drugsverslaafden geen normaal productief leven kunnen leiden.
drugsgebruikers worden afgewezen in onze maatschappij terwijl ze ziek zijn en onze hulp veel meer nodig hebben dan zeikend mens die verkouden is of hoofdpijn heeft.
geld mislopen dat verdiend kan worden aan accijns op drugs
miljarden euros verspillen aan het opsporen van drugs en dat is mischien 10-20% van alle drugs terwijl dit geld beter kan worden uitgegeven aan verslavingzorg.
zorgen dat gebruikers niet weten wat ze nou echt nemen (gevaarlijke) versnijding.
duizenden mensen die hun leven kwijtraken door de oorlog tegen drugs

en dan de positieve dingen die deze oorlog heeft gebracht:
als die er zijn graag een reactie
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Crack is zegmaar juist een van de duurste drugs om verslaafd aan te zijn. Elke 10 minuten een nieuwe dosis a 10 euro.
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paperplane. zei:
Crack is zegmaar juist een van de duurste drugs om verslaafd aan te zijn. Elke 10 minuten een nieuwe dosis a 10 euro.
Klik om te vergroten...

ja dat klopt maar voor mensen die beginnen die halen tientje crack of 1 gram cocaïne daardoor is het handiger voor armere mensen zelfde met crystal meth mensen beginnen omdat het sterker goedkoper en langer werkt maar als je verslaafd raakt heb je meer en meer nodig waardoor het zo duur word
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#15
de laatste jaren worden veel problemen met drugs in verband gelegd maar ik ben van mening dat het de schuld van de overheid is dat dit soort problemen ontstaan!

als de overheid alle drugs gedoogd zou maken zal dat veel problemen oplossen maar dan moet er wel een goed systeem achter zitten.
warom zou dit goed zijn?
1.prijzen drugs omlaag junkies hoeven niet te stelen voor geld en de markt voor dealers zal verziekt worden en er kan een belasting op gezet worden waarvan de overheid meer geld heeft om drugsproblemen op te lossen want het probleem is als je een pilletje of wat sos ofzo wil ping of bel je ff iemand en heb je het en als je niemand kent die verkoopt vraag je iemand die gebruikt oftewel als je drugs wil kom je er toch wel aan door het illegaal te maken word het alleen maar duurder en nadeliger voor de gebruiker de enige die baat hebben aan dat drugs illegaal is zijn de dealers

2.gezondheid als je een pil of poedertje koopt weetje niet wat het en hoeveel het is ja je kan het laten testen maar dan heb je je geld al uitgegeven als de overheid zelf deze drugs zou maken en via psychiaters bijvoorbeeld verkrijgbaar zou zijn zodat zij de gebruikers in de gaten kunnen houden en op tijd kunnen ingrijpen als er een drugs probleem ontstaat

3.informatie gebruikers kunnen zo goed geinformeerd worden over drugs en de gevolgen van gebruik

je kan het compleet met me oneens zijn maar dit is mijn mening en ik hoop dat dit ooit in de 2e kamer ofzo komt en de politiek hier goed overna denkt drugs gedoogd maken is alleen een nadeel voor dealers en producenten dit zal de overheid en gebruikers veel geld en gezondheid besparen want stel je voor als alcehol nu illegaal word gemaakt en je betaald opeens 50euro voor een fles whiskey die normaal ongeveer 25 is wie heeft er dan wat aan? zo is het ook met drugs

en ook vind ik dat er beter op scholen moet worden uitgelegd over wat drugs is en wat het doet ik heb mischien 1 lesuur in me leven gehad die over drugs ging en dat was drugs is slecht doe het niet klaar
P
PerrydiculousLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als je het iets leesbaarder typt, zal ik het misschien doorlezen, maar aan de Topic Titel te zien zou ik zeggen: EENS/ONEENS.

Wat ik persoonlijk een super idee vind is:
-Drugspas.
-Alle drugs in 'drugsshop' verkrijgbaar.
-Drugs winkels worden goed gecontroleerd.
-Legaal om voor eigen gebruik bij je te hebben.

Het effect:

Drugspas:
-De overheid kan makkelijk alle statistieken in de gaten houden.
-Het ziekenhuis kan gemakkelijk snel reageren op de gegevens die ze over jou hebben, mocht je er ooit belanden.
-Er kan een limiet per persoon per week/maand ingesteld worden.

Drugsshop:
-Alle drugs wordt gecontroleerd en je krijgt dus niet meer zomaar troep verkocht.
-Veiliger gebruik van de van zichzelf, natuurlijk, al met zich gevaren meebrengende drugs.

Legaal:
-Geen gedonder meer om iets wat iemands eigen keuze is. Zodra je niet meer rommel hoeft te kopen van een illegale dealer, daalt vanzelf het aantal sterfgevallen / ziekenhuisgevallen.

Pracht idee toch?

Verzekering vervalt als je bij dealers bent gaan halen en dus meer dan je maandelijkse of wekelijkse hoeveelheid heen bent.

Wat zit ik toch vol goede ideeën ^_^
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik ga deels akkoord, toch denk ik het beter te vinden hard verslavende drugs zoals heroine, crack, enz... zeker niet te gaan gedogen. dit heeft volgens mij rampzalige gevolgen, de stap word te klein om aan dat spul te komen, meer mensen die in ellende zitten zullen de stap nemen te gaan shotten oid. er zullen nog meer verslaafden bijkomen en minder mensen gaan moeite doen om af te kicken omdat het dan goed te financieren is en daardoor niet in het 'harde' bestaan terechtkomen, lijkt cru gezegt maar toch een puntje van realiteit denk ik.

drugs zoals lsd, mdma,paddo's, enz lijken me dan weer wel een goed plan te gaan gedogen. als deze middelen gedoogd worden en die hard verslavende drugs niet zullen mensen eerder naar die gedoogde middelen grijpen ipv om de hoek op straat wat heroine oid te gaan zoeken.

grts
s
sdfsdfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Paddo's zijn toch niet heel lang geleden illegaal geworden om het feit dat er te veel doden door vielen juist omdat het zo makkelijk verkrijgbaar was.
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#19
sdfsdf zei:
Paddo's zijn toch niet heel lang geleden illegaal geworden om het feit dat er te veel doden door vielen juist omdat het zo makkelijk verkrijgbaar was.
Klik om te vergroten...

Ja dat heeft de overheid illegaal gemaakt, vanwege een Franse studente die van het Nemo was afgesprongen. Ze gaven Paddo's de schuld. Echter, een paar maanden later na dieper onderzoek scheen dit niet het geval te zijn en had ze een psygisch probleem.
De mannen en vrouwen in pakken in Den Haag hadden toen al doodleuk besloten het op opiumlijst 1 te zetten.

Ik kan wel mijn mening geven, maar dat doe ik binnenkort. Ik ben toevallig bezig met een onderzoek en ik ga een documentaire maken over drugs en de overheid. Mijn mening zal dus wel een aantal bladzijdes gaan bevatten.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Mrflame, leuk en toevallig dat je daarmee bezig bent. Zou erg graag weten wanneer ik het kan zien als het afgerond is!
Hopelijk kan je ons op de hoogte brengen als het uitgezonden word, ben benieuwd! Veel succes en plezier!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."