#1
de laatste jaren worden veel problemen met drugs in verband gelegd maar ik ben van mening dat het de schuld van de overheid is dat dit soort problemen ontstaan!
als de overheid alle drugs gedoogd zou maken zal dat veel problemen oplossen maar dan moet er wel een goed systeem achter zitten.
warom zou dit goed zijn?
1.prijzen drugs omlaag junkies hoeven niet te stelen voor geld en de markt voor dealers zal verziekt worden en er kan een belasting op gezet worden waarvan de overheid meer geld heeft om drugsproblemen op te lossen want het probleem is als je een pilletje of wat sos ofzo wil ping of bel je ff iemand en heb je het en als je niemand kent die verkoopt vraag je iemand die gebruikt oftewel als je drugs wil kom je er toch wel aan door het illegaal te maken word het alleen maar duurder en nadeliger voor de gebruiker de enige die baat hebben aan dat drugs illegaal is zijn de dealers
2.gezondheid als je een pil of poedertje koopt weetje niet wat het en hoeveel het is ja je kan het laten testen maar dan heb je je geld al uitgegeven als de overheid zelf deze drugs zou maken en via psychiaters bijvoorbeeld verkrijgbaar zou zijn zodat zij de gebruikers in de gaten kunnen houden en op tijd kunnen ingrijpen als er een drugs probleem ontstaat
3.informatie gebruikers kunnen zo goed geinformeerd worden over drugs en de gevolgen van gebruik
je kan het compleet met me oneens zijn maar dit is mijn mening en ik hoop dat dit ooit in de 2e kamer ofzo komt en de politiek hier goed overna denkt drugs gedoogd maken is alleen een nadeel voor dealers en producenten dit zal de overheid en gebruikers veel geld en gezondheid besparen want stel je voor als alcehol nu illegaal word gemaakt en je betaald opeens 50euro voor een fles whiskey die normaal ongeveer 25 is wie heeft er dan wat aan? zo is het ook met drugs
en ook vind ik dat er beter op scholen moet worden uitgelegd over wat drugs is en wat het doet ik heb mischien 1 lesuur in me leven gehad die over drugs ging en dat was drugs is slecht doe het niet klaar
als de overheid alle drugs gedoogd zou maken zal dat veel problemen oplossen maar dan moet er wel een goed systeem achter zitten.
warom zou dit goed zijn?
1.prijzen drugs omlaag junkies hoeven niet te stelen voor geld en de markt voor dealers zal verziekt worden en er kan een belasting op gezet worden waarvan de overheid meer geld heeft om drugsproblemen op te lossen want het probleem is als je een pilletje of wat sos ofzo wil ping of bel je ff iemand en heb je het en als je niemand kent die verkoopt vraag je iemand die gebruikt oftewel als je drugs wil kom je er toch wel aan door het illegaal te maken word het alleen maar duurder en nadeliger voor de gebruiker de enige die baat hebben aan dat drugs illegaal is zijn de dealers
2.gezondheid als je een pil of poedertje koopt weetje niet wat het en hoeveel het is ja je kan het laten testen maar dan heb je je geld al uitgegeven als de overheid zelf deze drugs zou maken en via psychiaters bijvoorbeeld verkrijgbaar zou zijn zodat zij de gebruikers in de gaten kunnen houden en op tijd kunnen ingrijpen als er een drugs probleem ontstaat
3.informatie gebruikers kunnen zo goed geinformeerd worden over drugs en de gevolgen van gebruik
je kan het compleet met me oneens zijn maar dit is mijn mening en ik hoop dat dit ooit in de 2e kamer ofzo komt en de politiek hier goed overna denkt drugs gedoogd maken is alleen een nadeel voor dealers en producenten dit zal de overheid en gebruikers veel geld en gezondheid besparen want stel je voor als alcehol nu illegaal word gemaakt en je betaald opeens 50euro voor een fles whiskey die normaal ongeveer 25 is wie heeft er dan wat aan? zo is het ook met drugs
en ook vind ik dat er beter op scholen moet worden uitgelegd over wat drugs is en wat het doet ik heb mischien 1 lesuur in me leven gehad die over drugs ging en dat was drugs is slecht doe het niet klaar