Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalle drugs gedoogd

alle drugs gedoogd

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#1
de laatste jaren worden veel problemen met drugs in verband gelegd maar ik ben van mening dat het de schuld van de overheid is dat dit soort problemen ontstaan!

als de overheid alle drugs gedoogd zou maken zal dat veel problemen oplossen maar dan moet er wel een goed systeem achter zitten.
warom zou dit goed zijn?
1.prijzen drugs omlaag junkies hoeven niet te stelen voor geld en de markt voor dealers zal verziekt worden en er kan een belasting op gezet worden waarvan de overheid meer geld heeft om drugsproblemen op te lossen want het probleem is als je een pilletje of wat sos ofzo wil ping of bel je ff iemand en heb je het en als je niemand kent die verkoopt vraag je iemand die gebruikt oftewel als je drugs wil kom je er toch wel aan door het illegaal te maken word het alleen maar duurder en nadeliger voor de gebruiker de enige die baat hebben aan dat drugs illegaal is zijn de dealers

2.gezondheid als je een pil of poedertje koopt weetje niet wat het en hoeveel het is ja je kan het laten testen maar dan heb je je geld al uitgegeven als de overheid zelf deze drugs zou maken en via psychiaters bijvoorbeeld verkrijgbaar zou zijn zodat zij de gebruikers in de gaten kunnen houden en op tijd kunnen ingrijpen als er een drugs probleem ontstaat

3.informatie gebruikers kunnen zo goed geinformeerd worden over drugs en de gevolgen van gebruik

je kan het compleet met me oneens zijn maar dit is mijn mening en ik hoop dat dit ooit in de 2e kamer ofzo komt en de politiek hier goed overna denkt drugs gedoogd maken is alleen een nadeel voor dealers en producenten dit zal de overheid en gebruikers veel geld en gezondheid besparen want stel je voor als alcehol nu illegaal word gemaakt en je betaald opeens 50euro voor een fles whiskey die normaal ongeveer 25 is wie heeft er dan wat aan? zo is het ook met drugs

en ook vind ik dat er beter op scholen moet worden uitgelegd over wat drugs is en wat het doet ik heb mischien 1 lesuur in me leven gehad die over drugs ging en dat was drugs is slecht doe het niet klaar
P
PerrydiculousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je het iets leesbaarder typt, zal ik het misschien doorlezen, maar aan de Topic Titel te zien zou ik zeggen: EENS/ONEENS.

Wat ik persoonlijk een super idee vind is:
-Drugspas.
-Alle drugs in 'drugsshop' verkrijgbaar.
-Drugs winkels worden goed gecontroleerd.
-Legaal om voor eigen gebruik bij je te hebben.

Het effect:

Drugspas:
-De overheid kan makkelijk alle statistieken in de gaten houden.
-Het ziekenhuis kan gemakkelijk snel reageren op de gegevens die ze over jou hebben, mocht je er ooit belanden.
-Er kan een limiet per persoon per week/maand ingesteld worden.

Drugsshop:
-Alle drugs wordt gecontroleerd en je krijgt dus niet meer zomaar troep verkocht.
-Veiliger gebruik van de van zichzelf, natuurlijk, al met zich gevaren meebrengende drugs.

Legaal:
-Geen gedonder meer om iets wat iemands eigen keuze is. Zodra je niet meer rommel hoeft te kopen van een illegale dealer, daalt vanzelf het aantal sterfgevallen / ziekenhuisgevallen.

Pracht idee toch?

Verzekering vervalt als je bij dealers bent gaan halen en dus meer dan je maandelijkse of wekelijkse hoeveelheid heen bent.

Wat zit ik toch vol goede ideeën ^_^
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ga deels akkoord, toch denk ik het beter te vinden hard verslavende drugs zoals heroine, crack, enz... zeker niet te gaan gedogen. dit heeft volgens mij rampzalige gevolgen, de stap word te klein om aan dat spul te komen, meer mensen die in ellende zitten zullen de stap nemen te gaan shotten oid. er zullen nog meer verslaafden bijkomen en minder mensen gaan moeite doen om af te kicken omdat het dan goed te financieren is en daardoor niet in het 'harde' bestaan terechtkomen, lijkt cru gezegt maar toch een puntje van realiteit denk ik.

drugs zoals lsd, mdma,paddo's, enz lijken me dan weer wel een goed plan te gaan gedogen. als deze middelen gedoogd worden en die hard verslavende drugs niet zullen mensen eerder naar die gedoogde middelen grijpen ipv om de hoek op straat wat heroine oid te gaan zoeken.

grts
s
sdfsdfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Paddo's zijn toch niet heel lang geleden illegaal geworden om het feit dat er te veel doden door vielen juist omdat het zo makkelijk verkrijgbaar was.
m
mrflameLid
01-01-2024, 00:00
#5
sdfsdf zei:
Paddo's zijn toch niet heel lang geleden illegaal geworden om het feit dat er te veel doden door vielen juist omdat het zo makkelijk verkrijgbaar was.
Klik om te vergroten...

Ja dat heeft de overheid illegaal gemaakt, vanwege een Franse studente die van het Nemo was afgesprongen. Ze gaven Paddo's de schuld. Echter, een paar maanden later na dieper onderzoek scheen dit niet het geval te zijn en had ze een psygisch probleem.
De mannen en vrouwen in pakken in Den Haag hadden toen al doodleuk besloten het op opiumlijst 1 te zetten.

Ik kan wel mijn mening geven, maar dat doe ik binnenkort. Ik ben toevallig bezig met een onderzoek en ik ga een documentaire maken over drugs en de overheid. Mijn mening zal dus wel een aantal bladzijdes gaan bevatten.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Mrflame, leuk en toevallig dat je daarmee bezig bent. Zou erg graag weten wanneer ik het kan zien als het afgerond is!
Hopelijk kan je ons op de hoogte brengen als het uitgezonden word, ben benieuwd! Veel succes en plezier!
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
ik ga deels akkoord, toch denk ik het beter te vinden hard verslavende drugs zoals heroine, crack, enz... zeker niet te gaan gedogen. dit heeft volgens mij rampzalige gevolgen, de stap word te klein om aan dat spul te komen, meer mensen die in ellende zitten zullen de stap nemen te gaan shotten oid. er zullen nog meer verslaafden bijkomen en minder mensen gaan moeite doen om af te kicken omdat het dan goed te financieren is en daardoor niet in het 'harde' bestaan terechtkomen, lijkt cru gezegt maar toch een puntje van realiteit denk ik.

drugs zoals lsd, mdma,paddo's, enz lijken me dan weer wel een goed plan te gaan gedogen. als deze middelen gedoogd worden en die hard verslavende drugs niet zullen mensen eerder naar die gedoogde middelen grijpen ipv om de hoek op straat wat heroine oid te gaan zoeken.

grts
Klik om te vergroten...

oke als je even op internet zoekt over heroïne deze drug is het meest taboo van allen maar warom? het is onlangs bewezen dat heroine geen schade aan de hersenen aanricht en weinig aan het lichaam de schade die gebruikers hebben komt door de omstandigheden waar ze in leven op straat slapen niks eten vieze naalden versneden heroine warom? omdat de het duur is kunnen gebruikers geen normaal leven leiden als de overheid het aan hen zal verkopen zullen ze dat wel kunnen dit gebeurt ook in sommige gevallen in Engeland waar een bejaarde man die elke dag heroine krijgt tegen de pijn een normaal leven heeft elke dag sport enz. het komt door het systeem dat junkies zo erg naar de klote zijn

en niet meer mensen zullen gaan gebruiken als het morgen legaal word ga jij het dan gebruiken? NEE! en ik weet zeker dat bijna heel nederland zo denkt bijna elke heroine verslaafde wilt stoppen met de drug en door belastingen op legale drugs kan er meer zorg komen voor mensen die willen stoppen

mensen die opiaten krijgen als medicijnen en daaraan verslaafd raken leven een normaal leven waarom hun drug is niet zo duur als heroine kijk wat er in rusland is gebeurt omdat heroine te duur is krokodil desomorphine en in de VS door cocaine is te duur dus hebben ze nu crack en meth
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#8
DRUGS ZIJN NIET HET PROBLEEM HET SYSTEEM IS HET PROBLEEM
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
heroine weinig tot geen schade?

bij langdurig gebruik kan het longweefsel gaan opzwellen.
heroine heeft een negatieve invloed op het immuunsysteem.
je krijgt obstipatie door de negatieve invloed op de darmwerking.
menstruatie raakt verstoord en kan zelfs helemaal verdwijnen.
en je raakt helemaal geisoleerd van de maatschappij.

en dit is nog niet alles....

kan niet veel kwaad he?

om nog maar te zwijgen over de verslavingsgevoeligheid en de ondraaglijke afkickverschijnselen.

nee je hebt me niet overtuigd.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Eeuh heel leuk allemaal voor de synthetische drugs.

Vergeet niet dat cocaine en heroine voor het overgrote deel uit oorlogsgebieden komen. Ookal gaat er geld af wat normaal risicogeld is, het blijft een duur productieproces, en zelfs als je het van de eerste hand koopt per kilo, blijft het duur.

En laten dit nou net de twee drugs zijn waar de meesten verslaafden aan hangen.
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#11
mandragora zei:
heroine weinig tot geen schade?

bij langdurig gebruik kan het longweefsel gaan opzwellen.
heroine heeft een negatieve invloed op het immuunsysteem.
je krijgt obstipatie door de negatieve invloed op de darmwerking.
menstruatie raakt verstoord en kan zelfs helemaal verdwijnen.
en je raakt helemaal geisoleerd van de maatschappij.

en dit is nog niet alles....

kan niet veel kwaad he?

om nog maar te zwijgen over de verslavingsgevoeligheid en de ondraaglijke afkickverschijnselen.

nee je hebt me niet overtuigd.
Klik om te vergroten...

die imuumsysteem gaat kapot door het levenstijl vn verslaafden vieze naalden in hun arm steken op straat in de kou bijna niks eten en drinken

je raak geisoleerd van de maatschappij klopt dit komt omdat verslaafden 24/7 bezig zijn met een nieuwe shot regelen zoals ik al eerder zei in engeland zijn er mensen die heroine als medicijn krijgen en een normaal leven hebben zonder dat ze gek worden of vermageren

ja ik moedig ook niet aan heroine te gebruiken ik zou het niet aan kunne die afkickverschijnselen denk ik maar weet jij wat er in al die medicijnen zit opiaten zelfde afkickverschijnselen maar wel minder heftig

er zijn mensen die het als medicijn krijgen 100% pure heroine die in de 90 worden ga jij maar elke dag dronken worden en die leeftijd halen en helder kunnen denken

natuurlijk is het een gevaarlijke drug maar in plaats van al die negatieve kanten erger te maken laten we het verhelpen ik bedoel niet met legaal het is voor iedereen maar voor verslaafden dat ze de zekerheid hebben op schone heroine schone naalden en zonder die hoge prijzen van dealers als dit gebeurt kunnen zij een normaal leven leiden zoals iedereen

een kankerpatient is zielig word met alles geholpen
een heroine verslaafde word gezien als vuil dat geen nut heeft om te leven wij als volk moeten de overheid wakkerschudden en zorgen dat deze mensen worden geholpen en net zoveel kansen hebben als ons want net als kankerpatienten hebben deze mensen een ziekte.
denk je dat ze willen stelen of neuken voor geld of drugs? nee natuurlijk niet denk je dat hun als klein kind dachten ik wil later junkie worden? nee

oke deel hiervan is me reactie op jou en de rest ik uit me mening door illegale drugs zorgen we dat drugkartels blijven bestaan en hoe komt de taliban aan geld? opium productie. doordat het illegaal is worden er mensen vermoord en is er oorlog ik snap het als je oneens bent maar denk er over na
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paperplane. zei:
Eeuh heel leuk allemaal voor de synthetische drugs.

Vergeet niet dat cocaine en heroine voor het overgrote deel uit oorlogsgebieden komen. Ookal gaat er geld af wat normaal risicogeld is, het blijft een duur productieproces, en zelfs als je het van de eerste hand koopt per kilo, blijft het duur.

En laten dit nou net de twee drugs zijn waar de meesten verslaafden aan hangen.
Klik om te vergroten...

nee je moet er rekening meehouden dan het 3e wereld landen zijn als ik het goed heb zijn de productiekosten van 1gram colombiaanse cocaïne 0,06euro of 0,006euro een kartel koopt het denk ik voor 0,20 of 0,02 ofzo
en zelfde geld voor opium denk dat de productiekosten niet meer dat 0,10 euro per gram zal en 0,50 voor 1gram hero ofzo zijn dit komt ook omdat opium steeds goedkoper word omdat er 30% meer opium word geproduceert dan word gevraagd dit komt door de oorlog in afghanistan taliban was eerst tegen papaver maar nu gebruiken ze het als wapen tegen het westen
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
anoniemetrip zei:
Paperplane. zei:
Eeuh heel leuk allemaal voor de synthetische drugs.

Vergeet niet dat cocaine en heroine voor het overgrote deel uit oorlogsgebieden komen. Ookal gaat er geld af wat normaal risicogeld is, het blijft een duur productieproces, en zelfs als je het van de eerste hand koopt per kilo, blijft het duur.

En laten dit nou net de twee drugs zijn waar de meesten verslaafden aan hangen.
Klik om te vergroten...

nee je moet er rekening meehouden dan het 3e wereld landen zijn als ik het goed heb zijn de productiekosten van 1gram colombiaanse cocaïne 0,06euro of 0,006euro een kartel koopt het denk ik voor 0,20 of 0,02 ofzo
en zelfde geld voor opium denk dat de productiekosten niet meer dat 0,10 euro per gram zal en 0,50 voor 1gram hero ofzo zijn dit komt ook omdat opium steeds goedkoper word omdat er 30% meer opium word geproduceert dan word gevraagd dit komt door de oorlog in afghanistan taliban was eerst tegen papaver maar nu gebruiken ze het als wapen tegen het westen
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over productie kosten, maar over inkoopprijs. En daar zit het probleem. De kartels en de taliban respectievelijk, sponsoren hun oorlogen daarmee. Ze hebben het grootste deel van de markt in handen, en kunnen zo de marktprijs bepalen.

En een kilo coke voor 60 euro fabriceren? Volgens mij is er voor wat ik nu voel niet eens een emoticon.
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paperplane. zei:
anoniemetrip zei:
Paperplane. zei:
Eeuh heel leuk allemaal voor de synthetische drugs.

Vergeet niet dat cocaine en heroine voor het overgrote deel uit oorlogsgebieden komen. Ookal gaat er geld af wat normaal risicogeld is, het blijft een duur productieproces, en zelfs als je het van de eerste hand koopt per kilo, blijft het duur.

En laten dit nou net de twee drugs zijn waar de meesten verslaafden aan hangen.
Klik om te vergroten...

nee je moet er rekening meehouden dan het 3e wereld landen zijn als ik het goed heb zijn de productiekosten van 1gram colombiaanse cocaïne 0,06euro of 0,006euro een kartel koopt het denk ik voor 0,20 of 0,02 ofzo
en zelfde geld voor opium denk dat de productiekosten niet meer dat 0,10 euro per gram zal en 0,50 voor 1gram hero ofzo zijn dit komt ook omdat opium steeds goedkoper word omdat er 30% meer opium word geproduceert dan word gevraagd dit komt door de oorlog in afghanistan taliban was eerst tegen papaver maar nu gebruiken ze het als wapen tegen het westen
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over productie kosten, maar over inkoopprijs. En daar zit het probleem. De kartels en de taliban respectievelijk, sponsoren hun oorlogen daarmee. Ze hebben het grootste deel van de markt in handen, en kunnen zo de marktprijs bepalen.

En een kilo coke voor 60 euro fabriceren? Volgens mij is er voor wat ik nu voel niet eens een emoticon.
Klik om te vergroten...

de productiekosten is niks want het is een plant planten blaadjes verzamelen met chemicalien mixen hup cocaine zoveel kost het voor de boer die maakt bijv. 0,06 per gram zijn kosten voor de boer verkoopt die aan een drugsbaron voor 0,50 per gram 44cent per gram winst is veel in zuid amerika die drugsbaron verkoopt aan drugskartel in bijv mexico 5euro per gram drugskartel verkoopt aan amerikaanse groothandel bijv 20euro die verkoopt aan dealer 30-40euro en die verkoopt het aan de gebruiker
zelfde als schoenen is mischien 10euro productiekosten voor schoenen van 150euro
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
anoniemetrip zei:
anoniemetrip zei:
Paperplane. zei:
Eeuh
nee je moet er rekening meehouden dan het 3e wereld landen zijn als ik het goed heb zijn de productiekosten van 1gram colombiaanse cocaïne 0,06euro of 0,006euro een kartel koopt het denk ik voor 0,20 of 0,02 ofzo
en zelfde geld voor opium denk dat de productiekosten niet meer dat 0,10 euro per gram zal en 0,50 voor 1gram hero ofzo zijn dit komt ook omdat opium steeds goedkoper word omdat er 30% meer opium word geproduceert dan word gevraagd dit komt door de oorlog in afghanistan taliban was eerst tegen papaver maar nu gebruiken ze het als wapen tegen het westen
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over productie kosten, maar over inkoopprijs. En daar zit het probleem. De kartels en de taliban respectievelijk, sponsoren hun oorlogen daarmee. Ze hebben het grootste deel van de markt in handen, en kunnen zo de marktprijs bepalen.

En een kilo coke voor 60 euro fabriceren? Volgens mij is er voor wat ik nu voel niet eens een emoticon.
Klik om te vergroten...

de productiekosten is niks want het is een plant planten blaadjes verzamelen met chemicalien mixen hup cocaine zoveel kost het voor de boer die maakt bijv. 0,06 per gram zijn kosten voor de boer verkoopt die aan een drugsbaron voor 0,50 per gram 44cent per gram winst is veel in zuid amerika die drugsbaron verkoopt aan drugskartel in bijv mexico 5euro per gram drugskartel verkoopt aan amerikaanse groothandel bijv 20euro die verkoopt aan dealer 30-40euro en die verkoopt het aan de gebruiker
zelfde als schoenen is mischien 10euro productiekosten voor schoenen van 150euro
Klik om te vergroten...
Paperplane. zei:
anoniemetrip zei:
Paperplane. zei:
Eeuh heel leuk allemaal voor de synthetische drugs.

Vergeet niet dat cocaine en heroine voor het overgrote deel uit oorlogsgebieden komen. Ookal gaat er geld af wat normaal risicogeld is, het blijft een duur productieproces, en zelfs als je het van de eerste hand koopt per kilo, blijft het duur.

En laten dit nou net de twee drugs zijn waar de meesten verslaafden aan hangen.
Klik om te vergroten...

nee je moet er rekening meehouden dan het 3e wereld landen zijn als ik het goed heb zijn de productiekosten van 1gram colombiaanse cocaïne 0,06euro of 0,006euro een kartel koopt het denk ik voor 0,20 of 0,02 ofzo
en zelfde geld voor opium denk dat de productiekosten niet meer dat 0,10 euro per gram zal en 0,50 voor 1gram hero ofzo zijn dit komt ook omdat opium steeds goedkoper word omdat er 30% meer opium word geproduceert dan word gevraagd dit komt door de oorlog in afghanistan taliban was eerst tegen papaver maar nu gebruiken ze het als wapen tegen het westen
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over productie kosten, maar over inkoopprijs. En daar zit het probleem. De kartels en de taliban respectievelijk, sponsoren hun oorlogen daarmee. Ze hebben het grootste deel van de markt in handen, en kunnen zo de marktprijs bepalen.
En een kilo coke voor 60 euro fabriceren? Volgens mij is er voor wat ik nu voel niet eens een emoticon.
Klik om te vergroten...


En:
Ik weet niet precies wat de verhoudingen zijn voor de fabricage van coke, maar volgens mij haalde je uit 200 kilo bladeren een kilo coke. Hier moet eerst weet ik veel hoeveel liter kerosine en ammonia aan worden toegevoegt. Ik weet dat het in zuid amerika goedkoper is, maar je haalt daar geen hectoliters chemicalien voor zes cent.
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja maar dat is voor 1 gram ze maken kilos in één keer en die plantages zijn vaak kapot groot
P
PerrydiculousLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bla bla bla, conclusie:
Veel drugs zouden gedoogd moeten worden, maar niet alle, omdat dan de verslavingen te hoog zouden oplopen.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#18
De conclusie is wat mij betreft dat wel alle drugs gelegaliseerd moeten worden. Daarna moet er regie over gevoerd worden. Leeftijdsgrenzen, voorlichting, regelgeving bij misbruik en overdoses enzovoort.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
RavenStylez zei:
Bla bla bla, conclusie:
Veel drugs zouden gedoogd moeten worden, maar niet alle, omdat dan de verslavingen te hoog zouden oplopen.
Klik om te vergroten...

kort, correct en bondig! +1
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#20
De verslavingen lopen niet zomaar hoog op. van geen van de bekende drugs is het zo dat je verslaafd raakt als je het 1x gebruikt. Meestal is het deel dat aan een drug verslaafd raakt slechts een beperkt percentage. Hierbij kun je je dan nog afvragen waar dat door komt. Ik denk dat het een stuk minder zou zijn als er goede voorlichting gegeven wordt en o.a. sociale omstandigheden worden aangepakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."