Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is er aan de hand?

Wat is er aan de hand?

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
J
JiieehaaaaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik zit al een jaartje met een aantal vragen..
Ik zit nu zoon 2 jaar elk weekend aan de drugs. Laatste jaar krijg ik allemaal vage klachten zoals raar gevoel op de borst, zwaar gevoel in me linkerarm en dat soort vage klachten. (Ook door de weeks)
Ik heb ongeveer 1.5 jaar elk weekend pillen gebruikt. Ben al eens in het ziekenhuis geweest omdat ik een Angstaanval kreeg en dacht dat ik dood ging.. (Kwam door de pep)

Nu zat ik dit weekend aan de 2-CB en kreeg ik een raar drukkend gevoel in de rug tussen de schouderbladen, daar ging ik mij dus druk om maken want die klacht staat ook wel bekend als een hartprobleem. Door al dat denken kreeg ik ook last van een zwaar/dof gevoel in me linkerarm, en later ook raar gevoel op de borst, 10 min later werd ik ook licht in me hoofd. Dat heeft zo de hele trip aangehouden, later bij een vriend thuis trok het langzaam weg. En ben ik door gegaan met GHB, voor de rest geen klachten gehad.
Is dit een Angstaanval geweest? Of is dit echt een hartprobleem? Heb de problemen ook door de weeks, maar het kan ook zijn dat mijn hersens mij voor de gek houden.. Want ben bang dat ik wel iets met het hart heb. Want als je lang genoeg gaat denken dat je last van je voet hebt, krijg je dat ook :)
Ik ben 18 jaar, 1.70 groot en weeg 62 kilo.
Nu kan ik jullie reactie's wel raden: Ga langs de huisarts voor de zekerheid. Maar ik kan daar moeilijk aankomen met mijn ouders en zeggen ik gebruik 2 jaar drugs mam..

Zijn er mensen die deze klachten ook hebben?

:wave:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
[Topic verplaatst naar Drugs]

Dit zijn inderdaad tekenen die te maken kunnen hebben met hartproblemen. Ik snap wel dat je liever niet met je ouders langs de dokter gaat en ze achter jouw drugsgebruik komen. Maar je kan ook alleen gaan natuurlijk, een dokter heeft immers beroepsgeheim en mag niemand iets vertellen over jouw gebruik. En dan nog, stel je voor dat het een keer mis gaat met je hart, wat is er dan belangrijker? Je gezondheid of dat je ouders van je drugsgebruik afweten? Lijkt me geen moeilijke afweging.
J
JiieehaaaaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Maar zo snel al hart klachten? Vrienden van me gebruiken al 4 jaar volop
J
JiieehaaaaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan het niet gewoon "tussen me oren zitten"?
Ik ben al een jaartje bang om een hartaanval te krijgen door die klachten? Ik ben door veel lezen op internet wat erg dom is erachter te komen wat de klachten zijn. Als ik nu wat voel denk ik gelijk "kut" ..
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het kan zeker tussen je oren zitten, maar daar kom je dus maar op één manier achter. En hoe lang je gebruikt maakt niet uit, iedereen kan hartklachten krijgen, daar hoef je niet eens drugs voor te gebruiken.
J
JiieehaaaaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja, dan moet ik even langs de dokter.

Iemand enige idee of de EHBO hartfilmpjes kan maken?? Ik ga zaterdag na een feestje, mischien kan ik daar even langs de EHBO gaan.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kunnen ze wel, maar geen idee of ze dat ook op feesten doen. Gewoon even vragen. Maar misschien dat iemand anders hier daar ervaring mee heeft.
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#8
paar dingen:

-het risico dat je loopt als je niet langs je arts gaat is onaanvaarbaar hoog.

-hypothetisch gezien, stel dat er iets met je hart mis is, dan hoeft dit niet
per se veroorzaakt te zijn door je drugsgebruik. Het kan al eerder aanwezig zijn
geweest en-of aleen verergerd zijn door drugs.

-stop iniedersgeval even met drugs tot je je goed (door arts) hebt laten nakijken.
neem het risico niet.

groeten.
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik zou zeggen begin is met minder te gebruiken, Elke week is echt veel te veel , maar dat snap jij natuurlijk ook wel.
heb je een onregelmatige hartslag, als ik vragen mag ?
J
JiieehaaaaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Minder gebruiken of zelfs stoppen ga ik zeker doen. Maar wat bedoel je met onregelmatige hartslag?
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jiieehaaaa zei:
Minder gebruiken of zelfs stoppen ga ik zeker doen. Maar wat bedoel je met onregelmatige hartslag?
Klik om te vergroten...
tik....tik....tik.tik.tik.tik.....tik....tik..tik.tik....tik
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
boenkeng zei:
Jiieehaaaa zei:
Minder gebruiken of zelfs stoppen ga ik zeker doen. Maar wat bedoel je met onregelmatige hartslag?
Klik om te vergroten...
tik....tik....tik.tik.tik.tik.....tik....tik..tik.tik....tik
Klik om te vergroten...
Of je hart er af en tke een over slaat en dan 2x klopt om het te compenseren.
j
jaapiLid
01-01-2024, 00:00
#13
boenkeng zei:
Jiieehaaaa zei:
Minder gebruiken of zelfs stoppen ga ik zeker doen. Maar wat bedoel je met onregelmatige hartslag?
Klik om te vergroten...
tik....tik....tik.tik.tik.tik.....tik....tik..tik.tik....tik
Klik om te vergroten...

hehe, toch moest ik lachen om deze reactie :)
A
AntonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wel zo'n grote jongen om elk weekend drugs te gebruiken maar je durft niet naar de huisarts...?
J
JiieehaaaaLid
01-01-2024, 00:00
#15
boenkeng zei:
tik....tik....tik.tik.tik.tik.....tik....tik..tik.tik....tik
Klik om te vergroten...
Nee, Heb ik niet :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."