Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGepakt bij drugscontrole !

Gepakt bij drugscontrole !

37 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jup, dat is niet anders :wink:

Wat ik doe is altijd de shit in 2 of 3 gripzakjes in elkaar doen, soms nog folie ofzo eromheen. Ik heb van die boxers van Chasin' met een zakje erin dus dan blijft het altijd netjes zitten. Gewoon goed verpakken en een mooi plat pakketje maken. Ik ben daarmee nog altijd langs honden gekomen.

Meestal gebruiken ze ook geen drugshonden bij feesten he, deze worden bijna alleen maar bij douane ingezet. De meeste honden die ze mee hebben zijn gewoon om het publiek angst aan te jagen en zijn helemaal niet getraind om drugs op te sporen.

Wat tegenwoordig ook belangrijk is, is niet op het feest direct je shit uit je verstopplaats halen en los in je zak doen, maar altijd verstopt houden. Het gebeurt steeds vaker op feesten dat ze bij de toiletten gaan controleren enzo. Gewoon random fouileren dus...
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ookal verpak je het goed ik kon iedereen die iets bij hem had er zo al uit halen gewoon nog maar aan hun gezichts uitdrukking . bij zon controle moet je echt wel al heel veel geluk hebben dat ze je er niet van tussen halen , wat ik toen wel niet eerlijk vond was dat als de 2de trein toekwam iedereen door kon lopen gewoon omdat ze nog te druk bezig waren met de mensen van de eerste trein. ik ga vanmiddag zelf eens langs gaan naar het politie bureau om te vragen wat me er allemaal boven het hoofd hangt
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
itsjustme zei:
ik ga vanmiddag zelf eens langs gaan naar het politie bureau om te vragen wat me er allemaal boven het hoofd hangt
Klik om te vergroten...

Hou ons op de hoogte!
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#4
maar naar welk festival was je dan? ik ga zaterdag ook naar een festival in belgie ik hoop niet dat het voor mij ook zo afloopt.

een vriend van mij had in Nederland op een festival rond de 10 pillen bij en hij heeft wel een boete van 500 aan zijn neus hangen. hier heb je niet echt veel aan maar ik zeg het maar even.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cosmic Controler zei:
een vriend van mij had in Nederland op een festival rond de 10 pillen bij en hij heeft wel een boete van 500 aan zijn neus hangen. hier heb je niet echt veel aan maar ik zeg het maar even.
Klik om te vergroten...

Je moet ook gewoon zorgen dat je nooit voor anderen meeneemt. Lijkt mij dat iedereen gewoon voor z'n eigen shit moet zorgen en dus ook z'n eigen straf moet krijgen, niet ook nog die voor zijn vrienden...

Kennis van me had iets van 20 pillen mee naar een feest, voor al zijn vrienden. Hij werd gepakt en heeft een nacht vastgezeten + zo'n 700 euries boete, zijn vrienden hadden dus geen pillen maar wel een feestje...
c
crim3Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Cosmic Controler zei:
maar naar welk festival was je dan? ik ga zaterdag ook naar een festival in belgie ik hoop niet dat het voor mij ook zo afloopt.

een vriend van mij had in Nederland op een festival rond de 10 pillen bij en hij heeft wel een boete van 500 aan zijn neus hangen. hier heb je niet echt veel aan maar ik zeg het maar even.
Klik om te vergroten...

daydream festival?:grin:
heb ook gehoort in meerdere stripzakjes doen en dan deo er op spuiten en desnoods nog wat aluminium folie
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#7
crim3 zei:
Cosmic Controler zei:
maar naar welk festival was je dan? ik ga zaterdag ook naar een festival in belgie ik hoop niet dat het voor mij ook zo afloopt.

een vriend van mij had in Nederland op een festival rond de 10 pillen bij en hij heeft wel een boete van 500 aan zijn neus hangen. hier heb je niet echt veel aan maar ik zeg het maar even.
Klik om te vergroten...

daydream festival?:grin:
heb ook gehoort in meerdere stripzakjes doen en dan deo er op spuiten en desnoods nog wat aluminium folie
Klik om te vergroten...

ja ik ga morgen naar daydream! al 3e jaar op rij. leuk feestje!
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het festival was Tribes Gathering het is niet zo gekent omdat het ook nog maaar de 2de editie was .maar dat was al genoeg om te weten dat er veel drugs op zon feesje afkomt , ik heb alvast eens een mail gestuurd naar iemand die me er mee kan helpen en dit was zijn antwoord.


Je bent afgelopen weekend gepakt met verschillende soorten drugs. Het ging hier telkens over kleine hoeveelheden. Je hebt enkele vragen rond de gevolgen hiervan, klopt dat?

Als ik het goed begrijp, dan was je op het moment dat je opgepakt werd meerderjarig? De eerste keer dat je moeder je betrapte was je minderjarig maar kwam er politie aan te pas?

Er is een groot verschil tussen meerder -en minderjarigen wat betreft drugwetgeving, , ik probeer het je duidelijk uit te leggen.

Als meerderjarige word je geacht verantwoordelijk te zijn voor je daden. Men gaat dus je ouders niet op de hoogte brengen van deze feiten (tenzij de agenten in kwestie hier voldoende reden voor hebben), wellicht ga je een brief krijgen die op jouw naam geadresseerd zal zijn. Uiteraard zal die wel in een enveloppe met het logo van de politie zitten.

Er wordt een onderscheid gemaakt tussen cannabis en andere illegale drugs, gezien jij beide op zak had, gaat men voor jou toch de procedure voor andere illegale drugs volgen.

Voor het bezit en/of het gebruik van andere illegale drugs dan cannabis wordt er altijd een proces-verbaal opgemaakt en doorgestuurd naar het parket.

Bij het parket kan de procureur volgende maatregelen; seponering, minnelijke schikking, pretoriaanse probatie (vrij onder voorwaarden) en doorverwijzing naar de correctionele rechtbank.
De klemtoon ligt op hulpverlening en niet op bestraffing. Een ‘case manager justitie’ en een ‘therapeutisch adviseur’ kunnen worden ingeschakeld. Wat betreft je strafblad; als je een minnelijke schikking (bepaald bedrag) krijgt voorgesteld of één van je voorwaarden is het volgen van bv een vorming/cursus of urinetesten binnenbrengen en je komt dit na, dan blijft de zaak zonder gevolg en staat er niets op je strafblad. Een feit komt pas op je strafblad als je naar een correctionele rechtbank wordt doorverwezen.

Als de zaak door het parket toch wordt doorverwezen naar de correctionele rechtbank, is er een verschil: waar er voor cannabis minder zware politionele straffen mogelijk zijn, gelden voor andere illegale drugs enkel de correctionele straffen uit de wet van 24 februari 1921:

Geldboete van 15 tot 25 euro voor een eerste overtreding;
Geldboete van 26 tot 50 euro in geval van herhaling binnen een jaar na de eerste overtreding;
Gevangenisstraf van acht dagen tot één maand en een geldboete van 50 tot 100 euro in geval van een nieuwe herhaling binnen een jaar na de tweede veroordeling;
Gevangenisstraf van drie maanden tot een jaar en/of een geldboete van 1000 tot 100.000 euro bij openbare overlast.
Deze bedragen moet je vermenigvuldigen met 6 (zoals ze hier staan zijn niet aangepast aan de indexering).

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag.

Mocht je nog vragen hebben, mail dan gerust terug. Je mail komt opnieuw bij mij terecht, ik kan je nog twee keer een antwoord sturen.

Met vriendelijke groeten,

De DrugLijn
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Balen man! :openmouth:

Voor 2 weken gaat een maat van mij naar een festivalletje naar tsjechie (als ik t goed heb).
Wordt hij echter in Duitsland al door die Polizei aangehouden, en opgepakt voor t bezit van 2,4 gram wiet, met z'n 2en.
Hardhandig opgepakt en afgevoerd,hup, naar de cel! :(

Maar wel een hele nacht vastgezeten en na betalen van een borgsom van 300 Euro per persoon, mochten ze een dag later weer verder gaan, in afwachting van hun rechtzaak... :openmouth: :openmouth: :openmouth:
Die 600 euro was natuurlijk ook nog het laatste geld wat mijn maat tot zijn beschikking had voor het hele festival, kortom een grote bende en ellende om in mijn ogen helemaal NIX!

Het mogen dan onze buurlanden zijn, maar het risico is echt de moeite waard om tegenwoordig goed van te voren te overwegen wat te doen en te laten...
Hun wetten zijn echt anders!

Tja, ik hoor nix over een "Cavity-search" , dus daar zouden nog wat mogelijkheden open zijn, maarja, dat heb ik tot nu toe nooit voor een feestje over hoeven hebben. :wink:

Hopen dat t meevalt en met een sisser afloopt.
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Damn !
ben ik blij dat ik in belgie woon .
ik ben trouwens zelf naar politie bureau gegaan naar iemand die ik kende van een vorig verhoor .
heb mijn situatie uitgelegd en dat ik wou dat mijn ouders dit niet te weten gingen komen.
en ik heb gwn men telefoon nmr achter gelaten en hij ging me bellen als men brief is toegekomen op het politie bureel. en zei dat men ouders er niets van hoeven te weten omdat ik meerderjarig ben :stoned:
J
JoeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo mense het klingd vereemt
Maar in een topje van n condoom doen of vinger van latex hadschoen met zakje en al in dat zakje je dope en daar iets scherps bij b.v. Een puntje van een naald afbreken dan onder je tong (het zakje en latex) legge pas op dat die niet schuurt en ook al wort je dan gepakt er op bijten en doorslikken maar ,
Leuke trip in de cel maar dan kunnen ze. Je voor niets meer pakken ( doe je r niets scherps in of bijt je er niet goed in dat er geen klijn gaatje onstaat dan poep je het zakje uit en dan kunnen ze je daar op pakken ) ps. Zorg voor n niet te groot gaatje anders klapt die egt te hard alls er b.v. 5 ( zou er niet meer indoen in verband met vreemd gezicht) t werkt als n bommetje alls t lukt onder je tong weg halen rustig uitpakken en smikele maar o ben niet zo stom om er van te voor dan een te pakken wand met je zweef kaake kan je hem ook kapot maaken noujaa maak er een mooi feesje van :stoned:
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Joe zei:
Hallo mense het klingd vereemt
Maar in een topje van n condoom doen of vinger van latex hadschoen met zakje en al in dat zakje je dope en daar iets scherps bij b.v. Een puntje van een naald afbreken dan onder je tong (het zakje en latex) legge pas op dat die niet schuurt en ook al wort je dan gepakt er op bijten en doorslikken maar ,
Leuke trip in de cel maar dan kunnen ze. Je voor niets meer pakken ( doe je r niets scherps in of bijt je er niet goed in dat er geen klijn gaatje onstaat dan poep je het zakje uit en dan kunnen ze je daar op pakken ) ps. Zorg voor n niet te groot gaatje anders klapt die egt te hard alls er b.v. 5 ( zou er niet meer indoen in verband met vreemd gezicht) t werkt als n bommetje alls t lukt onder je tong weg halen rustig uitpakken en smikele maar o ben niet zo stom om er van te voor dan een te pakken wand met je zweef kaake kan je hem ook kapot maaken noujaa maak er een mooi feesje van :stoned:
Klik om te vergroten...

kerel ben je gek gworden, je hunt je ingewanden naar de kloten helpen. zeer slecht idee!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klopt, kleine scherpe dingen zoals het puntje van een naald inslikken is heel erg stom. Als t door je maagwand heen gaat bijvoorbeeld, dan kun je onder het mes... Niet naar luisteren dus en een veiligere oplossing verzinnen.

Boxershorts met een zakje bijvoorbeeld, die werken uitstekend en zelfs als je je helemaal uit moet kleden bestaat de kans dus nog dat ze het niet vinden.
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik ben laatst naar daydream in belgie geweest en daar hebben ze ook in al mijn zakken gevoeld. ik dacht dat ik alles bij mijn ballen had gedaan. was ik vergeten de pillen er bij te doen :sunglasses: ze zaten in mijn linker jaszak. ze hebben niks gezecht ! ik weet haast zeker dat die kerel ze gevoeld heeft.
c
crim3Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Cosmic Controler zei:
ik ben laatst naar daydream in belgie geweest en daar hebben ze ook in al mijn zakken gevoeld. ik dacht dat ik alles bij mijn ballen had gedaan. was ik vergeten de pillen er bij te doen :sunglasses: ze zaten in mijn linker jaszak. ze hebben niks gezecht ! ik weet haast zeker dat die kerel ze gevoeld heeft.
Klik om te vergroten...

ben daar ook heen geweest, de controle viel best wel me ze voelde wel erg hard aan de muts van men jas
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#16
En, heb je inmiddels al een definitieve boete/straf gehad?
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee ik heb nog steeds niets ghoord ik verwacht nog altijd een telefoontje
c
chillosophyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Was dit toevallig Tribes gathering? Want je kon gewoon een eindje omlopen daar aan het station, geen last van controles! Wel balen, maar op tribesgathering was er ook controle op alle auto's die op weg waren naar daar... Volgende keer gewoon zeggen dat je wiet bij hebt, dan pakken ze gewoon je wiet af en vragen ze niet naar de rest..
Wij waren vanaf het station meegelift in hippiebusjes (omdat de bussen iedere keer supervol waren en met onze bagage was dat niet echt handig)
voor de auto's was er dus ook controle, en met zo'n hippiebusjes geraak je niet weg..
Een vriend heeft toen gewoon gezegd dat hij enkel 3gram bij had, heeft dit afgegeven.
In het busje zaten nog een stuk van twintig pillen en dat was het nog niet allemaal denk ik, dus toen hebben ze niet verder gezocht en ook die vriend had geen problemen....
-
-.rick.-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
crim3 zei:
Cosmic Controler zei:
ik ben laatst naar daydream in belgie geweest en daar hebben ze ook in al mijn zakken gevoeld. ik dacht dat ik alles bij mijn ballen had gedaan. was ik vergeten de pillen er bij te doen :sunglasses: ze zaten in mijn linker jaszak. ze hebben niks gezecht ! ik weet haast zeker dat die kerel ze gevoeld heeft.
Klik om te vergroten...

ben daar ook heen geweest, de controle viel best wel me ze voelde wel erg hard aan de muts van men jas
Klik om te vergroten...

Uit het niets;

Ik zag dat jullie het over daydream hadden, ben er dit jaar ook voor het eerst geweest met camping, op camping mijn eerste keer xtc ervaren( lees report van me).
Nu wil ik toch ook even mijn ervaring mededelen.
Ik had 20 defqon's in een seal zakje gedaan voor verkoop. Gewoon in 1 seal zakje.
Ik liep naar de hoofdingang en had mijn 20 pilletjes gewoon in mijn onderbroek gedaan bij mijn rinus, zo gezegt zo gedaan. Kaartje ingescant en kon doorlopen naar de beveiliging. Er werd serieus 1x over mn arm gewreven en 1x over mn been. Ik mocht doorlopen, Ik dacht van is dit alles? Ben ik er al door heen?, easy man.easyyy..
Dat dacht ik totdat er een politie agent kwam aangeschrompeld en riep dat ik en mijn 3 vrienden mee naar een aparte ruimte moesten. Mijn gedachte was opeens helemaal leeg, ik zakte compleet door de grond. Ik wist dat het ging gebeuren.
Na 10 meter hebben te gelopen zag ik 4 vreemde jongens opgesteld staan, en een hond met 6 agenten. Ik zakte finaal door de grond toen ik dat zag. Ik liep letterlijk met een pokerface van hier tot tokio naar de rij en stelde me netjes op. 3 vrienden van mij links en 4 vreemden rechts van mij.
ik mocht niks uit de zakken halen en moest mn handen omhoog doen. De agent riep tegen de hond, ZOEK,ZOEK,ZOEK! Deze woorden vergeet ik nooit meer. De hond snuffelde bij die 4 vreemde gasten en kwam toen bij mij, ik was op dat moment nog nooit zo nerveus geweest in mijn leven. De hond snuffelde en rook niks. Snuffelde bij mijn vrienden en rook ook niks. Er werden 3 rondes gehouden. In de 2de ronde had die kut keuter de eerste gast eruit gehaald. Hij moest mee naar een aparte ruimte. De hond snuffelde weer bij mij en rook wéér niks. Ik dacht van; is die hond stom?, je meot iets ruiken. ik heb 20 schijven tussen me ballen zitten. Na de 2de ronde gehouden te hebben, moest die een 3de afleggen, toen die nog een keer moest gaan ruiken was ik zo nerveus dat ik me af vroeg hoe ik mezelf in bedang hield. Ook na de 3de ronde rook die niks bij mij. Ik mocht verder lopen met mijn vrienden.
Ik was zo opgelucht dat was niet normaal, ik heb letterlijk wel 10 engeltjes op mn schouder gehad. Die hond rook gewoon niks, en ik mocht doorlopen. Ik was nog nooit zo blij in mn leven(alhoewel de avond van tevoren met me eerste keer xtc) :P
Maargoed, elke keer als ik mn vrienden zie roepen we, ZOEK,ZOEK,ZOEK met een smile op ons gezicht, we hebben achteraf z'n ontiegelijk geluk gehad. Nu ik dit verhaal schrijf kom ik er nog steeds niet bij dat ik niet gepakt werdt.
Denk er nog regelmatig aan toen ik daar stond, Een echte nachtmerrie in real-life.
heb die dag super hard gefeest alleen al omdat ik niet werdt gepakt.
Ik liep de eerste 2 uur rond alsof ik 20 redbull blikjes ophad, zo blij was ik. Dat ik niet was gepakt.We hadden het de hele dag erover hoe die hond nou niks geroken kon hebben.
Denk als mijn ouders erachter waren gekomen dat ik het huis uit werd getrapt.
Maarja, het is uiteindelijk nog goed afgelopen. GELUKKIG.
Uiteindelijk alle 20 schijfjes verkocht met mooie winst.

ik wil alleen even zeggen voor alle dealers. PAS OP!
Ik ben nu zwaar op me vingers getikt. Ik durf nu niet meer mee te nemen naar festivals.
Heb nu in augustus weer een festival, ik rij 1 maand vantevoren naar de camping en verstop alvast mijn pilletjes water dicht ergens.zodra ik op de camping aankom pak ik ze. Ik durf het risico niet meer te nemen om langs die misselijke keuters te lopen. Of er moet al iemand met een geniaal idee komen hoe ik ze reukloos langs de honden krijg.


Greetz rick!!
EN PAS OP!!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kortom, blijkt maar weer: Mensen regel je eigen shit. Niet voor anderen meenemen door de poort want je zit alleen maar met hogere straffen, terwijl degene waarvoor je het meeneemt lekker kan feesten en ergens anders wel een pilletje regelen.

Rijk wordt je toch niet van het verkopen van 20 pillen dus neem gewoon alleen je eigen stash mee door controles, dan is er niets aan de hand...

Als je je eigen shit mee hebt weet je ook zeker dat het veilig is en dat je niet onbekende rommel van een onbekend persoon koopt...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."