Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStudie

Studie

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
FjurLid
01-01-2024, 00:00
Hallo allemaal,

Na de zomervakantie moet ik een studie hebben uitgekozen, maar ik heb er nog geen gevonden. Ik vroeg me dus af of er een studie is waarbij effecten van drugs worden behandeld? Ik heb er zelf niks over kunnen vinden. Ik bedoel dan ook niet een studie waarbij ik lekker kan trippen en voor mijn tentamen zo hard mogelijk moet gaan, maar een die de info-kant van drugs opzoekt (evt. als 1 vak binnen de studie). Als iemand ideeën heeft hoor ik dit graag.

Alvast bedankt!
L
Lina23Lid
Weet nie of je al een studie uitgezocht hebt maar (bio)-Farmaceutische wetenschappen (Amsterdam, Utrecht, Leiden of Groningen) en dan je master in (medische) farmacologie of toxicologie
N
NathanielLid
Ligt er een beetje aan wat precies je interesse en achtergrond is.

Voor de hand liggend is Scheikunde.

Maar ook Biolgie zou kunnen. Leren welke wonderbaarlijke stoffen onze natuur zelf maakt.. Als je het puur over effect hebt kun je ook richting psychologie, psychiatrie of neurologie gaan. Of meer het secundaire effect onderzoeken: Filosofie, antropologie, cultuur, maatschappij..

Wat is de link? Wil je weten wat het is, waar het vandaan komt? Of welke invloed het heeft?
d
d1g1tal1sLid
Ik zou deze vraag eerder stellen aan het trimbos, daar werken mensen die dagelijks drugsgerelateerde info aan het doorspitten zijn en kunnen je vast een richting opwijzen.

Sel hem eens op het "vraag van de week" deel van dit forum.
V
Vant-HoekieLid
Farmaceutische wetenschappen/farmacie @ UU
h
harry123Lid
Chemische technologie, iets anders met scheikunde, dit is meer over hoe drugs gemaakt wordt denk ik. Of een of andere neurologische studie? Of iets farmaceutisch, of studie als medicijnontwikkelaar of zo.. Ik weet het niet, misschien een keer vragen aan een decaan of zo bij je op school, die kunnen je vaak wel verder helpen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."