Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugshonden en 4-FMP

Drugshonden en 4-FMP

11 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
4 fmp is een amfetamine variant, dus ja dat ruiken ze. Die honden ruiken bijna alles inclusief 2ctjes
D
DrokzLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik ga komend weekend naar een festival in België, The Qontinent.
Vorig jaar was ik ook al op dit festival en toen stond er bij de ingang een drugshond, ik heb verder geen drugshonden gezien op de camping maar ik heb wel van meerdere mensen gehoord dat er regelmatig met hondjes over de camping en tussen de tenten werd gelopen. Ook zouden er bij de entree van de camping naar het festivalterrein zo nu en dan honden hebben gestaan.
Ik had zelf niks bij/gebruikt vorig jaar dus mij maakte het allemaal niet zoveel uit, maar dit jaar heb ik twee capsules 4-FMP bij. Ruiken drugshonden dit, zo ja is er iets wat hier tegen te doen is?

Tijdens het festival zelf huur ik in ieder geval een kluisje waar ik het totdat ik het ga nuttigen in bewaar, zodat bij mijn tent in ieder geval niets gevonden kan worden. Maar het gaat me dus vooral om het betreden van het terrein.

Ook wil ik op de zondag speed gaan gebruiken maar daarvan weet ik zeker dat honden dit ruiken dus dan ga ik op het moment zelf maar een paar nakkies regelen... :P
D
DrokzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie, ik was er zelf ook al bang voor.
Is er iets wat ik kan doen om te zorgen dat die hond mij er niet uit pikt?
En is het verstandiger om tussen mijn tent/kampeerspullen te bewaren of gewoon in m'n onderbroek? Voor de hond dan, ik weet wel van vorig jaar dat ze je campingspullen amper nakijken dus kan die capsules echt wel ergens verstoppen.
r
roberiniLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen drugshonden maar angsthonden zijn. Drugshonden zijn schaars en duur, en het drugsbeleid in België is nou niet zo streng dat ze werkelijk drugshonden zullen "inhuren".
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
roberini zei:
Ik denk eerlijk gezegd dat het geen drugshonden maar angsthonden zijn. Drugshonden zijn schaars en duur, en het drugsbeleid in België is nou niet zo streng dat ze werkelijk drugshonden zullen "inhuren".
Klik om te vergroten...

Ik zou die gok niet wagen, het is zoiezo al een van de makkelijkere op te sporen stofjes / geuren.

Is niets tegen te doen wat niet opvalt vandaar zou ik maar niets mee nemen dan zelf.
2
2cbeenhamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kunt de honden omzeilen door je drugs in een pot pindakaas te verstoppen. Laatst met Melt zijn wij vlak voordat de Duitse politie bij de grens iedere auto binnenste buiten ging keren met drugshonden, de grens over gegaan. Wij zijn dus niet gecontroleerd. We hoorden wel van kennissen die dus wel gecontroleerd waren, dat ze door zijn gelaten omdat de honden het niet hebben geroken door de pindakaas heen.

Wat je gewoon doet, is een pot pindakaas opwarmen in de magnetron zodat de pindakaas vloeibaar wordt. Dan laat je je drugs erin zakken en zet je de pot in de koelkast, zodat hij weer opstijft.
o
onlypillsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Helaas gaat bovenstaande niet echt werken. Als je zoiets wilt doen, moet je wel zeer hygiënisch te werk gaan en mag er echt geen korreltje aan de buitenkant van het zakje zitten, of aan de pindakaas. Als je op dezelfde dag de drugs in het zakje doet en de pot pindakaas aanraakt is het al over. Als je bij de grensovergang aangehouden wordt en ze doorzoeken de auto, kan je beter maar accepteren dat je gepakt wordt.

Bij het binnenkomen van een festival is het natuurlijk anders. Dan moet de hond kiezen tussen iemand die goed ingepakt heeft en iemand die slecht ingepakt heeft. Dan is de keuze voor de hond natuurlijk logisch.

Verder ben ik nog nooit een drugshond tegen gekomen bij een festival en heb ik ook nog nooit gehoord dat ze camping gaan doorzoeken. Als ze daar aan beginnen kunnen ze meer dan de helft van de festivalgangers wel oppakken....
t
trip2dreamlandLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ga in ieder geval geen hond aaien als je een blowtje hebt gerookt... rookie mistake :angry:
T
TCR_TravoltaLid
01-01-2024, 00:00
#9
2cbeenham zei:
Je kunt de honden omzeilen door je drugs in een pot pindakaas te verstoppen. Laatst met Melt zijn wij vlak voordat de Duitse politie bij de grens iedere auto binnenste buiten ging keren met drugshonden, de grens over gegaan. Wij zijn dus niet gecontroleerd. We hoorden wel van kennissen die dus wel gecontroleerd waren, dat ze door zijn gelaten omdat de honden het niet hebben geroken door de pindakaas heen.

Wat je gewoon doet, is een pot pindakaas opwarmen in de magnetron zodat de pindakaas vloeibaar wordt. Dan laat je je drugs erin zakken en zet je de pot in de koelkast, zodat hij weer opstijft.
Klik om te vergroten...

Wat een grap! Wij waren ook naar Melt geweest dit jaar en wij hebben ook twee potten pindakaas meegenomen met daarin onze shit :grin:! Leuk man, misschien zijn we elkaar daar nog wel tegengekomen maar weten we het niet. Je weet toch dat als je een chocolade kinder surprise ei open maakt, dat daar zo'n geel ei in zit met een speeltje erin? Wat wij gedaan hebben: Wij hebben dat gele ei gebruikt om onze zakjes en pillen in te doen, en het vervolgens in een volle pot pindakaas gestopt. Op die manier werden de zakjes niet vies en was het dubbel beschermd. Geen idee trouwens of dit 100% drugshond-proof is, maar geen mens die erop komt om zijn vingers in een volle pot pindakaas te steken. Alleen het eruit halen was een beetje een smeerboel, maar die gele eitjes laten dus niks door en het was prima te doen. Voor herhaling vatbaar! :grin:
D
DrokzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij de ingang geen last van hondjes gehad, op de zondag tijdens het barbecueën zei iemand die in dezelfde tent sliep (daar lag op dat moment nog een gram pep, de 4-FMP was zaterdags al opgegaan) dat er 's middags een drugshond rondliep langs alle tenten en dat de begeleiders met een beste tas/koffer/emmer/whatever vol met in beslag genomen drugs rondliepen. Hij was op dat moment niet bij onze tent, niemand was daar op het moment dat de hond daar in de buurt was, dus of ie de pep geroken heeft weet ik niet. Toen ik even ging kijken of er iets weg was zat het nog gewoon in het luciferdoosje onderin mijn koffer.
's Avonds zat ik even alleen uit te rusten voor de tent toen er plotseling een jongen voor me stond.
"Hoi, ik heb gehoord dat ik hier speed kan krijgen klopt dat?"
Ik wou m'n gram (waar ik maar een puntje uit had gehaald en ik voelde me niet goed) graag verkopen dus ik zei dat het klopte. Vervolgens keek die gast heel 'vies' (zo van: hebbes, wanneer een agent een crimineel te pakken heeft) en zei: "Ah het zou toch wat zijn als ik hier op een goudmijn van honderden grammen gestuit zou zijn!"
Toen dacht ik dus even na en het is wel heel toevallig dat er 's middags een drugshond aan de tent staat te snuffelen, waarschijnlijk ook de pep geroken heeft, maar er was niemand bij de tent dus ze konden niks doen, en een tijdje daarna staat er een man die op de een of andere manier op de hoogte is van dat ik pep bij me heb (niemand van de bekenden daar heeft het tegen hem gezegd) voor de tent. Die uitspraak over 'goudmijn van honderden grammen' vond ik ook heel opvallend, want wat moet je in je eentje nou weer met zoveel pep. Sowieso apart dat iemand op de laatste avond van het festival terwijl het nog maar drie uurtjes duurt nog even op zoek gaat naar pep. Ik vertrouwde het dus niet en zei dat ik een grapje maakte en niks had waarop hij weg liep. Even later zag ik hem weglopen richting uitgang samen met een jongen die een paar tenten verderop zat, ik ging dit dus even navragen bij zijn vrienden en het bleek dat die man die ook bij mij om speed vroeg undercover politie was en dat die jongen spul had verkocht.

Let dus al-tijd op als je op een festival(camping) bent, de politie speelt een vies spelletje zo undercover!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drokz zei:
Even later zag ik hem weglopen richting uitgang samen met een jongen die een paar tenten verderop zat, ik ging dit dus even navragen bij zijn vrienden en het bleek dat die man die ook bij mij om speed vroeg undercover politie was en dat die jongen spul had verkocht.
Klik om te vergroten...

Jemig wat heb jij geluk gehad dan! Flink de dans ontsprongen om het zo maar te zeggen. Maarja, in Belgie is men volgens mij ook een tikkeltje strenger als in Nederland. Maar bedankt voor de tip!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
TCR_Travolta zei:
2cbeenham zei:
Wat je gewoon doet, is een pot pindakaas opwarmen in de magnetron zodat de pindakaas vloeibaar wordt. Dan laat je je drugs erin zakken en zet je de pot in de koelkast, zodat hij weer opstijft.
Klik om te vergroten...

Wat een grap! Wij waren ook naar Melt geweest dit jaar en wij hebben ook twee potten pindakaas meegenomen met daarin onze shit :grin:!
Klik om te vergroten...

Maar op Pukkelpop 4 jaar geleden is mijn chocopastapot weggegooid omdat het van glas was..............

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."