Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2-CB + XTC

2-CB + XTC

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb geen ervaring met de combinatie, maar het klinkt wel leuk, ook qua dosis wel goed gok ik. Zal wel een redelijk stevig tripje worden. :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind de dosis nogal flink eerlijk gezegd. Veel mensen gaan te hard als ze ineens 150mg MDMA óf 40mg 2-CB nemen. Ik persoonlijk ga al hard op 26mg 2-CB. Laat staan het dubbele + nog eens 150mg MDMA...

Mijn advies zou dus zijn om je dosis van beide middelen te halveren.
M
MDMAXLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik was van plan om binnenkort met een vriend XTC + 2-CB te doen. We zijn beide erg te spreken over de werking van beide drugs maar we weten echter totaal niet wat er gebeurt als je deze combineert. Ons plan was om de 2-CB eerst te nemen en dan een uur daarna de XTC, zodat de drugs ongeveer op hetzelfde moment hun hoogtepunt bereiken. Daarbij roken we natuurlijk ook nog voldoende wiet, wiet bij 2-CB versterkte de vorige keren de trip voor mijn gevoel op een hele positieve manier.

Heb al rond gezocht op internet maar kom meestal verhalen tegen waar ook andere drugs worden gebruikt of er veel meer tijd tussen de inname van de XTC en 2-CB zit. We waren trouwens van plan om 1 XTC pil te nemen van rond de 150mg en 40mg 2-CB per persoon. We hebben beide erg veel ervaring met XTC. 2-CB hebben we elk rond de 5x gedaan, we hebben nooit negatieve effecten ondervonden tijdens een trip. Wat raden jullie mij aan? :confused:
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#4
40mg 2-cb is een behoorlijke hoeveelheid als je het mij vraagt. Ook weet ik niet wat het effect van de combinatie zal worden. Als je 40mg 2-cb neemt is het al een zeer intense trip. Misschien dat de 2-cb dan de XTC compleet overschaduwt. Ook komt bij 2-cb serotonine vrij en ook dopamine. In combinatie met XTC kan dat ook een teveel worden aan serotonine, met alle gevolgen van dien.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bij 2C-B komt er géén extra serotonine vrij*. 2C-B is een serotonine agonist, dat wil zeggen dat deze de functie van serotonine nabootst, níet dat hij extra serotonine vrij laat komen.
Wel zou er een kans kunnen zijn op het serotonine syndroom, áls 2C-B een agonist is van de 5-HT subtypes die het serotonine syndroom grotendeels veroorzaken. Hierover durf ik dan geen uitspraken te doen, maar ik raad je aan om de doseringen van in ieder geval de MDMA te verminderen om een kans op het bovenstaande serotonine syndroom te vermijden. De dosering 2C-B verlagen kan ik alleen aanraden omdat het best wel een hoge dosis zal zijn en de trip (eventueel?) te heftig.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ok, dan weet ik dat ook weer. Het ziet er naar uit dat ik daar overheen gelezen heb. Het is inderdaad aan te raden om de dosages naar beneden te schroeven. Ik ben benieuwd naar je ervaring, mocht je toch beslissen om het te doen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben inderdaad ook erg benieuwd!

Pas trouwens wel op met de wiet, die schijnt de psychedelische effecten van 2C-B nogal te versterken.
r
r0mmelp0tLid
01-01-2024, 00:00
#8
persoonlijk vind is 40 mg een hele leuke dosis voor 2cb!
Wij nemen altijd eerst 30 en tijdens de opkomst nog 10mg bij.
Wiet vind ik wel een van de onmisbare dingen bij 2cb.
Denk ook eigenlijk dat je eerst xtc moet nemen en daarna 2cb.
Ik vind 150 mg wel erg veel dus dat zou ik zeker naar beneden halen.
Hoop dat het leuk word en hoop dat er een tripreportje verschijnt!

R0mmelp0t
M
MDMAXLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pandan zei:
Ok, dan weet ik dat ook weer. Het ziet er naar uit dat ik daar overheen gelezen heb. Het is inderdaad aan te raden om de dosages naar beneden te schroeven. Ik ben benieuwd naar je ervaring, mocht je toch beslissen om het te doen.
Klik om te vergroten...

We twijfelen nu of we de XTC er wel bij zouden nemen, 40mg 2-CB is inderdaad een flinke hoeveelheid en om dan ook nog de XTC erbij te nemen kan ons misschien wel wat te veel worden. We gaan nu denk ik zoals r0mmelp0t zei, eerst 32mg 2-CB nemen en dan 8mg. Wat de XTC betreft nemen we nu denk ik elk een halve Bugatti (210mg getest) maar hiervan zijn we nog niet zeker.
M
MDMAXLid
01-01-2024, 00:00
#10
r0mmelp0t zei:
persoonlijk vind is 40 mg een hele leuke dosis voor 2cb!
Wij nemen altijd eerst 30 en tijdens de opkomst nog 10mg bij.
Wiet vind ik wel een van de onmisbare dingen bij 2cb.
Denk ook eigenlijk dat je eerst xtc moet nemen en daarna 2cb.
Ik vind 150 mg wel erg veel dus dat zou ik zeker naar beneden halen.
Hoop dat het leuk word en hoop dat er een tripreportje verschijnt!

R0mmelp0t
Klik om te vergroten...

Dit is nou info waar ik wat aan heb. We zullen zoiezo nu eerst 32mg 2-CB nemen en dan 8mg zoals jij zegt. En inderdaad, wiet is echt onmisbaar bij 2-CB :hearteyes:
m
mdmatthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeer waarschijnlijk een sterke trip :) :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."