Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp zoek naar een nieuwe drug, wat raden jullie aan?

Op zoek naar een nieuwe drug, wat raden jullie aan?

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KFDLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien gewoon eens m in poedervorm halen?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blijkbaar is 6-apb een betere vervanger van xtc dan 4-fmp. 4-fmp zit idd meer aan de speed kant en 6-apb meer aan de xtc kant. Maar dit heb ik ook alleen van andere mensen op dit forum, wil het zelf graag nog een keer proberen want ik vond 4-fmp ook tegenvallen...
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi allemaal, de titel zegt het al: ik zoek iets nieuws dat leuk/lekker is. Het is namelijk zo dat ooit XTC verreweg mijn favoriete drug was, maar de afgelopen tijd word ik constant teleurgesteld. Tussen de laatste en de een na laatste keer zat 4 maanden, maar toch voelde ik na anderhalve pil (getest op 200mg) alleen wazigheid en veel bijwerkingen. De keren daarvoor eigenlijk ook, terwijl ik alle mogelijke dingen al heb geprobeerd om het effect terug te krijgen: anti-katermiddelen, vitamine C, langere tijd wachten, noem maar op. Ik ben nu van plan om een half jaar of langer te wachten, maar in de tussentijd wil ik ook wel eens wat gebruiken. Ik gebruik wel eens pep, maar ik wil van tijd tot tijd ook een echte 'tripervaring' hebben, echt geestelijke effecten enzo. Dat is wat ik een beetje zoek. Ik heb al wat advies ingewonnen van vrienden, dit is wat zij adviseren:

4-FMP (4-FA): dit heb ik één keer eerder gebruikt, maar ik vond het vooral op speed lijken dus dan is het niet echt van toegevoegde waarde. Ik sta er wel voor open om het een tweede kans te geven, maar ga ik er dan meer van voelen dan de eerste keer, vooral gezien het feit dat ik nauwelijks meer van XTC kan genieten?

Ketamine: dit heb ik nog nooit gebruikt, maar wat ik ervan heb gehoord klinkt erg leuk. Ik ben alleen wel redelijk bang dat het te leuk is, en dat ik er niet meer vanaf blijf. Is dit terecht? Daarnaast ga ik vaak naar drum 'n' bass feesten, maar in hoeverre is het slim om daar aan de keta te gaan? (gezien het struikelgevaar enzo) Of valt dit mee bij een niet al te hoge dosis?

LSD: sommige vrienden zweren bij LSD, maar ik heb het nog nooit gebruikt. Vinden jullie dit leuk? Is dit slim op zulke feesten? Ik heb ook nog nooit paddo's gebruikt, zou ik daar dan mee moeten beginnen?

2-CB: ik weet eigenlijk nauwelijks wat dit is, behalve dat mensen dit wel eens op dnb feesten gebruiken. En vaak in combinatie met MDMA. In hoeverre is 2-CB anders dan LSD? Is het leuker? En is het veiliger op zulke feesten?

Ik hoop dat jullie tips hebben! Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom. Tips hoe ik mijn liefde voor XTC nieuw leven kan inblazen zijn ook welkom, maar ik heb hiervoor al heel veel tips gehad en al het mogelijke al geprobeerd (zover ik weet natuurlijk). Maar alvast bedankt in ieder geval!
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Susanne zei:
4-FMP (4-FA): dit heb ik één keer eerder gebruikt, maar ik vond het vooral op speed lijken dus dan is het niet echt van toegevoegde waarde. Ik sta er wel voor open om het een tweede kans te geven, maar ga ik er dan meer van voelen dan de eerste keer, vooral gezien het feit dat ik nauwelijks meer van XTC kan genieten?
Klik om te vergroten...
Wat was de setting waar je het gebruikte? Dat maakt veel uit voor 4-FA. Als je meer de XTC werking wilt hebben moet je wat meer gaan ontspannen, ergens gaan zitten of liggen en genieten van muziek. Als je een vervanger voor X zoekt is dit de beste aanrader.

Ketamine: dit heb ik nog nooit gebruikt, maar wat ik ervan heb gehoord klinkt erg leuk. Ik ben alleen wel redelijk bang dat het te leuk is, en dat ik er niet meer vanaf blijf. Is dit terecht? Daarnaast ga ik vaak naar drum 'n' bass feesten, maar in hoeverre is het slim om daar aan de keta te gaan? (gezien het struikelgevaar enzo) Of valt dit mee bij een niet al te hoge dosis?
Klik om te vergroten...
Ket is op een aparte manier verslavend, het geeft niet echt een heel fijn gevoel ofzo, maar door de korte werking en doordat het geen kater geeft is het makkelijk om op bijna ieder moment te zeggen: "Ik heb zin in een uurtje vaagheid." Als je een beetje zelfdiscipline hebt zal de verslavingskans wel meevallen. Keta verstoort het evenwicht, maar als je het een beetje gewend bent en een wat lagere dosis neemt zul je niet al te snel omvallen ofzo, maar het kan de ene keer wat harder aankomen dan de andere keer en doordat je maar een relatief lage dosis nodig hebt krijg je al vrij snel een heftiger effect dan je op rekent. Het is wel uitkijken dus en het is aan te raden om het eerst een paar keer in een wat rustigere setting te nemen, zodat je het een beetje leert kennen.

LSD: sommige vrienden zweren bij LSD, maar ik heb het nog nooit gebruikt. Vinden jullie dit leuk? Is dit slim op zulke feesten? Ik heb ook nog nooit paddo's gebruikt, zou ik daar dan mee moeten beginnen?
Klik om te vergroten...
Er zijn mensen die LSD leuk vinden op feesten, maar dat verschilt per persoon. Persoonlijk heb ik liever niet teveel mensen om me heen. Net als keta is het wel aan te raden om het eerst in een thuissetting te nemen, zodat je een beetje weet wat het doet. En net als ket is ook LSD wat onvoorspelbaar.

2-CB: ik weet eigenlijk nauwelijks wat dit is, behalve dat mensen dit wel eens op dnb feesten gebruiken. En vaak in combinatie met MDMA. In hoeverre is 2-CB anders dan LSD? Is het leuker? En is het veiliger op zulke feesten?
Klik om te vergroten...
2-CB geeft simpelere visuals dan LSD en is daardoor ook makkelijker te sturen. Verder geeft het uit zichzelf al wat euforie, een beetje vergelijkbaar met X, maar wel een stuk subtieler. 2-CB is dus meer aan te raden dan LSD op feesten. Bij een hoge dosis wordt de trip overigens wel moeilijk te sturen.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de tips! Ik denk inderdaad dat alle 4 die drugs niet zo geschikt zijn voor feesten. Ik had 4-FMP ook op een feest gebruikt, dat zal waarschijnlijk ook de speedy effecten verklaren. Ik ga waarschijnlijk in de herfstvakantie met een paar vrienden LSD doen bij iemand thuis. Ik ga ook het een en ander opzoeken over 6-APB, thanks voor die tip. Als dat niks blijkt te zijn ga ik op het eerstvolgende feest 4-FMP of pep doen. Maar dankjewel in ieder geval.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ketamine: zelf geen ervaring mee, maar via observatie van vrienden die het al hebben gedaan kan je er echt wel heel verdoofd van worden... ( een vriendin nam dit ooit eens in op een festival en die heeft 16u zitten slapen??? :confused:

LSD: best wel leuk spul. Alleen als je dit nog nooit hebt gedaan doe je dit best niet de eerste keer op een feestje. Het kan nog serieus inwerken op je geest. Paddo's/truffels vind ik dan ook op de een of andere manier veiliger.

2-cb: Schijnt dat het heel erg leuk is, maar als je het snuift dat je het eerste kwartier echt enorm veel pijn hebt aan je neus :tongueout:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
theholyganja zei:
Ketamine: zelf geen ervaring mee, maar via observatie van vrienden die het al hebben gedaan kan je er echt wel heel verdoofd van worden... ( een vriendin nam dit ooit eens in op een festival en die heeft 16u zitten slapen???
Klik om te vergroten...

Van ketamine slaap je geen 16 uur hoor :confused: Je kunt er inderdaad wel behoorlijk verdoofd van raken maar als je teveel neemt raak je onder narcose. Het kan natuurlijk zijn dat die narcose overgaat in een gewone slaap, als je echt heel moe bent van zo'n festival, maar vaak worden mensen als het uitwerkt weer wakker.

Overigens heb je een flinke dosis nodig om onder narcose te raken hoor! Dat is met snuiven vrij lastig (schijnt wel mogelijk te zijn).

Aan je verhalen te lezen Susanne, is ketamine niet de drug waar je hier naar op zoek bent.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan zal het inderdaad een combinatie van slaaptekort en ket geweest zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."