Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsReumatische aandoening in combinatie met drugs

Reumatische aandoening in combinatie met drugs

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MDMA en alcohol zullen in ieder geval een tegengesteld effect van de NSAID opleveren, de ontstekings klachten word alleen maar erger.

(geld trouwens niet voor matige alcohol consumptie, 1 -2 glazen)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik merk wel bij elk drugsgebruik afzonderlijk (xtc/mdma - alcohol - speed) dat tot 3 dagen na gebruik ik echt wel last heb van vastzittend gewrichten en de ontsteking die ik heb ervaar ik als intenser. Kan ook aan de vermoeidheid liggen na gebruik.

Met wiet ervaar ik die problemen niet...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste forumvrienden,

deze week ben ik de diagnose reumatische aandoening opgelegd, waarschijnlijk de ziekte van Berchterew.
Dat weet ik met zekerheid 23 februari maar de reumatoloog is zo goed als zeker door het verloop van mijn klachten en onderzoeken die allemaal negatief waren op ander ziekten of aandoeningen.

Ik heb vooral last van lage rugpijnen, ontstekingen op gewrichten (knie, duim), darm en maagklachten (zie eerder topic vraag over maagbeschermers) en vermoeidheid.

Arcoxia 90mg is mij voorgeschreven als behandelend middel. Ik heb gelezen dat dit onder de NSAIDS valt en dus schadelijk is in combinatie met druggebruik.

Ik rook voornamelijk (al 10/11 jaar) Wiet, Pep en MDMA/XTC zijn mijn favoriete drugs.
Ik heb gelezen dat MDMA gebruik niet echt kwaad kan omdat het de gewrichten wat losser maakt, feit of fabel?
Kan gebruik van die drugs als ik bv. de NSAIDS 1 week laat liggen? Heeft hier iemand ervaring mee want ik kan het zo niet direct gaan vragen aan mijn dokter.

Thanks
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarom kan je dit niet direct vragen aan je dokter? :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lijkt mij dat je dit gewoon aan je dokter kunt vragen toch? Ze hebben immers een geheimhoudingpslicht enzo.

Ik heb er niet heel veel verstand van verder, maar waarom zijn NSAIDS niet te combineren met drugs? Vast genoeg mensen die bv ibuprofen slikken en ook wel eens blowtje, nakkie of snoepje doen. Uiteraard kun je het beter niet doen, maar dat geldt altijd voor drugs.
Voor de zekerheid zou ik het toch echt even bij een medische professional vragen? Lijkt me ook niet handig om dan maar met medicatie te stoppen ivm drugs gebruik.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tekzor668 zei:
Ik heb gelezen dat MDMA gebruik niet echt kwaad kan omdat het de gewrichten wat losser maakt, feit of fabel?
Klik om te vergroten...
Helaas, maar het is toch echt een fabel.

Tekzor668 zei:
Arcoxia 90mg is mij voorgeschreven als behandelend middel. Ik heb gelezen dat dit onder de NSAIDS valt en dus schadelijk is in combinatie met druggebruik. Ik rook voornamelijk (al 10/11 jaar) Wiet, Pep en MDMA/XTC zijn mijn favoriete drugs. Kan gebruik van die drugs als ik bv. de NSAIDS 1 week laat liggen?
Klik om te vergroten...
Arcoxia is inderdaad een NSAID-medicijn. Laat ik helder zijn: medicijnen combineren met drugs vormt altijd een extra risico op ongewenste bij-effecten. In dit geval is het risico niet zo heel erg groot, mits je verantwoord ermee omgaat. Gouden regel: ga geen uppers en down-ers combineren zoals bijvoorbeeld speed en alcohol, want dan loop je meer risico. Echter, wel wil ik je het advies meegeven om de eerste paar keren je doseringen (iets) lager te doen dan dat je normaal gewend bent aangezien je lichaam anders kan reageren door je medicatie.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
En ik zou per soort drug even crosschecken wat de combinatie hiervan kan doen. :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op de vragen van de dokter over hier in belgie is het nog een redelijk taboe bij de dokters waar ik moet gaan toch..

Dus als ik het goed begrijp kan de combo NSAIDS met XTC maar ik gebruik beter geen NSAIDS met XTC en WIET/ALCOHOL?

Het duurt nu nog een tijdje voor de goedkeuring van de volledige terugbetaling van het medicijn dus daarvoor zou ik nog graag een goed gedoseerd feestje willen houden.
Daarna zoals je zegt fool ga ik zeker gaan dubbelchecken en zoals jij aangeeft Erick mijn dosis veel lager gaan starten.

Hoop eigenlijk nog ervaringen van andere mensen met dit soort aandoeningen op het forum. En dat het een fabel is dat xtc goed doet kan ik goed geloven maar gaat het de schade i.v.m. de aandoening dan bevorderen of maakt dat niet uit? Ik ben zowizo van plan mijn druggebruik heel wat te minderen.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#9
gandwarf777 zei:
MDMA en alcohol zullen in ieder geval een tegengesteld effect van de NSAID opleveren, de ontstekings klachten word alleen maar erger.

(geld trouwens niet voor matige alcohol consumptie, 1 -2 glazen)
Klik om te vergroten...
Dat geld ook voor één alcoholisch drankje drinken, alleen zul je het minder snel merken.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tekzor668 zei:
Ik merk wel bij elk drugsgebruik afzonderlijk (xtc/mdma - alcohol - speed) dat tot 3 dagen na gebruik ik echt wel last heb van vastzittend gewrichten en de ontsteking die ik heb ervaar ik als intenser. Kan ook aan de vermoeidheid liggen na gebruik.

Met wiet ervaar ik die problemen niet...
Klik om te vergroten...

Een familielid met reuma heeft wiet op recept. Blijkbaar kan dat verlichten erbij.

OT
Verder inderdaad interacties checken en arts vragen.
Ze heeft sporadisch mdma gebruikt , dat ging bij haar goed. Lage dosis met relaxte setting.
Maar eerst even op www.treato.com of iets interacties kijken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja wiet verlicht de klachten wel. Als ik bv. een hele dag niet blow zijn de klachten naar de avond toe intenser.
Ik dacht dus dat dit aan mijn wietgebruik lag en het een soort afkickverschijnsel was.
De diagnose maakt de puzzel wel compleet nu.

In verband met de dokter ga ik es naar mijn huisarts toestappen, lijkt me nog de persoon om er verder op in te gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."