Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en autorijden etc

Drugs en autorijden etc

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
k
kingdaltonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toen ik deze topic zag dacht ik nee dat doe ik niet, maar dit is niet helemaal waar realiseer ik me nu.

Ergens eerder deze maand, vorige maand 5-mapb gebruikt. Dat spul werkte echt lang door, van 23 tot 7 kon ik absoluut niet slapen. Daarna tot 12 af en aan. Toen moest ik toch echt naar het werk. Toch ben ik met mijn vermoeide hoofd naar mijn vriendin gereden begin van die avond (130 km waarvan de helft zo'n Duitse 3 baans B weg).

De combinatie van vermoeidheid en een te hoge dosis 5-mapb had ik onderweg vaak last van een nonchalante rijstijl. Ik merkte wel dat ik te hard of te langzaam reed, of dat ik over de witte markering ging, maar het interesseerde me in eerste instantie niet. Daarnaast had ik drie keer zo'n soort brainzap. Dat is ook geen aanrader tijdens het rijden. :rolleyes:

Verder een keer gereden na het gebruik van truffels, dit zou ik niet snel meer doen. Het ging prima en ik had ook een tijdje gewacht om er zeker van te zijn dat het echt uitgewerkt was, toch twijfel je dan een beetje aan jezelf. Datzelfde heb ik eigenlijk ook met blowen, paar keer gereden nadat was uitgewerkt of met blowende mensen in de auto maar je voelt je dan niet op je gemak. :smoke:

Als ik moet autorijden drink ik eigenlijk niet, misschien bij een bbq een paar radlers ofzo. Anders kan ik het net zo goed laten. :wave:

Wel heb ik een keer met een halve liter whiskey achter de kiezen mijn snorbrommer naar huis gebracht midden in de nacht. Dat ging best prima eigenlijk.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo, even een vraagje ter interesse. Als ik zelf bijvoorbeeld naar een festival ga en drugs neem (2x per jaar en met xtc) zorg ik altijd dat ik niet hoef auto te rijden of op een andere manier gemotoriseerd aan het verkeer hoef deel te nemen. En alcohol drink ik sowieso zelden en als ik dus nog moet rijden drink ik 0,0. Ik weet dat je best 2 drankjes kunt nemen in principe maar ik zelf doe dat niet. Niet alleen omdat mijn rijbewijs mijn brood is maar ook uit morele overweging. Ik regel dan een slaapplek of ik neem een taxi. Af en toe gaat er iemand mee die echt 100% nuchter blijft en dan rijd diegene. En als je op een festival terrein zoals bijvoorbeeld Dance Valley loopt, zie je dat echt het gross van de bezoekers flink aan de drugs of alcohol zit. Prima want dat doe ik ook!
Maar aan het eind van het festival zijn zo goed als alle auto's van het parkeerterrein verdwenen. Dat betekend dus helaas dat er veel mensen onder invloed (van wat dan ook) achter het stuur kruipen. Vaak onder het mom van: ik voel me weer nuchter hoor of ik doe t zo vaak, ik rijd echt beter met wat op. Klinklare onzin natuurlijk, dat weet iedereen denk ik wel. En toch gebeurd het vaak.
Ik vroeg mij af wat jullie mening daar over is en of jullie zelf wel eens onder invloed achter het stuur stappen. En wat je dan gebruikt en hoeveel.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kruip zelf nooit achter het stuur onder invloed. Eén keer ben ik aangeschoten met de auto een pakje sigaretten gaan halen bij het tankstation een paar straten verder en had achteraf spijt. Het ging prima maar ik vind het gewoon arelaxed. Ik kies ervoor het niet (meer) te doen, als ik ooit met de auto naar een festival zou gaan blijf ik lekker nuchter. Maar dat is tevens de reden dat ik voor het ov kies :beer: Het is een ander verhaal als je 1 biertje drinkt en 2 uur later gaat rijden bijvoorbeeld. Maar na een avondje aan de pillen kan ik weliswaar weer een beetje ontnuchterd zijn als ik op tijd stop, mijn zicht en concentratievermogen zijn ronduit slecht, dat weet ik van mezelf en is voor mij voldoende reden om het niet te doen
Mijn mening is dat je een flapdrol bent als je wel gaat rijden met iets op na een feest. Je kan nog zo denken dat je prima kan rijden maar je kent de risico's en neemt ze toch, en dat kan ik moeilijk respecteren. Je brengt het leven van je medepassagiers en -weggebruikers in gevaar, dat is het niet waard imo.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed om te horen. Ik denk wel dat er hier vooral of alleen posts komen van mensen die nuchter rijden. Want veel mensen die wel onder invloed rijden zullen dat niet toegeven, omdat ze zelf weten dat het fout is en er ook slecht tegenaan gekeken wordt. Dus net wat jij zegt: je bent dat een flapdrol! En ik vind dat je dan moedwillig er voor kiest het risico te nemen om iemand anders iets aan te doen of erger.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik moet toegeven dat ik wel eens onder invloed van een kleine hoeveelheid pep gereden heb, vooral lokale afstanden en ook op erg rustige plekken. Niet dat ik er trots op ben, maar als ik toevallig licht onder invloed ben en de situatie zou weer zoiets vereisen zou ik dat denk ik wel weer doen. Langere afstanden, drukkere plekken of andere drugs/alcohol zou ik sowieso niet aandurven.
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik bob drink ik aan het begin van de avond altijd een biertje mee, die is 4 uur later echt wel verwerkt. Als ik op een normaal weekend (geen festival of speciaal feest) speed gebruik is het vaak puur en alleen functioneel om een beetje wakker te blijven. Elke zaterdag moet ik om 5 uur opstaan om te werken en smiddags heb ik geen tijd om even op bed te gaan liggen. Ook als ik bob doe ik dit maar hoewel ik weet dat dit niet goed is; hoeveel beter is het om moe te gaan rijden? Ik heb na speed tenminste wel het idee dat ik meer meekrijg dan dat ik doodmoe ga rijden.
De hoeveelheid pep die ik dan op heb ik trouwens wel maar 1 kleine sleutelpunt die ik direct pak als we binnen zijn rond 11 uur, dat rechtvaardigt het een klein beetje :flushed:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een keer met pep op na een feestje terug gereden. Voelde me niet echt op mijn gemak en denk niet dat ik het snel weer zou doen. Met (iets te veel) alcohol is ook 1 of 2 keer voorgekomen
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Skirre zei:
Als ik bob drink ik aan het begin van de avond altijd een biertje mee, die is 4 uur later echt wel verwerkt. Als ik op een normaal weekend (geen festival of speciaal feest) speed gebruik is het vaak puur en alleen functioneel om een beetje wakker te blijven. Elke zaterdag moet ik om 5 uur opstaan om te werken en smiddags heb ik geen tijd om even op bed te gaan liggen. Ook als ik bob doe ik dit maar hoewel ik weet dat dit niet goed is; hoeveel beter is het om moe te gaan rijden? Ik heb na speed tenminste wel het idee dat ik meer meekrijg dan dat ik doodmoe ga rijden.
De hoeveelheid pep die ik dan op heb ik trouwens wel maar 1 kleine sleutelpunt die ik direct pak als we binnen zijn rond 11 uur, dat rechtvaardigt het een klein beetje :flushed:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat jij de definitie van BOB niet begrijpt. Een BOB blijft nuchter... Dus helaas niet door voor de koelkast. :wave:
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bob drinkt geen alcohol. Dat doe ik dus helaas ook dus bob ik alsnog niet maarja. Laten we het erop houden dat ik rijd :tongueout:
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vroeger eigenlijk vaak onder invloed van pep/coke gereden omdat ik persoonlijk niet vindt dat het je rijstijl heel erg beïnvloed. Coke wel iets meer dan speed.
Een reden daarvoor was dat je uiterlijk niet aan mij kunt zien of ik onder invloed ben of niet, dus de kans om gepakt te worden is dan ook redelijk klein :wink:

Onder invloed van XTC zou ik wel nooit rijden :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bekijk deze links maar eens. Dan is het duidelijk.


http://www.drugsenuitgaan.nl/veilig-uit-thuis/verkeer

https://m.youtube.com/watch?v=vKlP0TZpBXQ

Daar word gezegd dat je juist overmoedig word en denkt dat je alles goed kan onder invloed, van vooral coke.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."