De gevaarlijkste drugs top 10
---------------------------------------------------------------------------------------------------
"Jellinek" beweert dat dit de top 10 gevaarlijkste drugs zijn.
Terwijl één link onder de Google resultaten
"ondertussen" een hele andere lijst laat zien.
Natuurlijk allemaal vermeldt dat het "wetenschappelijk" bewezen is.Toch zijn de lijsten anders. De verschillen komen dus waarschijnlijk omdat de verslavingsfactor, acute schade, lange termijn schade etc. bij elke lijst een andere waarde heeft gekregen. Hieruit toch de conclusie getrokken dat het "deels" een mening is. "Deels" tussen aanhalingstekens omdat sommige drugs toch naar onderzoek hoog of laag in de lijst worden geschat. Dit naar aanleiding van verslavingsfactoren, acute schade etc. Toch heeft het welbekende goedje "Heroïne" het aardig goed gedaan. Gemiddeld staat Heroïne op plaats 1. Ook heb ik Cocaïne altijd hoog in de lijst gezien, wat immer in mijn ogen niet "heel" gevaarlijk was. Nu ben ik toch nog aan het twijfelen!
Toch was ik er niet uit. Zullen deze resultaten nou echt zo zijn. Mogen deze mensen zeggen wat wel en niet het "gevaarlijkst" is. Vandaar dat ik deze topic heb aangemaakt.
Wij, leden van drugsforum.nl, gaan onze eigen lijst maken (voor de mensen die er aan mee willen doen).
Zet je top 10 "gevaarlijkste drugs" hieronder. Het is waar dat veel mensen nog niet ervaring hebben gehad met alles , maar ik denk dat ook deze mensen een redelijke schattig kunnen maken. Ik hou bij hoe vaak alles is gezegd en zo krijgen wij een top 10 "gevaarlijkste" drugs. Zet er nog een opmerking eronder waarom je hebt gekozen voor deze "middeltjes".
Vergeet niet om aan deze punten te denken:
-Acute schade
-Langetermijn schade
-Verslavingsfactor
-Schade aan jezelf (sociaal) en aan de samenleving
Hopelijk krijgen we een mooie (eigen gemaakte) lijst!
---------------------------------------------------------------------------------------------------
TOP 10
1. (...)
2. (...)
3. (...)
4. (...)
5. (...)
6. (...)
7. (...)
8. (...)
9. (...)
10.(...)