Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwe stofjes terug te vinden met EZ-test?

Nieuwe stofjes terug te vinden met EZ-test?

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zijn nieuwe stofjes, research chemicals bv. aan te tonen met een EZ test die nu op de markt verkrijgbaar is ? Lijkt me onwaarschijnlijk als je weet hoeveel nieuwe stofjes dit jaar al uitgebracht werden... Kan het dan dat bv. Research chemicals in pillen bij een MDMA test kunnen voorkomen als positief voor MDMA?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Meestal niet. Varianten op MDMA kunnen ook reageren als MDMA. Dat kan een vals positief geven en is dus alleen maar een indicatie van wat voor soort stof je hebt, maar niet specifiek welke.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja daar doelde ik dus op. Feitelijk kan een MDMA variant dan ook een uitslag geven als MDMA en is de EZ test niet meer vertrouwbaar?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tekzor668 zei:
Ja daar doelde ik dus op. Feitelijk kan een MDMA variant dan ook een uitslag geven als MDMA en is de EZ test niet meer vertrouwbaar?
Klik om te vergroten...
Die EZ testen zijn nooit 100% betrouwbaar geweest. Wanneer je meerdere soorten zuurtesten naast elkaar gaat gebruiken krijg je steeds een beter beeld, maar het enige wat je er mee doet is aannemelijk maken dat het een stof is die je verwacht, of dat een bepaalde stof er niet in zit. Wil je exact weten wat je hebt dan zul je echt naar lab toe moeten.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
om amfetamines aan te tonen gebruikt men vaak de marquis reagent. dat is zwavelzuur met formaldehyde, meestal met methanol.

je ziet je vloeistof en je test reagent verkleuren, en op basis van kleur, en de snelheid van de reactie kun je conclusies gaan trekken. daar is een hoop ervaring voor nodig.

een reagent test toont meestal de aanwezigheid van een bepaalde stof aan, maar kan niet uitsluiten wat er bijvoorbeeld niet inzit. daarom is een gas massa spectrometer of iets dergelijks geschikter.

kort samengevat: zelf testen is nuttig, en makkelijk. labtesten kunnen ook de aan of afwezigheid van vervuiling aantonen die je anders zou missen.

just 2 be safe is een labtest het beste, gratis, snel en betrouwbaar.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
just 2 be safe is een labtest het beste, gratis, snel en betrouwbaar.
Klik om te vergroten...
Yup, behalve dat het voordeel van zelf testen juist is dat het sneller is. Tenzij je zelf een laboratorium tot beschikking hebt, uiteraard.
r
rainbow_ponyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
MeejheM zei:
just 2 be safe is een labtest het beste, gratis, snel en betrouwbaar.
Klik om te vergroten...
Yup, behalve dat het voordeel van zelf testen juist is dat het sneller is. Tenzij je zelf een laboratorium tot beschikking hebt, uiteraard.
Klik om te vergroten...

Allemaal leuk als je in nederland woont maar in België is een labtest niet zo eenvoudig...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
rainbow_pony zei:
Allemaal leuk als je in nederland woont maar in België is een labtest niet zo eenvoudig...
Klik om te vergroten...

Brussel is de enige plaats. Ik reken op vrienden over die grens die af en toe wat wegbrengen voor mij. Daarom de vraag van de EZ test.

Vind het opmerkelijk dat veel mensen op pillreports, vooral buiten de EU blindelings vertrouwen op deze Tests...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ga ervan uit dat jullie regering op de hoogte is dat er illegale drugs gebruikt worden, en dat de zuiverheid daarvan voor een gebruiker niet echt in te schatten is. net zoals het feit dat zelf testen geen gevaarlijke vervuiling uitsluit.

Om eerlijke gebruikers wat zekerheid en veiligheid te verschaffen tegen overdosering of vervuiling is in nederland een klein netwerk aan testlocaties opgericht. ik weet niet of het in elke stad of regio even goed werkt als hier, maar de mogelijkheid is er in elk geval.

als je daarmee ook maar 1 dode kan voorkomen vind ik het allang de moeite waard. gezien het feit dat het anoniem en gratis is betaald de overheid op de een of andere manier de rekening.

Nederland staat internationaal bekend als ruimdenkend land, wat bepaalde onderwerpen betreft in ieder geval. hiermee bewijzen ze dat.

Mensen zullen toch gaan gebruiken, dan kun je ze toch de mogelijkheid bieden om hun spul vakkundig te testen. daarmee heb je gelijk een vinger op de pols wat er aan drugs gebruikt word, en hoe het met de kwaliteit staat. dat is voor de hulpverlening zeker wat waard.

Ik hoop dat ze bij jullie misschien een voorbeeld eraan kunnen nemen. ik hoor dat er wel 1 of 2 labo's zijn bij jullie. Je zal wel campange moeten voeren waarschijnlijk, als niemand roept antwoord brussel nooit.

Of probeer zelf iets op te zetten, de mass spectrometers(helium ofzo) zullen er bij jullie ook vast staan.

nu nog gratis water op festivals, evenementen en in de horeca.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ze nou in belgie zo ruimdenkend waren dan was dat alweer een stap in de goeie richting. Maar eerlijk, ik zie hier weinig vooruitgang. Alle kwaliteit word door het blauw van
straat weggehaald en de troep blijft over. Als je dan nog wil testen en je woont net op de rand. Word het een reisje naar brussel of kan men rekenen op de EZ test. Maar zoals hier al gezegd vind ik die ook niet betrouwbaar genoeg. Hoop dat ik verandering in dit land nog mag voor me zien :)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je echt testopties wilt, en je bent bereid daar veel tijd in te investeren kun je misschien iets opzetten. zo ingewikkeld hoeft zo'n lab niet te zijn, technisch gezien.

op andere vlakken lijkt het mij moeilijker de boel aan de praat te houden. je werkt met illegale stoffen, zolang je je lab open wilt houden zit je wel tegen kosten aan te kijken en de aanschaf natuurlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."