Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLeugentje drugsgebruik tegen vriendin

Leugentje drugsgebruik tegen vriendin

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
h
hotymotyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik gebruik sinds dit jaar zo'n 3 a 4x per jaar een pilletje op een feest, niet erg veel dus. Laatste keer was ook september.
Ik heb sinds kort een vriendin, maar ik heb tijdens 1 van de eerste dates gezegd dat ik niet gebruik(dat kwam omdat ze mij het indruk gaf dat ze t niet leuk vond). Terwijl ik dat dus wel heb gedaan in het verleden.

Daarna is het eigenlijk niet echt meer te sprake gekomen, op vorige week na. Ik zei dat ik het wel een keer wil proberen en dat vond ze geen probleem, ze zei dat ik het zelf moet weten.
Maar toen ik vroeg wat ze ervan vond als ik t vaker ging proberen als ik het misschien toch wel leuk gaat vinden, maar dat vond ze echt geen chill idee.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, als ik het vertel wordt ze natuurlijk gek. Aan de andere kant kan ik het verzwijgen want ik ben al van plan om na dat ene 'probeerfeestje' te stoppen. Ik zie het dus als laatste keer. Mijn vraag is aan jullie: Wat moet ik doen? Zal ik het eerlijk vertellen met het risico dat het escaleert en dat het uitgaat? of zal ik het zien als een leugentje voor eigen best wil en het in het verleden laten dat zij niet hoeft te weten en gewoon stoppen na dat 'probeerfeestje'?

gr
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kan toch gewoon zeggen dat je het wel eens sporadisch gedaan hebt, maar dat je er eigenlijk geen zin meer in hebt. En dat je huiverig bent om zoiets bij een eerste date te zeggen, omdat het nogal een verkeerd beeld schetst. Heeft zij jouw bijvoorbeeld soms wel haarfijn uitgelegd hoe vaak zij al écht te veel gezopen heeft, en met wat voor gevolgen?

Als je vriendin boos wordt omdat je ooit op verstandige wijze met voldoende pauzes xtc heeft genomen, dan is ze echt een kortzichtige doos. Ik weet niet of je daarop zit te wachten in de rest van de relatie, dan ben ik benieuwd hoe ze op andere 'problemen' reageert. Ik verwacht dan ook niet dat ze erg moeilijk zal doen. :wink:

Gewoon zeggen, beter dat ze het van jou hoort dan van een ander.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tekzor668 zei:
Gewoon eerlijk zijn, als het 1 ding is wat vrouwen haten, dan is het wel liegen...
Klik om te vergroten...


Tekzor668 snapt het! :wink:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gewoon eerlijk zijn, als het 1 ding is wat vrouwen haten, dan is het wel liegen...
h
hotymotyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tekzor668 zei:
Gewoon eerlijk zijn, als het 1 ding is wat vrouwen haten, dan is het wel liegen...
Klik om te vergroten...
Ja dat weet ik, maar ik heb theoretisch gezien al gelogen door te zeggen dat ik nog nooit hebt gebruikt. Ze denkt dan dus dat ik mij anders heb voorgedaan. Daar ben ik bang voor..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dunnetjess33 zei:
Tekzor668 zei:
Gewoon eerlijk zijn, als het 1 ding is wat vrouwen haten, dan is het wel liegen...
Klik om te vergroten...

Tekzor668 snapt het! :wink:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: de nummer 1 vrouwenregel ^^


hotymoty zei:
Ja dat weet ik, maar ik heb theoretisch gezien al gelogen door te zeggen dat ik nog nooit hebt gebruikt. Ze denkt dan dus dat ik mij anders heb voorgedaan. Daar ben ik bang voor..
Klik om te vergroten...

Ja dat probleem heb je nou met liegen... wees gewoon meteen eerlijk vanaf nu met je vriendin. Over je gelogen verleden moet je maar zien uit te praten met haar maar ik zou in de toekomst geen nieuwe leugens maken :wink:
P
PanteLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan mij ook in de beweringen van MeejheM vinden.

Het hele date-gebeuren is naar mijn idee om te kijken of jullie bij elkaar passen. Het experimenteren met middelen heeft een rol gespeeld in je leven (gebaseerd op dat je het speciaal hiervoor op een forum plaatst), ik zou me al niet erg op m'n gemak voelen als je dit niet gewoon openlijk kan bespreken. Natuurlijk moet je er geen stoer verhaal omheen hangen, maar gewoon beschrijven wat je hebt ervaren in je leven en wat je er eruit gehaald hebt moet je naar mijn idee kunnen vertellen.

Bij een relatie hoort bij mij erg dat je je eigen leventje kan leiden en de ervaringen hiervan met je wederhelft kan delen. Naar mijn idee is het dan ook waadevol dat je apart van elkaar soms lekker hard op je bek kan gaan, zonder dat dit direct gevolgen heeft voor de relatie (we zijn immers allemaal mensen die aan het uitvogelen zijn hoe dingen in elkaar steken en hierbij maken we nou eenmaal fouten). Dit hele dynamische vallen-en-opstaan en die bij elkaar zien (en er over ruziën en vooral om lachen) is iets wat een relatie erg leuk maakt en zeker bij je vriendin zou je je hierin bloot moeten kunnen geven.

Zou het gewoon vertellen dus, kijken welke kant het muntje op valt als je je blootgeeft (beter kom je er nu achter dat dit de verkeerde kant is dan later als je al een labrador en 3 kinderen hebt bij wijze van) :wink:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
hoe langer je de schijn ophoudt, hoe erger je de lul bent mocht het uitkomen. en trouwens, respecteer jezelf voortaan, en doe je niet anders voor. een paar keer drugs gebruiken is redelijk normaal, en vrij onschuldig.
h
hotymotyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dankje voor reacties, ik ben eerlijk gezegd best wel bang voor der reactie..
Ze reageert over de kleinste dingen best wel heftig en hard, laat staan dit.
Ik zie der woensdag, ik probeer het dan wel te vertellen. Weet alleen niet hoe, is erg lastig.
Hebben jullie een idee?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik weet niet zeker of het makkelijker is het zelf te delen, of wachten tot het ter sprake komt.
waarschijnlijk valt de reactie bestwel mee als je er zelf mee komt op een gepast moment.

hoe langer je blijft zwijgen(= een beetje liegen/de leugen in stand houden) hoe moeilijker het word om het te vertellen.

als je het zelf verteld, en je keihard afgewezen word heb je een vriendin zonder inlevingsvermogen, en weinig begrip voor een "leugentje om bestwil".

liegen was in eerste instantie geen goed plan, maar ik vind het liegen of verzwijgen in het begin van een relatie niet als halsmisdaad. het feit datje zelf de leugen de wereld uit wilt helpen toont juist karakter.

in het begin van een relatie kun je wat leugens blijven volhouden, maar mocht het serieuzer worden heb je echt niet meer de ruimte daarvoor. afhankelijk van waar je heenwilt met de relatie gaat ook dat een rol spelen.

succes.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je liegt. Dus ze is beter af zonder jou.

Zo moeilijk was 'ie niet.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
:rock:

Exceptional Insight zei:
Je liegt. Dus ze is beter af zonder jou.

Zo moeilijk was 'ie niet.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#13
nou, dan zijn we eruit. opgelost, case closed...

volgende patient!


hier heeft TS toch niks aan. klik gewoon voor je eigen vermaak op voorbeeld in plaats van bevestig...
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit is dus precies de reden dat je tijdens 't daten nooit white lies moet vertellen :tongueout: Anyway, ik zou het alsnog vertellen, want ja, hoe langer je wacht, hoe kutter het voor beiden wordt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."