#1
mijn broer heeft een zoon van 19. Geweldige neef met een goed karakter en hart.
Nou is het zo dat wij (broer en ik) bepaalde dingen niet hebben meegekregen van onze ouders. Zoals uitleg over op jezelf gaan wonen (inschrijven bij de woningbouw) , wat en hoe je allemaal nodig hebt aan verzekeringen, geldkwesties, drugs en alcohol, en weet ik veel wat. Dat klinkt dramatischer dan het is hoor, mijn broer en ik zijn prima terecht gekomen.
neemt niet weg dat er toch wat dingen niet zijn meegegeven en geleerd waar we wat moeite mee hebben gehad. Nou merk ik dat mijn broer een beetje hetzelfde doet als onze ouders. Ik heb mijn neef verteld over inschrijven voor een huis en hem er mee geholpen. Ook qua verzekeringen en dingen over zijn studie, huishouden, koken etc. Omdat mijn broer en zijn (nieuwe) vrouw een beetje de kant op gaan van onze ouders, help ik mijn neef af en toe.
Nu was hij laatst mee winkelen met mij en ik breng het onderwerp drugs ter sprake. Ook daar heeft mijn broer dus niets over verteld.. Nou blijkt dat afgelopen zomer hij met een groepje is gaan stappen naar een feest en daar bleek 1 van zijn vrienden dus xtc mee te hebben. Het werd hem dus aangeboden en gelukkig heeft ie nee gezegd! Vet stoer vind ik! En hij zegt dat hij het niet gaat nemen. Maar ja, dat zei die ook over alcohol en dat tikt ie lekker weg in t weekend. No problemo, meneer is 19. Nu heb ik dus hem in geheim verteld dat ik dus wel af en toe xtc neem. Hij schrok daar een beetje van en vroeg 100 uit over alles. Ik heb hem netjes de "regels" goed verteld over (veilig?) xtc gebruik. En hem met klem gevraagd dat als hij het wél een x wil doen, hij eerst even met mij moet bespreken over hoe en wat. En ook dat hij op internet echt alles kan opzoeken. Maar nu vraag ik mij af of ik niet juist slapende honden heb wakker genaakt? Mijn broer weet het niet want mijn neef en ik hebbben afgesproken dat het tussen ons blijft.
Hij had er niet echt interesse in maar nadat ik het besproken had wel. Op scholen word echt helemaal 0,0 over drugs verteld.
Heb ik er goed aan gedaan dit te bespreken? Of heb ik hem nu juist gestimuleerd? Kijk, xtc gebruik is op zich niet erg maar als ik de keuze zou hebben, heb ik eigenlijk liever dat ie helemaal geen xtc oid gebruikt. Beetje hypocriet misschien maar ja..
Het was/is niet echt mijn taak natuurlijk maar omdat zijn pa t niet doet, vond ik dat ik t maar moest bespreken. Was dit een handig plan..? En kan ik eventueel nog iets doen?
Ik hoop dat het in het juiste forum staat.
Nou is het zo dat wij (broer en ik) bepaalde dingen niet hebben meegekregen van onze ouders. Zoals uitleg over op jezelf gaan wonen (inschrijven bij de woningbouw) , wat en hoe je allemaal nodig hebt aan verzekeringen, geldkwesties, drugs en alcohol, en weet ik veel wat. Dat klinkt dramatischer dan het is hoor, mijn broer en ik zijn prima terecht gekomen.
neemt niet weg dat er toch wat dingen niet zijn meegegeven en geleerd waar we wat moeite mee hebben gehad. Nou merk ik dat mijn broer een beetje hetzelfde doet als onze ouders. Ik heb mijn neef verteld over inschrijven voor een huis en hem er mee geholpen. Ook qua verzekeringen en dingen over zijn studie, huishouden, koken etc. Omdat mijn broer en zijn (nieuwe) vrouw een beetje de kant op gaan van onze ouders, help ik mijn neef af en toe.
Nu was hij laatst mee winkelen met mij en ik breng het onderwerp drugs ter sprake. Ook daar heeft mijn broer dus niets over verteld.. Nou blijkt dat afgelopen zomer hij met een groepje is gaan stappen naar een feest en daar bleek 1 van zijn vrienden dus xtc mee te hebben. Het werd hem dus aangeboden en gelukkig heeft ie nee gezegd! Vet stoer vind ik! En hij zegt dat hij het niet gaat nemen. Maar ja, dat zei die ook over alcohol en dat tikt ie lekker weg in t weekend. No problemo, meneer is 19. Nu heb ik dus hem in geheim verteld dat ik dus wel af en toe xtc neem. Hij schrok daar een beetje van en vroeg 100 uit over alles. Ik heb hem netjes de "regels" goed verteld over (veilig?) xtc gebruik. En hem met klem gevraagd dat als hij het wél een x wil doen, hij eerst even met mij moet bespreken over hoe en wat. En ook dat hij op internet echt alles kan opzoeken. Maar nu vraag ik mij af of ik niet juist slapende honden heb wakker genaakt? Mijn broer weet het niet want mijn neef en ik hebbben afgesproken dat het tussen ons blijft.
Hij had er niet echt interesse in maar nadat ik het besproken had wel. Op scholen word echt helemaal 0,0 over drugs verteld.
Heb ik er goed aan gedaan dit te bespreken? Of heb ik hem nu juist gestimuleerd? Kijk, xtc gebruik is op zich niet erg maar als ik de keuze zou hebben, heb ik eigenlijk liever dat ie helemaal geen xtc oid gebruikt. Beetje hypocriet misschien maar ja..
Het was/is niet echt mijn taak natuurlijk maar omdat zijn pa t niet doet, vond ik dat ik t maar moest bespreken. Was dit een handig plan..? En kan ik eventueel nog iets doen?
Ik hoop dat het in het juiste forum staat.