Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen domme vraag (?) over een grammenweegschaal

Een domme vraag (?) over een grammenweegschaal

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan ook de capsule openbreken en het proberen zo snel mogelijk weg te slikken. Met water ofcourse
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
oortjes zei:
Je kan ook de capsule openbreken en het proberen zo snel mogelijk weg te slikken. Met water ofcourse
Klik om te vergroten...
Maar dan neem je toch gewoon de hele inhoud van de capsule in en kun je dus net zo goed de capsule innemen :confused:
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
oortjes zei:
Je kan ook de capsule openbreken en het proberen zo snel mogelijk weg te slikken. Met water ofcourse
Klik om te vergroten...
Maar dan neem je toch gewoon de hele inhoud van de capsule in en kun je dus net zo goed de capsule innemen :confused:
Klik om te vergroten...

Nvm je snapt niet wat ik bedoel.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
oortjes zei:
Psychedelibee zei:
oortjes zei:
Je kan ook de capsule openbreken en het proberen zo snel mogelijk weg te slikken. Met water ofcourse
Klik om te vergroten...
Maar dan neem je toch gewoon de hele inhoud van de capsule in en kun je dus net zo goed de capsule innemen :confused:
Klik om te vergroten...

Nvm je snapt niet wat ik bedoel.
Klik om te vergroten...
Leg eens uit dan.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
oortjes zei:
Als je de capsule openbreekt dan heb je ongeveer 2 halfjes. dan neem je gewoon 1 vd 2 capsules en die ander zet je rechtop ergens tegenaan ofzo.
Klik om te vergroten...
Klinkt totaal niet precies in ieder geval, dan kun je nog beter op het oog twee hoopjes maken denk ik.

Overigens heb je bij kleine hoeveelheden zoals 20mg ook een grote kans dat alles aan 1 kant van de capsule zit.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Helenas zei:
Je kan beter 2cb pillen kopen dan! Hoef je ook niet te wegen :) wel even testen voor de dosering
Klik om te vergroten...

Misschien een andere x maar ik heb nu al die capsules. En ik weet nog niet hoe 2cb bevalt dus koop ik nog niet bij maar bedankt voor de tip!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Puur nu voor het splitsen van de capsule zou je eventueel de capsule in bijvoorbeeld 10ml vodka kunnen oplossen en dan de helft met een spuitje afmeten.

Ik noem hier vodka aangezien je tweede dosis langer goed blijft dan in water.

Dit is vrij simpel en veilig aangezien je niet met verhoudingen hoeft te gaan rekenen wat je wel moet doen als je grotere hoeveelheden gaat oplossen.
Klik om te vergroten...

Dat klinkt idd wel handig en vrij veilig ja. En dat moet mij nog wel lukken, :wink: . Bedankt!
Maar blijft de alcohol er dan niet in? En lost het heel makkelijk er in op? Ik dacht dat alcohol met 2cb niet slim is. Maar nou zal dat met 10 ml niet zo vaart lopen. En hoe kan ik dan die 2e helft bewaren? In het spuitje in de koelkast?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
oortjes zei:
Als je de capsule openbreekt dan heb je ongeveer 2 halfjes. dan neem je gewoon 1 vd 2 capsules en die ander zet je rechtop ergens tegenaan ofzo.
Klik om te vergroten...

Hiermee werk je weer volledig op het oog, dat lijkt mij ook niet zo precies.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dunnetjess33 zei:
Psychedelibee zei:
Puur nu voor het splitsen van de capsule zou je eventueel de capsule in bijvoorbeeld 10ml vodka kunnen oplossen en dan de helft met een spuitje afmeten.

Ik noem hier vodka aangezien je tweede dosis langer goed blijft dan in water.

Dit is vrij simpel en veilig aangezien je niet met verhoudingen hoeft te gaan rekenen wat je wel moet doen als je grotere hoeveelheden gaat oplossen.
Klik om te vergroten...

Dat klinkt idd wel handig en vrij veilig ja. En dat moet mij nog wel lukken, :wink: . Bedankt!
Maar blijft de alcohol er dan niet in? En lost het heel makkelijk er in op? Ik dacht dat alcohol met 2cb niet slim is. Maar nou zal dat met 10 ml niet zo vaart lopen. En hoe kan ik dan die 2e helft bewaren? In het spuitje in de koelkast?
Klik om te vergroten...
Uiteraard blijft de alcohol er dan in, dat is ook de bedoeling voor de houdbaarheid. Je kan eventueel ook minder ml gebruiken alleen dan wordt het wel steeds preciezer en vergroot je kans op fouten.

Wat je bewaard zou ik bijvoorkeur in een glazen flesje verpakken met iets van een sticker erop dat er 2C-B in zit en wat voor dosering, misschien handig om ook de datum daarbij te zetten. Dat kun je dan gewoon in de koelkast bewaren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Wat je bewaard zou ik bijvoorkeur in een glazen flesje verpakken met iets van een sticker erop dat er 2C-B in zit en wat voor dosering, misschien handig om ook de datum daarbij te zetten. Dat kun je dan gewoon in de koelkast bewaren.
Klik om te vergroten...


Bedankt voor de tips. Heeft de alcohol geen invloed op de werking van de 2cb? En hoelang kan ik het in de koelkast bewaren?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Deze herinnering mag niet verloren gaan.

viewtopic.php?f=21&t=8387&hilit=CODE+RED+%21%21

Past prima bij de vraag ook. Sort of.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Exceptional Insight zei:
Deze herinnering mag niet verloren gaan.

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21 ... RED+%21%21

Past prima bij de vraag ook. Sort of.
Klik om te vergroten...

:openmouth: :openmouth: dat ie het zelf nog leuk vond... als mij dit was gebeurd.. :rolleyes:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
De inkopen alvast gedaan. :grin:

Als deze foto niet mag dan sorry.. :rolleyes:
Bedankt voor de tip Psychedelibee.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Exceptional Insight zei:
Deze herinnering mag niet verloren gaan.

viewtopic.php?f=21&t=8387&hilit=CODE+RED+%21%21

Past prima bij de vraag ook. Sort of.
Klik om te vergroten...
Wel toepasselijk inderdaad :tearsofjoy:
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#15
vet! Succes!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Succes! En veel plezier alvast.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt!
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je de capsule openbreekt dan heb je ongeveer 2 halfjes. dan neem je gewoon 1 vd 2 capsules en die ander zet je rechtop ergens tegenaan ofzo.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ladies and people.
Een rare vraag misschien maar ik zit toch te denken een goede grammenweegschaal te kopen. Wat voor weegschaaltje moet ik dan hebben? Ik wil bv 2cb gaan afwegen dus het moet wel vrij precies. Nou heeft een kennis er eentje te koop maar die is maar tot een minimum van 0.1 gram. Dat lijkt mij te weinig. Beter is tot 0,01 gram denk ik. Ik heb ook nog nooit drugs afgewogen dus noem me misschien een beetje dom maar een rekenwonder ben ik absoluut niet..
Hoe weet je of een weegschaaltje goed en nauwkeurig is? Zeker met 2cb komt dat vrij nauw. En wat is een beetje normale prijs voor een goede? Ze variëren van €14,95 tot wel €200 of meer. Ik wil niet teveel uitgeven maar wil wel een goede. Digitaal ook. En het liefste niet zo een groot ding. Ik betaal nu steeds extra aan mijn "mannetje" om capsules te maken voor mij maar wil het zelf gaan doen. Wie kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt.

Ik hoop dat het in het goede forum staat, zo niet sorry.. :sunglasses:
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb zo'n goedkope, in de meeste gevallen voldoet het. Ik gebruik de mijne vooral voor het maken van bommetjes met MDMA, of om truffels af te wegen (en voor homemade burrito kruidenmix :grin: )

Ik weeg om zeker te zijn soms mijn portie nog een keer extra af, en je kunt het beste met een extra gewichtje erbij wegen zonder te tareren zoals je wellicht al eens op dit forum hebt gelezen, de ervaring leert voor mij dat je dan nauwkeuriger kunt wegen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."