Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen domme vraag (?) over een grammenweegschaal

Een domme vraag (?) over een grammenweegschaal

26 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Wat je bewaard zou ik bijvoorkeur in een glazen flesje verpakken met iets van een sticker erop dat er 2C-B in zit en wat voor dosering, misschien handig om ook de datum daarbij te zetten. Dat kun je dan gewoon in de koelkast bewaren.
Klik om te vergroten...


Bedankt voor de tips. Heeft de alcohol geen invloed op de werking van de 2cb? En hoelang kan ik het in de koelkast bewaren?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deze herinnering mag niet verloren gaan.

viewtopic.php?f=21&t=8387&hilit=CODE+RED+%21%21

Past prima bij de vraag ook. Sort of.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
Deze herinnering mag niet verloren gaan.

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21 ... RED+%21%21

Past prima bij de vraag ook. Sort of.
Klik om te vergroten...

:openmouth: :openmouth: dat ie het zelf nog leuk vond... als mij dit was gebeurd.. :rolleyes:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
De inkopen alvast gedaan. :grin:

Als deze foto niet mag dan sorry.. :rolleyes:
Bedankt voor de tip Psychedelibee.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Exceptional Insight zei:
Deze herinnering mag niet verloren gaan.

viewtopic.php?f=21&t=8387&hilit=CODE+RED+%21%21

Past prima bij de vraag ook. Sort of.
Klik om te vergroten...
Wel toepasselijk inderdaad :tearsofjoy:
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#7
vet! Succes!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Succes! En veel plezier alvast.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je de capsule openbreekt dan heb je ongeveer 2 halfjes. dan neem je gewoon 1 vd 2 capsules en die ander zet je rechtop ergens tegenaan ofzo.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ladies and people.
Een rare vraag misschien maar ik zit toch te denken een goede grammenweegschaal te kopen. Wat voor weegschaaltje moet ik dan hebben? Ik wil bv 2cb gaan afwegen dus het moet wel vrij precies. Nou heeft een kennis er eentje te koop maar die is maar tot een minimum van 0.1 gram. Dat lijkt mij te weinig. Beter is tot 0,01 gram denk ik. Ik heb ook nog nooit drugs afgewogen dus noem me misschien een beetje dom maar een rekenwonder ben ik absoluut niet..
Hoe weet je of een weegschaaltje goed en nauwkeurig is? Zeker met 2cb komt dat vrij nauw. En wat is een beetje normale prijs voor een goede? Ze variëren van €14,95 tot wel €200 of meer. Ik wil niet teveel uitgeven maar wil wel een goede. Digitaal ook. En het liefste niet zo een groot ding. Ik betaal nu steeds extra aan mijn "mannetje" om capsules te maken voor mij maar wil het zelf gaan doen. Wie kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt.

Ik hoop dat het in het goede forum staat, zo niet sorry.. :sunglasses:
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb zo'n goedkope, in de meeste gevallen voldoet het. Ik gebruik de mijne vooral voor het maken van bommetjes met MDMA, of om truffels af te wegen (en voor homemade burrito kruidenmix :grin: )

Ik weeg om zeker te zijn soms mijn portie nog een keer extra af, en je kunt het beste met een extra gewichtje erbij wegen zonder te tareren zoals je wellicht al eens op dit forum hebt gelezen, de ervaring leert voor mij dat je dan nauwkeuriger kunt wegen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
In wat voor fysieke winkel kun je een weegschaal kopen die ook 0,01 gr af kan wegen? Mediamarkt, blokker, postwinkel verkoopt maar vanaf 0,05 gr.
H
HoMaar!Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Blijf je mannetje aub extra betalen voor het maken van capsules.
Of koop juist 2cb pillen.
Want je hebt juist een 0,001g weegschaal nodig. En deze blijven een crime om milligrammen 2cb etc. af te wegen.
Niet goed zijn in rekenen helpt hier zeker niet bij en kan potentieel gevaarlijk zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
HoMaar! zei:
Blijf je mannetje aub extra betalen voor het maken van capsules.
Of koop juist 2cb pillen.
Want je hebt juist een 0,001g weegschaal nodig. En deze blijven een crime om milligrammen 2cb etc. af te wegen.
Niet goed zijn in rekenen helpt hier zeker niet bij en kan potentieel gevaarlijk zijn.
Klik om te vergroten...
Ik sluit me hier wel bij aan. Je hebt er een nodig op de milligram nauwkeurig. 1000mg is een gram, dus heb je er een nodig van 1/1000 = 0,001g.

Maar dan geldt nog steeds dat je voor iets als 2C-B heel nauwkeurig moet werken en weten dat alles onder de 20mg niet heel nauwkeurig is op zo'n weegschaaltje. Uiteraard kun je dat allemaal oplossen door er al iets van gewicht op te leggen of het op te lossen in water bijvoorbeeld. Maar heel goed en precies kunnen rekenen is wel een vereiste dan.

Klinkt misschien lullig, maar als je zelf niet kan bedenken of uitzoeken dat je er een van 0,001g nodig hebt dan moet je er eigenlijk niet aan beginnen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klinkt helemaal niet lullig hoor. Ik vraag het hier omdat ik er niets van weet en velen van jullie wel.
Daarom is er DF, om info in te winnen. Dan laat ik t liever over aan 'mijn mannetje' idd, veel veiliger dan. Ik ben idd een taalwonder en geen rekenwonder. Bedankt voor t advies! :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het jammere is alleen dat je altijd een minimum van iets moet kopen bij hem. Ik word al gematst af en toe daarmee maar bv 1 capsule splitsen voor mij is onmogelijk omdat hij ver weg woont en hij der niet op zit te wachten dat ik voor 1 capsule splitsen oid langs kom. Ik wil namelijk 1 capsule 2cb toch opsplitsen in 2 capsules. Ik heb bedacht dat ik toch voor een lagere dosis wil gaan de 1e keer. Maar omdat 2cb zo nauw komt lijkt mij op t oog splitsen niet echt handig. Natuurlijk heb ik dan wel een lagere dosis maar ik wil ook weten hoeveel mg ik neem. Zodat ik andere keren daar op aan kan passen eventueel. Maar als het idd zo lastig is zelf te wegen (en zeker voor mij als anti rekenwonder) dan moet ik wat anders bedenken.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je kan beter 2cb pillen kopen dan! Hoef je ook niet te wegen :) wel even testen voor de dosering
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Puur nu voor het splitsen van de capsule zou je eventueel de capsule in bijvoorbeeld 10ml vodka kunnen oplossen en dan de helft met een spuitje afmeten.

Ik noem hier vodka aangezien je tweede dosis langer goed blijft dan in water.

Dit is vrij simpel en veilig aangezien je niet met verhoudingen hoeft te gaan rekenen wat je wel moet doen als je grotere hoeveelheden gaat oplossen.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je kan ook de capsule openbreken en het proberen zo snel mogelijk weg te slikken. Met water ofcourse
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
oortjes zei:
Je kan ook de capsule openbreken en het proberen zo snel mogelijk weg te slikken. Met water ofcourse
Klik om te vergroten...
Maar dan neem je toch gewoon de hele inhoud van de capsule in en kun je dus net zo goed de capsule innemen :confused:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."