Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAantoonbaarheid of je onder invloed achter stuur zit

Aantoonbaarheid of je onder invloed achter stuur zit

31 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste,

Ik ben gisteren tegengehouden bij een algemene controle en moest een speekseltest doen doe positief testte om speed en wiet. Vervolgens mee gemoeten voor bloed te laten trekken.
Ik heb gezegd dat dit van de dag ervoor is, maar had eigelijk net gesmoord. Ogen zagen nog wel mooi wit en ik kon perfect normaal doen door de speed.
Nu is men vraag; kunnen ze met zo'n bloedtest aantonen dat je op dat moment onder invloed was? Of enkel dat je de afgelopen x aantal uur drugs hebt gebruikt?

Groetjes
Soe
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Soe zei:
Beste,

Ik ben gisteren tegengehouden bij een algemene controle en moest een speekseltest doen doe positief testte om speed en wiet. Vervolgens mee gemoeten voor bloed te laten trekken.
Ik heb gezegd dat dit van de dag ervoor is, maar had eigelijk net gesmoord. Ogen zagen nog wel mooi wit en ik kon perfect normaal doen door de speed.
Nu is men vraag; kunnen ze met zo'n bloedtest aantonen dat je op dat moment onder invloed was? Of enkel dat je de afgelopen x aantal uur drugs hebt gebruikt?

Groetjes
Soe
Klik om te vergroten...

Dus je neemt speed en wiet en gaat dan aan het verkeer deelnemen? :confused:

Mij is ooit verteld dat je na uppers zoals speed, coke, mdma minimaal 24 uur niet mag rijden. Ik houd mij daar wel aan.

Oja en edit: je hebt net je hele zooi terug na een dikke straf en nu doe je het weer? Beetje hardleers misschien..? Als het aan mij lag kreeg jij je rijbewijs nooit meer terug.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja dat kunnen ze aantonen door de afbraakstoffen en de hoeveelheid ervan
En de halveringswaarde
Oftewel eerlijkheid was beter want nu heb je je vast gelult

En btw maakt geen fuck uit zodra je positief test is het dus nog werkzaam en mag je niet rijden
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Soe zei:
Nu is men vraag; kunnen ze met zo'n bloedtest aantonen dat je op dat moment onder invloed was? Of enkel dat je de afgelopen x aantal uur drugs hebt gebruikt?
Klik om te vergroten...
Wat ze er mee kunnen aantonen is toch niet relevant, wat relevant is waar je voor gestraft zal worden. Als ze aantonen dat het in je bloed zit en dat is strafbaar dan doet het er niet meer toe of je het net gebruikt hebt of een dag eerder.

Verder is het natuurlijk gewoon dom en onverantwoord om onder invloed achter het stuur te kruipen, daar zul je dan de consequenties van moeten dragen.
S
SoeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Soe zei:
Nu is men vraag; kunnen ze met zo'n bloedtest aantonen dat je op dat moment onder invloed was? Of enkel dat je de afgelopen x aantal uur drugs hebt gebruikt?
Klik om te vergroten...
Wat ze er mee kunnen aantonen is toch niet relevant, wat relevant is waar je voor gestraft zal worden. Als ze aantonen dat het in je bloed zit en dat is strafbaar dan doet het er niet meer toe of je het net gebruikt hebt of een dag eerder.

Verder is het natuurlijk gewoon dom en onverantwoord om onder invloed achter het stuur te kruipen, daar zul je dan de consequenties van moeten dragen.
Klik om te vergroten...

Ja tuurlijk maar dan kan je jezelf nog een beetje van den domme houden en zeggen dat je dat niet wist.
Maar mijn waardes zullen nu wel hoger liggen veronderstel ik?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Uiteraard liggen je waardes hoger als je het net gebruikt hebt ten opzichte van de dag ervoor gebruikt. Maar er speelt natuurlijk ook nog mee hoe frequent je gebruikt bijvoorbeeld. Maar hoe recenter je gebruikt hebt hoe groter de kans dat je over de treshold heen gaat natuurlijk.
S
SoeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psychedelibee zei:
Uiteraard liggen je waardes hoger als je het net gebruikt hebt ten opzichte van de dag ervoor gebruikt. Maar er speelt natuurlijk ook nog mee hoe frequent je gebruikt bijvoorbeeld. Maar hoe recenter je gebruikt hebt hoe groter de kans dat je over de treshold heen gaat natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Okee, vriendelijk bedankt voor je reactie Psychedelibee !
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat vind je er zelf van dat je onder invloed rijdt? Heb je er spijt van? Of doe je het morgen weer?
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je vraag was niet aan mij
Maar wil hem graag vanuit mezelf beantwoorden
Ik ben dus ook zo stom geweest
Heb meteen schuld bekent alle kosten vergoed
En ik heb vreselijke spijt en ben echt een domme LUL geweest
En ik doe het nooit meer
Beter gewoon een taxi bellen
S
SoeLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
Wat vind je er zelf van dat je onder invloed rijdt? Heb je er spijt van? Of doe je het morgen weer?
Klik om te vergroten...

Heel eerlijk vind ik van mezelf dat ik dit op verantwoorde manier heb gedaan.
Ik rijd braaf de maximum snelheid, men hele focus ligt op de weg, ik ben hoffelijk en laat iedereen voor, ook als ik voorrang heb. Dus ZO'N ONVERANTWOORDE KLOOT voel ik mezelf niet. Klopt dat wiet en alcohol je reactiesnelheid verminderen, maar speed zorgt voor een hogere reactiesnelheid.
Schilder me dus niet af als een kale gabber met een getunede auto die na 10 lijnen gaat driften of straatracen. Ik volg een hoge studie en ben capabel om mild en bescheiden gebruik te combineren met veilig verkeer.
Of ik spijt heb? Uiteraard, maar dat is omwille van de straf en niet percé om mijn daad.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Soe zei:
SmartieAndMe zei:
Wat vind je er zelf van dat je onder invloed rijdt? Heb je er spijt van? Of doe je het morgen weer?
Klik om te vergroten...

Heel eerlijk vind ik van mezelf dat ik dit op verantwoorde manier heb gedaan.
Ik rijd braaf de maximum snelheid, men hele focus ligt op de weg, ik ben hoffelijk en laat iedereen voor, ook als ik voorrang heb. Dus ZO'N ONVERANTWOORDE KLOOT voel ik mezelf niet. Klopt dat wiet en alcohol je reactiesnelheid verminderen, maar speed zorgt voor een hogere reactiesnelheid.
Schilder me dus niet af als een kale gabber met een getunede auto die na 10 lijnen gaat driften of straatracen. Ik volg een hoge studie en ben capabel om mild en bescheiden gebruik te combineren met veilig verkeer.
Of ik spijt heb? Uiteraard, maar dat is omwille van de straf en niet percé om mijn daad.
Klik om te vergroten...

Dikke vette BULLSHIT!

Volgende keer doe je het dus gewoon weer. :angry:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoop niet voor je dat je de zwaardere maatregel krijgt en een keuring etc
Met zoon verklaring ben je hem heel veel jaren kwijt
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind het goed dat je in ieder geval bewust van je gedrag bent, om maar even te beginnen met een compliment. Je denkt wel na over of het verantwoord is of niet en dat is in ieder geval iets.

Dat gezegd hebbende, vind ik het persoonlijk belachelijk dat je onder invloed rijdt. Wiet verlaagt aantoonbaar je reactiesnelheid. Die ene seconde kan het verschil maken tussen op tijd remmen, of een peuter doodrijden. Natuurlijk zijn er mensen die met 10 lijnen op gaan driften, maar dat er ergere gevallen bekend zijn praat je gedrag niet goed. Dat is een drogreden die je jezelf voorhoudt om je niet schuldig te hoeven voelen.

Het feit dat je een hogere studie volgt zegt hier niks over. Sterker nog, dan zou je de feiten moeten begrijpen in plaats van negeren.

Ik irriteer me trouwens mateloos aan mensen die voorrang hebben maar daar vervolgens geen gebruik van maken, daarmee hinder je de doorstroming en creëer je verwarring. Maar dat is weer een heel ander verhaal :wink:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
SmartieAndMe zei:
Ik irriteer me trouwens mateloos aan mensen die voorrang hebben maar daar vervolgens geen gebruik van maken, daarmee hinder je de doorstroming en creëer je verwarring. Maar dat is weer een heel ander verhaal :wink:
Klik om te vergroten...
Dit wou ik ook zeggen. Fucking irritant.
s
stomme eendLid
01-01-2024, 00:00
#15
SmartieAndMe zei:
Ik irriteer me trouwens mateloos aan mensen die voorrang hebben maar daar vervolgens geen gebruik van maken, daarmee hinder je de doorstroming en creëer je verwarring. Maar dat is weer een heel ander verhaal
Klik om te vergroten...
Ik vind dat eigenlijk helemaal geen ander verhaal. Als je wilt bewijzen dat je prima onder invloed kunt rijden door te zeggen dat je ook voorrang verleent als je zelf voorrang hebt, dan haal je meteen je hele verhaal onderuit. Want nee: iedereen vrolijk voorrang geven, maakt je zeker geen prima verkeersdeelnemer.

Soe, heel erg jammer dat je onder invloed in de auto bent gestapt. Nog veel jammerder ( oh bestond die overtreffende trap maar) is dat uit je reactie blijkt dat je het de volgende keer gewoon weer gaat doen omdat je blijkbaar echt denkt dat je dan prima kunt rijden... :smilingimp:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
SmartieAndMe zei:
Ik irriteer me trouwens mateloos aan mensen die voorrang hebben maar daar vervolgens geen gebruik van maken, daarmee hinder je de doorstroming en creëer je verwarring. Maar dat is weer een heel ander verhaal :wink:
Klik om te vergroten...
Nou inderdaad! Gisteren ook weer zo'n kerel die midden op de rotonde stil gaat staan met z'n auto om mij (op de fiets) voor te laten gaan. Goede bedoelingen, dat snap ik wel. Maar stront irritant voor eventueel verkeer achter hem en zelfs gevaarlijk. Bovendien help je mij er echt niet mee, ik wacht wel even.

En dit zie ik meer en meer gebeuren en ik ben geregeld ook die auto die achter zo iemand met schrik stil komt te staan midden op de rotonde. :angry: Mensen, hou hier mee op!! Er zijn niet voor niets verkeersregels opgesteld.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
SmartieAndMe zei:
Ik irriteer me trouwens mateloos aan mensen die voorrang hebben maar daar vervolgens geen gebruik van maken, daarmee hinder je de doorstroming en creëer je verwarring. Maar dat is weer een heel ander verhaal :wink:
Klik om te vergroten...
Nou inderdaad! Gisteren ook weer zo'n kerel die midden op de rotonde stil gaat staan met z'n auto om mij (op de fiets) voor te laten gaan. Goede bedoelingen, dat snap ik wel. Maar stront irritant voor eventueel verkeer achter hem en zelfs gevaarlijk. Bovendien help je mij er echt niet mee, ik wacht wel even.

En dit zie ik meer en meer gebeuren en ik ben geregeld ook die auto die achter zo iemand met schrik stil komt te staan midden op de rotonde. :angry: Mensen, hou hier mee op!! Er zijn niet voor niets verkeersregels opgesteld.
Klik om te vergroten...

Of ze tiefen m er zo voor als ze van links komen! Omdat ze een dikkere bak hebben en denken dat ze mijn kleine tuutje wel kunnen hebben..
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
En dit zie ik meer en meer gebeuren en ik ben geregeld ook die auto die achter zo iemand met schrik stil komt te staan midden op de rotonde. :angry: Mensen, hou hier mee op!! Er zijn niet voor niets verkeersregels opgesteld.
Klik om te vergroten...
Hou je 'm nog zen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het verkeer is 1 van m'n grootste uitdagingen om m'n zen te behouden. :P Gelukkig is de frustratie daar altijd wel oppervlakkig en zo weer weg.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Het verkeer is 1 van m'n grootste uitdagingen om m'n zen te behouden. :P Gelukkig is de frustratie daar altijd wel oppervlakkig en zo weer weg.
Klik om te vergroten...
Gelukkig maar! Jij bent het rustpunt van dit forum hè.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."