Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGewoonte geworden

Gewoonte geworden

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
l
lotus420Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi allen,

Ik ga vaak naar festivals in de zomer. Vorig jaar voor het eerst drugs gebruikt op een festival en heb dit sindsdien op elk festival waar ik ben geweest gedaan (hierdoor soms ook de 3maanden regel overtreden). Nu begint het festivalseizoen weer en ga in juli naar m'n eerste festival. Ik betrap mezelf erop dat steeds als ik aan dit festival denk ook meteen aan drugs denk. Dit is niet per sé een drugsfestival (als in; stopt 11 uur, ook andere muziek dan techno). (met drugs bedoel ik in dit geval serotoninedrugs als mdma en 4fa)

Zijn er mensen die dit herkennen? Dat een festival en drugs niet meer los van elkaar te denken zijn? Hoe ga je hiermee om als de verleiding te groot wordt op of voor het festival?



p.s. neem een shotje elke keer dat je het woord festival leest
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik aan trein denk zie ik een paar uur extra slaap. Als het flink waait denk ik aan een dagje windsurfen, en als ik een paar wandelschoenen zie staan denk ik aan een rondje wandelen.

Serieusly tho, denken en associaties maken is zo'n beetje de manier waarop wij mensen denken. En voor je gedachten hoef je je echt niet te schamen. Het gaat erom wat je met je gedachten doet.

Als je niet teveel drugs gebruikt, dan is er toch niets mis met die gedachtegang? Zelfs als je wel teveel drugs gebruikt, is er ook niets mis met deze gedachtegang, maar misschien wel de manier waarop je met deze gedachte omgaat.
d
dewildeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat dit voor veel mensen eigenlijk wel opgaat. Een hoop van mijn vrienden zeggen ook steevast geen drugs 'nodig' te hebben op een festival, maar tegelijkertijd heeft iedereen wel altijd e.e.a. op zak (en komt het ook uit die zakken).
Voor mij geldt hetzelfde overigens. Na mijn eerste feestje met wat op, miste ik de keer erna toch iets toen ik het nuchter probeerde. Het was een leuk feestje, dat wel, maar in m'n achterhoofd wist ik dat ik het leuker kon maken.

Op zich denk ik niet dat het een probleem is als je op elk feestje drugs wil gebruiken, zolang je je maar enigszins aan de pauzes houdt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb dat ook wel een beetje hoor, ik gok wel meerdere. Het is niet voor mij nr1 de drugs en ben ook al nuchter geweest op een festival en ook met alleen alcohol. Dat kan ik goed en gaat ook prima. Ik vermaak mij echt goed en geniet van het feestje. Wel moet ik zeggen dat de festivals MET drugs wel mijn leukste waren. Ik kan dus goed zonder op een festival maar vind met leuker.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben zat...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
PsyTekZ zei:
Ik ben zat...
Klik om te vergroten...

Zat van wat?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Met Fool eens. Ik denk bij bankhangen in het weekend aan blowen en bij festivals denk ik ook aan drugs. Betekent niet dat ik altijd blow als ik op de bank hang in het weekend of dat ik altijd drugs doe op een festival. Als je 't op die momenten (daar komtie) ook leuk kan hebben zonder, is dat toch geen probleem? Al maakt drugs zo'n situatie soms inderdaad wel net een beetje leuker :wink: Maar hey je kan niet alles hebben.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dunnetjess33 zei:
Zat van wat?
Klik om te vergroten...

Shotjes nemen elke keer festival voorkomt :lolol:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekZ zei:
Shotjes nemen elke keer festival voorkomt :lolol:
Klik om te vergroten...

Ooowww hahahaha! Het kwartje valt! Wacht ff, ik help je ff op weg: festival, festival, festival, festival, festival, festival... En NOG een festival..
Proost Psy.... :lolol:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dunnetjess33 zei:
Het kwartje valt!
Klik om te vergroten...
Dus PsyTekZ is lam van de shotjes en jij bent wappie van het kwartje dat je genomen hebt? :xtc:

Ikzelf denk ook bij feesten en festivals aan drugs, gebruik ook elk feest of festival wel drugs eigenlijk. Ik ga gelukkig tegenwoordig nog maar naar een handjevol festivals per jaar dus dat scheelt. Verder heb ik een breed arsenaal aan verschillende drugs die ik graag op een festival doe, waardoor ik nooit in de problemen hoef te komen met over het overtreden van de 3 maanden regel. Ik bedenk dus wel bij een festival of ik weer een serotonine slurper (MDMA, 6-APB, 4-FA, etc) kan gebruiken of dat ik beter even iets anders kan nemen zoals bijvoorbeeld speed, 2C-B, keta, etc.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psychedelibee zei:
Dus PsyTekZ is lam van de shotjes en jij bent wappie van het kwartje dat je genomen hebt? :xtc:

Ikzelf denk ook bij feesten en festivals aan drugs, gebruik ook elk feest of festival wel drugs eigenlijk. Ik ga gelukkig tegenwoordig nog maar naar een handjevol festivals per jaar dus dat scheelt. Verder heb ik een breed arsenaal aan verschillende drugs die ik graag op een festival doe, waardoor ik nooit in de problemen hoef te komen met over het overtreden van de 3 maanden regel. Ik bedenk dus wel bij een festival of ik weer een serotonine slurper (MDMA, 6-APB, 4-FA, etc) kan gebruiken of dat ik beter even iets anders kan nemen zoals bijvoorbeeld speed, 2C-B, keta, etc.
Klik om te vergroten...

Even een praktische vraag:
Hou je dit ook echt bij in een agenda bvb
Of op geheugen met een uitgestippelt festival. Seizoen
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Liefhebbertje zei:
Even een praktische vraag:
Hou je dit ook echt bij in een agenda bvb
Of op geheugen met een uitgestippelt festival. Seizoen
Klik om te vergroten...
Ik houd een drugs dagboek bij ja. Caffeine en nicotine zet ik daar niet in, maar alle andere dingen wel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Dus PsyTekZ is lam van de shotjes en jij bent wappie van het kwartje dat je genomen hebt? :xtc:
etc.
Klik om te vergroten...

Hahahaha deze zie ik nu ook pas. Was een ongemerkte grap :lolol:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."