Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugs passen het beste bij mijn omschrijving?

Welke drugs passen het beste bij mijn omschrijving?

22 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
Beginner0387Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ongeveer een half jaar geleden ben ik begonnen met het gebruik van XTC.. (die eerste keer... WOW). Sindsdien heb ik het ongeveer twee keer gebruikt met pauzes van +- 2-3 maanden ertussen. Ik gebruik alleen op grote (hardstyle) feesten/festivals. Over een paar maanden begint het festivalseizoen en wil ik toch wel zeker eens per 1-1,5 maand naar een festival gaan. Ik vind de love-feeling van XTC perfect en kan me ook wel aan de pauzes houden. Als ik eens per 1-1,5 maand ga wil ik om het festival XTC gebruiken, maar de andere festivals als ik dan geen XTC gebruik wil ik wat anders (Proberen). Hieraan heb ik een paar eisen: 1) Liever niet snuiven.. heb gewoon te veel mensen verslaafd zien raken doordat ze begonnen met snuiven. Vrienden hebben mij ook verteld dat het met bommetjes/capsules/pillen véél minder snel het geval is. 2) Het moet energie geven (het liefst dus een upper). 3) Heb het liefst dat het niet goed zichtbaar is zoals bij XTC wel het geval is. 4) Ik wil er wel van kunnen slapen als ik thuis kom.

Ik heb me enigszins verdiept in speed en dat leek me perfect, maar ik las dat ondanks je bijvoorbeeld 1 uur smiddags een capsule/bommetje neemt je de hele nacht niet kunt slapen. Ook weet ik dat het waarschijnlijk iets moet zijn wat op dopamine werkt, want XTC werkt op serotine.

Welke drugs past het best bij mijn "eisen" in jullie ogen? Bij voorbaat dank.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hey daar

zeer verstandig om die 2 a 3 maanden regel meteen toe te passen, op die manier kan je blijven genieten van je MDMA.

snuiven of slikken, voor mij maakt het niet uit. maar voor veel mensen is snuiven een stap verder dan iets slikken. of je al dan niet verslaafd raakt ligt aan veel verschillende aspecten, maar ik denk dat het vooral aan je eigen verslavingsgevoeligheid ligt en of je een beetje zelfdiscipline hebt.

wat betreft speed, ligt vooral aan de hoeveelheid. van een beetje speed begin in de avond kan ik nog wel slapen maar als ik om 1 uur in de middag een bommetje drop van 1 gram dan zie ik het de volgende dag wel weer licht worden.

dan je vraag, van veel drugs krijg je energie. Speed geeft toch wel de meeste energie en werkt behoorlijk lang. ook coke is stimulerend maar duur en werkt vrij kort. zelfs psychedelica zijn stimulerend, LSD en ook wel Paddo's (bij mij althans wel) maar daar moet je toch wel flinke ervaring mee hebben om daar op een feest mee te komen aanzetten.

zelf lijkt me speed na MDMA de meest logische stap, en als je dan niet te veel pakt en niet te laat dan kan je wellicht nog wat slapen. of je haalt wat benzo's in huis die je kunnen helpen om in slaap te komen na speedgebruik.

nou, alvast veel plezier op die hardstyle-feesten.
B
Beginner0387Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mocht ik speed uit willen proberen, hoeveel heb ik dan de eerste keer nodig? Niet alleen een beetje energie, maar ik wil me natuurlijk ook goed voelen :). Ik weet dat je via de neus minder nodig hebt dan via de maag.
B
Beginner0387Lid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
hey daar

zeer verstandig om die 2 a 3 maanden regel meteen toe te passen, op die manier kan je blijven genieten van je MDMA.

snuiven of slikken, voor mij maakt het niet uit. maar voor veel mensen is snuiven een stap verder dan iets slikken. of je al dan niet verslaafd raakt ligt aan veel verschillende aspecten, maar ik denk dat het vooral aan je eigen verslavingsgevoeligheid ligt en of je een beetje zelfdiscipline hebt.

wat betreft speed, ligt vooral aan de hoeveelheid. van een beetje speed begin in de avond kan ik nog wel slapen maar als ik om 1 uur in de middag een bommetje drop van 1 gram dan zie ik het de volgende dag wel weer licht worden.

dan je vraag, van veel drugs krijg je energie. Speed geeft toch wel de meeste energie en werkt behoorlijk lang. ook coke is stimulerend maar duur en werkt vrij kort. zelfs psychedelica zijn stimulerend, LSD en ook wel Paddo's (bij mij althans wel) maar daar moet je toch wel flinke ervaring mee hebben om daar op een feest mee te komen aanzetten.

zelf lijkt me speed na MDMA de meest logische stap, en als je dan niet te veel pakt en niet te laat dan kan je wellicht nog wat slapen. of je haalt wat benzo's in huis die je kunnen helpen om in slaap te komen na speedgebruik.

nou, alvast veel plezier op die hardstyle-feesten.
Klik om te vergroten...

MDMA werkt toch -net als XTC- op serotine en daarom zal ik dat toch niet tijdens mn pauzes van de XTC mogen gebruiken?
Van welke hoeveelheid speed in een bommetje of capsule zou je snachts om een uur of 3-4 snachts kunnen slapen als je het om 1 uur smiddags inneemt, maar dan wel een goed gevoel hebt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ehh,

MDMA en XTC is hetzelfde. alleen noemen ze het in pilvorm meestal XTC en in kristalvorm MDMA.

over de hoeveelheid speed kan beter iemand anders adviseren, ik heb ADD, en bij mij werkt het iets anders en heb wat meer nodig om hetzelfde effect te krijgen als een niet ADD-er.

verder mak ik mijzelf nooit druk over al dan niet slapen. nog sterker, ik blijf liever wakker dan dat ik slecht slaap.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou dan voor 4-FA of speed gaan?

Maar je eis van willen slapen als je thuis komt is wel 'n dingetje. Speed lijkt mij gewoon de allerbeste optie op voor te gaan. Dat niet slapen hoort in mijn ogen wel 'n beetje bij uppers.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
4-FA lijkt me niet verstandig aangezien dat dezelfde soort drug is als XTC die dus ook je serotoninevoorraad uitput. TS zoekt juist iets totaal anders.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
4-FA lijkt me niet verstandig aangezien dat dezelfde soort drug is als XTC die dus ook je serotoninevoorraad uitput. TS zoekt juist iets totaal anders.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, die pauze voor XTC geld net zo goed voor 4-FA.

Speed zal je het gewenste effect gaan geven, maar slapen erna wordt waarschijnlijk lastig. Zeker bij speed slikken werkt het echt nog veel langer door dan wanneer je het snuift.
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil 6apb (capsule) adviseren maar die staat er juist om bekend dat je dan niet kan slapen, en dit kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Misschien een lage dosering anders proberen? Je wordt er niet zo vaag van, maar wel heel energiek, alles gaat ook wat geleidelijker, het is mijn absolute favoriet op feestjes (sinds 2013). Als je naar defqon gaat adviseer ik na 18.00 geen 6apb meer op de zaterdag. En misschien een joint erna om in slaap te vallen? (thuis of camping)
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat maakte ik niet op uit zijn 4 eisen? Maar misschien dat ik ergens overheen gelezen heb.

Edit, voor mijn gevoel put 6apb juist totaal niet mn serotonine uit, heb er nog nooit dezelfde dip van gehad als op X, en denk dat ik de 50x inmiddels gepasseerd ben, dan spreek ik natuurlijk alleen voor mezelf.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Auraz zei:
Ik wil 6apb (capsule) adviseren maar die staat er juist om bekend dat je dan niet kan slapen, en dit kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Misschien een lage dosering anders proberen? Je wordt er niet zo vaag van, maar wel heel energiek, alles gaat ook wat geleidelijker, het is mijn absolute favoriet op feestjes (sinds 2013). Als je naar defqon gaat adviseer ik na 18.00 geen 6apb meer op de zaterdag. En misschien een joint erna om in slaap te vallen? (thuis of camping)
Klik om te vergroten...
De TS zoekt iets wat niet op serotonine werkt, dus 6-APB is geen optie...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Auraz zei:
Dat maakte ik niet op uit zijn 4 eisen? Maar misschien dat ik ergens overheen gelezen heb.
Klik om te vergroten...
Het stond niet tussen zijn 4 vragen, maar daarna:
Beginner0387 zei:
Ook weet ik dat het waarschijnlijk iets moet zijn wat op dopamine werkt, want XTC werkt op serotine.
Klik om te vergroten...

Auraz zei:
Edit, voor mijn gevoel put 6apb juist totaal niet mn serotonine uit, heb er nog nooit dezelfde dip van gehad als op X, en denk dat ik de 50x inmiddels gepasseerd ben, dan spreek ik natuurlijk alleen voor mezelf.
Klik om te vergroten...
6-APB werkt op vrijwel exact dezelfde manier in de hersenen als XTC, het geeft serotonine vrij. Dat 6-APB dit wat rustiger doet klopt, maar het eindresultaat is vrijwel hetzelfde. Het kan ook best dat je van 6-APB een mindere kater hebt dan van XTC, maar ze hebben nog steeds een vergelijkbare schadelijkheid voor je hersenen. En de pauze tussen XTC gebruik van 3 maanden geldt net zo goed voor 6-APB, als je het enigzins verstandig wilt doen moet je dus 3 maanden tussen gebruik houden (of dat nou XTC of 6-APB is).
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thanks voor het advies, de fase van onverstandig doen ben ik gelukkig al voorbij, maar erop terugkijkend, blij dat ik hem heb gehad, omdat het me zoveel heeft geleerd en gemaakt tot de persoon wie ik nu ben. Ik waardeer je moeite om het nog even toe te lichten.

Edit, dat over waar jij me op quote over wat hij zocht en niet zocht, was hij zelf vanuit zijn kant in zijn bericht niet zeker van, 'waarschijnlijk' geeft hij aan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Amfetamine via orale inname lijkt me toch de beste optie.

Alleen ja, dat slapen is dan 'n probleempje. Maar dat hoort toch wel 'n beetje bij uppers.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hmm dat verschilt en ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Zo was ik jaren terug met een vriend op een festival. En hij ging werkelijk uit zijn dak op poppers! Stond te springen als een waanzinnige in de tent, en ik had alleen maar zoiets van helpppp ik moet liggen :anguished:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Auraz zei:
Edit, dat over waar jij me op quote over wat hij zocht en niet zocht, was hij zelf vanuit zijn kant in zijn bericht niet zeker van, 'waarschijnlijk' geeft hij aan.
Klik om te vergroten...
Nouja als je het hele bericht leest kun je tussen de regels door duidelijk opmaken dat hij niet vaker dan eens per 2 a 3 maanden xtc (of iets vergelijkbaars) wilt nemen en op zoek is naar een drug voor daar tussenin. Dan ligt het voor de hand dat 6-APB dus geen optie is voor de keren tussen de xtc in.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lieve psychedelibee, volgens mij verwarren wij een topic, kan dat ?
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee, iets wat voor de hand ligt hoeft niet altijd zo te zijn. Niet alles is altijd wat het lijkt, het enige wat ik hier probeer ik mijn steentje bij te dragen. Is het niks voor degene die deze topic heeft aangemaakt, dan zij het zo. Maar om nou alles van mij te gaan quoten over wat hij in jou ogen zoekt omdat 'jij' iets tussen de regels door leest vind ik een beetje jammer van je. Om nou te zeggen 'als je het hele bericht leest' dan lees je dit of dat, draagt voor mijn gevoel niet bij, hierin probeer jij mij te overtuigen van wat jij tussen de regels door leest. Jij doet hier een aanname dat ik misschien niet goed heb gelezen, terwijl ik er ook gewoon mijn eigen draai aan kan hebben gegeven, net zoals jij dat doet. Het enige verschil is dat ik jou mijn 'visie' niet op leg. Wel een beetje klaar met deze nutteloze discussie eerlijk gezegd! :) (maar succes ermee)

Even on topic weer, Beginner0387, hoop dat je vindt wat je zoekt. In mijn ervaring is het toch vaak experimenteren, op je gevoel af gaan etc. En wanneer er wat nieuws op je pad komt, is dit altijd spannend. De enige die echt goed kan bepalen of iets goed valt of niet ben jij. In mijn ervaring zit er een rode draad in de uppers, maar er tegelijk ook heilig van overtuigd dat het voor iedereen anders kan vallen. Onthoud setting, mindset zijn hierin ook belangrijk, ook bij de uppers.

Dit zal mn laatste berichtje worden in deze topic, mocht je nog advies of iets willen mag je gerust een pb'tje sturen, chatten we daar verder! :)
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sorry excuses! Ik dacht dat ik het te doen had met een privé berichtje. Neem mij niet kwalijk voor de nodige verwarring
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nog een kleine toevoeging psych, mijn oprechte excuses als wat ik eerder schreef jou ergens beledigd. Jij quote mij over iets wat hij zoekt, ik vraag waar dit staat en jou antwoord daarop is een quote met het woord 'waarschijnlijk', vervolgens leg ik je dat woord uit en maak je er weer wat anders van, iets wat jij tussen de regels door leest.. Wees liever consequent in wat je zegt en waar je me op citeert. Nu gaf je mij het gevoel dat ik het berichtje niet goed had gelezen, terwijl het verschil is dat ik naar zijn 'eisen' keek en jij iets tussen de regels door las. Begrijp je mijn punt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."