Hallo allemaal!
Ik heb een vraag over het combineren van drugs tijdens een meerdaags festival. Eerst even een korte introductie, want het is wellicht goed om wat achtergrond informatie te hebben om mijn vraag te beantwoorden. Ik ben een laatbloeier ten opzichte van drugsgebruik. In mijn geval is dat waarschijnlijk positief, want ik ben benieuwd waar ik gestaan had wanneer ik dit ontdekt had toen ik 17 was....
Inmiddels ben ik 34 en vorig jaar heb ik voor het eerst xtc ontdekt op een festival. Er ging een deurtje open waarvan ik geen idee had dat het bestond. Ik zal er niet teveel over uitweiden, maar ik was om. Ik zal nooit mensen aanraden om drugs te gebruiken, maar gun iedereen het gevoel van xtc.
In de maanden die volgden dacht ik er nog vaak aan terug. Altijd met een grote glimlach, maar de tijd was er niet naar om verder te experimenteren. Mijn 2e kind werd geboren, eindfase MBA, etc. Kortom: tot overleven tot de lente.
Inmiddels is de rust weergekeerd. Mini is inmiddels een half jaar, de MBA is afgerond, de lente zit weer in mijn hoofd en dus weer tijd om te genieten. 6 weken geleden vond ik het tijd om mijn horizon te verbreden. Ik zal er niet te diep op ingaan, maar het werd een avond met bekenden én 2cb+ketamine. Waarschijnlijk een heel enthousiaste combinatie gelet op mijn onervarenheid, maar het pakte goed uit. Waanzinnige avond gehad. Heel anders dan mijn xtc ervaring, maar ongelooflijk de moeite waard.
Gisteren heb ik het eerste festival van dit jaar gehad en ik had al lang gepland om hier weer xtc te gaan gebruiken. Dit is geen tripreport, dus ik zal de details besparen, maar ik heb wéér de hemel gekust. Waanzinnig. Overdag een paar biertjes en tussen 17:00 en 23:00 op 1,25 Philip Plein (220mg getest) gedanst. Begonnen met een halfje, na 1,5 uur nog een halfje en uurtje later nog een verdwaald kwartje. Die laatste was niet nodig trouwens. Mijn mond doet nog pijn van het glimlachen en 24 uur later gloei ik nog steeds.
Ik heb geen kater. Dit kan zijn omdat ik gezond leef (2x per week kickboksen, rook niet & (bijna) geen alcohol), maar ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat ik en onervaren gebruiker ben en mijn laatste keer xtc ruim 10 maanden geleden was (en de kater volgens mij heftiger wordt naarmate je meer gebruikt).
Ok, afgelopen 6 weken dus xtc, 2cb en ketamine. Nu komt mijn uitdaging. Ik heb nog een paar feestjes te gaan deze zomer. Ik heb even nagedacht hoe ik deze festivals drugwise kan invullen en ben benieuwd naar advies.
Best Kept Sectret 8-10 juni
Voornamelijk wat alcohol. Geen xtc omdat het pas 3 weken na het recente xtc gebruik is. Het kan ook maar zo zijn dat ik helemaal geen drugs gebruik dit weekend, aangezien het meer 'bandjes' kijken is en ik met niet-gebruikers ben.
Melt 12-15 juli
Dit vind ik lastig. Mijn eerste drugservaring was op Melt en ik wil dat dit weekend eigenlijk hét weekend van deze zomer wordt. Ik wil 2 avonden gebruiken en de derde avond rustig met een biertje wat fit worden om de terugreis normaal door te komen. Ik neig naar: 1e avond: 2cb+wat ketamine. Mijn vorige ervaring heeft me geleerd dat ik dikke lol heb met een lage dosis 2cb op een feestje en het ontbreken van de kater vind ik erg fijn. Aan de andere kant, misschien heeft iemand wel een veel beter optie
![:)]()
De 2e avond wil ik graag xtc gebruiken. Dit omdat het niet conflicteert met 2cb. Het is 8 weken sinds de vorige keer xtc. Geen 3 maanden, maar dit durf ik wel aan.
Drumcode 18 augustus
Enthousiast als ik ben geworden was over xtc vertelde ik aan (bijna) iedereen die het horen wilde dat xtc je heus niet de vernieling in helpt etc. Inmiddels heb ik geleerd dat dit weinig zinvol is, maar ik heb 2 vrienden aangestoken en die kunnen niet wachten om met mij naar drumcode te gaan om een halfje te proberen. Punt is dat dit 4 weken na Melt is en aangezien ik daar xtc gepland heb vind ik dit een beetje lastig. Het is het laatste geplande feestje en ik vermoed dat ik daarna weer een drugs-winterslaap induik tot de lente komt.
Ik heb dus eigenlijk 2 vragen:
1. heeft iemand tips/aanvullingen op de voorgenomen combinaties
2. neem ik onnodige risico's door over 8 weken én 5 weken daarna xtc te gebruiken?
Hierbij moet gezegd worden dat mijn xtc gebruik zich beperkt tot 1 pil per avond.
Het is een lang verhaal geworden. Thx voor het lezen
Grtz,
Vlekje