Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drugscombinaties helpen mij een lange zomer door...?

Welke drugscombinaties helpen mij een lange zomer door...?

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
V
VlekjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ah, top. Bedankt voor jullie reacties. Ik neig ernaar om tijdens MELT de xtc over te slaan. Dan kan ik samen met de firsttimers op Drumcode de ervaring delen en het voordeel is dat er dan ook écht 3 maanden tussen de beide xtc ervaringen zitten.

Blijft de vraag wat ik ga doen tijdens de 2 aovnden MELT. 1 avond sowieso 2cb, maar de 2e avond is nog een vraag. De optie van speed vind ik wel een interessante en hier ga ik me even in verdiepen. Ik wil voorkomen dat ik 56 uur wakker ben, want ergens lijkt me dat geen pretje..

Zou 6abo (Benzo Fury) een optie zijn? Of pleegt dit ook een aanslag op de serotonine receptoren (en is het daarom niet aan te raden ivm het xtc gebruik 5 weken later)?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#2
6APB werkt inderdaad ook op je serotonine receptoren, dus daarmee schiet je je doel voorbij ben ik bang.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat kan ik me ook goed herinneren nog. Vroeger toen ik klein was ook geen drugsgebruiker maar na een scheiding en wat leuke feestjes toch besmet geraakt. En die smile, hahaha de euforie en dat alles en iedereen lief is. Tsja die eerste keer....

Snap je dilemma, de regel is 3 maanden, ook als je gezond eet en sport, bovenkamertje wordt anders net een bbq. Een keer wat eerder kan heen kwaad, doe ik ook weleens omdat het soms met werk en een vrij weekend samen niet anders kan. Zoals de rest ook zegt doe het met mate of net een ander stofje die niet op je serotonine gaat. En voor de rest...heb een topzomer!
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoals mensen al eerder zeiden 3 maanden regel voor xtc, dit verschilt wel per lichaam. ik zelf heb een redelijk goed afbouw en afweer systeem ( moet hierdoor ook altijd iets meer pakken ) maar het zorgt er ook voor dat het sneller afbouwt. je kan altijd f-4a gebruiken instead. duurd iets langer meestal. je word er druk van licht is feller. liefdes gevoel krijg je niet echt maar daarnaast heb je wel super veel zin om te bewegen continue. de negatieve effecten zoals continue vrijven over je benen of kauwen komen er wel gewoon bij kijken. na 4-fa kan je best goed afteren met melt ( heb geen ervaring met melt zelf after altijd met 2cb ). andere opties zijn nog altijd de 2cb of een jointje maaar dat is waar je voorkeur heen gaat.

gaje xtc gebruiken ( in een kortere periode dan 3 maanden ) dan raad ik je aan om daarna om het even niet tedoen om bepaalde ongewenste effecten te ontlopen. voor info over 4-fa moet je ff zeggen of ff op internet zoeken vind je redelijk veel.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Euh, nee, voor zover bekend lijkt het erop dat 4FA ook 'gewoon' op je serotonine werkt, dus het is niet dat je op Melt 4fa kunt gebruiken dan vervolgens op Drumcode weer xtc. (Nouja, alles kan :grin: )

Quinn zei:
Zoals mensen al eerder zeiden 3 maanden regel voor xtc, dit verschilt wel per lichaam. ik zelf heb een redelijk goed afbouw en afweer systeem ( moet hierdoor ook altijd iets meer pakken ) maar het zorgt er ook voor dat het sneller afbouwt.
Klik om te vergroten...

Ongetwijfeld verschilt het per lichaam, maar hoe heb jij nou weer gemeten dat jouw lichaam na minder dan 3 maanden weer klaar is voor een nieuwe dosis? :')
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#6
KropSla zei:
Euh, nee, voor zover bekend lijkt het erop dat 4FA ook 'gewoon' op je serotonine werkt, dus het is niet dat je op Melt 4fa kunt gebruiken dan vervolgens op Drumcode weer xtc. (Nouja, alles kan :grin: )



Ongetwijfeld verschilt het per lichaam, maar hoe heb jij nou weer gemeten dat jouw lichaam na minder dan 3 maanden weer klaar is voor een nieuwe dosis? :')
Klik om te vergroten...
dat is een kwestie van uit proberen daarbij ook nog dat een vriend van mij onderzoek naar drugs en het menselijke lichaam doet.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
GHB + Speed, soort MDMA ervaring maar dan beter en vager.
V
VlekjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo allemaal!

Ik heb een vraag over het combineren van drugs tijdens een meerdaags festival. Eerst even een korte introductie, want het is wellicht goed om wat achtergrond informatie te hebben om mijn vraag te beantwoorden. Ik ben een laatbloeier ten opzichte van drugsgebruik. In mijn geval is dat waarschijnlijk positief, want ik ben benieuwd waar ik gestaan had wanneer ik dit ontdekt had toen ik 17 was....

Inmiddels ben ik 34 en vorig jaar heb ik voor het eerst xtc ontdekt op een festival. Er ging een deurtje open waarvan ik geen idee had dat het bestond. Ik zal er niet teveel over uitweiden, maar ik was om. Ik zal nooit mensen aanraden om drugs te gebruiken, maar gun iedereen het gevoel van xtc.

In de maanden die volgden dacht ik er nog vaak aan terug. Altijd met een grote glimlach, maar de tijd was er niet naar om verder te experimenteren. Mijn 2e kind werd geboren, eindfase MBA, etc. Kortom: tot overleven tot de lente.

Inmiddels is de rust weergekeerd. Mini is inmiddels een half jaar, de MBA is afgerond, de lente zit weer in mijn hoofd en dus weer tijd om te genieten. 6 weken geleden vond ik het tijd om mijn horizon te verbreden. Ik zal er niet te diep op ingaan, maar het werd een avond met bekenden én 2cb+ketamine. Waarschijnlijk een heel enthousiaste combinatie gelet op mijn onervarenheid, maar het pakte goed uit. Waanzinnige avond gehad. Heel anders dan mijn xtc ervaring, maar ongelooflijk de moeite waard.

Gisteren heb ik het eerste festival van dit jaar gehad en ik had al lang gepland om hier weer xtc te gaan gebruiken. Dit is geen tripreport, dus ik zal de details besparen, maar ik heb wéér de hemel gekust. Waanzinnig. Overdag een paar biertjes en tussen 17:00 en 23:00 op 1,25 Philip Plein (220mg getest) gedanst. Begonnen met een halfje, na 1,5 uur nog een halfje en uurtje later nog een verdwaald kwartje. Die laatste was niet nodig trouwens. Mijn mond doet nog pijn van het glimlachen en 24 uur later gloei ik nog steeds.

Ik heb geen kater. Dit kan zijn omdat ik gezond leef (2x per week kickboksen, rook niet & (bijna) geen alcohol), maar ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat ik en onervaren gebruiker ben en mijn laatste keer xtc ruim 10 maanden geleden was (en de kater volgens mij heftiger wordt naarmate je meer gebruikt).

Ok, afgelopen 6 weken dus xtc, 2cb en ketamine. Nu komt mijn uitdaging. Ik heb nog een paar feestjes te gaan deze zomer. Ik heb even nagedacht hoe ik deze festivals drugwise kan invullen en ben benieuwd naar advies.

Best Kept Sectret 8-10 juni
Voornamelijk wat alcohol. Geen xtc omdat het pas 3 weken na het recente xtc gebruik is. Het kan ook maar zo zijn dat ik helemaal geen drugs gebruik dit weekend, aangezien het meer 'bandjes' kijken is en ik met niet-gebruikers ben.

Melt 12-15 juli
Dit vind ik lastig. Mijn eerste drugservaring was op Melt en ik wil dat dit weekend eigenlijk hét weekend van deze zomer wordt. Ik wil 2 avonden gebruiken en de derde avond rustig met een biertje wat fit worden om de terugreis normaal door te komen. Ik neig naar: 1e avond: 2cb+wat ketamine. Mijn vorige ervaring heeft me geleerd dat ik dikke lol heb met een lage dosis 2cb op een feestje en het ontbreken van de kater vind ik erg fijn. Aan de andere kant, misschien heeft iemand wel een veel beter optie :) De 2e avond wil ik graag xtc gebruiken. Dit omdat het niet conflicteert met 2cb. Het is 8 weken sinds de vorige keer xtc. Geen 3 maanden, maar dit durf ik wel aan.

Drumcode 18 augustus
Enthousiast als ik ben geworden was over xtc vertelde ik aan (bijna) iedereen die het horen wilde dat xtc je heus niet de vernieling in helpt etc. Inmiddels heb ik geleerd dat dit weinig zinvol is, maar ik heb 2 vrienden aangestoken en die kunnen niet wachten om met mij naar drumcode te gaan om een halfje te proberen. Punt is dat dit 4 weken na Melt is en aangezien ik daar xtc gepland heb vind ik dit een beetje lastig. Het is het laatste geplande feestje en ik vermoed dat ik daarna weer een drugs-winterslaap induik tot de lente komt.

Ik heb dus eigenlijk 2 vragen:
1. heeft iemand tips/aanvullingen op de voorgenomen combinaties
2. neem ik onnodige risico's door over 8 weken én 5 weken daarna xtc te gebruiken?

Hierbij moet gezegd worden dat mijn xtc gebruik zich beperkt tot 1 pil per avond.

Het is een lang verhaal geworden. Thx voor het lezen :)

Grtz,
Vlekje
S
SneeuwSnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hi!
Voor een keertje lijkt acht weken er tussen niet zoon probleem maar ik zou je wel aanraden om bij je laatste feestje iets anders te gaan gebruiken als je besluit om bij Melt aan de xtc te gaan. Met veel xtc in een korte tijd heb je kans dat je de love van de xtc niet meer gaat voelen omdat de serotin in je brein niet genoeg tijd heeft gehad om te herstellen.

Je zou bijvoorbeeld bij Drumcode speed kunnen nemen, is ook erg lekker en werkt lang. Je krijgt niet dat echte love gevoel als van xtc maar je zult je zeker wel heel lekker en euforisch gaan voelen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat je van speed veel meer energie krijgt dan van xtc, je hebt veel zin om te dansen en als je echt heel hard gaat kan het ook wel een beetje spacend zijn.
Houd er als je speed gaat gebruiken wel rekening mee dat je waarschijnlijk een nacht niet kan slapen en een flinke kater kan krijgen.
Dit verschilt echter wel van persoon tot persoon, ik heb zelf altijd een heftige kater van speed maar een vriend van mij heeft weer nergens last van.

Speed gebruikt minder van de serotin in je brein dus heb je daarmee geen last van de drie maanden regel die je wel met xtc of 4F hebt.

Success en veel plezier bij je partys!:mrgreen::rock:
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zou de X bewaren voor Drumcode, hoe leuk is het om dat samen met twee firsttimers (is dat een term?) te kunnen doen :grin: Zou het zelf zonde vinden als je dan op iets anders zit waardoor je niet echt op één lijn (no pun intended) met je vrienden zit.
En dan op Melt voor speed gaan, ben je wel meer verrot misschien, maar is echt best lekker. Ik wordt er altijd heel chill van en alles is oke, lekker weinig gedachtes maar een hoog sociaal effect en een lichte euforie of tintelingen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."