Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressie in combinatie met dip.

Depressie in combinatie met dip.

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neem je andere middelen die jou depressieklachten tegenwerken?
D
DetraidLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik slik als dagelijksemedicatie
Anti-depressiva (Heel overstandig in combi met drugs ik weet het wil er vanaf na 4 verschillende te hebben gehad.
En nog steeds niet het gewenste effect.
Lorazepam
Olanzapine
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan ik goed inkomen en begrijp wat jouw gevoel is met pep. Als ik het goed begrijp en lees in andere posts van je dan ben je van recreatief naar meer als zelf medicatie gaan gebruiken? De pep als een opkikker voor je depressie zien daar kan je wel de mist mee in gaan. Op een moment gaat het tij zich keren en kan het aardig mislopen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lijkt het niet verstandiger dan om even alles links te laten liggen? Jarenlange depressie met een combinatie van medicatie en drugs... denk dat je eerst jezelf in constante nuchtere staat moet bevinden om een goed werkend middel tegen de depressie te vinden.
D
DetraidLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben nog niet heel lang recreatief bezig met drugs.
Aangezien ik ongeveer te horen heb gekregen dat ik met de depressie moet leren leven.
Is speed een hele fijne aanvulling om me energiek blij en helder te voelen.
Inplaats van moe, nare, gedachten, en futloos voelen.
D
DetraidLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als ik dit patroon blijf volhouden ga ik finaal de mist in. Dat realiseer ik me ook wel.
Ik weet niet voor hoelang ik dit aan ga houden. Heb geen doel in me leven dus voorlopig zie ik geen reden om te veranderen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Prik een datum om te stoppen (in 1x keer stoppen) en gooi voor die dag al je spullen weg betreft drugs gebruik of medicijnen als je gaat afkicken op stoppen.

Je woont trouwens nog bij je ouders, zolang je bij hun woont hoor je naar hun regels te luisteren. Zij hebben wel gewoon een doel voor hun leven, dus ga dat niet lastig vallen met je gebruik. Ik zou echt even goed gaan praten met je ouders hierover..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Overmatig drugsgebruik, misbruik dus eigenlijk, veroorzaakt vaak juist een depressie of andere mentale klachten. Dat geldt voor allerlei soorten drugs. Speed maakt je moe, putje lijf uit etc.
Als ik ook je andere topic lees heb ik het idee dat het beter is alles behalve je antidepressieva te laten staan. Je neemt dagelijks speed en omdat je teveel neemt slik je ook benzo’s, ochtends ben je dan duf van de benzo en neem je weer speed om je op te peppen. Je blowt en slikt antidepressiva. Gaat niet goed zo man....
Zolang jij zoveel drugs blijft gebruiken zal je antidepressieva niet doen wat het moet doen. Je zegt dat je na 4 soorten niet het gewenste effect er van hebt. Dat komt door je andere drugsgberuik en niet door de AD die je slikt.
Wees eerlijk tegen jezelf. Je houd op deze manier je depressie zelf in stand. Ik denk dat je dat eigenlijk wel weet als je eens eerlijk naar jezelf kijkt.
Trust me, ben there, done that. Ik gaf ook alles behalve de drugs de schuld , dat was de verslaafde ik die toen sprak. Zorg voor je zelf en stop met speed, benzo’s en wiet etc.
D
DetraidLid
01-01-2024, 00:00
#9
Praten met mijn ouders hierover dat is onmogelijk.
Afkicken zou ik best kunnen maar dan raak ik nog dieper in de put.
En dat ga ik nu niet doen, ik zal niet meer posten over mijn gedrag
Dit is voor mij nu de enige manier om kans te hebben om iets op te bouwen.

Ik kan niks onthouden
Ik kan me niet concentreren.
Ik raak afgeleid door alles.

Die 3 factoren spelen een belangerijke rol aangezien ik binnenkort weer terug ga keren naar school.
Ik wil niet nog meer jaar vergooien door het niet te halen. Of in crisis te raken en de opleiding moet afkappen.
D
DetraidLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zal binnenkort ook zeker een stuk minderen.
Eigenwijs en jullie zullen ook gelijk hebben.

Ik ben niet vooruit te branden heb nergens zin in met die mentaliteit en mindset
Zal ik nog minder bereiken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Detraid zei:
Afkicken zou ik best kunnen maar dan raak ik nog dieper in de put.
Klik om te vergroten...

Detraid zei:
Ik kan niks onthouden
Ik kan me niet concentreren.
Ik raak afgeleid door alles.
Klik om te vergroten...

Dit komt juist allemaal door je overmatige drugs gebruik. En niet andersom. Zo lang je dat zelf niet wil in zien ga jij je niet gauw beter voelen. Stoppen zal je eerst tijdelijk kut voelen endaarna zal het echt beter gaan.
Ik bedoel dit als goed en lief advies hoor, niet als aanval. Hier op drugs forum zijn we er om elkaar te helpen. No matter what het is. We zijn op de wereld om elkaar te helpen toch!
D
DetraidLid
01-01-2024, 00:00
#12
Daar ben ik het niet mee eens ik ben hiervoor langere tijd nuchter geweest.
En die klachten komen zeer zeker voor uit mijn depressie die ik niet met medicijnen kan bestrijden.
En ook niet met therapie maar door weer zin in het leven te krijgen.
Ik wil niet eindigen als afgekeurde uitkering trekker. Als anderer mensen dat wel willen prima.
Ik wil iets bereiken in m'n leven.
D
DetraidLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik waardeer het dat je me probeerd te helpen maar ik zit al te lang te vechten met dezelfde klachten.
Waar ik nu op een manier grip op heb. Een beetje te veel van het goede? Duidelijk.
Zal beginnen met minderen 10+ gram is ook zeer overdreven en dat heb ik niet nodig.
Maar een klein steuntje in de rug heb wel nodig. (over 3 weken)
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Detraid zei:
Ik wil niet eindigen als afgekeurde uitkering trekker. Als anderer mensen dat wel willen prima. Ik wil iets bereiken in m'n leven.
Klik om te vergroten...

Wat zou je dan willen bereiken in het leven? Dat is een lange termijn doel.
Korte termijn doelen kunnen vakanties zijn, uitgaan of uitstapjes, festivals, hobby's, sporten, etc.

Waar ben je goed in en vind je leuk? Dat laatste is imo het meest ideaal om door te blijven zetten. Boosheid en onvrede kan ook een sterke motivator zijn, maar is minder 'gezond'. Vind wat werkt bij jou en gebruik het, maar hou je hoofd erbij.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Detraid zei:
Praten met mijn ouders hierover dat is onmogelijk.
Afkicken zou ik best kunnen maar dan raak ik nog dieper in de put.
En dat ga ik nu niet doen, ik zal niet meer posten over mijn gedrag
Dit is voor mij nu de enige manier om kans te hebben om iets op te bouwen.
Klik om te vergroten...

Detraid zei:
Ik wil niet eindigen als afgekeurde uitkering trekker. Als anderer mensen dat wel willen prima.
Ik wil iets bereiken in m'n leven.
Klik om te vergroten...

Als je niet wil afbouwen of stoppen en je ziet dit als de enige manier, dan prima. Maar doorgaan met dit drugsgebruik staat wel in contrast met iets maken van je leven en niet als uitkeringstrekker eindigen. Wil je het één of het ander?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maak een afspraak bij een psycholoog. Dat helpt en kan anoniem.
D
DetraidLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo ik vroeg mij af aangezien ik al een aantal jaar depressief ben.
Ik heb nooit een kater van drugs hoe kan dit terwijl mijn vrienden meerdere dagen verrot zijn.
Komt dit doordat ik al depressief ben dus de kater niet echt als een verschil voel?
Hoor ook bijna iedereen over een speedkater nooit last van.

- Detraid

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."