Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe favoriete/grapigste drugs fabeltje(s)

Je favoriete/grapigste drugs fabeltje(s)

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
LoveSexDreams zei:
Dat xtc en mdma verschillende dingen zijn met een ander effect. Helaas denken veel mensen dat nog steeds.
Klik om te vergroten...

Jup, heb hier vorige week nog een discussie over gehad.

Maar op een gegeven moment gaf ik het op. Mensen willen gewoon geloven dat een xtc pil een mengseltje is waar sowieso ook speed en andere dingen in zitten. Prima
V
VchipLid
- van paddo's ga je kabouters en olifanten zien...

En zo nog een hoop van die onzin-_-
र
रतिLid
drugs extraheren uit rioolwater
G
Game&WatchLid
PsychedelicMagic zei:

Klik om te vergroten...

Ik wou dat er een drug was waarvan je kabouters en olifanten ging zien. Soort augmented-reality-drug die verder niks vervormd of veranderd maar dat er wel zomaar roze olifanten en kabouters door je huiskamer stormen
V
VchipLid
Game&Watch zei:
Ik wou dat er een drug was waarvan je kabouters en olifanten ging zien. Soort augmented-reality-drug die verder niks vervormd of veranderd maar dat er wel zomaar roze olifanten en kabouters door je huiskamer stormen
Klik om te vergroten...
Heb weleens gehoord dat je kan gaan hallucineren als je gaat blowen terwijl je zwaar onder invloed bent van mdma.... Je schijnt dan dus onder andere olifanten te zien die langs je vliegen. Verder kan datura je in een delier brengen waarbij je wakker word in de martelkamer van Satan, en waar ie je gaat sodomeren. Maar dat wist je vast al wel :P Ikzelf hou het bij paddo's en lsd. Echt hallucineren lijkt mij maar niks. Vooral niet als het de paranoïde kant opgaat...
G
Game&WatchLid
Ja MDMA is een raar goedje. Ik ben wel bekend met het hallucineren daarvan helemaal einde van de trip (met bier; slecht plan). Maar dat is bij mij meer staand slapen dan echt hallucineren.

En ja, als ik echt ga hallucineren zou ik behoorlijk para worden waarschijnlijk haha. Toch is dat wel wat sommige mensen denken dat bij praktisch iedere drug gebeurt.
R
RebellLid
Dat je mee rookt als je in de zelfde ruimte zit met iemand die een joint rookt.

Je kan de hele dag in de shop zitten maar de waarde van Thc in je bloed is niks.
R
Roze OlifantLid
PsychedelicMagic zei:

Klik om te vergroten...

Game&Watch zei:
Klik om te vergroten...

... Onzin?! :disrelieved:

Nee, even alle gekheid op een stokje, dit denken inderdaad veel mensen en het is niet gebruikelijk om dit soort dingen te zien bij gebruik van psychedelica. Toch kun je dit soort beelden in mijn beleving wel ‘ervaren’ op tripmiddelen. Daarmee bedoel ik dus dat je CEV’s kunt hebben of droombeelden waarin sprookjesachtige figuren voorkomen. Ik heb narretjes en gekleurde tweekoppige fluffy lama’s ‘gezien’ toen ik probeerde te slapen na een minidosis LSD.

En op psilocybine heb ik een keer een vorm van synesthesie gehad die te maken had met een kabouter: ik hoorde een bepaalde klank in de muziek en die klank, een soort ‘oink’, vormde ineens een boosaardige kabouter met een stokje vast met een wortel eraan (??? don’t ask). Het was niet zozeer een echt beeld, maar meer een associatie. Een heel sterke associatie overigens want ik heb die kabouter nog regelmatig als flashback teruggekregen tijdens trippen.

Ik snap door deze ervaringen dus wel waar die gedachtengang van mensen dat je dit soort dingen gaat zien vandaan komt. Het zijn alleen minder directe hallucinaties, meer bepaalde creatieve koppelingen in je hoofd.
-
-DONE-Lid
Game&Watch zei:
Jup, heb hier vorige week nog een discussie over gehad.

Maar op een gegeven moment gaf ik het op. Mensen willen gewoon geloven dat een xtc pil een mengseltje is waar sowieso ook speed en andere dingen in zitten. Prima
Klik om te vergroten...

Sowieso? Het valt nog best mee in hoeveel XTC pillen daadwerkelijk speed zit.
s
stomme eendLid
-DONE- zei:
Sowieso? Het valt nog best mee in hoeveel XTC pillen daadwerkelijk speed zit.
Klik om te vergroten...
Daarom staat het ook in een fabeltjes-topic :wink:

@Roze olifant
Die ervaring herken ik ook. Ik heb op paddo's toch wel behoorlijk wat figuren (vooral dieren, in niet al te natuurlijke vorm, de roze olifant had er prima tussen gekund!)gehallucineerd , en dan is het inderdaad meestal geen platte hallucinatie maar een koppeling met gedachten en verhalen die op dat moment spelen. Lastig uit te leggen.
S
SannetjeLid
"Aan druggs ga je dood, drink liever een wijntje"
T
TechneutLid
Keta is voor paarden
P
PsilocylonerLid
Het fabeltje dat natuurlijke stoffen of lichaamseigen stoffen altijd beter of minder schadelijk zouden zijn dan synthetische. Een psychiater wou me ooit 'ns melatonine voorschrijven, onder het mom van ''dat is een lichaamseigen stof''. Zeg ik: ''GHB is ook een lichaamseigen stof''. Je had dat gezicht moeten zien. Episch. Nog zo'n kreet: ''natuurlijk plantenextract''. Wat is cocaïne dan?

Rayyar zei:
drugs extraheren uit rioolwater
Klik om te vergroten...
Doet me denken aan een artikel over Decibel Outdoor een paar maanden terug in BN De Stem, waarin werd gemeld dat festivalgangers dat weekend tezamen 4 kilo harddrugs zouden hebben uitgeplast. Toch benieuwd hoe ze dat onderzocht hebben. Wat zouden ze na afloop van het onderzoek met die 4 kilo hebben gedaan? Zie het voor je... alle pis uit die plaszuilen inkoken en snuiven maar... :P
v
verwonderingLid
Van LSD ga je heel gekke dingen zien, weet je totaal niet meer wat je aan het doen bent, en voor je het weet loop je op je sokken door een onbekende stad te rennen.

O, wacht... :thinking:
F
FenrirLid
verwondering zei:
Van LSD ga je heel gekke dingen zien, weet je totaal niet meer wat je aan het doen bent, en voor je het weet loop je op je sokken door een onbekende stad te rennen.

O, wacht... :thinking:
Klik om te vergroten...

Baas :rock:
R
RebellLid
DeApotheek zei:
mensen die denken dat er verschillende soorten pep zijn, zoals appeltjes pep.
Klik om te vergroten...

Ik weet waar dat vandaan komt. Ik had in de jaren 90 een zak pillen gekocht en dat waren appeltjes..
Dat waren pure speed pillen.
Misschien dat mensen dat hebben onthouden en denken ze daaraan..
L
Lytje poleLid
Psilocyloner zei:
Zie het voor je... alle pis uit die plaszuilen inkoken en snuiven maar... :P
Klik om te vergroten...
Dat is een aardige kink die je daar hebt.
F
FenrirLid
Psilocyloner zei:
Zie het voor je... alle pis uit die plaszuilen inkoken en snuiven maar... :P
Klik om te vergroten...

Nú snap ik het probleem van degene die dit topic startte; dixiecoke! :tearsofjoy:
O
OpheliaLid
Dat ik tijdens een paddo trip zeker wist dat ik stervende was. En dat ik emotioneel afscheid nam van mijn goudvis.
Die ik nooit had gehad.
R
RebellLid
Eesje zei:
En dat ik emotioneel afscheid nam van mijn goudvis.
Klik om te vergroten...

Ik droomde na zwaar GHB gebruik dat ik mijn cavia een jaar geen eten had gegeven.
En hij leefde nog!
Alleen ik heb nooit een cavia gehad..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."