Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerkoopwebsites - De waarheid en onzin

Verkoopwebsites - De waarheid en onzin

134 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#1
Amfitamientje Power zei:
Wat moet ik nu doen?
Klik om te vergroten...

Doen alsof je (speed)neus bloedt.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#2
Babette La BĂȘte zei:
Dan zijn we het er denk ik over eens dat anonimiteit op het web wél mogelijk is.
Klik om te vergroten...

Nee, het is praktisch onmogelijk om je anoniem te begeven op het internet. Zodra jij online bent laat je sporen achter. As simple as that. Neo-Shulgist heeft dit eerder deze dag mooi uiteengezet.

Je kunt ogenschijnlijk anoniem blijven tot een bepaald punt; zolang jij je begeeft tussen de massa. Zodra jij hierboven uitstijgt, wat bv. bij Ross William Ulbricht (oprichter Silk Road) is gebeurd, is er geen sprake meer van anonimiteit. Er was immers een pseudonaam van hem bekend die hem uiteindelijk kon linken aan zijn ware identiteit. Anonimiteit had in zijn geval betekend dat zelfs deze pseudonaam niet bekend was. Dan was het voor de FBI zoeken naar een speld in een hooiberg. En zo werkt het ook voor al die dealers die zich anoniem wanen op het internet achter hun pseudonaam. Zij zijn niet anoniem; zij doen er alles om hun privacy te waarborgen, maar vroeg of laat zullen ook zij tegen de lamp lopen, het is niet de vraag of het gebeurd, maar wanneer. Als consument daarentegen heb je redelijk vrijspel, benut dat zou ik zeggen..?
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zojuist een mooi verhaal meegemaakt op silkroad 3.1. Vorige week vrijdag heb ik een heul erg grote berg droge speed besteld. Maandag was er volgens het systeem van silkroad nog niets verzonden. Dus heb ik refund gekregen van silkroad (het geld stond in escrow). Dinsdag stond er op silkroad een melding dat er wat mis was gegaan met het systeem en dat alle betrokkenen een refund hebben gekregen.

Ik heb de hele week niet in de brievenbus gekeken en ben de hele week best wel heavy aan de pep geweest.

Nu is het weer weekend dus ik maak me klaar voor het weekend en kijk ook even in de brievenbus. Met grote ogen zie ik een heuuuule grote “sendsafe” envelop liggen en ik denk; “het zal toch niet waar wezen”.

Nu heb ik heul erg veel speed plus een refund.

Wat moet ik nu doen?
B
Babette La BĂȘteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Avīci zei:
Nee, het is praktisch onmogelijk om je anoniem te begeven op het internet. Zodra jij online bent laat je sporen achter. As simple as that.
Klik om te vergroten...
Dus waarom is de oprichter van de hierboven vermelde marktplaats nog nooit gepakt? Als er geen anonimiteit bestaat moet het peanuts zijn hem/haar op te pakken
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#5
Babette La BĂȘte zei:
Dus waarom is de oprichter van de hierboven vermelde marktplaats nog nooit gepakt? Als er geen anonimiteit bestaat moet het peanuts zijn hem/haar op te pakken
Klik om te vergroten...

Omdat hij zijn privacy tot op heden nog heeft kunnen waarborgen door allerhande tools.

Babette La BĂȘte zei:
Als er geen anonimiteit bestaat moet het peanuts zijn hem/haar op te pakken
Klik om te vergroten...

Onjuist. Als jij pertintent niet gevonden wil worden, maar men weet van jouw bestaan af, zelfs dan kan jij lang uit handen blijven van de autoriteiten. Echter loop je wel voortdurend risico dat je gevonden gaat worden. Als jij anoniem bent dan loop je geen enkel risico want dan ben je simpelweg onzichtbaar. Men heeft ongetwijfeld genoeg gegevens van dergelijke figuren, het is alleen afwachten wanneer zij hun slips begaan. Big brother is watching u, vpn, pgp, tor or whatever choose.
B
Babette La BĂȘteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Avīci zei:
Omdat hij zijn privacy tot op heden nog heeft kunnen waarborgen door allerhande tools.
Klik om te vergroten...
Dus die tools werken. En waarborgen dus zijn anonimiteit.
Avīci zei:
Men heeft ongetwijfeld genoeg gegevens van dergelijke figuren
Klik om te vergroten...
Speculatie. Dat is geen argument.
Avīci zei:
het is alleen afwachten wanneer zij hun slips begaan.
Klik om te vergroten...
Dat is dus de enige manier om zo iemand te pakken. Wanneer die persoon een fout begaat.
Avīci zei:
Als jij anoniem bent dan loop je geen enkel risico want dan ben je simpelweg onzichtbaar
Klik om te vergroten...
Die persoon is blijkbaar onzichtbaar, want hij/zij is nog steeds niet gepakt.

We kunnen er lang en breed over praten maar ik heb het idee dat jouw mening al vast staat, ondanks de feiten.

Ik schrijf dit niet om mijn gelijk te krijgen, maar om duidelijk te stellen dat er geen enkel bewijs is dat anonimiteit niet bestaat.
Als je met goede argumenten komt die het tegendeel bewijzen, dan sta ik daarvoor open. Maar tot noch toe heb je me nog niet kunnen overtuigen.
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Om een voorbeeld te geven: ze analyseren ook de taal die de beheerders gebruiken; welke woorden ze kennen en hoe de grammaticakennis is, om zo een identiteit van hen op te bouwen.
Klik om te vergroten...

True, zelfs compleet anoniem zijn er aan iemands gedrag zaken af te leiden. Taalgebruik, postfrequentie, tijdstip van activiteit, interesses, kennis, gevoelige onderwerpen...

Het gaat trouwens niet om het opbouwen van een identiteit maar om een profiel wat je naast mogelijke identiteiten legt.

Je hebt ook een TV serie over de Unabomber waarin dat een grote rol speelt. En nog een serie over het begin van "profiling" van seriemoordenaars bij de FBI in de jaren 70, titel even vergeten.
B
Babette La BĂȘteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Amfitamientje Power zei:
Ik heb zojuist een mooi verhaal meegemaakt op silkroad 3.1. Vorige week vrijdag heb ik een heul erg grote berg droge speed besteld. Maandag was er volgens het systeem van silkroad nog niets verzonden. Dus heb ik refund gekregen van silkroad (het geld stond in escrow). Dinsdag stond er op silkroad een melding dat er wat mis was gegaan met het systeem en dat alle betrokkenen een refund hebben gekregen.

Ik heb de hele week niet in de brievenbus gekeken en ben de hele week best wel heavy aan de pep geweest.

Nu is het weer weekend dus ik maak me klaar voor het weekend en kijk ook even in de brievenbus. Met grote ogen zie ik een heuuuule grote “sendsafe” envelop liggen en ik denk; “het zal toch niet waar wezen”.

Nu heb ik heul erg veel speed plus een refund.

Wat moet ik nu doen?
Klik om te vergroten...
Rustig afwachten tot die admins je contacteren. Je kan het hoe dan ook niet terug sturen of geld overmaken zonder betaal-link.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nou Babs, ik ga het je proberen uit te leggen.

Als je anoniem bent, ben je niet te herleiden naar jouw identiteit. Als je verstand van zaken hebt kan je je ergens anoniem begeven tot een bepaald punt, jouw ware identiteit mag immers niet in gevaar komen.

Anoniem zijn werkt ongeveer zoals dit: ieder staatsburger heeft een sofinummer, dus ieder geboren persoon kan je reduceren tot dit nummer. Als je dit sofinummer weg zou halen, dan zijn mensen nog onder te verdelen in uiterlijke kenmerken (haarkleur, huidskleur etc.) die niet uniek zijn, combineer deze uiterlijkheden en je zou in potentie een pseudoniem hebben. Dit komt heel dicht in de buurt van je ware identiteit.

Online anoniem zijn houdt in dat jouw pseudoniem of jouw online gedragingen geen verschil maken in vergelijking tot de massa. Dit is onmogelijk bij de criminelen op het darkweb, simpelweg omdat zij zich profileren als zijnde crimineel. Zij vallen dus op.

Stel je voor: 90% van de personen die Jan Jansen heten hebben dezelfde uiterlijke kenmerken. Wanneer jij Jan Jansen heet en je hoort bij de overige 10% Jan Jansens, dan zou je er voor kunnen kiezen jouw uiterlijke kenmerken te veranderen naar de Jan Jansens die met 90% zijn vertegenwoordigd. Vanaf dit punt ben je relatief anoniem.

Online anoniem zijn houdt basically in dat jij onderdeel wordt van de grootste groep 'Jan Jansens'. Dus wanneer jij eenmaal anoniem denkt te zijn, zul je er vanaf dat moment alles aan moeiten doen om geen enkele suggestie te wekken die naar jouw ware identiteit zijn te herleiden. En dit is moeilijker dan je denkt. Misschien zijn jouw uiterlijke kenmerken veranderd, maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat jouw gedragingen dit ook zijn. Wat je vaak ziet is dat mensen vaak rond hetzelfde tijdstip online zijn, hetzelfde vocabulaire gebruiken, dezelfde typefoutjes maken, gespekt zijn van dezelfde slechte humor etc. Als dit het geval is dan kan je vanaf dat moment alweer van identiteit veranderen en kan je weer opnieuw beginnen. (Daarbij moet je op dat moment doorhebben dat je jezelf in de kijker hebt gespeeld. Dit is zeker ook niet altijd het geval.)

Privacy werkt wat anders. Je kan zelf kiezen wat je geheim wil houden en wat niet, mits je verstand van zaken hebt. Als je weet dat iemand jou probeert af te luisteren, kan je er voor kiezen wat je deze persoon wil laten weten door simpelweg alleen datgene te zeggen wat je wil vertellen. Dit is wat privacy online ook inhoudt: je probeert je data te verbergen voor luistervinken en laat alleen dat zien wat je wilt laten zien.

Je kan het zien als je naar het toilet gaat. Jij wil niet dat andere mensen dit zien, dus doet de deur op slot, met 3 dubbele sloten wellicht. Dit voelt immers veilig. Maar heeft het functie? Wanneer mensen jou willen bespieden zijn er tal van andere mogelijkheden waar je niet over na hebt gedacht op het moment dat jij je deur vergrendelde.

Wanneer jij VPN, PGP, TOR, gebruikt kan je dus tot een bepaald moment genieten van je privacy, mits jij je kop niet boven uit maaiveld uitsteekt. En als jij geen crimineel bent, dan heb jij van niemand wat te vrezen, dus is het m.i. verspeelde moeite.
B
Babette La BĂȘteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Avīci zei:
Nou Babs, ik ga het je proberen uit te leggen.

Als je anoniem bent, ben je niet te herleiden naar jouw identiteit. Als je verstand van zaken hebt kan je je ergens anoniem begeven tot een bepaald punt, jouw ware identiteit mag immers niet in gevaar komen.

Anoniem zijn werkt ongeveer zoals dit: ieder staatsburger heeft een sofinummer, dus ieder geboren persoon kan je reduceren tot dit nummer. Als je dit sofinummer weg zou halen, dan zijn mensen nog onder te verdelen in uiterlijke kenmerken (haarkleur, huidskleur etc.) die niet uniek zijn, combineer deze uiterlijkheden en je zou in potentie een pseudoniem hebben. Dit komt heel dicht in de buurt van je ware identiteit.

Online anoniem zijn houdt in dat jouw pseudoniem of jouw online gedragingen geen verschil maken in vergelijking tot de massa. Dit is onmogelijk bij de criminelen op het darkweb, simpelweg omdat zij zich profileren als zijnde crimineel. Zij vallen dus op.

Stel je voor: 90% van de personen die Jan Jansen heten hebben dezelfde uiterlijke kenmerken. Wanneer jij Jan Jansen heet en je hoort bij de overige 10% Jan Jansens, dan zou je er voor kunnen kiezen jouw uiterlijke kenmerken te veranderen naar de Jan Jansens die met 90% zijn vertegenwoordigd. Vanaf dit punt ben je relatief anoniem.

Online anoniem zijn houdt basically in dat jij onderdeel wordt van de grootste groep 'Jan Jansens'. Dus wanneer jij eenmaal anoniem denkt te zijn, zul je er vanaf dat moment alles aan moeiten doen om geen enkele suggestie te wekken die naar jouw ware identiteit zijn te herleiden. En dit is moeilijker dan je denkt. Misschien zijn jouw uiterlijke kenmerken veranderd, maar dit wil natuurlijk zeggen dat jouw gedragingen dit ook zijn. Wat je vaak ziet is dat mensen vaak rond hetzelfde tijdstip online zijn, hetzelfde vocabulaire gebruiken, dezelfde typefoutjes maken, gespekt zijn van dezelfde slechte humor etc. Als dit het geval is dan kan je vanaf dat moment alweer van identiteit veranderen en kan je weer opnieuw beginnen. (Daarbij moet je op dat moment doorhebben dat je jezelf in de kijker hebt gespeeld. Dit is zeker ook niet altijd het geval.)

Privacy werkt wat anders. Je kan zelf kiezen wat je geheim wil houden en wat niet, mits je verstand van zaken hebt. Als je weet dat iemand jou probeert af te luisteren, kan je er voor kiezen wat je deze persoon wil laten weten door simpelweg alleen datgene te zeggen wat je wil vertellen. Dit is wat privacy online ook inhoudt: je probeert je data te verbergen voor luistervinken en laat alleen dat zien wat je wilt laten zien.

Je kan het zien als je naar het toilet gaat. Jij wil niet dat andere mensen dit zien, dus doet de deur op slot, met 3 dubbele sloten wellicht. Dit voelt immers veilig. Maar heeft het functie? Wanneer mensen jou willen bespieden zijn er tal van andere mogelijkheden waar je niet over na hebt gedacht op het moment dat jij je deur vergrendelde.

Wanneer jij VPN, PGP, TOR, gebruikt kan je dus tot een bepaald moment genieten van je privacy, mits jij je kop niet boven uit maaiveld uitsteekt. En als jij geen crimineel bent, dan heb jij van niemand wat te vrezen, dus is het m.i. verspeelde moeite.
Klik om te vergroten...
Ok Aaf.

Mooie uiteenzetting. Maar ik ben niet zo van de theoriën. Meer van de praktijk. En die laat me een heel ander beeld zien. Een marktplaats admin die de FBI niet te pakken krijgt; verkopers waarvan veruit de meesten uit de handen van diezelfde opsporingsdiensten blijven; marktplaatsen die zich vermenigvuldigen en nieuwe zelfstandige winkeltjes die worden geopend. Leuke theorie dus, maar het werkt niet.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#11
Babette La BĂȘte zei:
Ok Aaf.

Mooie uiteenzetting. Maar ik ben niet zo van de theoriën. Meer van de praktijk. En die laat me een heel ander beeld zien. Een marktplaats admin die de FBI niet te pakken krijgt; verkopers waarvan veruit de meesten uit de handen van diezelfde opsporingsdiensten blijven; marktplaatsen die zich vermenigvuldigen en nieuwe zelfstandige winkeltjes die worden geopend. Leuke theorie dus, maar het werkt niet.
Klik om te vergroten...

Je begrijpt het verschil tussen privacy en anonimiteit gewoon niet. Is niet erg. Ik begrijp in ieder geval wat je probeert te zeggen.
B
Babette La BĂȘteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Avīci zei:
Je begrijpt het verschil tussen privacy en anonimiteit gewoon niet. Is niet erg. Ik begrijp in ieder geval wat je probeert te zeggen.
Klik om te vergroten...
Het is voor mij niet van belang wat het semantische verschil is tussen anonimiteit en privacy. De feiten zijn belangrijker. De mensen die uit handen van justitie willen blijven, slĂĄgen er in om uit hun handen te blijven. Dat kan natuurlijk veranderen in de toekomst. Er even van uitgaand dat opsporingstechnieken verbeterd gaan worden in de toekomst, is het heel goed mogelijk dat wat nu nog veilig is, dat morgen niet meer is. Maar op dit moment is dat niet zo. Anders, en ik herhaal mezelf nog maar weer even, waren er nu geen drugsmarktplaatsen. Zo simpel is het.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#13
Babette La BĂȘte zei:
Het is voor mij niet van belang wat het semantische verschil is tussen anonimiteit en privacy.
Klik om te vergroten...

Voor mij wel. Want je gebruikt de termen verkeerd.

Babette La BĂȘte zei:
Dat kan natuurlijk veranderen in de toekomst. Er even van uitgaand dat opsporingstechnieken verbeterd gaan worden in de toekomst, is het heel goed mogelijk dat wat nu nog veilig is, dat morgen niet meer is.
Klik om te vergroten...

Dit is het nadeel van internet, uiteindelijk is het vaak te herleiden omdat alles wordt gemonitord.

Babette La BĂȘte zei:
Maar op dit moment is dat niet zo.
Klik om te vergroten...

Wel dus. Silkroad, Alphabay en Hansa zijn in ieder geval al 3 voorbeelden.

Babette La BĂȘte zei:
Anders, en ik herhaal mezelf nog maar weer even, waren er nu geen drugsmarktplaatsen
Klik om te vergroten...

Die zijn er wel, en ze worden ook met een argusoog bekeken. En ja, het is dweilen met de kraan open. Als er 1 kunstrover is opgepakt zullen er 10 andere kunstrovers zijn die deze business willen oppakken. Je moet je ook niet vergissen in vraag en aanbod. Je kunt er namelijk schathemeltje rijk mee worden. Criminelen zijn bereid dit risico te nemen en als ze een lange adem hebben kunnen ze dit lang volhouden. Helaas gaan ze vaak ten onder gedreven door hun hoogmoed.

Babette La BĂȘte zei:
Zo simpel is het.
Klik om te vergroten...

Was het maar zo simpel.
B
Babette La BĂȘteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Avīci zei:
Wel dus. Silkroad, Alphabay en Hansa zijn in ieder geval al 3 voorbeelden.
Klik om te vergroten...
Als je goed onderzoek doet, weet je dat die sites ten onder gegaan zijn door gemaakte fouten van de admins. Alleen daarom zijn betreffende sites opgedoekt. Niet door de onbetrouwbaarheid van programma's. Wanneer ze zorgvuldiger waren geweest waren ze niet gepakt. Conclusie : het is mogelijk anoniem te blijven. Maar dan moet je wel alles goed uitvoeren.

Hier nog even de betekenis van anonimiteit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Anonimiteit
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#15
I rest my case.

Succes met de aanschaf van je vpn. :wink:
B
Babette La BĂȘteLid
01-01-2024, 00:00
#16
Avīci zei:
I rest my case.

Succes met de aanschaf van je vpn. :wink:
Klik om te vergroten...

Hahaha
 Op dat laatste ga ik maar even niet op in :)
Gelukkig wonen we in een land waar een ieder zijn eigen mening mag hebben, Aaf.
Zelfs al is deze gebaseerd op foute aannames ipv op feiten.
Jij mag dus natuurlijk bij je mening blijven. Maar ik hoop dat je beseft dat je eigenlijk helemaal fout zit! :wink:
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Na een paar berichtjes (uiterst vriendelijk) tussen vendor en mij kan ik de bestelling als een cadeautje beschouwen.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bij verf.nl heb ik maar 5 liter 99.99% bleko aceton besteld.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Amfitamientje Power zei:
Bij verf.nl heb ik maar 5 liter 99.99% bleko aceton besteld.
Klik om te vergroten...
verf.nu bedoel je?
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Avīci
Jij ook geen idee wat het kan zijn? Ik had even hoop gister :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."