Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFestival: Cocaine of Speed?

Festival: Cocaine of Speed?

24 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste drink je alleen wat je gewend bent en kijk uit met wisselen. Neem kleine slokjes en laat het even in je mond. Dan komt het minder hard aan. Bij iets nieuws wacht even hoe het valt. Keer iemand meegemaakt die vooral pils dronk en een zware trappist wilde proberen. Hij viel bijna om en ging naar huis.
X
X vili XLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb beide geprobeerd, en ik zou voor speed gaan. Vind persoonlijk de rush van cocaïne wel fijner. Het is alleen zo onhandig om telkens bij te nemen en speed kun je een langere tijd goed op gaan.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nadeel van coke vind ik ook dat (ik dan tenminste) na 2 a 3uurtje gebruiken er helemaal afgestompt van raak. Met Speed begin ik na 2 a 3uurtje net lekker warm te worden.
L
LunaMilaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou gewoon een paar bommetjes speed meenemen dat gesnuif op een feest is sws al niks..Coke zou ik niet doen of je wil om de 20 min naar de wc. Zelf werd ik er op den duur paranoia van dacht dat iedereen mij constant aan keek nu begon ik dan ook rond 13 uur:fearscream:
Als ik jou was zal ik thuis een paar bommetjes maken en als je merkt dat je meer wil kun je gewoon bij pakken zonder naar de wc te gaan om te snuiven.
Snuiven op een feest is niet voor mij weg gelegd neem het liefst MDMA cristallen .
S
Steven76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Speed snuiven en pilletjes (Niet meer dan 2 meestal) Altijd wel MDMA bij me, als laatste pilletje afzwakt dan wat kristallen en dan gloei ik heerlijk.
S
SannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Speed.

Cocaïne is heerlijk, maar op een festival elke keer bezig zijn met bijnemen en doen is minder heerlijk. Aan de speed heb je daar geen last van. Zo kan je je bezig houden met wat echt belangrijk is : plezier maken op een festival.
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#7
2 dikke lijnen pep in de bus, en dan hier en daar nog wat punten mocht je het nodig vinden.
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#8
XTC nemen na speed (of coke) lijkt mij nu niet echt het sterkste plan. Beginnen met xtc en vervolgens overschakelen op speed lijkt mij minder een probleem.
Zolang je speed werkzaam is (en speed is nog steeds werkzaam als je het niet meer voelt, je hebt namelijk 2 uur een rush, daarna nog eens 2 uur dat je je goed alert en wakker voelt en dan nog een 2 a 4u waar het rustig afbouwd, vervolgens voel je helemaal niets meer maar werkt het nog minstens 4u op je systeem)... je hart is dan eindelijk wat tot rust aan het komen en dan ga je er weer vol inbeuken met MDMA en wss nog is super veel bewegen.

Zoiets moet je maar een paar keer doen en ze kunnen je hart er uit halen.
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Valt me op dit forum echt op dat mensen weinig besef hebben over het gevaar van het 'zomaar overschakelen' naar een andere drug wanneer de ene uitgewerkt is. Of wat de categorien 'uppers' en 'downers' voor gevaren met zich mee brengen en je goed moet bekijken wat je wel en niet zomaar kan nemen wanneer je al iets anders gepakt hebt.

Ik zie iedereen wel wild worden wanneer er weer eentje op het forum zet dat die 1g mdma in een keer genomen heeft, maar geloof me dat dat een stuk minder belastend is voor je dan een kleine hoeveelheid mdma droppen nadat je lichaam overuren heeft gedraaid op speed.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Speed.
Hoef je niet ieder uur bij te nemen en kan je gewoon lekker door gaan lol.
m
mb90Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo iedereen,

Alweer een tijdje geleden dat ik actief ben geweest... Maar even een korte beschrijving over mij; man, 29, op mijn 22e voor het eerst XTC gedaan, dat zo nu en dan op feesten gedaan, verder niks. Tot ongeveer anderhalf jaar geleden, toen ook zo af en toe een keer een beetje cocaine en speed gebruikt, twee keer ketamine, en ooit een keer een verdwaalde halve dosis 4F. Samengevat, meestal XTC/MDMA, de laatste anderhalf jaar iets meer aan het experimenteren.

Nou ga ik begin van de zomer naar een festival waar ik ook een keer een dagje een oppepper wil gebruiken, maar ik twijfel of ik voor Speed of Cocaine moet gaan...

Mijn ervaringen tot nu toe met speed:

Als ik voordat ik naar een feest ga een paar goeie punten speed pakt voelt het heel lekker, ik heb veel zin in het feestje en voel me energiek. Het is wat meer ‘lichamelijk’ dan coke. Ik heb wat minder de neiging om met allerlei mensen te gaan praten. Als ik op het feest overschakel naar XTC/MDMA gaat het allemaal prima, en kan ik ook gewoon slapen als ik thuis kom. Pak ik echter op het feest nog een paar punten speed bij, dan kan ik slapen wel vergeten...

Mijn ervaringen tot nu toe met cocaine:

Ik wordt (voor zover ik zelf denk, en ook hoor van anderen) niet zo’n arrogante kwal van cocaine. Ik voel me mentaal gewoon super lekker en wordt een stuk prateriger (iets wat ik met XTC/MDMA een stuk minder heb dan voorheen de laatste tijd). Het nadeel is wel dat ik ieder uur ongeveer een beetje bij moet pakken om het leuke effect te houden. Ook wordt het effect een stuk minder leuk als de alcohol begint uit te werken. Als ik eenmaal aan de cocaine ga heb ik ook niet veel zin meer om nog meer te gaan drinken (misschien maar goed ook). Na een avondje cocaine slaap ik ook slecht, maar ik heb het idee dat ik me toch wat rustiger voel dan met speed en wel iets van slaap kan pakken.

Hoe zijn jullie ervaringen met beide drugs op een buiten festival? En wat zouden jullie aan raden? Ik zie graag jullie reacties!
M
Mr. BrosnanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geen ervaring met speed (nog). Ik ben sowieso niet echt van de combinaties maar als je echt goede coke kan regelen is het wel beter. Veel minder “troep” dan in de meeste speed, maar inderdaad je moet het vaak gebruiken en is minder energiek. Hoewel echt fijne speed (voor zover ik hoor) ook wel fijn kan zijn.
m
mb90Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hm, ik heb hier en daar nog wat gelezen op het forum, en ik twijfel nog steeds...

Wat ik als nadelen zie van coke is dat ik vaker bij moet pakken, en midden in het publiek of drukte vind ik dat toch minder chill. Daarnaast denk ik dat ik toch veel bezig ben met het meer willen van cocaïne (wel bekend effect). Ik zou misschien iets beter slapen dan met speed.

De nadelen van speed zou ik vooral het enorm slecht/niet slapen vinden. Ik vind speed vooral chill om te pakken voordat ik naar een feest ga of op het begin, en daarna over te gaan naar XTC of MDMA. Ik weet dat ik dan wel gewoon kan slapen. Ik ben alleen bang dat ik het op het festival te chill ga vinden om dan toch bij te pakken (te) laat op de avond. Al is de craving naar meer misschien wel wat minder met speed. Verder heb ik het idee dat mensen de kater van speed wat erger vinden... Of komt die pas als je echt veel gebruikt?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Van speed heb ik weinig euforie.
Ben dan meer nuchter en scherp en als ik ga feesten wil ik wel een beetje naar de klote zijn.

Ik pak wel eens 3 lijntjes pep op een dag om de 5 uur dan ben ik scherp.
Ik krijg overgens wel hoofdpijn van pep.
Coke is veel lekkerder om te snuiven.
Alleen de hartkloppingen kunnen soms heftig zijn als je goede coke hebt.

Als ik ghb neem en pep erbij voel ik bijna niks van de g en dat vind ik zonde.
Ik doe liever ghb met coke of alcohol.
Haal daar meer plezier uit.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Speed, sowieso. Dat gesnuif om het half uur met coke, daar zou ik helemaal gek van worden op een festival. Ik vind coke sowieso overrated voor de prijs. Maar da’s mijn bescheiden mening. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mr. Brosnan zei:
Geen ervaring met speed (nog). Ik ben sowieso niet echt van de combinaties maar als je echt goede coke kan regelen is het wel beter. Veel minder “troep” dan in de meeste speed, maar inderdaad je moet het vaak gebruiken en is minder energiek. Hoewel echt fijne speed (voor zover ik hoor) ook wel fijn kan zijn.
Klik om te vergroten...

Dat valt wel mee als je goed zoekt / je speed wast (handleiding staat op dit forum). Daarbij kan in cocaïne net zo goed ‘troep’ zitten hoor. Daarom beide ook altijd laten testen zodat je in ieder geval weet wat er in zit.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
Dat heet overdoseren, heeft niks met de kwaliteit te maken. Als jij een dubbele hoeveelheid neemt van coke die voor de helft versneden is dan krijg je precies dezelfde hartkloppingen dan met pure
Klik om te vergroten...

Als je een beetje verstand hebt van coke dan weet je dat die procenten dus heel veel uitmaken.
Die 87% is gewoon niet te snuiven, pijn aan je borst meteen. Terwijl 80% dus heerlijk is. Dus die 7% maakt zo een verschil. Bij die coke die ik nu snuif is net een beetje teveel al genoeg voor hartkloppingen.

Heb je een zwaar versneden coke kan je lijn achter lijn blijven nemen.
Was laatst bij iemand die 3 gram had gehaald bij een paar jongens die ik ook ken. Hun coke is net iets minder dan 70% die 3 gram was zo op geen hartkloppingen niks.
Dat kan je niet met die coke die ik bestel, daar snuif je niet met ze 2e ff 3 gram op binnen no time.
Dat heeft te maken met hoe het aankomt in een keer al die prcenten maken uit.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je een beetje verstand hebt van coke dan
Klik om te vergroten...
Ja kijk, dan is de discussie sowieso al klaar als je al begint met dat 'je hebt er geen verstand van'.

2 a 3 gram coke a 70% in no time, dan staat deze jongen te stuiteren dat het een lieve lust is en dat vind ik absoluut niet prettig.

Ik vind pure heel prettig om te snuiven, ik heb maar weinig nodig voor de rush dan, en krijg er geen pijn van op mijn borst. Dus zo gauw ik niet overdoseer is er niks aan de hand.

Prettig weekend.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb andere ervaringen, maar goed. Als jij wil geloven dat je van 1 promillage alcohol in je bloed afkomstig uit bier minder dronken bent dan van 1 promilage alcohol afkomstig uit whiskey dan ga je je gang maar.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vond het niet echt een aanval.
Was meer om te laten weten wat ik weet en dat heb ik uitgezocht.

Je hebt er geen ballen verstand van is echt een aanval.
Dat deed ik niet.
Je wilt gewoon dat ik je vriend rebel ben.

Maar de vergelijking was goed met alcohol.
Van Wiskey of bier word je echt wel anders dronken en komt het op een andere manier aan.
Dat weet toch iedereen.
Ook al heb je de zelfde percentage in je bloed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."