Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk psychedelica in groepssetting?

Welk psychedelica in groepssetting?

19 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik stel ook 4-ho-met voor.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey allen,

Binnenkort heb ik een tripavondje met wat vrienden. Voor hun staat er 2-CB + Ketamine op het menu, aangezien ik zelf al redelijk wat ervaring met 2-CB heb en wat meer ervaring met andere middelen wil op doen wil ik eigenlijk wat anders doen. Ik zou graag iets meer ervaring met een hogere dosis LSD willen hebben, alleen denk ik dat de duratie iets te lang is voor zo'n setting waar zij allemaal aan de 2-CB zitten.

DTP staat ook nog hoog op mijn to-do lijstje, maar is dat verstandig in zo'n setting? @Roze Olifant stelde 4-ho-met voor. Ik heb geen ervaring met psilocybine, op een keer na toen ik alles uitkotste en het geen effect had. Ik ben voornamelijk op zoek naar (veel) visuals op zo'n avond.

Verder ben ik redelijk "mind-fuck proof". Iig op de middelen die ik hier voor heb gebruik. Ik kon nog prima helder blijven op 21mg 2-CE, 150ug 1p-LSD en 40mg 2-CB.

Edit: Kleine bonus vraag nog. Iemand hier ervaring met het combineren van een middel die ik ga gebruiken op zo'n avond + 5-MeO-dmt? Ik heb ondertussen redelijk wat ervaring met 5-MeO en ben toch wel benieuwd wat zoiets biedt wanneer je het in de piek van een trip rookt. Ik kan hier bijzonder weinig over vinden op Google.
P
Paddo'sLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vind je het erg om langer door te trippen dan je vrienden? Anders zou een wat hogere dosis LSD een optie kunnen zijn.

Ik neem aan dat je DPT bedoelt? DPT wordt meestal wel als een intens middel gezien bij normale tot hoge dosering. Ik denk niet dat dat het beste middel is om op een tripavondje te gebruiken, omdat het ook een vrij introverte werking heeft. Misschien wel bij een relatief lage dosering, maar dan is het z'n net niet trip.

Ik heb nog geen ervaring met 4-ho-met of 5-meo-dmt, dus hier kan ik niet veel over zeggen. Ik heb wel ervaring met DMT (zonder combinatie). Ik weet niet of een trip op 5-meo-dmt ongeveer net zo intens is als een trip op DMT. Ik denk dat de DMT namelijk de trip volledig overneemt van hetgene waar je onder invloed van bent. Het kan zijn dat de DMT trip versterkt wordt omdat je je al in een "hogere" staat begeeft.
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Truffels + wiet.

Ik denk dat je gezien je eerdere trip-ervaringen best een hele portie (15 g verse truffels) aan kan. Als je de smaak vies vindt kun je het best de truffels fijnsnijden/prakken en met een lepel eten, neem na elke hap een grote slok sinasappelsap om de smaak meteen weer weg te spoelen. Doordat de sap zuur is ga je ook sneller de effecten merken.

Kort na de piek een dikke joint (liefst een indica soort) opsteken als je nog langer wilt genieten :grin:
8
8ļøāƒ£6ļøāƒ£Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor mij maakt het weinig uit, ik ben altijd wel sociaal als ik trip, zelfs op hoge doseringen.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Paddo's zei:
Vind je het erg om langer door te trippen dan je vrienden? Anders zou een wat hogere dosis LSD een optie kunnen zijn.

Ik neem aan dat je DPT bedoelt? DPT wordt meestal wel als een intens middel gezien bij normale tot hoge dosering. Ik denk niet dat dat het beste middel is om op een tripavondje te gebruiken, omdat het ook een vrij introverte werking heeft. Misschien wel bij een relatief lage dosering, maar dan is het z'n net niet trip.

Ik heb nog geen ervaring met 4-ho-met of 5-meo-dmt, dus hier kan ik niet veel over zeggen. Ik heb wel ervaring met DMT (zonder combinatie). Ik weet niet of een trip op 5-meo-dmt ongeveer net zo intens is als een trip op DMT. Ik denk dat de DMT namelijk de trip volledig overneemt van hetgene waar je onder invloed van bent. Het kan zijn dat de DMT trip versterkt wordt omdat je je al in een "hogere" staat begeeft.
Klik om te vergroten...
DPT inderdaad. dan houd ik die lekker voor een keer in m'n eentje. Op zich vind ik langer trippen niet zo erg. Maar ik ben bang dat wanneer we begin de avond beginnen iedereen naar bed gaat en ik nog volle bak in de piek zit.

5-meo-dmt is visueel niet zo'n spektakel als n,n dmt. Maar bodyhigh/rush en mentaal is n,n dmt kinderspel tegenover 5-meo.

henkie2 zei:
Truffels + wiet.

Ik denk dat je gezien je eerdere trip-ervaringen best een hele portie (15 g verse truffels) aan kan. Als je de smaak vies vindt kun je het best de truffels fijnsnijden/prakken en met een lepel eten, neem na elke hap een grote slok sinasappelsap om de smaak meteen weer weg te spoelen. Doordat de sap zuur is ga je ook sneller de effecten merken.

Kort na de piek een dikke joint (liefst een indica soort) opsteken als je nog langer wilt genieten :grin:
Klik om te vergroten...
Beetje bang om weer alles uit te spugen, wellicht toch 4-ho-met of 4-aco-dmt proberen dan.

acht.zes zei:
Voor mij maakt het weinig uit, ik ben altijd wel sociaal als ik trip, zelfs op hoge doseringen.
Klik om te vergroten...
Good to know. Ik denk dat dat hier ook wel geldt tbh.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Buu zei:
Beetje bang om weer alles uit te spugen, wellicht toch 4-ho-met of 4-aco-dmt proberen dan.
Klik om te vergroten...
Voor mij gaf 4-HO-MET duidelijk meer visuals dan 4-AcO-DMT. Maar 4-Aco-DMT brengt je wel geestelijk meer in hoge sferen. Ietsie pietsie minder sociaal dus, maar daar heb jij geen last van las ik :).
In deze setting en vooral omdat je vrienden een ander middel nemen, zou ik voor 4-HO-MET gaan.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Voor mij gaf 4-HO-MET duidelijk meer visuals dan 4-AcO-DMT. Maar 4-Aco-DMT brengt je wel geestelijk meer in hoge sferen. Ietsie pietsie minder sociaal dus, maar daar heb jij geen last van las ik :).
In deze setting en vooral omdat je vrienden een ander middel nemen, zou ik voor 4-HO-MET gaan.
Klik om te vergroten...
Ik las vandaag die post van je inderdaad. Ik ga eens even kijken naar 4-ho-met. Hoeveel mg nam je?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Buu zei:
Ik las vandaag die post van je inderdaad. Ik ga eens even kijken naar 4-ho-met. Hoeveel mg nam je?
Klik om te vergroten...
22mg en dat was psychisch heel gemakkelijk maar visuals zat. Ik denk dat jij makkelijk 25 a 30mg kan nemen als de set & sitting daarvoor geschikt is natuurlijk. Erg lieve makkelijke visuele stofje dit.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is uiteindelijk zo'n 50-60mg 2-cb met ketamine, lachgas en poppers geworden. Geniale avond gehad en iets gehad wat op een ego dood lijkt. Kwam me erg bekend voor uit m'n 5-meo-dmt trips. Vervolgens omgeruild met een maatje qua zit plek en toen kwam ik uit de dode loop. Verder tranen van het lachen, en lachgas maakte het echt af. Totaal andere dimensie.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Buu zei:
Edit: Kleine bonus vraag nog. Iemand hier ervaring met het combineren van een middel die ik ga gebruiken op zo'n avond + 5-MeO-dmt? Ik heb ondertussen redelijk wat ervaring met 5-MeO en ben toch wel benieuwd wat zoiets biedt wanneer je het in de piek van een trip rookt. Ik kan hier bijzonder weinig over vinden op Google.
Klik om te vergroten...

Op zichzelf is 5-MeO-DMT al vrij heftig. Maar 5-MeO-DMT lijkt ook minder veilig te zijn dan bijvoorbeeld N,N-DMT. 5-MeO veroorzaakt redelijk sterke cardiovasculaire effecten die in sommige gevallen zelfs tot de dood hebben geleid (in combinatie met beta-carbolines). Over 5-MeO-DMT is nog maar heel weinig bekend en je wil liever aan de veilige kant zitten lijkt me. Dus dan liever niet combineren.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Op zichzelf is 5-MeO-DMT al vrij heftig. Maar 5-MeO-DMT lijkt ook minder veilig te zijn dan bijvoorbeeld N,N-DMT. 5-MeO veroorzaakt redelijk sterke cardiovasculaire effecten die in sommige gevallen zelfs tot de dood hebben geleid (in combinatie met beta-carbolines). Over 5-MeO-DMT is nog maar heel weinig bekend en je wil liever aan de veilige kant zitten lijkt me. Dus dan liever niet combineren.
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook achterwege gelaten. Eigenlijk is 5-meo-dmt helemaal niet zo leuk, maar apart. Plus de extreme eet binges na de tijd zijn niet leuk. Denk hier aan 3000+ kcal in een sitting weg eten.
8
8ļøāƒ£6ļøāƒ£Lid
01-01-2024, 00:00
#13
@Neo-Shulginist
Zoals ik het begrijp heb je helemaal gelijk, 5MeO-DMT leent zich niet voor combigebruik:
Deaths from 5-MeO-DMT are rare. However, as a powerful monoamine reuptake inhibitor (MRI),[10] injury can occur when excessive doses are taken or when taken with substances such as MAOIs, RIMAs, stimulants and anything which act as a releasing agent or reuptake inhibitor of neurotransmitters such as serotonin and dopamine. This has resulted in well documented deaths[11][12] that could have been otherwise prevented.
Klik om te vergroten...
Naast dat het onveilig is zie ik ook niet echt een toegevoegde waarde om 5Meo-DMT te combineren met andere drugs.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik moet overigens zeggen dat ik nu voor m'n gevoel 2-cb wel heb uitgespeeld. Ik vraag me af of er qua feeling/visuals meer uit te halen valt. Neemt niet weg dat het een geniale drug blijft met gigantische lachkicks.

Benzoboss zei:
Ik stel ook 4-ho-met voor.
Klik om te vergroten...
Komt zeker op m'n to do lijstje.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Buu zei:
Ik heb geen ervaring met psilocybine, op een keer na toen ik alles uitkotste en het geen effect had. Ik ben voornamelijk op zoek naar (veel) visuals op zo'n avond.
Klik om te vergroten...

Ik houd niet zo van drugs aanraden, dus dit is echt een uitzondering. Maar als je toch psychedelica gaat nemen, waarom dan niet gewoon de klassieke middelen die zich al keer op keer bewezen hebben? :wink:

Kweek een paar paddo's. Dat is sowieso een leuke hobby om te hebben. Vetroetel ze en zie ze groeien. Laat ze even drogen en maak ze dan helemaal droog in een luchtdichte bak met een roostertje en magnesiumfulfaat (vochtvreter).

Als je van die kurkdroge paddo's thee zet, dan zijn ze fantastisch lekker en word je er niet misselijk van. Je neemt daarvoor 3-5 gram gedroogde (psilocybe cubensis) paddo's per persoon. Die hak je zo fijn mogelijk. Je doet er wat fijngehakte gember bij en verse munt. Dat doe je in een (liefst geĆÆsoleerde) theepot (of een thermosfles) en dat laat je even 20-30 minuten trekken. Dan doe je er wat honing bij en.. smullen maar.

Je kunt dat het beste op een lege maag drinken. Het effect komt echt retesnel opzetten. Binnen vijf minuten voel je de eerste effecten en na een half uur ben je al best hard aan het trippen. Het effect van paddothee is wat milder dan wanneer je de paddestoelen eet. Ook niet alle werkzame stoffen worden opgenomen. Je verliest ongeveer een derde van de werkzame stof. Iemand die paddo's gedroogd eet neemt meestal ongeveer 2-3 gram of 4-5 als je echt een paar uur lang naar de Goden geschoten wil worden. Als je er thee van zet is 3-5 gram per persoon dus een gemiddelde tot sterke trip.

Het voordeel van paddo's is dat het lichamelijk veilig is. Van 2C-B, 4-HO-MET, 2C-E en 1P-LSD is dat niet zo zeker. Daarom als je iets wil kiezen uit het bovenstaande rijtje dan zou ik zeker voor de paddo's gegaan. De klassiekers winnen het elke keer van de nieuwkomers, als je het mij vraagt.

En anders dus gewoon LSD. Want dat is ook zo'n klassieker die zichzelf al miljarden keren heeft bewezen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Buu zei:
Ik moet overigens zeggen dat ik nu voor m'n gevoel 2-cb wel heb uitgespeeld. Ik vraag me af of er qua feeling/visuals meer uit te halen valt. Neemt niet weg dat het een geniale drug blijft met gigantische lachkicks.


Komt zeker op m'n to do lijstje.
Klik om te vergroten...

Er valt veel veel meer uit 2cb te halen.
Neem is een keer 60-70mg alleen op je kamer.
Zet wat muziek op of kijk een filmpje na ong 1-1.5 uur stop je hier mee en ga dan gwn op bed liggen onder de dekens in een donkere kamer.

Heb dit tot nu toe 3x gedaan en iedere keer was een van de beste 2cb trips die ik heb gehad heel intense soms te intense maar waard was het zeker.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou voor zo’n setting niet perse shit als DPT/5-MeO-DMT aanraden. Ik zie dat jij wel ervaring hiermee hebt, maar ben je dan niet bang dat je totaal ergens anders mee bezig bent dan je matties?

(Excuses trouwens als ik iets zeg wat boven al aan bod is gekomen, te laat om het hele topic te lezen. :tongueout:)

4-HO-MET lijkt op psilocybine maar is iets lichter van aard en daardoor iets minder introvert. Vandaar dat ik hem waarschijnlijk aan je had geadviseerd. Je krijgt wel de psiloiaanse luidheid mee maar die heeft toch een stimulerend tintje in de achtergrond. Het duurt even lang als 2C-B (ongeveer), of mja, wel wat langer misschien met de nastimulatie erbij meegerekend. Op 20 mg rapporteren mensen al leuke ervaringen. Qua heftigheid zit deze dosis voor de meesten mentaal al wat boven 2C-B (en je voelt het potentieel van een echt psychedelicum), je kunt er lekker mee wegdromen/in wegzakken maar ook weer niet zoveel dat je heel ver weg bent. Het is prima te doen met vibes van een toch wel ā€˜echte’ trip. De visuals zijn zelfs op lage dosis al indrukwekkend, vooral CEV. Ik heb het nu drie keer gedaan en verbaas me er steeds weer over. Jij merkt, ik vind helemaal mooi! 40 mg was voor mij een volwaardige trip, vergelijkbaar met wat ik me van 15 gram truffels herinner in intensiteit.

Een lagere dosis LSD kan natuurlijk ook prima. Maar dan ben je dus wel drie keer langer bezig dan de rest. Ik weet niet hoe vervelend dat is in de context. LSD is sowieso pure liefde. <3 En m.i. echt wel wat extraverter dan psilo, 4-HO en co. It’s up to you!

Ik ben benieuwd! Hou ons op de hoogte.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Ik houd niet zo van drugs aanraden, dus dit is echt een uitzondering. Maar als je toch psychedelica gaat nemen, waarom dan niet gewoon de klassieke middelen die zich al keer op keer bewezen hebben? :wink:

Kweek een paar paddo's. Dat is sowieso een leuke hobby om te hebben. Vetroetel ze en zie ze groeien. Laat ze even drogen en maak ze dan helemaal droog in een luchtdichte bak met een roostertje en magnesiumfulfaat (vochtvreter).

Als je van die kurkdroge paddo's thee zet, dan zijn ze fantastisch lekker en word je er niet misselijk van. Je neemt daarvoor 3-5 gram gedroogde (psilocybe cubensis) paddo's per persoon. Die hak je zo fijn mogelijk. Je doet er wat fijngehakte gember bij en verse munt. Dat doe je in een (liefst geĆÆsoleerde) theepot (of een thermosfles) en dat laat je even 20-30 minuten trekken. Dan doe je er wat honing bij en.. smullen maar.

Je kunt dat het beste op een lege maag drinken. Het effect komt echt retesnel opzetten. Binnen vijf minuten voel je de eerste effecten en na een half uur ben je al best hard aan het trippen. Het effect van paddothee is wat milder dan wanneer je de paddestoelen eet. Ook niet alle werkzame stoffen worden opgenomen. Je verliest ongeveer een derde van de werkzame stof. Iemand die paddo's gedroogd eet neemt meestal ongeveer 2-3 gram of 4-5 als je echt een paar uur lang naar de Goden geschoten wil worden. Als je er thee van zet is 3-5 gram per persoon dus een gemiddelde tot sterke trip.

Het voordeel van paddo's is dat het lichamelijk veilig is. Van 2C-B, 4-HO-MET, 2C-E en 1P-LSD is dat niet zo zeker. Daarom als je iets wil kiezen uit het bovenstaande rijtje dan zou ik zeker voor de paddo's gegaan. De klassiekers winnen het elke keer van de nieuwkomers, als je het mij vraagt.

En anders dus gewoon LSD. Want dat is ook zo'n klassieker die zichzelf al miljarden keren heeft bewezen.
Klik om te vergroten...

Ik snap de kritische houding van @Neo-Shulginist trouwens goed en vind dit ook wel nuttig, iemand die ons eraan herinnert dat RC’s eigenlijk liever niet ā€˜aan te raden’ zijn omdat ze simpelweg nog niet aan veel onderzoek onderworpen zijn. Kan hem geen ongelijk geven. Ik ben echter zo enthousiast over 4-HO-MET (I mean, een ā€˜warmere’ versie van truffels - een pil/poeder in plaats van een stel zure knolletjes dat binnen een week begint te schimmelen, en omdat het geen natuurproduct is een voorspelbaardere dosering mogelijk, wat wil een roze olifant nog meer) dat ik het niet kan laten. Sorry Neo. Je hebt gelijk. Goed dat je ons zo nu en dan bij de les houdt. :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja, want je kunt wel enthousiast zijn over de subjectieve effecten. Maar dat verschilt ook gelijk heel erg per persoon. Ik vind 4-HO-MET bijvoorbeeld nogal underwhelming, juist omdat de spirituele en emotionele component ontbreekt. Het voelt onaf. Alsof er een belangrijke component mist waar je je vinger niet echt op kunt leggen.

En daarnaast dus inderdaad de bezwaren over mogelijke gezondheidseffecten die we niet kennen. Hoe belangrijk die afwezige kennis is, dat is gelijk weer heel lastig uit te leggen. Want hoe maak je concreet dat we niet weten of je misschien wel last krijgt van een van de miljoenen aandoeningen die theoretisch mogelijk zijn, zonder dat je weet of dat ook echt gaat gebeuren..?

Voorlichtingsorganisaties hebben het altijd over 'je bent je eigen proefkonijn', maar ik vind dat echt een slechte slagzin. Wat betekent dat? Als je een proefkonijn bent? Ik heb nog steeds geen idee.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Voorlichtingsorganisaties hebben het altijd over 'je bent je eigen proefkonijn', maar ik vind dat echt een slechte slagzin. Wat betekent dat? Als je een proefkonijn bent? Ik heb nog steeds geen idee.
Klik om te vergroten...
Buiten dat, ik vind dat "proefkonijn" vooral zo kinderachtig klinken... :neutral:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."