#1
Heeft iemand ervaring met deze combi? Ik heb al een keer speed met etizolam geprobeerd en ik sliep als een engel. Nu vroeg ik me af of dit met xtc hetzelfde zal zijn of dat 1 etizolam (vgm 1 of 2 gram) hetzelfde voor mij zou doen.
Is it dangerous to mix with other drugs?Niet om vervelend te zijn maar kan je dit onderbouwen? Etizolam werkt namelijk niet op dezelfde delen als xtc en speed in het lichaam en is een van de onschuldigste benzo’s omdat hij niet zolang werkt.
Etizolam is geen benzo maar een rc. Over rc’s is nog weinig bekend dus kan risicovoller zijn. Werkingsduur zegt niks.Niet om vervelend te zijn maar kan je dit onderbouwen? Etizolam werkt namelijk niet op dezelfde delen als xtc en speed in het lichaam en is een van de onschuldigste benzo’s omdat hij niet zolang werkt.
Dus conclusie, het zou geen kwaad kunnen?Slaaptekort door gebruik van speed maakt het wel risicovoller en schadelijker. Daar moet je natuurlijk eerst rekening mee houden met de dosering. Elke keer dat je een nieuwe dosis speed neemt, moet je zeker weten dat je nog 12 uur wakker wil blijven.
Je kunt slaapmiddelen functioneel gebruiken als je ze op het juiste moment neemt, zodat je kunt slapen op het moment dat het normaal is voor jouw ritme om te gaan slapen. Zo raakt je ritme niet verstoort en blijf je niet te lang wakker. Dat kan helpen bij het verminderen van klachten in de nasleep van de speed.
Maar de valkuil daarvan is natuurlijk dat je te makkelijk gaat doen over gebruik van (benzo)diazepines. Zulke slaapmiddelen zijn enorm lichamelijk verslavend en het is heel vervelend om ervan af te kicken. Dus je wil dat soort slaapmiddelen NIET REGELMATIG gebruiken.
Dus nogmaals: let liever op wanneer je speed neemt. Je neemt het om wakker te blijven, dus dan moet je wel zeker weten dat je ook wakker wil blijven
Mocht het slaaptekort echt een probleem worden, dan kan een slaapmiddel helpen je op het juiste moment in slaap te vallen zodat je ritme niet teveel verstoort.
Heeft iemand ervaring met deze combi? Ik heb al een keer speed met etizolam geprobeerd en ik sliep als een engel. Nu vroeg ik me af of dit met xtc hetzelfde zal zijn of dat 1 etizolam (vgm 1 of 2 gram) hetzelfde voor mij zou doen.
Thanks voor het uitgebreide antwoord!Ik ben akkoord met Neo-shulginist hierboven ivm de valkuil, maar ik zou nog verder durven gaan in deze theorie.
Je loopt niet enkel de kans om luchtiger om te gaan met het gebruik van benzodiazepines , maar het verlaagt enorm de drempel tot speedgebruik ook.
Als je de brakheid en het ellenlang wakkerliggen kan ontlopen door een benzo , zul je er in de toekomst ook lichter over gaan om speed te gaan gebruiken.
In die optiek is het beter om de billen te branden, zo besef je ook meer de ernst van het druggebruik op je lichaam en psyche als je de katers ondergaat.
Zo is het er bij mij ingeslopen , zo maak je de speed makkelijker integreerbaar in je dagelijkse leven en kan het vaker.
En dan ben je nog maar 1 stap verwijdert van de allergrootste valkuil en dat is dat je de sufheid van de benzo s'morgens opnieuw wegsnuift met een nieuwe lijn pep. (in de argeloze , impulsieve staat die benzo's je vaak brengen)
En dan is het einde helemaal zoek, dan zit je in een vicieuze cirkel.
Bovendien leg je associaties tussen benzo's en speedgebruik die je nooit meer zal wegkrijgen.
Wil je ooit een benzo nemen krijg je speedtrek .
Er sluipen hier zoveel risico's in dat ik niet weet waar eerst te beginnen , ik zou hier een kleine roman kunnen over neertypen van hoe het met mij misgelopen is met combi gebruik van beiden middelen.
Eerst voelde ik me het mannetje wel, ik had het aangename gestimuleerde tijdens de dag en kon ik toch ook nog slapen .
Ik voelde me alsof ik de code gekraakt had en de wereld in mijn zak kon steken
Maar dit opende de deur wagewijd voor dagelijks gebruik van amfetamines en benzodiazepines samen, tot ik hier zodanig de controle over verloor dat ik in mijn laatste herval (door eenmalig benzo's te nemen ) maanden later pas bij positieven kwam ( na maandenlang dagelijks gebruikvan speed en benzo's) en besefte van waar ben ik nu eigenlijk mee bezig?
Het had me gewoon gepakt , de roes van benzo's en speed samen kan je op ngegeven moment zodanig pakken dat je elke controle verliest .
En geloof me dat wil je niet!
Ik ging nooit een dagelijkse gebruiker van beide middelen geweest zijn had ik ze niet ooit functioneel gecombineerd.
ZEER GROTE VALKUIL DIT
Nee lees het nog eens.Dus conclusie, het zou geen kwaad kunnen?
Het kan wel kwaad. Je kunt (lichamelijk) verslaafd raken, een overdosis nemen, (benzo)diazepines veroorzaken geheugenverlies en ze verstoren de kwaliteit van de slaap en daarnaast kan het ook een middel zijn om overmatig speedgebruik in stand te houden, zoals @blue eyes uitlegt.Dus conclusie, het zou geen kwaad kunnen?
ik heb vorige maand 2 gekregen van een vriendin omdat ik toen aan de speed ging op een festival en wou slapen. Heb er nog 1 over en heb morgen weer een festival waar ik misschien speed wil gaan gebruiken en dan dus die andere opmaken. Verslaafd Kun je dus wel zeggen ja.Ben je al verslaafd yeet?
Met speed? Van xtc kan ik prima slapen, coke en pep nietXtc werkt vrij kort. Op zich zou je als je niet te laat en teveel pakt gewoon een uurtje of wat na thuiskomst kunnen slapen zonder hulp.
Coke werkt ook maar heel kort. Op tijd stoppen en je zou prima moeten slapen enkele uren later. Xtc zelfde. Speed is een ander verhaal idd. Maar omdat speed zo lang werkt is het natuurlijk slim om niet nog laat te nemen. Je weet dat je minimaal 12 uren wakker bent. Om bv 22.00 nog speed nemen en wel die avond willen kunnen slapen is een utopie. Speed gebruik moet je plannen en berekenen wanneer je het laatst kunt nemen om toch nog (eventueel laat) te kunnen slapen. Neem je wel nog laat speed dan kan je er vanop aan dat je plafonddienst hebt. Plannen en het kan echt zonder een slaapmiddel. Zo probeer ik niet na 15.00 te nemen en dan slaap ik prima avonds laat. Neem ik later lig ik ook wakker en neem dat dan voor lief.Met speed? Van xtc kan ik prima slapen, coke en pep niet![]()
3 uur na coke willen slapen? Right.. Nee dat gaat niet natuurlijk.Ik denk dat coke en wakker blijven sowieso in me hoofd zit... Ik lig van 1 sleutel ook wakker ook al heb ik hem 3 uur geleden genomen. Zal wel een groot deel mentaal zijn...
Dat over die benzo en 10-12 uur tussen wist ik niet, thanks!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."