Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Justme83 zei: Ja 72 uur wakker is ook niks geks, maar doorhalen is juist de belevenis van stim en uitzitten tot je van zelf inslaap vind ik dan haha ouwe stempel zal wel. Of lekker gaan op een festival of party! Klik om te vergroten... Ik vind het echt verschrikkelijk lig je daar maar zo in je bed"
"Justme83 zei: Ja jou downer is sterker dan je uppper, en als je nu al aan sterke benzo s gewend raakt hoe gaat t dan in de toekomst met je gebruik.... Snap je ? Klik om te vergroten... Gebruik ze alleen voor speed, overigens nog maar 1x gedaan. (Een benzo) (Ik snap dat dit niet goed te praten valt haha maar ervaar benzo’s zelf niet als verslavend, ik wil gewoon slapen )"
"Roze Olifant zei: Ondanks dat de waarschuwingen van hierboven terecht zijn (je bestrijdt de bijwerkingen van een middel met een ander verslavend middel, etc.) gebruiken veel mensen wel eens een benzo na een stimulant. Ikzelf ook. Ik ben na speed ook 30+ uur wakker. XTC heeft dit effect in iets mindere mate maar vandaag ga ik bijvoorbeeld naar een feestje en heb morgen een verjaardag. Dan gebruik ik ook een etizolammetje om te slapen. Ach, als je dit niet te vaak doet. Ik hoop echter dat je het over 1 of 2 mg hebt en niet gram. Klik om te vergroten... Sorryyyy, 1 Mg inderdaad"
"Justme83 zei: Dat kan ook nietzo veel kwaad hoor als je die dosis neemt als je zegt... Voel je wel het volledige effect dan? 1/4 pil ? Het is niet voor niks 1 pil, dus waarom in stukjes verdelen.... Klik om te vergroten... Xtc en speed combineren nooit gedaan, wil liever niet te veel van beide nemen omdat ik het dus nog nooit gedaan heb, zal wss wel meer xtc gaan nemen maar denk niet meer dan 3 kwartjes. Dat lijkt me het verstandigst"
"Roze Olifant zei: Ondanks dat de waarschuwingen van hierboven terecht zijn (je bestrijdt de bijwerkingen van een middel met een ander verslavend middel, etc.) gebruiken veel mensen wel eens een benzo na een stimulant. Ikzelf ook. Ik ben na speed ook 30+ uur wakker. XTC heeft dit effect in iets mindere mate maar vandaag ga ik bijvoorbeeld naar een feestje en heb morgen een verjaardag. Dan gebruik ik ook een etizolammetje om te slapen. Ach, als je dit niet te vaak doet. Ik hoop echter dat je het over 1 of 2 mg hebt en niet gram. Klik om te vergroten... Bedankt voor het antwoord! Heb je ook ervaring met allebei (speed en x) en dan 1 etizolam?"
"Ben trouwens ook best benieuwd of iemand weet of het eigenlijk gevaarlijk kan zijn (als in lichamelijk) om een etizolam na xtc en speed te nemen. En dan niet alleen dat het verslavend is"
"Rivalrie zei: Xtc en speed is al gevaarlijk. Dus nog een middel erbij zeker ! Klik om te vergroten... Niet om vervelend te zijn maar kan je dit onderbouwen? Etizolam werkt namelijk niet op dezelfde delen als xtc en speed in het lichaam en is een van de onschuldigste benzo’s omdat hij niet zolang werkt."
"Neo-Shulginist zei: Slaaptekort door gebruik van speed maakt het wel risicovoller en schadelijker. Daar moet je natuurlijk eerst rekening mee houden met de dosering. Elke keer dat je een nieuwe dosis speed neemt, moet je zeker weten dat je nog 12 uur wakker wil blijven. Je kunt slaapmiddelen functioneel gebruiken als je ze op het juiste moment neemt, zodat je kunt slapen op het moment dat het normaal is voor jouw ritme om te gaan slapen. Zo raakt je ritme niet verstoort en blijf je niet te lang wakker. Dat kan helpen bij het verminderen van klachten in de nasleep van de speed. Maar de valkuil daarvan is natuurlijk dat je te makkelijk gaat doen over gebruik van (benzo)diazepines. Zulke slaapmiddelen zijn enorm lichamelijk verslavend en het is heel vervelend om ervan af te kicken. Dus je wil dat soort slaapmiddelen NIET REGELMATIG gebruiken. Dus nogmaals: let liever op wanneer je speed neemt. Je neemt het om wakker te blijven, dus dan moet je wel zeker weten dat je ook wakker wil blijven Mocht het slaaptekort echt een probleem worden, dan kan een slaapmiddel helpen je op het juiste moment in slaap te vallen zodat je ritme niet teveel verstoort. Klik om te vergroten... Dus conclusie, het zou geen kwaad kunnen?"
"blue eyes zei: Ik ben akkoord met Neo-shulginist hierboven ivm de valkuil, maar ik zou nog verder durven gaan in deze theorie. Je loopt niet enkel de kans om luchtiger om te gaan met het gebruik van benzodiazepines , maar het verlaagt enorm de drempel tot speedgebruik ook. Als je de brakheid en het ellenlang wakkerliggen kan ontlopen door een benzo , zul je er in de toekomst ook lichter over gaan om speed te gaan gebruiken. In die optiek is het beter om de billen te branden, zo besef je ook meer de ernst van het druggebruik op je lichaam en psyche als je de katers ondergaat. Zo is het er bij mij ingeslopen , zo maak je de speed makkelijker integreerbaar in je dagelijkse leven en kan het vaker. En dan ben je nog maar 1 stap verwijdert van de allergrootste valkuil en dat is dat je de sufheid van de benzo s'morgens opnieuw wegsnuift met een nieuwe lijn pep. (in de argeloze , impulsieve staat die benzo's je vaak brengen) En dan is het einde helemaal zoek, dan zit je in een vicieuze cirkel. Bovendien leg je associaties tussen benzo's en speedgebruik die je nooit meer zal wegkrijgen. Wil je ooit een benzo nemen krijg je speedtrek . Er sluipen hier zoveel risico's in dat ik niet weet waar eerst te beginnen , ik zou hier een kleine roman kunnen over neertypen van hoe het met mij misgelopen is met combi gebruik van beiden middelen. Eerst voelde ik me het mannetje wel, ik had het aangename gestimuleerde tijdens de dag en kon ik toch ook nog slapen . Ik voelde me alsof ik de code gekraakt had en de wereld in mijn zak kon steken Maar dit opende de deur wagewijd voor dagelijks gebruik van amfetamines en benzodiazepines samen, tot ik hier zodanig de controle over verloor dat ik in mijn laatste herval (door eenmalig benzo's te nemen ) maanden later pas bij positieven kwam ( na maandenlang dagelijks gebruikvan speed en benzo's) en besefte van waar ben ik nu eigenlijk mee bezig? Het had me gewoon gepakt , de roes van benzo's en speed samen kan je op ngegeven moment zodanig pakken dat je elke controle verliest . En geloof me dat wil je niet! Ik ging nooit een dagelijkse gebruiker van beide middelen geweest zijn had ik ze niet ooit functioneel gecombineerd. ZEER GROTE VALKUIL DIT Klik om te vergroten... Thanks voor het uitgebreide antwoord!"
"Rivalrie zei: Ben je al verslaafd yeet? Klik om te vergroten... ik heb vorige maand 2 gekregen van een vriendin omdat ik toen aan de speed ging op een festival en wou slapen. Heb er nog 1 over en heb morgen weer een festival waar ik misschien speed wil gaan gebruiken en dan dus die andere opmaken. Verslaafd Kun je dus wel zeggen ja."